Cześć!
Od 5 lat jestem posiadaczem skrzyni 6b w NCku, wcześniej przez pół roku jeździłem na 5b, która chodziła bardzo poprawnie. Wyminiełem ją w sumie podążając za opinią, że 6b jest wytrzymalsza, lepsza, a na autostradzi będę mieć trochę niższe obroty. Rzeczywistość okazała się trochę inna, nadbiegu nie ma, a skrzynia zaczyna pomału strzelać fochy. Szumi, 1 i 2 czasem trzeba wrzucać na dwa razy, teraz stwierdzam, że przy miejskiej jeździe w sumie przydało by się o 1 przełożenie mniej.
Może warto stworzyć mały poradnik z danymi technicznymi (masa, przełożenienia) oraz werdyktem jaka skrzynia dla NCka jest najlepsza (awaryjność, dostępność części, koszt zakupu, koszt naprawy, dostępność i koszt sprzęgieł. Sam osobiście się zastanawiam nad powrotem do 5b która leży w garażu, bo koszt naprawy jest spory, a koszt kolejnej 5b naprawdę niski. Do 5b w przeciwieństwie do 6b dostępne jest również sprzęgło exedy.
Zapraszam do dyskusji i wyrażania swoich opini!
Skrzynia biegów 5b vs 6b, wady i zalety
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jak wpadnie tutaj @bjorm to rozłoży ten temat na atomy 

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Jakbys przed wlozeniem 6b zamiast 5b, poczytal forum to bys wiedzial ze 6b to jest fajna tylko wtedy kiedy ktos nia za duzo nie jezdzil.
Tutaj nie ma co robic poradnikow, 5b jest skrzynia o nieeeebo przyjemniejsza do daily. Problemy z 1 i 2 biegiem w 6b to standard, ja zrobilem z ta skrzynia wszystko co da sie zrobic, zreszta jest to w moim watku opisane, tej skrzyni niewiele pomaga bo w niej olej musi sie nagrzac zeby chodzila dobrze. Ale trzeba tez przyznac ze gdy olej sie nagrzeje to skrzynia, jak i 1 i 2 bieg chodza cudownie miekko, niemal jak w 5b.
MIalem w zyciu z 3-4 sztuki NC z 5b i mysle ze 5 sztuk NC 6b, od przebiegow 14.000km do 220.000km, i zawsze te same wrazenia. Zreszta zachodnie fora potwierdzaja to o czym wspominasz i piszemy.
Zreszta skrzynia 6b w ND rowniez boleje z 1 i 2 biegiem, nie tak jak NC ale jednak. No i tam na OEM oleju nawet rozgrzanie go niezbyt wplywa na dzialanie skrzyni. Mozna wiec powiedziec ze jesli idzie o to jak wchodza pierwsze biegi to najlepiej wchodza w 5b, pozniej rozgrzanej 6b a na koncu w ND. Co nie oznacza ze w ND chodza źle, no ale jednak jest tam mocno wyczuwalna metalicznosc, miedzy 1-2-3 (przebiegi 20.000km i 48.000, zarowno 1.5 jak i 2.0).
Tutaj nie ma co robic poradnikow, 5b jest skrzynia o nieeeebo przyjemniejsza do daily. Problemy z 1 i 2 biegiem w 6b to standard, ja zrobilem z ta skrzynia wszystko co da sie zrobic, zreszta jest to w moim watku opisane, tej skrzyni niewiele pomaga bo w niej olej musi sie nagrzac zeby chodzila dobrze. Ale trzeba tez przyznac ze gdy olej sie nagrzeje to skrzynia, jak i 1 i 2 bieg chodza cudownie miekko, niemal jak w 5b.
MIalem w zyciu z 3-4 sztuki NC z 5b i mysle ze 5 sztuk NC 6b, od przebiegow 14.000km do 220.000km, i zawsze te same wrazenia. Zreszta zachodnie fora potwierdzaja to o czym wspominasz i piszemy.
Zreszta skrzynia 6b w ND rowniez boleje z 1 i 2 biegiem, nie tak jak NC ale jednak. No i tam na OEM oleju nawet rozgrzanie go niezbyt wplywa na dzialanie skrzyni. Mozna wiec powiedziec ze jesli idzie o to jak wchodza pierwsze biegi to najlepiej wchodza w 5b, pozniej rozgrzanej 6b a na koncu w ND. Co nie oznacza ze w ND chodza źle, no ale jednak jest tam mocno wyczuwalna metalicznosc, miedzy 1-2-3 (przebiegi 20.000km i 48.000, zarowno 1.5 jak i 2.0).
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Z całym szacunkiem, ale po co te dywagacje i pytania , która skrzynia jest najlepsza.Esotiq pisze: ↑01 sty 2023, 17:27Cześć!
Od 5 lat jestem posiadaczem skrzyni 6b w NCku, wcześniej przez pół roku jeździłem na 5b, która chodziła bardzo poprawnie. Wyminiełem ją w sumie podążając za opinią, że 6b jest wytrzymalsza, lepsza, a na autostradzi będę mieć trochę niższe obroty. Rzeczywistość okazała się trochę inna, nadbiegu nie ma, a skrzynia zaczyna pomału strzelać fochy. Szumi, 1 i 2 czasem trzeba wrzucać na dwa razy, teraz stwierdzam, że przy miejskiej jeździe w sumie przydało by się o 1 przełożenie mniej.
Może warto stworzyć mały poradnik z danymi technicznymi (masa, przełożenienia) oraz werdyktem jaka skrzynia dla NCka jest najlepsza (awaryjność, dostępność części, koszt zakupu, koszt naprawy, dostępność i koszt sprzęgieł. Sam osobiście się zastanawiam nad powrotem do 5b która leży w garażu, bo koszt naprawy jest spory, a koszt kolejnej 5b naprawdę niski. Do 5b w przeciwieństwie do 6b dostępne jest również sprzęgło exedy.
Zapraszam do dyskusji i wyrażania swoich opini!
Skoro znasz obydwie i lepiej odpowiadała Tobie i Twoim oczekiwaniom skrzynia 5b to w czym problem ? Kupuj 5b , wkładaj i ciesz się jazdą

Ja mam od dwóch lat eNCeka który ma 6b, i nie mam z nim problemów. Zima trzeba przejechać 5 km żeby jedynka i dwójka wchodziła bez użycia większej siły. Rozgrzeje się i problem znika.
Przebieg obecny to 124 tys.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- kociol
- Donator
- Posty: 1010
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Ja dorzucę kilka groszy od siebie.
W NCku mam 6b i z początku było to co zwykle - 1-nke na zimnym oleju wbić to były zapasy, albo test na cierpliwość, 2-jke też. Ogólnie po rozgrzaniu było całkiem fajnie, ale zdarzało się że haczła.
Natomiast po remoncie i tuningu skrzyni u Grzesia, to nie wiem co to jest za problem z 1 czy 2. Biegu wchodzą z lekkim oporem, ale nawet przy -12 stopniach na zewnątrz i -9 oleju w skrzyni. Do szybszej zmiany biegów przydały by się trochę inne gate'y lub short shifter, ale że auto ma być bardziej daily niż specowe, to zostawiam jak jest.
W NCku mam 6b i z początku było to co zwykle - 1-nke na zimnym oleju wbić to były zapasy, albo test na cierpliwość, 2-jke też. Ogólnie po rozgrzaniu było całkiem fajnie, ale zdarzało się że haczła.
Natomiast po remoncie i tuningu skrzyni u Grzesia, to nie wiem co to jest za problem z 1 czy 2. Biegu wchodzą z lekkim oporem, ale nawet przy -12 stopniach na zewnątrz i -9 oleju w skrzyni. Do szybszej zmiany biegów przydały by się trochę inne gate'y lub short shifter, ale że auto ma być bardziej daily niż specowe, to zostawiam jak jest.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
Myślę, że właśnie od tego służy forum
5b używałem na samym początku swojej przygoty z NCkiem i to jeszcze z 1.8. Ciekawy jestem jak będzie się spisywać z dłubniętym 2.0 przy dość ostrej jeździe. Jeśli w takiej konfiguracji nie rozsypie mi się po 10 kkm, to rzeczywiście będę się skłaniał ku 5b. Zastanawia mnie co skłania ludzi do przesiadki na 6b, oprócz krótszych przełożeń.
Wie ktoś jaka jest różnica w wadzę obu skrzyń?

5b używałem na samym początku swojej przygoty z NCkiem i to jeszcze z 1.8. Ciekawy jestem jak będzie się spisywać z dłubniętym 2.0 przy dość ostrej jeździe. Jeśli w takiej konfiguracji nie rozsypie mi się po 10 kkm, to rzeczywiście będę się skłaniał ku 5b. Zastanawia mnie co skłania ludzi do przesiadki na 6b, oprócz krótszych przełożeń.
Wie ktoś jaka jest różnica w wadzę obu skrzyń?
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Przejechałem 20kkm (w sumie 85 kkm) i działa nawet z seryjnym sprzęgłem. Myślę, że szybciej sprzęgło padnie niż skrzyniaEsotiq pisze: ↑01 sty 2023, 23:21Myślę, że właśnie od tego służy forum![]()
5b używałem na samym początku swojej przygoty z NCkiem i to jeszcze z 1.8. Ciekawy jestem jak będzie się spisywać z dłubniętym 2.0 przy dość ostrej jeździe. Jeśli w takiej konfiguracji nie rozsypie mi się po 10 kkm, to rzeczywiście będę się skłaniał ku 5b. Zastanawia mnie co skłania ludzi do przesiadki na 6b, oprócz krótszych przełożeń.
Wie ktoś jaka jest różnica w wadzę obu skrzyń?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Po swap na 2,5 i regeneracji sprzęgła kewlarem skrzynia 5b działa nadal pięknie...Esotiq pisze: ↑01 sty 2023, 23:21Myślę, że właśnie od tego służy forum![]()
5b używałem na samym początku swojej przygoty z NCkiem i to jeszcze z 1.8. Ciekawy jestem jak będzie się spisywać z dłubniętym 2.0 przy dość ostrej jeździe. Jeśli w takiej konfiguracji nie rozsypie mi się po 10 kkm, to rzeczywiście będę się skłaniał ku 5b. Zastanawia mnie co skłania ludzi do przesiadki na 6b, oprócz krótszych przełożeń.
Wie ktoś jaka jest różnica w wadzę obu skrzyń?
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"