Skrzynia biegów 5b vs 6b, wady i zalety

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Esotiq
Posty: 86
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:18
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk

01 sty 2023, 17:27

Cześć!

Od 5 lat jestem posiadaczem skrzyni 6b w NCku, wcześniej przez pół roku jeździłem na 5b, która chodziła bardzo poprawnie. Wyminiełem ją w sumie podążając za opinią, że 6b jest wytrzymalsza, lepsza, a na autostradzi będę mieć trochę niższe obroty. Rzeczywistość okazała się trochę inna, nadbiegu nie ma, a skrzynia zaczyna pomału strzelać fochy. Szumi, 1 i 2 czasem trzeba wrzucać na dwa razy, teraz stwierdzam, że przy miejskiej jeździe w sumie przydało by się o 1 przełożenie mniej.

Może warto stworzyć mały poradnik z danymi technicznymi (masa, przełożenienia) oraz werdyktem jaka skrzynia dla NCka jest najlepsza (awaryjność, dostępność części, koszt zakupu, koszt naprawy, dostępność i koszt sprzęgieł. Sam osobiście się zastanawiam nad powrotem do 5b która leży w garażu, bo koszt naprawy jest spory, a koszt kolejnej 5b naprawdę niski. Do 5b w przeciwieństwie do 6b dostępne jest również sprzęgło exedy.

Zapraszam do dyskusji i wyrażania swoich opini!
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

01 sty 2023, 17:41

Jak wpadnie tutaj @bjorm to rozłoży ten temat na atomy

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 sty 2023, 18:19

Jakbys przed wlozeniem 6b zamiast 5b, poczytal forum to bys wiedzial ze 6b to jest fajna tylko wtedy kiedy ktos nia za duzo nie jezdzil.
Tutaj nie ma co robic poradnikow, 5b jest skrzynia o nieeeebo przyjemniejsza do daily. Problemy z 1 i 2 biegiem w 6b to standard, ja zrobilem z ta skrzynia wszystko co da sie zrobic, zreszta jest to w moim watku opisane, tej skrzyni niewiele pomaga bo w niej olej musi sie nagrzac zeby chodzila dobrze. Ale trzeba tez przyznac ze gdy olej sie nagrzeje to skrzynia, jak i 1 i 2 bieg chodza cudownie miekko, niemal jak w 5b.

MIalem w zyciu z 3-4 sztuki NC z 5b i mysle ze 5 sztuk NC 6b, od przebiegow 14.000km do 220.000km, i zawsze te same wrazenia. Zreszta zachodnie fora potwierdzaja to o czym wspominasz i piszemy.

Zreszta skrzynia 6b w ND rowniez boleje z 1 i 2 biegiem, nie tak jak NC ale jednak. No i tam na OEM oleju nawet rozgrzanie go niezbyt wplywa na dzialanie skrzyni. Mozna wiec powiedziec ze jesli idzie o to jak wchodza pierwsze biegi to najlepiej wchodza w 5b, pozniej rozgrzanej 6b a na koncu w ND. Co nie oznacza ze w ND chodza źle, no ale jednak jest tam mocno wyczuwalna metalicznosc, miedzy 1-2-3 (przebiegi 20.000km i 48.000, zarowno 1.5 jak i 2.0).
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

01 sty 2023, 18:51

Esotiq pisze:
01 sty 2023, 17:27
Cześć!

Od 5 lat jestem posiadaczem skrzyni 6b w NCku, wcześniej przez pół roku jeździłem na 5b, która chodziła bardzo poprawnie. Wyminiełem ją w sumie podążając za opinią, że 6b jest wytrzymalsza, lepsza, a na autostradzi będę mieć trochę niższe obroty. Rzeczywistość okazała się trochę inna, nadbiegu nie ma, a skrzynia zaczyna pomału strzelać fochy. Szumi, 1 i 2 czasem trzeba wrzucać na dwa razy, teraz stwierdzam, że przy miejskiej jeździe w sumie przydało by się o 1 przełożenie mniej.

Może warto stworzyć mały poradnik z danymi technicznymi (masa, przełożenienia) oraz werdyktem jaka skrzynia dla NCka jest najlepsza (awaryjność, dostępność części, koszt zakupu, koszt naprawy, dostępność i koszt sprzęgieł. Sam osobiście się zastanawiam nad powrotem do 5b która leży w garażu, bo koszt naprawy jest spory, a koszt kolejnej 5b naprawdę niski. Do 5b w przeciwieństwie do 6b dostępne jest również sprzęgło exedy.

Zapraszam do dyskusji i wyrażania swoich opini!
Z całym szacunkiem, ale po co te dywagacje i pytania , która skrzynia jest najlepsza.
Skoro znasz obydwie i lepiej odpowiadała Tobie i Twoim oczekiwaniom skrzynia 5b to w czym problem ? Kupuj 5b , wkładaj i ciesz się jazdą :kciuk:

Ja mam od dwóch lat eNCeka który ma 6b, i nie mam z nim problemów. Zima trzeba przejechać 5 km żeby jedynka i dwójka wchodziła bez użycia większej siły. Rozgrzeje się i problem znika.
Przebieg obecny to 124 tys.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

01 sty 2023, 21:48

Ja dorzucę kilka groszy od siebie.
W NCku mam 6b i z początku było to co zwykle - 1-nke na zimnym oleju wbić to były zapasy, albo test na cierpliwość, 2-jke też. Ogólnie po rozgrzaniu było całkiem fajnie, ale zdarzało się że haczła.
Natomiast po remoncie i tuningu skrzyni u Grzesia, to nie wiem co to jest za problem z 1 czy 2. Biegu wchodzą z lekkim oporem, ale nawet przy -12 stopniach na zewnątrz i -9 oleju w skrzyni. Do szybszej zmiany biegów przydały by się trochę inne gate'y lub short shifter, ale że auto ma być bardziej daily niż specowe, to zostawiam jak jest.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
Esotiq
Posty: 86
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:18
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk

01 sty 2023, 23:21

Myślę, że właśnie od tego służy forum :)

5b używałem na samym początku swojej przygoty z NCkiem i to jeszcze z 1.8. Ciekawy jestem jak będzie się spisywać z dłubniętym 2.0 przy dość ostrej jeździe. Jeśli w takiej konfiguracji nie rozsypie mi się po 10 kkm, to rzeczywiście będę się skłaniał ku 5b. Zastanawia mnie co skłania ludzi do przesiadki na 6b, oprócz krótszych przełożeń.

Wie ktoś jaka jest różnica w wadzę obu skrzyń?
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

02 sty 2023, 22:17

Esotiq pisze:
01 sty 2023, 23:21
Myślę, że właśnie od tego służy forum :)

5b używałem na samym początku swojej przygoty z NCkiem i to jeszcze z 1.8. Ciekawy jestem jak będzie się spisywać z dłubniętym 2.0 przy dość ostrej jeździe. Jeśli w takiej konfiguracji nie rozsypie mi się po 10 kkm, to rzeczywiście będę się skłaniał ku 5b. Zastanawia mnie co skłania ludzi do przesiadki na 6b, oprócz krótszych przełożeń.

Wie ktoś jaka jest różnica w wadzę obu skrzyń?
Przejechałem 20kkm (w sumie 85 kkm) i działa nawet z seryjnym sprzęgłem. Myślę, że szybciej sprzęgło padnie niż skrzynia
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

05 sty 2023, 13:42

Esotiq pisze:
01 sty 2023, 23:21
Myślę, że właśnie od tego służy forum :)

5b używałem na samym początku swojej przygoty z NCkiem i to jeszcze z 1.8. Ciekawy jestem jak będzie się spisywać z dłubniętym 2.0 przy dość ostrej jeździe. Jeśli w takiej konfiguracji nie rozsypie mi się po 10 kkm, to rzeczywiście będę się skłaniał ku 5b. Zastanawia mnie co skłania ludzi do przesiadki na 6b, oprócz krótszych przełożeń.

Wie ktoś jaka jest różnica w wadzę obu skrzyń?
Po swap na 2,5 i regeneracji sprzęgła kewlarem skrzynia 5b działa nadal pięknie...
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
Awatar użytkownika
Esotiq
Posty: 86
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:18
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk

11 sty 2023, 13:15

Chyba wymienię z powrotem na 5B dzięki za rady. Pamięta ktoś może czy koło zamachowe i łożysko oporowe jest to samo dla obu wersji?
uxon
Posty: 52
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

12 sty 2023, 22:00

Esotiq, a propos krotkosci skrzyni 6, to pytanie czy wymieniales tylny dyfer? Bo ten od 5b jest znacznie krotszy, wiec zeby miec zadowalajacy efekt, powinienes tez wrzucic dyfer od skrzyni 6b.
ODPOWIEDZ