Wahacze NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

31 gru 2022, 16:52

Hej
Chyba zbliżam sie do wymiany wahaczy.
W każdym siedzi poliuretan od dwoch lat, ale sworznie juz luźniejsze (pytanie gdzie leży granica skoro nie pukają ani nic)
Ogolnie musiałbym chyba calosc przód i tyl, ale po wstępnym rachunku nie dam rady całości odrazu…

Pytanie, od ktorych Najlepiej zacząć?
Przód - dół czy gora?
Tyl - to samo chociaż tam siedzi ich z 238377 szt :mrgreen:

Drugie pytanie, Macie jakies typy firm? Czy raczej isc w ASO?
Trzecie - da sie wyjąc poliuretany i wicsnac w nowe wahacze, czy to raczej idiotyzm?
Pytam ludzi mądrych :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

31 gru 2022, 19:52

Malcolm_x pisze:
31 gru 2022, 16:52
Hej
Chyba zbliżam sie do wymiany wahaczy.
W każdym siedzi poliuretan od dwoch lat, ale sworznie juz luźniejsze (pytanie gdzie leży granica skoro nie pukają ani nic)
Ogolnie musiałbym chyba calosc przód i tyl, ale po wstępnym rachunku nie dam rady całości odrazu…

Pytanie, od ktorych Najlepiej zacząć?
Przód - dół czy gora?
Tyl - to samo chociaż tam siedzi ich z 238377 szt :mrgreen:

Drugie pytanie, Macie jakies typy firm? Czy raczej isc w ASO?
Trzecie - da sie wyjąc poliuretany i wicsnac w nowe wahacze, czy to raczej idiotyzm?
Pytam ludzi mądrych :)
Masz niedaleko, to weź pod uwagę regenerację w firmie regum.pl.
Niezmiennie polecam gdyż ogarneli mi temat w Miacie i w kombi.
Nie poliuretany.
Załączniki
w1.jpeg
w1.jpeg (331.35 KiB) Przejrzano 801 razy
w2.jpeg
w2.jpeg (354.23 KiB) Przejrzano 801 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

04 sty 2023, 21:06

Tomai pisze:
31 gru 2022, 19:52
Malcolm_x pisze:
31 gru 2022, 16:52
Hej
Chyba zbliżam sie do wymiany wahaczy.
W każdym siedzi poliuretan od dwoch lat, ale sworznie juz luźniejsze (pytanie gdzie leży granica skoro nie pukają ani nic)
Ogolnie musiałbym chyba calosc przód i tyl, ale po wstępnym rachunku nie dam rady całości odrazu…

Pytanie, od ktorych Najlepiej zacząć?
Przód - dół czy gora?
Tyl - to samo chociaż tam siedzi ich z 238377 szt :mrgreen:

Drugie pytanie, Macie jakies typy firm? Czy raczej isc w ASO?
Trzecie - da sie wyjąc poliuretany i wicsnac w nowe wahacze, czy to raczej idiotyzm?
Pytam ludzi mądrych :)
Masz niedaleko, to weź pod uwagę regenerację w firmie regum.pl.
Niezmiennie polecam gdyż ogarneli mi temat w Miacie i w kombi.
Nie poliuretany.
Wymieniałeś u nich same tuleje czy sworznie też?

Z przełożeniem poliuretanow miedzy wahaczami nie powinno być problemu, do wciskania strongflexow nie potrzeba dużej siły.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 sty 2023, 11:35

rac000n pisze:
04 sty 2023, 21:06
Tomai pisze:
31 gru 2022, 19:52
Malcolm_x pisze:
31 gru 2022, 16:52
Hej
Chyba zbliżam sie do wymiany wahaczy.
W każdym siedzi poliuretan od dwoch lat, ale sworznie juz luźniejsze (pytanie gdzie leży granica skoro nie pukają ani nic)
Ogolnie musiałbym chyba calosc przód i tyl, ale po wstępnym rachunku nie dam rady całości odrazu…

Pytanie, od ktorych Najlepiej zacząć?
Przód - dół czy gora?
Tyl - to samo chociaż tam siedzi ich z 238377 szt :mrgreen:

Drugie pytanie, Macie jakies typy firm? Czy raczej isc w ASO?
Trzecie - da sie wyjąc poliuretany i wicsnac w nowe wahacze, czy to raczej idiotyzm?
Pytam ludzi mądrych :)
Masz niedaleko, to weź pod uwagę regenerację w firmie regum.pl.
Niezmiennie polecam gdyż ogarneli mi temat w Miacie i w kombi.
Nie poliuretany.
Wymieniałeś u nich same tuleje czy sworznie tez?
Tuleje wymienione, a sworznie są regenerowane oryginalne.
Przejechały już z 10 tys, żadnych luzów.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

11 sty 2023, 9:42

Tomai pisze:
05 sty 2023, 11:35
rac000n pisze:
04 sty 2023, 21:06
Tomai pisze:
31 gru 2022, 19:52


Masz niedaleko, to weź pod uwagę regenerację w firmie regum.pl.
Niezmiennie polecam gdyż ogarneli mi temat w Miacie i w kombi.
Nie poliuretany.
Wymieniałeś u nich same tuleje czy sworznie tez?
Tuleje wymienione, a sworznie są regenerowane oryginalne.
Przejechały już z 10 tys, żadnych luzów.
To bardzo spoko patent i uczciwa cena jak za regenerację wahaczy :D Cena oemów to jakiś absurd.
Gtr110
Posty: 12
Rejestracja: 28 wrz 2021, 8:50
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Śląsk

14 sty 2023, 20:54

Ja regenerowalem tylko 2 sworznie bo miały luz, reszta to poli tuleje, w miacie dlugo to nie jeździ ale regenerowałem kiedyś w passacie i przesmigałem ze 40tys. Bez problemu, poza tym w rx8 chyba są takie same i może są zamienniki bądź cena rozsądniejsza?
NC 2.5 by autoholicy
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

18 sty 2023, 15:36

Dzieki za info, bylem u nich, dosyć długo mnie przekonywali do tego zabiegu, i przekonali. :mrgreen:
Zobaczymy, wrzucam do nich wszystkie wahacze przód i tyl.

Pytanie tylko do osób ktore to przechodziły:
Jak do _¥^[…|^[[…^|]…^]|… nędzy zdemontowac ten dolny wahacz z tył! :bang:
Obrazek

Obrazek
Serio nie chce ruszyć, próbowałem go wybić, ale prędzej porywam cos niz ruszy…
Macie jakis sposob??
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

18 sty 2023, 17:25

Malcolm_x pisze:
18 sty 2023, 15:36
Dzieki za info, bylem u nich, dosyć długo mnie przekonywali do tego zabiegu, i przekonali. :mrgreen:
Zobaczymy, wrzucam do nich wszystkie wahacze przód i tyl.

Pytanie tylko do osób ktore to przechodziły:
Jak do _¥^[…|^[[…^|]…^]|… nędzy zdemontowac ten dolny wahacz z tył! :bang:
Obrazek

Obrazek
Serio nie chce ruszyć, próbowałem go wybić, ale prędzej porywam cos niz ruszy…
Macie jakis sposob??
Ta śruba to jest hardcore, mnie pokonała i niestety skończyło się wymianą zwrotnicy :oops: A próbowałem naprawdę różnych akrobacji z użyciem palnika, młota, prasy i rozwiertaków - urwana śruba była zespawana na amen z korpusem zwrotnicy.

Zwrotnice do NC nie są na szczęscie drogie, warto poszukać takiej, w której komuś udało się tę śrubę wyjąć :D
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

18 sty 2023, 18:59

Malcolm_x pisze:
18 sty 2023, 15:36
Dzieki za info, bylem u nich, dosyć długo mnie przekonywali do tego zabiegu, i przekonali. :mrgreen:
Zobaczymy, wrzucam do nich wszystkie wahacze przód i tyl.

Spoko, cieszę się że mogłem pomóc, jak już wygrasz walkę , podziel się wrażeniami po zamontowaniu 8-)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
adino1
Donator
Donator
Posty: 859
Rejestracja: 07 lip 2012, 8:44
Model: NC
Wersja: NCEC_R
Lokalizacja: Szczecin

19 sty 2023, 19:54

Malcolm_x pisze:
18 sty 2023, 15:36
Dzieki za info, bylem u nich, dosyć długo mnie przekonywali do tego zabiegu, i przekonali. :mrgreen:
Zobaczymy, wrzucam do nich wszystkie wahacze przód i tyl.

Pytanie tylko do osób ktore to przechodziły:
Jak do _¥^[…|^[[…^|]…^]|… nędzy zdemontowac ten dolny wahacz z tył! :bang:
Obrazek

Obrazek
Serio nie chce ruszyć, próbowałem go wybić, ale prędzej porywam cos niz ruszy…
Macie jakis sposob??
Ten temat już za mną…u mnie prasa rozwiązała problem…ale wszystko strzelało strasznie :?
Obrazek
Jary
Posty: 35
Rejestracja: 31 paź 2022, 19:45
Model: NC FL
Lokalizacja: DE

16 lis 2023, 20:48

Hej, podepnę się.
Czy warto wymienić tuleje w wahaczach przednich na poliuretan? W takim sensie, że czy zyskam na torze a nie stracę na komforcie?
Auto jak na razie ma staby z rx8 a w planach jest koni żółte i eibach bądź h&r. Będzie jeździło po torze 2-3 razy w roku, ale zależy mi też na tym, żeby dało nim się przejechać na strzała trasę od 500-1000 km także 2-3 razy w roku.
Wydaje mi się że poliuretan usztywni przód w zakręcie i podczas hamowania, a na komfort jako taki nie powinien mieć wpływu? Czy się mylę ?
Awatar użytkownika
*Baron*
Posty: 29
Rejestracja: 15 wrz 2021, 14:50
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Toruń

16 kwie 2024, 14:14

Cześć,
Nie ubłaganie zbliża się temat renowacji tylnych wahaczy. Polecacie regum? Jak wygląda sytuacja po regeneracji, mam na myśli kwestie komfortu, sztywności, trwałości?
Tomai pisze:
31 gru 2022, 19:52
Malcolm_x pisze:
31 gru 2022, 16:52
Hej
Chyba zbliżam sie do wymiany wahaczy.
W każdym siedzi poliuretan od dwoch lat, ale sworznie juz luźniejsze (pytanie gdzie leży granica skoro nie pukają ani nic)
Ogolnie musiałbym chyba calosc przód i tyl, ale po wstępnym rachunku nie dam rady całości odrazu…

Pytanie, od ktorych Najlepiej zacząć?
Przód - dół czy gora?
Tyl - to samo chociaż tam siedzi ich z 238377 szt :mrgreen:

Drugie pytanie, Macie jakies typy firm? Czy raczej isc w ASO?
Trzecie - da sie wyjąc poliuretany i wicsnac w nowe wahacze, czy to raczej idiotyzm?
Pytam ludzi mądrych :)
Masz niedaleko, to weź pod uwagę regenerację w firmie regum.pl.
Niezmiennie polecam gdyż ogarneli mi temat w Miacie i w kombi.
Nie poliuretany.
MX5 NC 1.8 => 2.5
ODPOWIEDZ