Oczywiście
NC 2.0 montaż czujnika temperatury do dodatkowej chłodnicy oleju
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- kociol
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- Bartlomiej
- Donator
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Dobrze z tego rozumiem, że jeżeli chciałbym dołożyć tylko i wyłącznie wskaźnik temperatury oleju (bez dodatkowej chłodnicy oleju), to mogę wkręcić trójnik w oryginalny otwór czujnika ciśnienia oleju w podstawie filtra i zainstalować tam dodatkowy czujnik temperatury oleju + seryjny czujnik ciśnienia?
Jeżeli to tak działa to może ktoś podpowiedzieć jakiego trójnika mam szukać (jaki gwint)?
EDIT
Chyba sobie odpowiedziałem sam ale może ktoś mądrzejszy zweryfikować
Seryjny czujnik ma gwint 1/4-18NPT, więc potrzebuje trójnik z gwintem zewnętrznym i jednym wewnętrznym z takim gwintem oraz z drugim wewnętrznym gwintem pasującym do czujnika temperatury oleju auto gauge czyli 1/8 cala.
- Alex
- Donator
- Posty: 4603
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
rozwiazanie proste jednak uwazam ze wiarygodnosc pomiaru temperatury oleju w tym miejscu bedzie watpliwa. Bedziesz de facto mierzyl temperature trojnika ogrzewanego blokiem ktory z kolei jest chlodzony z zewnatrz powietrzem a od wewnatrz podgrzewany olejem.Bartlomiej pisze: ↑08 gru 2022, 14:35Dobrze z tego rozumiem, że jeżeli chciałbym dołożyć tylko i wyłącznie wskaźnik temperatury oleju (bez dodatkowej chłodnicy oleju), to mogę wkręcić trójnik w oryginalny otwór czujnika ciśnienia oleju w podstawie filtra i zainstalować tam dodatkowy czujnik temperatury oleju + seryjny czujnik ciśnienia?
Acz przyznaje ze teoretyzuje w NC - mimo mojego duzego szacunku do metrologii - mam na koncie jedynie pomiar w korku spustowym, ktory tez nie jest dobrym miejscem. Niestety w NC nie ma takiego dobrego miejsca jak w NA/NB gdzie wykrecalo sie korek z tylu glowicy.
czekam na dzieło Mad Fabworx
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- kociol
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Wkręcanie czujnika temperatury względnie daleko od przepływu trochę mija się z celem, bo w sumie to nie wiadomo ile trzeba sobie za każdym razem dodawać, żeby poziom temperatury był realny.Alex pisze: ↑08 gru 2022, 15:07rozwiazanie proste jednak uwazam ze wiarygodnosc pomiaru temperatury oleju w tym miejscu bedzie watpliwa. Bedziesz de facto mierzyl temperature trojnika ogrzewanego blokiem ktory z kolei jest chlodzony z zewnatrz powietrzem a od wewnatrz podgrzewany olejem.Bartlomiej pisze: ↑08 gru 2022, 14:35Dobrze z tego rozumiem, że jeżeli chciałbym dołożyć tylko i wyłącznie wskaźnik temperatury oleju (bez dodatkowej chłodnicy oleju), to mogę wkręcić trójnik w oryginalny otwór czujnika ciśnienia oleju w podstawie filtra i zainstalować tam dodatkowy czujnik temperatury oleju + seryjny czujnik ciśnienia?
Acz przyznaje ze teoretyzuje w NC - mimo mojego duzego szacunku do metrologii - mam na koncie jedynie pomiar w korku spustowym, ktory tez nie jest dobrym miejscem. Niestety w NC nie ma takiego dobrego miejsca jak w NA/NB gdzie wykrecalo sie korek z tylu glowicy.
czekam na dzieło Mad Fabworx
Jeśli nie potrzeba chłodnicy, to można wiercić oryginalną podstawkę tak jak pokazałem na zdjęciach wcześniej.
Jeżeli zaś chłodnica jest potrzebna, a przyznam szczerze, że po jednej wizycie na torze stwierdzam, że jest potrzebna, to w tej podstawie, którą zaprojektowałem jest dedykowane miejsce na czujnik, i mierzy on temperaturę oleju na wyjściu pompy,a przed chłodzeniem i filtrem.
Podstawy powinny być dostępne w pierwszym kwartale 2023. Na chwilę obecną dyskutuję z poddostawcami. Stay tuned!
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- kociol
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Trochę czasu upłynęło od ostatniego postu...
Walczyliśmy z dostawcami i z projektem, ponieważ oryginalnie podstawy miały być odlewane, ale niestety koszty formy i późniejszej produkcji okazały się zbyt wysokie.
Ostatecznie mamy dwie wersje podstaw do filtra - z miejscem na oryginalny wymiennik ciepła oraz bez wymiennika.
Wersja bez wymiennika jest już dostępna, wersja z wymiennikiem będzie dostępna po 21.08.2023.
W razie pytań proszę o komentarz lub wiadomość priv. Zawsze też możecie kontaktować się przez Instagram (@mad_fabworx) lub Facebooka.
Walczyliśmy z dostawcami i z projektem, ponieważ oryginalnie podstawy miały być odlewane, ale niestety koszty formy i późniejszej produkcji okazały się zbyt wysokie.
Ostatecznie mamy dwie wersje podstaw do filtra - z miejscem na oryginalny wymiennik ciepła oraz bez wymiennika.
Wersja bez wymiennika jest już dostępna, wersja z wymiennikiem będzie dostępna po 21.08.2023.
W razie pytań proszę o komentarz lub wiadomość priv. Zawsze też możecie kontaktować się przez Instagram (@mad_fabworx) lub Facebooka.
- Załączniki
-
- Postawy filtra oleju z termostatem (bez miejsca na wymiennik)
- IMG_20230802_174231.jpg (680.84 KiB) Przejrzano 989 razy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- kociol
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Bardzo przepraszam za brak ceny.
Oczywiście, że cena jest do wiadomości publicznej
Podstawa bez miejsca na wymiennik - 1600 zł (netto)
Podstawa z miejscem na wymiennik - 1860 zł (netto)
Dla zarejestrowanych użytkowników forum 3% zniżki
Jak już będziemy mieli na stanie podstawki z miejscem na wymiennik, to wrzucę całość na giełdę.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.
- kociol
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport Recaro
- Lokalizacja: Krakow
Ja testowałem na drodze i na górskich serpentynach.
W PL jeżdżą 3 podstawki, z tego co wiem jedna w MC.
Obecnie będzie chyba jeszcze jedna w MC.
Jedna z tych 3 pierwszych jest zamontowana do 2.5.
Dodatkowo testowaliśmy podstawkę z wymiennikiem (która koncepcją w zasadzie się nie różni od tej bez) na stanowisku testowym i na aucie - wszystko działało bez zastrzeżeń.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty
https://www.instagram.com/mad_fabworx/
Life is too short to drive a boring car.