NC 2.0 montaż czujnika temperatury do dodatkowej chłodnicy oleju

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

07 gru 2022, 21:29

Alex pisze:
07 gru 2022, 19:45
Będzie toto kompatybilne z seryjnym wymiennikiem olej-woda?

przy użyciu Tapatalka
Oczywiście :)
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
Bartlomiej
Donator
Donator
Posty: 87
Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2022, 14:35

kociol pisze:
07 lis 2022, 19:32
Trójnik na czujnik ciśnienia i oryginalny switch, i
odwiert z gwintem w podstawie oryginalnej ja temperaturę.
Dobrze z tego rozumiem, że jeżeli chciałbym dołożyć tylko i wyłącznie wskaźnik temperatury oleju (bez dodatkowej chłodnicy oleju), to mogę wkręcić trójnik w oryginalny otwór czujnika ciśnienia oleju w podstawie filtra i zainstalować tam dodatkowy czujnik temperatury oleju + seryjny czujnik ciśnienia?

Jeżeli to tak działa to może ktoś podpowiedzieć jakiego trójnika mam szukać (jaki gwint)?

EDIT
Chyba sobie odpowiedziałem sam ale może ktoś mądrzejszy zweryfikować

Seryjny czujnik ma gwint 1/4-18NPT, więc potrzebuje trójnik z gwintem zewnętrznym i jednym wewnętrznym z takim gwintem oraz z drugim wewnętrznym gwintem pasującym do czujnika temperatury oleju auto gauge czyli 1/8 cala.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 gru 2022, 15:07

Bartlomiej pisze:
08 gru 2022, 14:35
kociol pisze:
07 lis 2022, 19:32
Trójnik na czujnik ciśnienia i oryginalny switch, i
odwiert z gwintem w podstawie oryginalnej ja temperaturę.
Dobrze z tego rozumiem, że jeżeli chciałbym dołożyć tylko i wyłącznie wskaźnik temperatury oleju (bez dodatkowej chłodnicy oleju), to mogę wkręcić trójnik w oryginalny otwór czujnika ciśnienia oleju w podstawie filtra i zainstalować tam dodatkowy czujnik temperatury oleju + seryjny czujnik ciśnienia?
rozwiazanie proste jednak uwazam ze wiarygodnosc pomiaru temperatury oleju w tym miejscu bedzie watpliwa. Bedziesz de facto mierzyl temperature trojnika ogrzewanego blokiem ktory z kolei jest chlodzony z zewnatrz powietrzem a od wewnatrz podgrzewany olejem.

Acz przyznaje ze teoretyzuje ;) w NC - mimo mojego duzego szacunku do metrologii - mam na koncie jedynie pomiar w korku spustowym, ktory tez nie jest dobrym miejscem. Niestety w NC nie ma takiego dobrego miejsca jak w NA/NB gdzie wykrecalo sie korek z tylu glowicy.

czekam na dzieło Mad Fabworx :twisted:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

08 gru 2022, 16:15

Alex pisze:
08 gru 2022, 15:07
Bartlomiej pisze:
08 gru 2022, 14:35
kociol pisze:
07 lis 2022, 19:32
Trójnik na czujnik ciśnienia i oryginalny switch, i
odwiert z gwintem w podstawie oryginalnej ja temperaturę.
Dobrze z tego rozumiem, że jeżeli chciałbym dołożyć tylko i wyłącznie wskaźnik temperatury oleju (bez dodatkowej chłodnicy oleju), to mogę wkręcić trójnik w oryginalny otwór czujnika ciśnienia oleju w podstawie filtra i zainstalować tam dodatkowy czujnik temperatury oleju + seryjny czujnik ciśnienia?
rozwiazanie proste jednak uwazam ze wiarygodnosc pomiaru temperatury oleju w tym miejscu bedzie watpliwa. Bedziesz de facto mierzyl temperature trojnika ogrzewanego blokiem ktory z kolei jest chlodzony z zewnatrz powietrzem a od wewnatrz podgrzewany olejem.

Acz przyznaje ze teoretyzuje ;) w NC - mimo mojego duzego szacunku do metrologii - mam na koncie jedynie pomiar w korku spustowym, ktory tez nie jest dobrym miejscem. Niestety w NC nie ma takiego dobrego miejsca jak w NA/NB gdzie wykrecalo sie korek z tylu glowicy.

czekam na dzieło Mad Fabworx :twisted:
Wkręcanie czujnika temperatury względnie daleko od przepływu trochę mija się z celem, bo w sumie to nie wiadomo ile trzeba sobie za każdym razem dodawać, żeby poziom temperatury był realny.
Jeśli nie potrzeba chłodnicy, to można wiercić oryginalną podstawkę tak jak pokazałem na zdjęciach wcześniej.
Jeżeli zaś chłodnica jest potrzebna, a przyznam szczerze, że po jednej wizycie na torze stwierdzam, że jest potrzebna, to w tej podstawie, którą zaprojektowałem jest dedykowane miejsce na czujnik, i mierzy on temperaturę oleju na wyjściu pompy,a przed chłodzeniem i filtrem.

Podstawy powinny być dostępne w pierwszym kwartale 2023. Na chwilę obecną dyskutuję z poddostawcami. Stay tuned!
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

15 sie 2023, 12:48

Trochę czasu upłynęło od ostatniego postu...
Walczyliśmy z dostawcami i z projektem, ponieważ oryginalnie podstawy miały być odlewane, ale niestety koszty formy i późniejszej produkcji okazały się zbyt wysokie.
Ostatecznie mamy dwie wersje podstaw do filtra - z miejscem na oryginalny wymiennik ciepła oraz bez wymiennika.
Wersja bez wymiennika jest już dostępna, wersja z wymiennikiem będzie dostępna po 21.08.2023.

W razie pytań proszę o komentarz lub wiadomość priv. Zawsze też możecie kontaktować się przez Instagram (@mad_fabworx) lub Facebooka.
Załączniki
IMG_20230802_174231.jpg
Postawy filtra oleju z termostatem (bez miejsca na wymiennik)
IMG_20230802_174231.jpg (680.84 KiB) Przejrzano 953 razy
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
lano
Posty: 116
Rejestracja: 13 maja 2019, 19:07
Model: NC
Wersja: 1.4
Lokalizacja: Poznań

15 sie 2023, 14:01

Cena pisz priv? :D
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

15 sie 2023, 14:52

lano pisze:
15 sie 2023, 14:01
Cena pisz priv? :D
Bardzo przepraszam za brak ceny.
Oczywiście, że cena jest do wiadomości publicznej ;)

Podstawa bez miejsca na wymiennik - 1600 zł (netto)
Podstawa z miejscem na wymiennik - 1860 zł (netto)

Dla zarejestrowanych użytkowników forum 3% zniżki :D

Jak już będziemy mieli na stanie podstawki z miejscem na wymiennik, to wrzucę całość na giełdę.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
lano
Posty: 116
Rejestracja: 13 maja 2019, 19:07
Model: NC
Wersja: 1.4
Lokalizacja: Poznań

18 sie 2023, 0:21

Jeździ już ktoś z tym? Ktoś to wziął na tor? Było mierzone na "nieseryjnych" pojemnościach?
Poważnie rozważam zakup, ale zastanawiam się jeszcze czy chcę być pierwszym betatesterem "na ostro" (-:
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

18 sie 2023, 14:52

lano pisze:
18 sie 2023, 0:21
Jeździ już ktoś z tym? Ktoś to wziął na tor? Było mierzone na "nieseryjnych" pojemnościach?
Poważnie rozważam zakup, ale zastanawiam się jeszcze czy chcę być pierwszym betatesterem "na ostro" (-:
Ja testowałem na drodze i na górskich serpentynach.

W PL jeżdżą 3 podstawki, z tego co wiem jedna w MC.
Obecnie będzie chyba jeszcze jedna w MC.
Jedna z tych 3 pierwszych jest zamontowana do 2.5.

Dodatkowo testowaliśmy podstawkę z wymiennikiem (która koncepcją w zasadzie się nie różni od tej bez) na stanowisku testowym i na aucie - wszystko działało bez zastrzeżeń.
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
ODPOWIEDZ