Jakie mody zawieszenia pod tor

co jest konieczne w konkurencyjnym specNC, co robic w jakiej kolejnosci

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

uxon
Posty: 58
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

25 paź 2022, 15:43

Tak sie sklada, ze musze wymienic pare rzeczy w zawieszeniu w NC. Auto planowane jest pod MC (i na weekendy). Zastanawiam sie, co warto wynmienic w zawiasie majac go na stole, a co mozna odpuscic, gdzie mozna zostawic oryginalne czesci. Interesuje mnie tu przede wszystkim jazda torowa i jak najlepszy bang for buck, idac w kierunku specNC.
Wymienicie, ktore mody w zawiasie uwazacie za absolutnie konieczne, ktore warto zrobic, a ktore mozna sobie odpuscic (zwlaszcza patrzac na ich koszt) - zwlaszcza w SpecNC. Baza jest NC sport.
Konkretniej, czy np. wahacze przednie regulowane to must have? Gdzies czytalem, ze na seryjnych mozna osiagnac ok. 2 stopnie negatywu. Czy rzeczywiscie potrzeba wiecej? Komplet regulowanych to 2-3kzl, a moge kupic jeden seryjny w miejsce pogietego; ale jesli daje to duza roznice, to moge od razu zalozyc regulowane. Pytanie, ile czasu na jednym kolku w ten sposob urwe? Czy w czolowce SPecNC wszyscy jezdza na takich wahaczach, czy seria tez obrabia?
Druga sprawa: poliuretan? Czy jest to must have? robiac cos przy zawiasie warto wymienic? Czy lepiej odlozyc te pieniazki np. na lepszy gwint?
Amorki: obecnie siedzi seryjny zawias z wersji sport. Tanio mozna dolozyc springi eibach. Jak sie jazda na takim zawieszeniu bedzie miala do gwintu ze sredniej polki (np. tein flex itp.) albo nieco wyzszej (TimburV2, Meisterr)? Ile realnie mozna urwac czasu przechodzac z zestawu Bilstein+Eibach na ktorys z wymienionych gwintow, np. ktos ma porownanie na silesii?
Stab z RX8 - towar coraz trudbiejszy do dostania, ale wciaz chyba niezbyt drogi. Koniecznosc? Tylko przedni, oba?
Cos jeszcze istotnego pomijam, co jest must have w specu?
Nie pytam o calkowite podstawy, wiem ze najwiecej czasu urywa sie na nauce jazdy, a zaraz potem sa opony i dzialajace hamulce (i ogolnie sprawne auto) :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 paź 2022, 16:05

uxon pisze:
25 paź 2022, 15:43
Tak sie sklada, ze musze wymienic pare rzeczy w zawieszeniu w NC. Auto planowane jest pod MC (i na weekendy). Zastanawiam sie, co warto wynmienic w zawiasie majac go na stole, a co mozna odpuscic, gdzie mozna zostawic oryginalne czesci. Interesuje mnie tu przede wszystkim jazda torowa i jak najlepszy bang for buck, idac w kierunku specNC.
Wymienicie, ktore mody w zawiasie uwazacie za absolutnie konieczne, ktore warto zrobic, a ktore mozna sobie odpuscic (zwlaszcza patrzac na ich koszt) - zwlaszcza w SpecNC. Baza jest NC sport.
Konkretniej, czy np. wahacze przednie regulowane to must have? Gdzies czytalem, ze na seryjnych mozna osiagnac ok. 2 stopnie negatywu. Czy rzeczywiscie potrzeba wiecej? Komplet regulowanych to 2-3kzl, a moge kupic jeden seryjny w miejsce pogietego; ale jesli daje to duza roznice, to moge od razu zalozyc regulowane. Pytanie, ile czasu na jednym kolku w ten sposob urwe? Czy w czolowce SPecNC wszyscy jezdza na takich wahaczach, czy seria tez obrabia?
Druga sprawa: poliuretan? Czy jest to must have? robiac cos przy zawiasie warto wymienic? Czy lepiej odlozyc te pieniazki np. na lepszy gwint?
Amorki: obecnie siedzi seryjny zawias z wersji sport. Tanio mozna dolozyc springi eibach. Jak sie jazda na takim zawieszeniu bedzie miala do gwintu ze sredniej polki (np. tein flex itp.) albo nieco wyzszej (TimburV2, Meisterr)? Ile realnie mozna urwac czasu przechodzac z zestawu Bilstein+Eibach na ktorys z wymienionych gwintow, np. ktos ma porownanie na silesii?
Stab z RX8 - towar coraz trudbiejszy do dostania, ale wciaz chyba niezbyt drogi. Koniecznosc? Tylko przedni, oba?
Cos jeszcze istotnego pomijam, co jest must have w specu?
Nie pytam o calkowite podstawy, wiem ze najwiecej czasu urywa sie na nauce jazdy, a zaraz potem sa opony i dzialajace hamulce (i ogolnie sprawne auto) :)
Nie zmieniaj wszystkiego na raz bo nie będziesz wiedział co ci pomogło a co nie. Poliuretany warto założyć jaka masz rozebrany zawias bo to sporo roboty. Jak masz kasę na gwint/sprężyny to też możesz IMO założyć odrazu. Potem ustaw sobie geometrię jaką tam potrzebujesz (tor/ulica) I zobacz jak ci się jeździ.
Staby możesz dołożyć, podobnie regulowane wahacze.

Edit: jeszcze na temat urywania czasu na okrążeniach. Takie kalkulacje to możesz robić porównując podobne samochody przy założeniu że ogarniasz auto w dostatecznym stopniu ( w sensie :robisz powiedzmy 10 kółek na jednym torze w takim samym czasie)
uxon
Posty: 58
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

28 paź 2022, 11:08

Kod: Zaznacz cały

Edit: jeszcze na temat urywania czasu na okrążeniach. Takie kalkulacje to możesz robić porównując podobne samochody przy założeniu że ogarniasz auto w dostatecznym stopniu ( w sensie :robisz powiedzmy 10 kółek na jednym torze w takim samym czasie)
Tak, ale jakby nie patrzec, to mamy cala lige MC gdzie czolowka jezdzi wlasnie tak jak opisujesz. Wiele osob zmienialo rzeczy i wie co jaki efekt przynioslo.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 paź 2022, 14:35

uxon pisze:
28 paź 2022, 11:08

Kod: Zaznacz cały

Edit: jeszcze na temat urywania czasu na okrążeniach. Takie kalkulacje to możesz robić porównując podobne samochody przy założeniu że ogarniasz auto w dostatecznym stopniu ( w sensie :robisz powiedzmy 10 kółek na jednym torze w takim samym czasie)
Tak, ale jakby nie patrzec, to mamy cala lige MC gdzie czolowka jezdzi wlasnie tak jak opisujesz. Wiele osob zmienialo rzeczy i wie co jaki efekt przynioslo.
Tak. Chodziło mi o to że dana modyfikacja może nie przynieść spodziewanych efektów w przypadku kierowcy który nie ogarnia auta.
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 99
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

28 paź 2022, 14:43

Ciągnąc gdybanie: akurat mody zawieszenia mocno wpływają na "pewność" kierowcy. Ja Miaty zdecydowanie nie ogarniam wystarczająco, ale po założeniu przedniego staba poczułem się, jakbym ogarniał dużo bardziej, bo auto stało się dla mnie bardziej przewidywalne (podczas gdy wpływ samego staba na czasy dobrego kierowcy pewnie byłby dużo bardziej dyskusyjny).
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

28 paź 2022, 16:38

U mnie po przejściu z żółtych bili i pro kit 2:07.993 -> 2:05.606 Jukaka v2
Skill ten sam (średni ;) )

Wahacze regulowane planuje zrobić w tym sezonie, tak samo poli.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
uxon
Posty: 58
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

28 paź 2022, 17:24

szymeker pisze:
28 paź 2022, 16:38
U mnie po przejściu z żółtych bili i pro kit 2:07.993 -> 2:05.606 Jukaka v2
Skill ten sam (średni ;) )

Wahacze regulowane planuje zrobić w tym sezonie, tak samo poli.
Dzieki, to jest juz jakis konkret :)
szymeker - wahacze regulowane ze wzgledu na to, ze brakuje Ci negatywu? Jakie wartosci udalo Ci sie osiagnac na seryjnych? (negatyw)
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

28 paź 2022, 17:28

uxon pisze:
28 paź 2022, 17:24
Dzieki, to jest juz jakis konkret :)
szymeker - wahacze regulowane ze wzgledu na to, ze brakuje Ci negatywu? Jakie wartosci udalo Ci sie osiagnac na seryjnych? (negatyw)
Tak, brakuje negatywu, udało się -2 stopnie.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
uxon
Posty: 58
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

29 paź 2022, 21:17

szymeker pisze:
28 paź 2022, 16:38
U mnie po przejściu z żółtych bili i pro kit 2:07.993 -> 2:05.606 Jukaka v2
Widzialem, ze krecisz juz czasy na poziomie 2:03.8. Cos istotnego dolozyles w setupie auta (od tego 2:05.6), czy to glownie kwestia Twojego rozwoju jako kierowcy?
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

30 paź 2022, 9:54

uxon pisze:
29 paź 2022, 21:17
szymeker pisze:
28 paź 2022, 16:38
U mnie po przejściu z żółtych bili i pro kit 2:07.993 -> 2:05.606 Jukaka v2
Widzialem, ze krecisz juz czasy na poziomie 2:03.8. Cos istotnego dolozyles w setupie auta (od tego 2:05.6), czy to glownie kwestia Twojego rozwoju jako kierowcy?
Wpadły ostre wałki catcams, ale mam też popsutą geometrie bo śruby zapieczone, także myślę, że się wyrównało :) Czekam na duży serwis.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
ODPOWIEDZ