Amortyzatory zamiast Bilstein sport

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

CompanionCube
Posty: 21
Rejestracja: 06 maja 2021, 8:39
Model: NC FL2
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2022, 9:18

Hej,

Mam dużą rozbieżność pomiędzy stronami w tłumieniu po badaniu na SKP. Ale też wydaje mi się, że auto nerwowo się prowadzi.
Zastanawiam się zatem nad wymianą amorków, lub może ich regeneracją w Zerkopolu.

Aktualnie mam wersję Sport. Pasuje mi wysokość zawiasu, bo jednak traktuję Mazdę jako daily. Nie obrażę się za poprawę własności jezdnych, ale nie kosztem znacznego obniżenia czy komfortu.
Są jakieś opcje na rynku amortyzatorów?
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

28 wrz 2022, 16:53

Z komfortowych opcji to chyba tylko właśnie bilstein lub gwint tein street basis z (ewentualnie street advance z, który ma dodatkowo jeszcze regulację twardości). Ustawiony na maxa w górę tein obniża auto względem serii o jakieś 3cm jeśli dobrze pamiętam.

Generalnie, gdybym miał oem mazdowy zawias - brałbym teina, jeśli miałbym bile tak jak ty - raczej regenerowałbym bile.

Ale niech się też inni wypowiedzą :)
Obrazek
CompanionCube
Posty: 21
Rejestracja: 06 maja 2021, 8:39
Model: NC FL2
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

28 wrz 2022, 18:05

luki_92_92 pisze:
28 wrz 2022, 16:53
Z komfortowych opcji to chyba tylko właśnie bilstein lub gwint tein street basis z (ewentualnie street advance z, który ma dodatkowo jeszcze regulację twardości). Ustawiony na maxa w górę tein obniża auto względem serii o jakieś 3cm jeśli dobrze pamiętam.

Generalnie, gdybym miał oem mazdowy zawias - brałbym teina, jeśli miałbym bile tak jak ty - raczej regenerowałbym bile.

Ale niech się też inni wypowiedzą :)
Hej, mówimy o 3cm względem serii, serii, czy sport na bilkach? Z tego co się orientuję to bilki to ~1cm w porównaniu to podstawy (choć pewien tego nie jestem).
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

28 wrz 2022, 18:38

Serii oczywiście ;)
Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

09 paź 2022, 8:11

Są jeszcze amorki Koni z kilkustopniową regulacją napięcia sprężyny.
Pozdrawiam, Danillo
CompanionCube
Posty: 21
Rejestracja: 06 maja 2021, 8:39
Model: NC FL2
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2022, 7:41

Czy mógłbyś przybliżyć jaki to model?
Awatar użytkownika
maetson
Posty: 27
Rejestracja: 22 lut 2019, 10:34
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Gdańsk

10 paź 2022, 8:36

Koni Sport ma regulację siły tłumienia. Natomiast jest to droższa zabawa niż nowe bilsteiny, ja dostałem ofertę na 972zł/sztuka.
Jest też tańsza wersja - seria STR.T, bez regulacji tłumienia - 585zł/sztuka.

Ja przechodząc z serii miałem ten sam dylemat w którą stronę iść i finalnie zdecydowałem się na TEIN Street Advance Z za 3400zl. Nie dość, że auto w końcu zaczęło się dobrze prowadzić to i komfort się polepszył :D ale to przez to, że mam jedynie porównanie do leciwej już serii.
W każdym razie możliwość regulacji tłumienia to fajna opcja na daily - nie ograniczasz się do konkretnej twardości, tylko w zależności od kaprysu danego dnia - ustawiasz sobie wygodną łajbę, albo sztywną bude pod zakręty.
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

24 lis 2022, 20:52

Hej,

Czy ktoś z Was miał porównanie tein street advance - z VS bilsteiny b6 + eibach prokit? Jak jest z sztywnością teina? Słyszałem, że nawet na max ustawieniu twardości są dosyć miękkie.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lis 2022, 18:44

Prokit jest w miarę komfortowy moim zdaniem. Do takiego gokarta jak mx-5 to przydałoby się coś sztywniejszego bo przez to że obniża o 35 mm to potrafi przytrzec o jezdnie przy ugięciu sprężyny (przy koleinach itp.) Wniosek prokit jest dość miękki.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

25 lis 2022, 18:49

tytusr pisze:
25 lis 2022, 18:44
Prokit jest w miarę komfortowy moim zdaniem. Do takiego gokarta jak mx-5 to przydałoby się coś sztywniejszego bo przez to że obniża o 35 mm to potrafi przytrzec o jezdnie przy ugięciu sprężyny (przy koleinach itp.) Wniosek prokit jest dość miękki.
Właśnie mam prokita + bile b6 u siebie zamontowanego i myślę nad zmianą. Jednym z pomysłów jest właśnie street advance. :D
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 lis 2022, 19:10

tytusr pisze:
25 lis 2022, 18:44
Prokit jest w miarę komfortowy moim zdaniem. Do takiego gokarta jak mx-5 to przydałoby się coś sztywniejszego bo przez to że obniża o 35 mm to potrafi przytrzec o jezdnie przy ugięciu sprężyny (przy koleinach itp.) Wniosek prokit jest dość miękki.
Jeśli na daily to B6 plus Prokit, to udany kompromis,sprawdza się , na tor już słabiej pewnie.
A jeśli chodzi o przycieranie to ...przycieram teraz czasem , ale po przejściu na koła zimowe 205/50R16.
Na letniej 215/45R17 brak przycierania.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lis 2022, 19:15

Ja miałem prokit z OEM, teraz ten sam prokit z koni strt. Wnioski: auto inaczej siedzi po zmianie amorów. Tył jest trochę niżej niż przy seryjnym amorze a przód wyżej niż przy seryjnym amorze. Z perspektywy czasu lepiej po prostu kupić gwint i mieć możliwość regulacji. Ja żeby podnieść tył musiałem kupić nie-tani spacer. Do winkli prokit jest nadal za miękki. Bylby z niego sensowny zamiennik OEM gdyby nie za duże obniżenie auta
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ