Hej,
Mam dużą rozbieżność pomiędzy stronami w tłumieniu po badaniu na SKP. Ale też wydaje mi się, że auto nerwowo się prowadzi.
Zastanawiam się zatem nad wymianą amorków, lub może ich regeneracją w Zerkopolu.
Aktualnie mam wersję Sport. Pasuje mi wysokość zawiasu, bo jednak traktuję Mazdę jako daily. Nie obrażę się za poprawę własności jezdnych, ale nie kosztem znacznego obniżenia czy komfortu.
Są jakieś opcje na rynku amortyzatorów?
Amortyzatory zamiast Bilstein sport
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 06 maja 2021, 8:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Warszawa
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Z komfortowych opcji to chyba tylko właśnie bilstein lub gwint tein street basis z (ewentualnie street advance z, który ma dodatkowo jeszcze regulację twardości). Ustawiony na maxa w górę tein obniża auto względem serii o jakieś 3cm jeśli dobrze pamiętam.
Generalnie, gdybym miał oem mazdowy zawias - brałbym teina, jeśli miałbym bile tak jak ty - raczej regenerowałbym bile.
Ale niech się też inni wypowiedzą
Generalnie, gdybym miał oem mazdowy zawias - brałbym teina, jeśli miałbym bile tak jak ty - raczej regenerowałbym bile.
Ale niech się też inni wypowiedzą
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 06 maja 2021, 8:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Warszawa
Hej, mówimy o 3cm względem serii, serii, czy sport na bilkach? Z tego co się orientuję to bilki to ~1cm w porównaniu to podstawy (choć pewien tego nie jestem).luki_92_92 pisze: ↑28 wrz 2022, 16:53Z komfortowych opcji to chyba tylko właśnie bilstein lub gwint tein street basis z (ewentualnie street advance z, który ma dodatkowo jeszcze regulację twardości). Ustawiony na maxa w górę tein obniża auto względem serii o jakieś 3cm jeśli dobrze pamiętam.
Generalnie, gdybym miał oem mazdowy zawias - brałbym teina, jeśli miałbym bile tak jak ty - raczej regenerowałbym bile.
Ale niech się też inni wypowiedzą
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 06 maja 2021, 8:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Warszawa
Czy mógłbyś przybliżyć jaki to model?
Koni Sport ma regulację siły tłumienia. Natomiast jest to droższa zabawa niż nowe bilsteiny, ja dostałem ofertę na 972zł/sztuka.
Jest też tańsza wersja - seria STR.T, bez regulacji tłumienia - 585zł/sztuka.
Ja przechodząc z serii miałem ten sam dylemat w którą stronę iść i finalnie zdecydowałem się na TEIN Street Advance Z za 3400zl. Nie dość, że auto w końcu zaczęło się dobrze prowadzić to i komfort się polepszył ale to przez to, że mam jedynie porównanie do leciwej już serii.
W każdym razie możliwość regulacji tłumienia to fajna opcja na daily - nie ograniczasz się do konkretnej twardości, tylko w zależności od kaprysu danego dnia - ustawiasz sobie wygodną łajbę, albo sztywną bude pod zakręty.
Jest też tańsza wersja - seria STR.T, bez regulacji tłumienia - 585zł/sztuka.
Ja przechodząc z serii miałem ten sam dylemat w którą stronę iść i finalnie zdecydowałem się na TEIN Street Advance Z za 3400zl. Nie dość, że auto w końcu zaczęło się dobrze prowadzić to i komfort się polepszył ale to przez to, że mam jedynie porównanie do leciwej już serii.
W każdym razie możliwość regulacji tłumienia to fajna opcja na daily - nie ograniczasz się do konkretnej twardości, tylko w zależności od kaprysu danego dnia - ustawiasz sobie wygodną łajbę, albo sztywną bude pod zakręty.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Prokit jest w miarę komfortowy moim zdaniem. Do takiego gokarta jak mx-5 to przydałoby się coś sztywniejszego bo przez to że obniża o 35 mm to potrafi przytrzec o jezdnie przy ugięciu sprężyny (przy koleinach itp.) Wniosek prokit jest dość miękki.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
Właśnie mam prokita + bile b6 u siebie zamontowanego i myślę nad zmianą. Jednym z pomysłów jest właśnie street advance.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Jeśli na daily to B6 plus Prokit, to udany kompromis,sprawdza się , na tor już słabiej pewnie.
A jeśli chodzi o przycieranie to ...przycieram teraz czasem , ale po przejściu na koła zimowe 205/50R16.
Na letniej 215/45R17 brak przycierania.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja miałem prokit z OEM, teraz ten sam prokit z koni strt. Wnioski: auto inaczej siedzi po zmianie amorów. Tył jest trochę niżej niż przy seryjnym amorze a przód wyżej niż przy seryjnym amorze. Z perspektywy czasu lepiej po prostu kupić gwint i mieć możliwość regulacji. Ja żeby podnieść tył musiałem kupić nie-tani spacer. Do winkli prokit jest nadal za miękki. Bylby z niego sensowny zamiennik OEM gdyby nie za duże obniżenie auta
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm