Błąd P2009

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

21 sie 2022, 7:44

Od jakiegoś czasu włacza mi sie kontrolka check engine i po podpieciu obd wywala błąd P2009 intake manifold runner control circuit low bank 1a. Po skasowaniu błąd wraca. Czuje się utratę mocy od dołu. Przeczyściłem styki czujników na kolektorze dolotowym. Wymieniłem też przepływomierz. Błąd wraca. Czy to jednak elektrozawór na dolocie? Czy on jest od spodu kolektora? Zna ktoś numer części albo podrzuci linka gdzie to kupić?
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 sie 2022, 8:43

Elektrozawór (mogą być dwa, IMRC oraz IMTV) sterujący jest na górze kolektora, łatwy dostęp. O ile ja to dobrze rozumiem to błąd P2009 oznacza przerwe w obwodzie. Więc sprawdzilbym styki ww. zaworu, jego rezystancję oraz styki na PCM

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ