Jaki dystans bez rolki?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
maetson
Posty: 27
Rejestracja: 22 lut 2019, 10:34
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Gdańsk

17 sie 2022, 22:16

Za niedługo wlatuje tein i chciałbym zejść jeszcze ok 1cm w porównaniu do prokita. Nie chciałbym rezygnować całkowicie z dystansów, jednak przy 25mm nie obejdzie się bez rolki.

Rolka odpada, bo miałem lakierowane dwa nadkola więc duże ryzyko pęknięcia lakieru.

I tutaj pytanie jaki dystans przy takim setupie będzie bezpieczny? 15mm nie będzie obcierać?
(Felga ori 17, opony standardowe 205/45)

Jakieś konkretne szpilki polecacie, żeby móc włożyć dystanse przelotowe?
Bo słyszałem że każde nie oem nie lubią zbyt długo wytrzymywać..
Awatar użytkownika
Bartlomiej
Donator
Donator
Posty: 87
Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

22 lis 2022, 11:31

Odkopuje temat, żeby zebrać wszystko w jednym miejscu.

W różnych tematach padają różne informacje odnośnie dystansów pod seryjną felgę.

Z tego co wyczytałem na forum to:
- w mx5 NC seryjnie wychodziły różne długości szpilek
- dystans 20mm może być za mały i felga może odstawać przez zbyt długie seryjne szpilki wystające poza dystans. Rozwiązaniem może być zebranie z felgi trochę materiału, żeby szpilka się w niej chowała. Podobno felgi w ND mają takie rozwiązanie seryjnie ale nie widziałem na forum zdjęcia jak ma to wyglądać - jeżeli ktoś ma takie zdjęcie to proszę o wrzucenie w tym wątku
- dystans 25 mm zakryje szpilki na 100% ale będzie konieczna rolka nadkoli
- dystans 22mm to loteria. U niektórych pasuje, u niektórych nie. Nie wiem tez czy zmieści się w nadkolach bez rolki.

Wszystko zależy tez od opon i ustawień zawieszenia. Dla potrzeb tematu można przyjąć, ze dystans ma wejść pod seryjny wymiar opon 17” i seryjne nastawy zawieszenia z obniżeniem maksymalnie poliftowego prokita (bo chyba taki jest najpopularnieszych konfig na forum)

Co do samych dystansów - dużo osób jeździ na dystansach Dystom (w listopadzie 2022 r. cena za parę 22mm to 350 zł - 22 to najmniejszy dostępny rozmiar na stronie) ale widziałem w którymś temacie, że dystanse można tez dostać od Grzegorza z Machined Performance i wtedy można zamówić nawet 20 mm (nie wiem jak z ceną)

Druga kwestia to dystanse przelotowe np. z fmic i zmiana szpilek. Wtedy można założyć nawet 15mm + nowe dłuższe szpilki.

Ale czy ktoś zmieniał szpilki u siebie? Jakie można bezpiecznie użyć, żeby nie odleciały na rundzie MC przy jakiś większych obciążeniach? Szpilki ARP to koszt ok. 250-300 zł za 5 sztuk, więc jak dla mnie bardziej opłaca się sprzedać seryjne koła i szukać już kół z odpowiednim ET bez pchania się w takie koszty z dystansami i szpilkami. Inne szpilki to koszt od 6 do ok. 15 zł za sztukę ale nie wiem jak z ich wytrzymałością i zmianą - przerabiał ktoś już ten temat? Seryjne szpilki da się zdjąć bez większych problemów, czy zazwyczaj są zapieczone jak śruby w tulejach wahaczy?


*Teraz trochę prywaty:
chciałbym wrzucić dystanse przykręcane 22 mm.

Setup:
- możliwie maksymalne negatywy na seryjnych wahaczach,
- gwint od Timbura (wysokość zbliżona do prokita),
- Federale 215/45/17
- seryjna felga 17”

Jeżeli szpilka pozwoli na montaż dystansu 22m to wejdzie taki dystans bez rolki?

Zapraszam do dyskusji!
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

22 lis 2022, 19:54

W moim temacie Goldy masz pełno zdjęć odnośnie szpilek, dystansów i felg ND. W temacie o 2.0 NC też masz dużo o dystansach NC.
Ogólnie na forum jest masa wpisów o dystansach i felgach Oem NC i ND.
Dłuższe szpilki żeby wsadzić przelotowe dystanse to najgorsze i najniebezpieczniejsze rozwiązanie. Lepiej to odpuścic.

Seryjna Oem NC czy ncfl są mega złe pod dystanse. Nie ma tam miejsca na żłobienie miejsca na szpilki. Ale przy 20mm dystansie, musisz obciąć około 2mm szpilki Oem żeby jej reszta zmieściła się pod Oem felga. 2mm mniej na szpilce to jeden, dwa obroty nakrętki mniej. Nadal powinno zostać wystarczająco dużo szpilki na 7-8 obrotów.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
maetson
Posty: 27
Rejestracja: 22 lut 2019, 10:34
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Gdańsk

24 lis 2022, 16:58

To i ja podzielę się swoimi doświadczeniami od momentu napisania tego posta.

Mam wrażenie, że dużo tutaj zależy od profilu jak i "objętości" samej opony.

Przy ProKicie na seryjnej 17' i letnich Pilot Sportach (205/45) - 25mm dystansu nie stanowiło ŻADNEGO problemu.
Na Teinie, który obniżył dodatkowe <1cm wciąż brak jakiegokolwiek obcierania. Kąty ustawione praktycznie według flyin miata, więc beż żadnych hardkorów.

Za to przy zimówkach na seryjnej 16' (205/50) na dziurach opona potrafiła dobić do karoserii i było to troche uciążliwe. (A wtedy jeszcze miałem z tyłu kąt -2,40)

Przy dystansach 25mm przeszkadzało mi głównie lekkie wystawanie opony (a właściwie to jej rantu ochronnego) za nadkole. Bez większej gleby wygląda to średnio.

Według pomiarów perfekcyjnie byłoby coś pomiędzy 15 - a 20mm dystansu. I tutaj miałem dylemat - czy iść w dłuższe szpilki i przelotowe 15mm, czy ciąć szpilki i zakładać 20mm.

Przelotówki Eibacha ze szpilkami kosztują 460 za oś, plus warsztat zażyczył sobie 500zł za wymianę szpilek. Wychodzi ponad 1400zł + ww. przez kolegę wątpliwość bezpieczeństwa, co daje dość średnią opłacalność.

Kupiłem więc przykręcane dystanse 20mm od Dystoma za 690zł komplet, szpilki trzeba było uciąć o ok. 4-5mm - co dało lekko ponad 7 obrotów nakrętki, więc jest wciąż bezpiecznie.
Po takim zabiegu opona wystaje może max 1-2mm więc jest prawie perfekt, a na ww. zimówkach obcieranie w 99% ustało.

Wiadomo - najprościej jest założyć felgi z niższym ET i nie bawić się z dystansami ale żeby kupić coś ciekawego i niezbyt ciężkiego to będzie to zdecydowanie większy wydatek.
Więc jak ktoś chce poprawić wygląd tanim kosztem przy seryjnych felgach to zdecydowanie polecam opcję 20mm.
ODPOWIEDZ