Większe zaciski hamulcowe, miększy pedał, alternatywna pompa?

Jak przywrócić czucie hamowania?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 340
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

08 sie 2022, 18:23

Wymieniłem przednie zaciski w NCku na te z RX8 wraz z większymi tarczami 322 mm. Niestety (co było do przewidzenia) zmieniła sie praca pedału hamulca, tzn, jest jakby miększy i pracuje w głębszym zakresie. Zapewne można sie przyzwyczaić lub wymienić pompe hamulcowa na taką o większym tłoczku. Czy może ktoś z was wymieniał pompe na „większą” i może mi jakąś polecić? Chciałbym przywrócić podobne czucie pedału hamulca jak w serii.
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

09 sie 2022, 7:10

Dziwne, u mnie jest/było identycznie a nawet lepiej,
Masz przewody w oplocie?
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: NA
Lokalizacja: zachodniopomorskie

09 sie 2022, 8:50

Odpowietrz dobrze, łącznie z pompą ABS.
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 340
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

09 sie 2022, 8:57

Malcolm_x pisze:
09 sie 2022, 7:10
Dziwne, u mnie jest/było identycznie a nawet lepiej,
Masz przewody w oplocie?
Przewody mam seryjne, może w przyszłości faktycznie wymienię na te w oplocie. Możesz polecić jakieś konkretne przewody?
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 340
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

09 sie 2022, 8:59

WSR pisze:
09 sie 2022, 8:50
Odpowietrz dobrze, łącznie z pompą ABS.
Dzięki za wskazówkę. Nie robiłem wymiany samodzielnie tylko w warsztacie wiec w sumie nie wiem czy dobrze dokonali odpowietrzenia. Od tego w takim razie zacznę zanim wezmę sie za inwestowanie w kolejne części (-:
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: NA
Lokalizacja: zachodniopomorskie

09 sie 2022, 9:34

A, to może po łebkach zrobili, ja zawsze przelewam przez układ trochę płynu: odkręcam po kolei odpowietrzniki i żona pompuje zawzięcie, a ja kontroluję stan, potem już na spokojnie metodą tradycyjną z 2 upuszczenia na zacisk z zakręcaniem odpowietrznika i przeważnie jest OK. Nie wiem jak jest w NC, ale warto poszukać też odpowietrzników przy korektorze (o ile występuje), plus pompa ABS powinna zapracować, bo też w niej może siedzieć powietrze, czasem oprogramowanie diagnostyczne umożliwia włączenie pompy na postoju, wtedy łatwiej powietrze przegonić, inaczej trzeba wzbudzić jej działanie podczas jazdy i powtórzyć cykl.

P.S. no i oczywiście płyn hamulcowy nie może być wstrząśnięty, bo łatwo łapie bąbelki.
ODPOWIEDZ