Strona 1 z 1

Większe zaciski hamulcowe, miększy pedał, alternatywna pompa?

: 08 sie 2022, 18:23
autor: Gieras
Wymieniłem przednie zaciski w NCku na te z RX8 wraz z większymi tarczami 322 mm. Niestety (co było do przewidzenia) zmieniła sie praca pedału hamulca, tzn, jest jakby miększy i pracuje w głębszym zakresie. Zapewne można sie przyzwyczaić lub wymienić pompe hamulcowa na taką o większym tłoczku. Czy może ktoś z was wymieniał pompe na „większą” i może mi jakąś polecić? Chciałbym przywrócić podobne czucie pedału hamulca jak w serii.

Re: Większe zaciski hamulcowe, miększy pedał, alternatywna pompa?

: 09 sie 2022, 7:10
autor: Malcolm_x
Dziwne, u mnie jest/było identycznie a nawet lepiej,
Masz przewody w oplocie?

Re: Większe zaciski hamulcowe, miększy pedał, alternatywna pompa?

: 09 sie 2022, 8:50
autor: WSR
Odpowietrz dobrze, łącznie z pompą ABS.

Re: Większe zaciski hamulcowe, miększy pedał, alternatywna pompa?

: 09 sie 2022, 8:57
autor: Gieras
Malcolm_x pisze:
09 sie 2022, 7:10
Dziwne, u mnie jest/było identycznie a nawet lepiej,
Masz przewody w oplocie?
Przewody mam seryjne, może w przyszłości faktycznie wymienię na te w oplocie. Możesz polecić jakieś konkretne przewody?

Re: Większe zaciski hamulcowe, miększy pedał, alternatywna pompa?

: 09 sie 2022, 8:59
autor: Gieras
WSR pisze:
09 sie 2022, 8:50
Odpowietrz dobrze, łącznie z pompą ABS.
Dzięki za wskazówkę. Nie robiłem wymiany samodzielnie tylko w warsztacie wiec w sumie nie wiem czy dobrze dokonali odpowietrzenia. Od tego w takim razie zacznę zanim wezmę sie za inwestowanie w kolejne części (-:

Re: Większe zaciski hamulcowe, miększy pedał, alternatywna pompa?

: 09 sie 2022, 9:34
autor: WSR
A, to może po łebkach zrobili, ja zawsze przelewam przez układ trochę płynu: odkręcam po kolei odpowietrzniki i żona pompuje zawzięcie, a ja kontroluję stan, potem już na spokojnie metodą tradycyjną z 2 upuszczenia na zacisk z zakręcaniem odpowietrznika i przeważnie jest OK. Nie wiem jak jest w NC, ale warto poszukać też odpowietrzników przy korektorze (o ile występuje), plus pompa ABS powinna zapracować, bo też w niej może siedzieć powietrze, czasem oprogramowanie diagnostyczne umożliwia włączenie pompy na postoju, wtedy łatwiej powietrze przegonić, inaczej trzeba wzbudzić jej działanie podczas jazdy i powtórzyć cykl.

P.S. no i oczywiście płyn hamulcowy nie może być wstrząśnięty, bo łatwo łapie bąbelki.