Większe zaciski hamulcowe, miększy pedał, alternatywna pompa?
Jak przywrócić czucie hamowania?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Gieras
- Donator
- Posty: 340
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Wymieniłem przednie zaciski w NCku na te z RX8 wraz z większymi tarczami 322 mm. Niestety (co było do przewidzenia) zmieniła sie praca pedału hamulca, tzn, jest jakby miększy i pracuje w głębszym zakresie. Zapewne można sie przyzwyczaić lub wymienić pompe hamulcowa na taką o większym tłoczku. Czy może ktoś z was wymieniał pompe na „większą” i może mi jakąś polecić? Chciałbym przywrócić podobne czucie pedału hamulca jak w serii.
A, to może po łebkach zrobili, ja zawsze przelewam przez układ trochę płynu: odkręcam po kolei odpowietrzniki i żona pompuje zawzięcie, a ja kontroluję stan, potem już na spokojnie metodą tradycyjną z 2 upuszczenia na zacisk z zakręcaniem odpowietrznika i przeważnie jest OK. Nie wiem jak jest w NC, ale warto poszukać też odpowietrzników przy korektorze (o ile występuje), plus pompa ABS powinna zapracować, bo też w niej może siedzieć powietrze, czasem oprogramowanie diagnostyczne umożliwia włączenie pompy na postoju, wtedy łatwiej powietrze przegonić, inaczej trzeba wzbudzić jej działanie podczas jazdy i powtórzyć cykl.
P.S. no i oczywiście płyn hamulcowy nie może być wstrząśnięty, bo łatwo łapie bąbelki.
P.S. no i oczywiście płyn hamulcowy nie może być wstrząśnięty, bo łatwo łapie bąbelki.