Heja,
Wiele osób narzeka że w NC pasy słabo się zwijają. W mojej obecnej było juz z tym baaaaardzo źle. Jednym z pomysłów by temu zaradzić - oprócz upgradu prowadnic przy fotelach na poliftowe - jest wypranie pasów. Oto trochę info jak się do tego zabrać.
Potrzebny jest mniej więcej 1 dzień bez potrzeby używania auta. Chodzi rzecz jasna o schnięcie pasów
0. odłączamy klemę minusową akumulatora. Pasy są wyposażone w napinacze pirotechniczne, poza tym obok zwijaczy są czujniki uderzeniowe. Chyba nie chcecie by poduszki odpaliły?
1. rozbieramy plastiki z tyłu auta by dostać się do zwijaczy
2. Powoli wyciągamy pasy na maksymalną długość i blokujemy by się nie zwinęły np. łapiąc je przy zwijaczu dużą trytytką. Ale jeśli o tym zapomnieliście, albo przypadkiem pasy się zwinęły i nie chcą rozwinąć nie panikujcie, dalej będzie porada co zrobić
3. odkręcamy mocowanie końca pasa. Trzeba ruszyć mocowanie fotela by weszła nasadka ale wyjmować fotela z auta nie ma potrzeby
4. odpinamy wtyczki od napinaczy. Podobnie jak np. przy poduszce należy wydłubać delikatnie czarny plastikowy element wtyczki by dało się ja wyjąć
5. demontujemy pasy z auta
mając zdemontowane pasy jest idealny dostęp do odpływów dachu. Wyciągamy całe rurki, płuczemy do czysta, montujemy z powrotem
6. pierzemy pasy. Ja zrobiłem to w misce z gorącą wodą i detergentem. Oczywiście moczymy tylko pasy, zwijacz zostaje poza miską Pasy namaczamy, szorujemy, ja zrobiłem to 2 x (po pierwszym razie woda zrobiła się czarna ), na koniec płuczemy i zawieszamy do wyschnięcia
7. gdy pasy są juz suche montujemy do auta i cieszymy się poprawą. U mnie była zauważalna, moje pasy ktoś już chyba czymś traktował, być może wielokrotnie i były już bardzo sztywne
Na koniec obiecana porada co zrobić jeśli pasy się zwineły i nie chcą rozwinąć.
Blokada zwijacza jest pod białym deklem, na zdjęciu po prawej stronie
Trzeba zdjąć dekielek. By to zrobić wybijamy 3 plastikowe kołeczki i wtedy można to łatwo zrobić. Tak, napisane jest, "do not remove" - zdejmujemy. W dekielku są elementy blokujące rozwijanie pasa
mając zdjęty dekielek rozwijamy pasy na pełną długość, blokujemy i można prać. Dekielek można założyć po praniu, nie ma różnicy.
NIE ZDEJMUJEMY DEKLA OD STRONY NAPINACZA. Tam tez jest napisane "do not remove", tutaj radzę się zastosować. Nie pytajcie skąd to wiem
pranie pasów bezpieczeństwa
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 16 lip 2022, 8:55 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Mogę tylko potwierdzić, pranie pomaga, byłem sceptyczny , ale faktycznie jest lepiej
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm