2.0 przed/po liftowy?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

krzysiek3d
Donator
Donator
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2015, 20:06
Model: Inny
Wersja: MX5
Lokalizacja: Poznań

15 lip 2022, 8:52

Dzień dobry,

Po czym najszybciej poznać, że MX5 NC ma zmieniony silnik 2.0 z przed na poliftowy ? Jakieś widoczne od razu różnice wizualne ?
Awatar użytkownika
Tajgeree
Posty: 60
Rejestracja: 04 lip 2021, 12:30
Model: NC
Wersja: Energy
Lokalizacja: Brwinów

16 lip 2022, 13:48

Wizualnie ? Na pewno pierwsze co się rzuca w oczy to ten "osprzęt" idący od dolotu i kończący się w okolicach serwa. Dodatkowo trochę inaczej brzmi i odcinka i sam dźwięk silnika (zasługa tego "cudu" o którym wspomniałem. Wrzucam fotki najpierw polifta, potem przedlifta żebyś sam mógł ocenic ;).
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 lip 2022, 13:55

Jeśli podmienia się sam silnik to dolot nie będzie się roznić. Wyższa odcinka bierze się z zawartości ECU, można zaprogramować dowolną wartość

przy użyciu Tapatalka


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tajgeree
Posty: 60
Rejestracja: 04 lip 2021, 12:30
Model: NC
Wersja: Energy
Lokalizacja: Brwinów

16 lip 2022, 14:17

Alex pisze:
16 lip 2022, 13:55
Jeśli podmienia się sam silnik to dolot nie będzie się roznić. Wyższa odcinka bierze się z zawartości ECU, można zaprogramować dowolną wartość Obrazek

przy użyciu Tapatalka
Czyli w takim razie w przedlifcie można ustawić w ECU "miękką" odcine jak w polifcie ?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 lip 2022, 15:55

Chodzi ci o przymykanie przepustnicy przed odcinką? Funkcjonalność jest, nie wiem czy to działa poprawnie. Natomiast pojawia się pytanie po co to robić

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
krzysiek3d
Donator
Donator
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2015, 20:06
Model: Inny
Wersja: MX5
Lokalizacja: Poznań

16 lip 2022, 18:38

Ktoś, coś jeszcze podpowie :D? Bo właśnie próbuję dojść czy nie mam u siebie poliftowego silnika wrzuconego przez poprzedniego właściciela... Pierwsze co przykuło moją uwagę to właśnie dodatkowy rezonator powietrza z polifta + silnik wygląda podejrzanie świeżo i zwłaszcza na wiązkach widać ślady ingerencji. Hm... A polift ma odcinkę przy jakich obrotach :) ? Może to jest sposób....
saper13
Posty: 21
Rejestracja: 07 maja 2022, 20:33
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2022, 21:20

Hej, u mnie tak to wygląda w polifcie 2010r. Nie ma rezonatora, tylko jest zaślepka w grodzi. I w fotkach z neta też się takie rozwiązanie pojawia, więc chyba tylko niektóre polifty to mają :?: Może "sportowe" wersje, ja mam zwykłą.

btw właśnie dzisiaj sprawdzałem odcinkę wskazówka dochodziła lekko za 7500 rpm tak na oko do 7600 rpm
Załączniki
20220716_220328.jpg
20220716_220328.jpg (2.22 MiB) Przejrzano 465 razy
Pozdrawiam
Saper13
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 lip 2022, 6:40

Seryjny przedlift ma odcinkę 7000, polift 7500. Ale to nic nie udowadnia bo można przeprogramować.

Może coś pomogłoby porównanie oznaczeń na bloku silnika


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ