Falujące obroty

Jak w tytule

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

12 cze 2022, 8:50

Cześć czy ktoś z was wie co może być przyczyną falujących obrotów na biegu jałowym? Jak ściągam nogę z gazu np na światłach to obroty za każdym razem falują dokładnie trzy razy gdzieś pomiędzy 600 -1000 obrotów i później już jest równo. Nc 2.0 z 2009 silnik oem
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 cze 2022, 9:13

Wyczyść przepustnicę: szmatka plus nieco benzyny ekstrakcyjnej po zdjęciu rury dolotu.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

12 cze 2022, 12:14

Dzięki za info spróbuję tak zrobić
Awatar użytkownika
byebye
Donator
Donator
Posty: 61
Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Krzeszowice

12 cze 2022, 12:20

Gdzieś w innym wątku było o triku "z miotłą": wyłączasz światła, klimę i całą inną elektrykę, blokujeszw pedał gazu na 3000 obrotów - po około 3 minutach obroty powinny spaść do obrotów jałowych. Podobno w ten sposób można nauczyć ECU obrotów :D
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 cze 2022, 19:30

Weźcie odpuścicie te szamańskie metody. Nigdy tak nie robiłem, ECU bywa u mnie baardzo często resetowane i naprawdę nie trzeba cudować. Wyczyścić przepustnicę i pierwszy cykl rozgrzewania w mieście załatwi sprawę.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 cze 2022, 19:42

Alex pisze:
12 cze 2022, 9:13
Wyczyść przepustnicę: szmatka plus nieco benzyny ekstrakcyjnej po zdjęciu rury dolotu.

przy użyciu Tapatalka
Zrobiłem tak jakieś 20 tys km temu. Dokładnie w ten sposób.
Nie kombinować, przeczyścic i już.
Na dzień dzisiejszy nic nie faluje.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

12 cze 2022, 22:26

Dziwi mnie jedynie fakt że zawsze faluje dokładnie 3razy 🙂
Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

13 cze 2022, 11:26

Przepustnica tzn. czyszczenie. A jak nie pomoże to SWAP :D
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

15 cze 2022, 21:49

Co ma czyszczenie przepustnicy do "nauki" ECU obrotów biegu jałowego? ECU resetuje się przy odłączonym lub bardzo słabym aku
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 cze 2022, 6:19

Brudna przepustnica nie pracuje poprawnie przy małych wychyleniach i jak opisał kolega obroty lubią falować. Przy czystej problem zazwyczaj znika. Nie tylko w mx się tak dzieje.

Tylko nie trzyjcie szmatą zbyt zawziecie by nie usunąć lakieru uszczelniającego (też jest czarny jak i brud) z korpusu przepustnicy.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Michall
Posty: 72
Rejestracja: 24 wrz 2021, 23:39
Model: NC FL
Wersja: Prht
Lokalizacja: Katowice

16 cze 2022, 10:25

Wydaje mi się że to falowanie pojawiło się po odłączeniu akumulatora do ładowania. Przed zimą nie pamiatam by falowały....
Calak
Donator
Donator
Posty: 36
Rejestracja: 22 cze 2019, 21:08
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Łódź

16 cze 2022, 13:36

Ja wypowiem się ze swojego doświadczenia jakie miałem z falującymi obrotami po kupnie NC.
Wiosną gdy auto ruszyłem po zimie zaczęło pojawiać się falowanie obrotów. Przepustnica została wyczyszczona i nie pomogło. :(
Dopiero "trochę" sprawniejsza ;) jazda autem naprawiła to.
I tak robię teraz po okresie zimowym. :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

16 cze 2022, 14:46

Za każdym razem kiedy odłączy się akumulator i na nowo podłączy, obroty będą falować, to normalne . Komputer uczy się wolnych obrotów.
U mnie po odłączeniu Aku, obroty falują przez 2 dni, w moim przypadku oznacza to przejechanie 100 km.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Tajgeree
Posty: 60
Rejestracja: 04 lip 2021, 12:30
Model: NC
Wersja: Energy
Lokalizacja: Brwinów

16 cze 2022, 20:41

Jak ci falują obroty po aku to pojeździj troszkę/zostaw go żeby sam pochodził/potrzymaj nogą ~3k obrotów przez 2-3 minuty. U mnie taka kombinacja lub jeden ze składników zawsze pomagają.
ODPOWIEDZ