Część z właścicieli 6-biegowej skrzyni w NC ma problem z ciezko wchodzącymi biegami 1 i 2. Miałem podobnie, a po zmianie skrzyni na „Grzesiową” po pełnym remoncie i wzmocnieniu wielu elementów jedynki praktycznie nie dało się wrzucić.
Okazało się, że winny był ten element plastikowy, który pozycjonuje skrajne biegi. Na fotkach jest nowy i stary.
Zobaczcie jakie wyżłobienie jest w starym. Od góry nie wyglądał tak źle ale wewnątrz jest zmasakrowany. Grzes mówi, ze to kompozyt z twardą warstwą wierzchnią ale jak puści to pod spodem jest miękko.
Po wymianie na nowy skrzynia pracuje jak z fabryki, a nawet lepiej - zasługa Grzesia.
Polecam ten mod każdemu, komu zaczyna gorzej pracować 1 i 2 bieg. Koszt 100 zł w ASO i 30 min na montaż. Spece i w 15 min oblecą.
Jedna uwaga: drążek biegów jest asymetryczny i dobrze sobie oznaczyć naklejką 1 bieg. Założenie odwrotne spotęguje problem wbijania biegów.
P.S. @bjorm feel free to comment
Skrzynia 6b, haczące 1 i 2 bieg
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ja ten element wspominałem w moim wątku danwo temu, zdjęcia wklejalem jak i pisałem jego numer z ASO. U mnie jego wymiana, niczego nie zmieniła.
Zresztą, skoro nawet moja skrzynia chodzi jak masło po rozgrzaniu, to nie liczyłem że jakiś plastik zmieni jej pracę. Ewidentnie widać że to kwestia właściwości oleju przed i po rozgrzaniu
viewtopic.php?p=543711#p543711
Zresztą, skoro nawet moja skrzynia chodzi jak masło po rozgrzaniu, to nie liczyłem że jakiś plastik zmieni jej pracę. Ewidentnie widać że to kwestia właściwości oleju przed i po rozgrzaniu
viewtopic.php?p=543711#p543711
- byebye
- Donator
- Posty: 61
- Rejestracja: 22 wrz 2020, 15:20
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Krzeszowice
U mnie to samo, w zimie zaraz po ruszeniu czasem musiałem podwójnie wysprzęglać żeby wrzucić 1 lub 2, natomiast po rozgrzaniu wszystkie biegi wchodzą przyjemnie.
Zastanawiałem się czy w NCFL jest istotnie lepiej (ja mam przedlifta), jako że ulepszyli synchronizatory w skrzyni.
Zastanawiałem się czy w NCFL jest istotnie lepiej (ja mam przedlifta), jako że ulepszyli synchronizatory w skrzyni.
Mialem przez krotki czas NCFL 2011 z przebiegiem 205.000km i tam tez byl ten problem, deko mniejszy, ale nie tak zeby go nie bylo.byebye pisze: ↑23 kwie 2022, 12:28U mnie to samo, w zimie zaraz po ruszeniu czasem musiałem podwójnie wysprzęglać żeby wrzucić 1 lub 2, natomiast po rozgrzaniu wszystkie biegi wchodzą przyjemnie.
Zastanawiałem się czy w NCFL jest istotnie lepiej (ja mam przedlifta), jako że ulepszyli synchronizatory w skrzyni.
Zreszta ludzie na forum pisza ze w NCFL maja niemal te same problemy, wiec nawet jesli zostal on lekko zredykowany, to na pewno nie wyeliminowany. Ponadto, 6 skrzynia w ND tez nie jest jakos miodnie dokladna, 2 na zimnym (nie tylko w zimie), tez ma ta swoja metalicznosc, haczykowatosc.
-
- Donator
- Posty: 2173
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
@bjorm, takie rzeczy lepiej w technicznym wrzucać, nie śledzę każdego wątku i nie znalazłem tej informacji.
Oczywiscie ze ta prowadnica nie będzie remedium na złą skrzynie ale jak widać u mnie pomogło.
Tez miałem skrzynie FL w Akumie i pracowała pięknie ale miała 45 kkm nalotu. Widać z przebiegiem im się pogarsza. Skrzynka od Grzesia pracuje chyba jeszcze precyzyjniej ale on tam jakieś tuleje specjalne wkłada ze stopów brązu.
Oczywiscie ze ta prowadnica nie będzie remedium na złą skrzynie ale jak widać u mnie pomogło.
Tez miałem skrzynie FL w Akumie i pracowała pięknie ale miała 45 kkm nalotu. Widać z przebiegiem im się pogarsza. Skrzynka od Grzesia pracuje chyba jeszcze precyzyjniej ale on tam jakieś tuleje specjalne wkłada ze stopów brązu.
Pozdrawiam, Danillo
Nie oczekuje Danillo, ze sledzisz moj kazdy wpis
U mnie ten plastik nie pomogl, ale jak pisalem, nie oczekiwalem zbytnio tego skoro skrzynia zaczyna chodzic super jak sie nagrzeje.
Grzegorzowi chodzi o tuleje lewarka? Je tez zmienilem, jeszcze zanim zmienilem owy plastik.
Nie wiem czy przez nia biegi nie wchodza na zimnym wlasnie bardziej mechanicznie... kusi mnie by ja zmienic ponownie na plastikowa i to moze zredukuje troche to metaliczne haczenie na zimnym oleju. Tak na logike, to taka tulejka metaliczna powinna wlasnie bardziej haczyc niz plastikowa, ok pewnie jest barziej direct przy zmianie ale to moze na torze sie przydac, ale chyba nie na te problemy z haczeniem na zimnym. Chociaz moze jest zupelnie odwrotnie, niz logicznie
https://fab9tuning.com/performance-bron ... ata-06-15/
U mnie ten plastik nie pomogl, ale jak pisalem, nie oczekiwalem zbytnio tego skoro skrzynia zaczyna chodzic super jak sie nagrzeje.
Grzegorzowi chodzi o tuleje lewarka? Je tez zmienilem, jeszcze zanim zmienilem owy plastik.
Nie wiem czy przez nia biegi nie wchodza na zimnym wlasnie bardziej mechanicznie... kusi mnie by ja zmienic ponownie na plastikowa i to moze zredukuje troche to metaliczne haczenie na zimnym oleju. Tak na logike, to taka tulejka metaliczna powinna wlasnie bardziej haczyc niz plastikowa, ok pewnie jest barziej direct przy zmianie ale to moze na torze sie przydac, ale chyba nie na te problemy z haczeniem na zimnym. Chociaz moze jest zupelnie odwrotnie, niz logicznie
https://fab9tuning.com/performance-bron ... ata-06-15/
- bystry9191
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 lut 2020, 21:05
- Model: NC FL
- Wersja: Prht
- Lokalizacja: Reda
Mozna wiedzieć Co to za Grzesio ?