tłumik aftermarketowy - doświadczenia?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

25 sie 2022, 20:41

Tomai pisze:
24 sie 2022, 21:09
@monkahead przejedź sie najlepiej taką Miatą jak bedziesz mieć możliwość.
A jak będziesz w Poznaniu zapraszam ;)
Dziękuję, jak będę to dam znać ale rzut beretem mam do kolegi luki, więc chyba najwyższa pora podjechać.
tytusr pisze:
25 sie 2022, 18:35
Byłem 2x w Słowenii 1x mx-5, 1x kia Sorento. Sorry ale po 8h jazdy w mx5 drogami szybkiego ruchu człowiek ma trochę dość. Z Suva wysiadam i nie czuje zmęczenia (tylko tam przy 140 nie słyszę silnika)
Kocham MX5 ale mam to samo jak wysiadam z SUVa. No cóż tytusr, jesteśmy "bumerami" :lol:
Tomai pisze:
25 sie 2022, 19:11
I następnego dnia widzisz zakręty.....i....SUVA.....
I wtedy co? Miata by się przydała😁
Dlatego "miata is always the answer", zwłaszcza na drugi dzień, trzeba mieć więcej niż jedno auto ;)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 sie 2022, 21:40

Oczywiście że " Miata is always the answer"

Ja jestem pikuś jeśli chodzi o Miatowe Tripy, ale np @irekJ , opisując swoje podróże nigdzie nie napisał że brakuje mu Suva :D

Byłem NA i NBFL w Cro i chętnie bym tam wrócił.

To forum nazywa się MX-5 KLUB POLSKA i pisanie na nim że wolę SUVA kłóci mi się z ideą.
Oczywiście to moje zdanie.
Dlatego proszę admina o wydzielenie tych postów do osobnego wątku o tytule np. Miata vs SUV..
Po to aby nie zaśmiecać wątku o wydechu.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

27 sie 2022, 9:07

Nie śledziłem co prawda wątku od początku ale pozwolę sobie wtrącić dwa słowa jeśli chodzi o porównanie Miata vs Suv.
Podróżując Miatą (np na 20 dni do Hiszpanii w dwie osoby) coraz częściej zdarza mi się wręcz zostawiać wolne miejsce w bagażniku. Przy czym podyktowane jest to masą, jak widzę, że zawias zaczyna siadać to jest to koniec pakowania.

Do tego dochodzi jakiś tam zamysł i samodyscyplina. Zapasowe części, narzędzia, ciężkie przedmioty wędrują za fotele dla lepszego balansu. Wszystkie schowki i wolne przestrzenie są zagospodarowane. Do tego ostatnie 10 lat spędzone w podróży i delegacjach skutecznie weryfikują co warto zabrać a co zostawić. Do tego dopasowane małe torby pozwalające puzlować w bagażniku są niezastąpione. Miata dzielnie daje radę i wjeżdża wszędzie tam gdzie miejski SUV tylko szybciej :)

Żeby nie był całkowity offtopic to mam custom wydech, Cobalta, wcześniej jeszcze kolektor na przelocie. Raz jak pojechałem na trip z seryjnym wydechem to było mi bardzo smutno przez całą podróż. Odpowiednio dobrany tłumik/kolektor do preferencji jest super antydepresantem. Coś o czym się nie mówi a mi wiele razy uratowało dzień - inni kierowcy/piesi słyszą zanim widzą. Bardzo pomocne przy wyprzedzaniu ameb itp.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 sie 2022, 9:34

Jechałem raz NC 2,5 z customowym kolektorem wydechowym i gdybym nie wiedział to pewnie bym nie usłyszał jego obecności. Inna sprawa, że wsiadłem do auta po ok 2 latach od kiedy poprzednio jechałem zwykłą NC, więc nie miałem bezpośredniego porównania. Tak czy owak różnica w dźwięku przy prędkościach do 100km/h dla mnie nieznacząca (szybciej nie jechałem). Nie ma co nawet porównywać do efektu jaki dawał Cobalt końcowy w mojej NC 2,5 z seryjnym kolektorem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

30 sie 2022, 11:27

Ale mi żeście Pany rozhulali wątek :mrgreen:
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

30 sie 2022, 13:13

Dodam jeszcze, że bardzo duży wpływ na wrażenia dźwiękowe ma poza oczywiście dachem (otwarty/zamknięty) umiejscowienie głowy w kabinie. Duża redukcja hałasu gdy głowa jest niżej i bliżej kierownicy. Mniejsi kierowcy są mniej narażeni na hałas (basy) Przynajmniej w wersji soft top
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

23 cze 2023, 10:44

Odkopuję temat:

1. Czy ten tłumik Ulter będzie pasował do NCFL2 2014? Jest jakaś różnica z wersją przedliftową? https://ulter.com.pl/sklep/9c1244-premium-690#os-2939
2. Czy zmiana końcówek w jakiś sposób wpływa na dźwięk/głośność? Z jakiegoś powodu one muszą mieć taką formę dlatego się zastanawiam.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

23 cze 2023, 11:27

Sandro pisze:
23 cze 2023, 10:44
Odkopuję temat:

1. Czy ten tłumik Ulter będzie pasował do NCFL2 2014? Jest jakaś różnica z wersją przedliftową? https://ulter.com.pl/sklep/9c1244-premium-690#os-2939
2. Czy zmiana końcówek w jakiś sposób wpływa na dźwięk/głośność? Z jakiegoś powodu one muszą mieć taką formę dlatego się zastanawiam.
ad.1 nie ma znaczenia czy to NC1, NC2 czy NC3.
ad.2 nie maja znaczenia, niektorzy twierdza ze slysza roznice w zaleznosci odksztaltu i wielkosci koncowek, ale to raczej mniejszosc uwaza ze to cokolwiek zmienia.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

23 cze 2023, 12:46

bjorm pisze:
23 cze 2023, 11:27
Sandro pisze:
23 cze 2023, 10:44
Odkopuję temat:

1. Czy ten tłumik Ulter będzie pasował do NCFL2 2014? Jest jakaś różnica z wersją przedliftową? https://ulter.com.pl/sklep/9c1244-premium-690#os-2939
2. Czy zmiana końcówek w jakiś sposób wpływa na dźwięk/głośność? Z jakiegoś powodu one muszą mieć taką formę dlatego się zastanawiam.
ad.1 nie ma znaczenia czy to NC1, NC2 czy NC3.
ad.2 nie maja znaczenia, niektorzy twierdza ze slysza roznice w zaleznosci odksztaltu i wielkosci koncowek, ale to raczej mniejszosc uwaza ze to cokolwiek zmienia.
Dzięki. Na taką odpowiedź liczyłem :D
Kporys
Posty: 17
Rejestracja: 21 mar 2023, 18:22
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Swidnica

24 cze 2023, 6:49

Końcówki mogą być inne za niedużą dopłatą jak ich poprosisz, bo mają projekt gotowy. Zadzwoń najlepiej do nich lub do ich dystrybutora😃
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

25 cze 2023, 19:51

Kporys pisze:
24 cze 2023, 6:49
Końcówki mogą być inne za niedużą dopłatą jak ich poprosisz, bo mają projekt gotowy. Zadzwoń najlepiej do nich lub do ich dystrybutora😃
U nich na stronie jest o ~400 zł drożej niż na allegro. Do jakiego dystrybutora najlepiej dzwonić?
Kporys
Posty: 17
Rejestracja: 21 mar 2023, 18:22
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Swidnica

25 cze 2023, 22:51

Końcówki do których mają projekt to bodajże N1-90RS czy jakoś tak. Wystarczy napisać do jakiegokolwiek dystrybutora z informacją, że chcesz takie końcówki i poprosić o wycenę. W moim przypadku z tymi końcówkami wyszło 1170PLN + KW za wersje lakierowaną, czyli jakieś 80PLN więcej niż normalnie.

Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

26 cze 2023, 13:49

Kiedyś wsiedliśmy rano z Viperem w nasze NC i wysiedliśmy wieczorem w SPA, cały czas top down, krótkie przerwy na tankowanie i zjedzenie. Ja na pełnym wydechu Racing Beata.
Trochę szumiało w uszach na końcu ale jechać SUV na SPA i Nurba byłoby bez sensu 😉
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

28 wrz 2023, 18:45

Odświeżę temat, jakby kogoś interesowała analiza spalin.

Mój obecny setup: 2.5, dolot simota, kolektor 4-1 five, tłumik środkowy RM Motors RM02 o wymiarach 300x110, katalizator 200cpsi z tyłu i końcowy cobalt.

Na przeglądzie CO wyszło na jałowym 0.36, na 2.5k rpm 0.96 - wg normy max jest 0.3. Przegoniłem auto trasą 10km z prędkościami 140-170, wróciłem i przy ponownym pomiarze na jałowym 0.00, przy 2.5k rpm 0.16, także jeśli dla kogoś ma to jakiekolwiek znaczenie to wywalenie kolektora z katem i zastąpienie tego drugiego luźniejszym nadal pozwala spełniać normę, pod warunkiem, że go odpowiednio rozgrzejemy. A skład mógłby być jeszcze lepszy, bo wychodzi na to, że mam trochę za bogatą mieszankę (lambda 1.09, powinno być chyba mniej).
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 wrz 2023, 6:56

Lambda 1.09 to akurat ubogo. Na wolnych tak było czy na obrotach?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

29 wrz 2023, 7:32

Na wolnych
Obrazek
ODPOWIEDZ