tłumik aftermarketowy - doświadczenia?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

21 sie 2022, 22:46

Widziałem film na YouTube w którym sugerowano takie rozwiązanie czyli zamknięcie wylotu jednej z rur wydechu za tłumikiem końcowym. Zmniejszenie w ten sposób całkowitego przekroju wydechu o połowę co ma wyciszyc układ wydechowy.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 sie 2022, 9:48

luki_92_92 pisze:
21 sie 2022, 21:12
Chyba nie bardzo - Alex pisze o bypassie końcowego tłumika - czyli omijamy całkowicie tłumik i mamy straight pipe, a tytusr mówi o stłumieniu jednej końcówki tłumika, żeby było ciszej.

Zrobić tak jak mówisz się da, ale czy to cokolwiek wyciszy? :roll:
kwestia tego gdzie wspawa się zawór ;) , ja bym próbował
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

22 sie 2022, 12:03

Na próbę zatkałbym jedną z rur. Pytanie która. Lewa czy prawa patrząc od tyłu i czym (żeby się samochód nie zapalił i żeby nie wydmuchało). Pytanie kolejne... Czy jest to bezpieczne dla silnika?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

22 sie 2022, 15:54

Przy wolnossącym 2.5 z kolektorem 4-1 i oemowym katem prawą rurę cobalta mam prawie że czystą a lewa zawsze jest mocno okopcona w środku - więc podejrzewam, że przelot spalin przez prawą stawia większy opór - może jest bardziej wytłumiona. Spróbowałbym zatkać lewą. Albo najlepiej raz tą raz tą i porównać głośność. Ale czym to zatkać nie mam pomysłu. W sumie jak już zrobisz to podziel się efektem, może zgapię rozwiązanie - o ile dźwięk mojego setupu mi się podoba i nic do niego nie mam, to kilka razy w roku robię całodniową trasę i wtedy to lekkie buczenie jest uciążliwe.
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 sie 2022, 16:03

Na torach gdzie ekoterrorysci latają z sonometrami ludziska stosują patent z kuchennego druciaka. Oczywiście należy go zabezpieczyć by nie wypadł. Jest to stosowane także w autach gdzie wylot wydechu jest pojedynczy więc raczej to silnikom zbytnio nie szkodzi, najwyżej zabiera parę KM

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

22 sie 2022, 17:13

Jak mam zabezpieczyc druciak w rurze zeby nie wypadl i zeby byl na tyle gelboko by go nie bylo widac i by go mozna bylo latwo wyciagnac?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

22 sie 2022, 19:19

Może założyć prezerwatywę....
Docelowo zaraz za tłumikiem przepustnica podciśnieniowa 0-1 na pilota. Oczywiście trzeba przetestować zatykanie rury żeby sprawdzić czy ma to porządany efekt akustyczny
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

22 sie 2022, 22:01

Rozumiem że szukamy ładnego nie OEM wydechu który byłby cichy?

Od dłuższego czasu myślę o czymś z dwoma tłumikami co by rasowo wyglądało, było bardziej drożne niż OEM, ale tak samo ciche. Gdyby powstał taki zakup grupowy na zamówienie, ja bym się pisał. Wzór ala IL chociaż mnie bardziej odpowiada Malian Race.

Screenshot_20220822-230404_Chrome.jpg
Screenshot_20220822-230404_Chrome.jpg (126.36 KiB) Przejrzano 1576 razy
Ostatnio zmieniony 22 sie 2022, 22:07 przez Spaniard, łącznie zmieniany 2 razy.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

22 sie 2022, 22:02

Spaniard pisze:
22 sie 2022, 22:01
Rozumiem że szukamy ładnego nie OEM wydechu który byłby cichy?

Od dłuższego czasu myślę o czymś z dwoma tłumikami co by rasowo wyglądało, było bardziej drożne niż OEM, ale tak samo ciche. Gdyby powstał taki zakup grupowy ja bym się pisał. Wzór ala IL chociaż mnie bardziej odpowiada Malian Race.
Wystarczy zamowic koncowki ala IL i nalozyc na OEM.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

22 sie 2022, 22:05

Nie podoba mi się wygląd puchy OEM, chcę blask stali nierdzewnej z dwóch puszek :-) poza tym dobrze by było zejść z wagi.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

22 sie 2022, 22:35

Ja mam tłumik mgmotorsport street jako końcowy.
Układ wydechowy to: kolektor 4-1 japspeed, kat magnaflow 200 cpsi, tłumik komorowy turboworks, tłumik komorowy końcowy mgmotorsport street. Auto nie jest szczególnie głośne, ale zastanawia mnie właśnie dodatkowe wyciszenie na trasę poprzez przekierowanie wszystkich spalin ma 1 rurę za tłumikiem końcowym.
https://youtu.be/qvz47P1WMhg (od 14m30s)
Jazda po kilka godzin 100 -140 km/h ze stałym obciążeniem jest trochę akustycznie nużąca
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

23 sie 2022, 15:30

@Spaniard to jedz do kogos niech ci zrobia cos na wzor IL ale cichy. Nie ma problemu, tylko takie cos bedzie kosztowac miedzy 2500-3500zl w zaleznosci od miejsca i miasta. Sam kiedys chcialem to zrobic, nawet mialem pomierzony caly IL zeby wiedziec co i jak zamawiac ale jednak zrezygnwoalem, nie wiedzialem wtedy ze taki wydech custom jest drozszy niz IL, FOX czy BBR.

Jak mialem 2.5, kompresor, 4-1 dekat oraz IL na koncu, to po 3h godzinach jazdy do Bydgoszczy, mialem okrutny bol glowy. A jechalem przeciez w PRHT z zalozonym dachem. Mega nieprzyjemne uczucie. Teraz kiedy wiem ze jade okolo godziny do hytty, to wybieram NC z OEM wydechem i dekat kolektorem zamiast ND z BBR supersport koncowym i OEM kolektorem.
Po prostu sama jazda, sluchanie muzyki i NIESLYSZENIE wydechu jest zaletą.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 sie 2022, 17:07

Mgmotorsport z Myłowic zrobił mi za 1500 z montażem, 3 lata temu. Komorowy wersja uliczka street, nierdzewka z końcówkami w cenie, podwójna puszka (nie przebarwia się). Żeby było cicho to musiałem zrobić taką konfigurację jak powyżej pisałem. Żaden tłumik pojedynczy, końcowy nie skompensuje wywalenia OEM kolektora z wbudowanym katem. Sprawdzałem
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

23 sie 2022, 18:31


tytusr pisze:Żaden tłumik pojedynczy, końcowy nie skompensuje wywalenia OEM kolektora z wbudowanym katem. Sprawdzałem
Ma ktoś może filmik jak brzmi auto na kolektorze 4-1? Będzie głośno?



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

23 sie 2022, 19:47

monkahead pisze:
23 sie 2022, 18:31
tytusr pisze:Żaden tłumik pojedynczy, końcowy nie skompensuje wywalenia OEM kolektora z wbudowanym katem. Sprawdzałem
Ma ktoś może filmik jak brzmi auto na kolektorze 4-1? Będzie głośno?



Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Co to za straszenie ? no chyba że źle zrozumiałem.
Ja mam wywalone obydwa katy, zamiast tego jeden mały 100 CPI, wstawiony kolektor 4-1 , reszta wszystko OEM.
NIE jest głośno.
A dźwięk 2 razy lepszy od serii.
Seria to odkurzacz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

23 sie 2022, 20:31

monkahead pisze:
23 sie 2022, 18:31
tytusr pisze:Żaden tłumik pojedynczy, końcowy nie skompensuje wywalenia OEM kolektora z wbudowanym katem. Sprawdzałem
Ma ktoś może filmik jak brzmi auto na kolektorze 4-1? Będzie głośno?
Te filmiki to jest o kant dupy. W zaleznosci jak kamerke ustawisz i czym nagrywasz to inaczej brzmi.
Ja jezdze obecnie na dekat kolektorze i OEM wydechu, jest deko lepiej niz na OEM, powyzej 3krpm jest jakas tam glebia dzwieku, ale nic glosnego czy niemilego. Podczas jednostajnej jazdy przy do 3krpm jest bardzo normalnie. Zero nieprzyjemnego buczenia jak z IL itp.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 sie 2022, 20:53

Największy problem po wymianie kolektora na przykładowo 4-1 decat jest basowe buczenie po odpuszczeniu gazu na biegu i ogólnie dużo basu pod obciążeniem. Na dłuższą metę jest to męczące. Jeśli masz daily i robisz jakieś trasy to porażka. Żeby eliminować to basowe buczenie to musiałem wstawić jeden ekstra tłumik komorowy przed końcowym. Kat też trochę pomaga i mocno eliminuje strzelanie z wydechu. Jak ktoś jeździ trasy 120-140 kmh to wydech OEM też jest do d***. Jakn dla mnie też jest głośny. Znawcy mówią żeby najlepiej wstawić jak największy kat zaraz za kolektorem (tylko że w mx5 nie bardzo jest miejsce). Z chęcią przetestowałbym zatkanie 1 rury wydechowej (tej bardziej przelotowej). Przy 4k RPM żadne buczenie nie powinno być słyszalne
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

23 sie 2022, 21:42

tytusr pisze:
23 sie 2022, 20:53
Największy problem po wymianie kolektora na przykładowo 4-1 decat jest basowe buczenie po odpuszczeniu gazu na biegu i ogólnie dużo basu pod obciążeniem. Na dłuższą metę jest to męczące. Jeśli masz daily i robisz jakieś trasy to porażka.
Trudno mi to zrozumieć, absolutnie nie miałem czegoś takiego po wymianie tylko kolektora na 4-1 decat, a trochę tak pojeździłem. Najprawdopodobniej to kwestia kompresora.

Tomai pisze:
23 sie 2022, 19:47

Co to za straszenie ? no chyba że źle zrozumiałem.
Ja mam wywalone obydwa katy, zamiast tego jeden mały 100 CPI, wstawiony kolektor 4-1 , reszta wszystko OEM.
NIE jest głośno.
A dźwięk 2 razy lepszy od serii.
Seria to odkurzacz.
Mam taką konfigurację plus dolot Ramair który daje trochę głębi i dla mnie jest do zaakceptowania. Do 120 jest naprawdę cicho. Moim zdaniem jakikolwiek wydech aftermarket jest skonstruowany żeby w najlepszym przypadku grał do zaakceptowania tylko z kolektorem a i tak będzie głośno. Jak do tego dodać kat środkowy 100 cpsi i dolot to jest hardcore. Dlatego moim problemem jest wygląd OEM wydechu nie tylko końcówek ale całej puchy. Widzi mi się typu Malian Race cichy ala OEM. Żeby było widać z tyłu agresję ale dźwięk szedł jednak z silnika a nie z wydechu końcowego.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

24 sie 2022, 10:04

Nie jest to kwestia kompresora bo nie miałem kompresora. Po wymianie kolektora na 4-1 i usunięciu katow było duże basowe buczenie i to nie buczenie v8 tylko dużo głośniej, a po odpuszczaniu gazu na biegu już w ogóle głośno. Żałuję, że nie porobiłem wtedy pomiarów porównawczych przy użyciu aplikacji. Nie ma siły żeby sam tłumik końcowy OEM to zniwelował. Problemem wszystkich mx5 nc z układem OEM włącznie jest w moim odczuciu basowe buczenie przy hamowaniu silnikiem i ogólnie hałas pod obciążeniem.
Zresztą wogole ciekawy układ, żadnych łączników elastycznych itp. kat w downpipie i 2 rury wydechowe żeby był głośny chyba tylko
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

24 sie 2022, 12:23

Bez obu katów na pewno, ale za drugim katem masz jeszcze taką ala strumienicę, ją też wywalaleś? U mnie jest i przy ww. konfiguracji nie mam buczenia. U mnie dźwięk jest bardziej wiertarkowy z lekką głębia przez dolot ale żadnego buczenia.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

24 sie 2022, 13:21

Bez strumienicy za to był 1 mini kat (jak strumienica). Jak dla mnie buczało. Dorzuciłem kat sportowy za downpipe 200 cpsi, lepiej, potem zamiast tego minikata, dodatkowy tłumik środkowy komorowy turboworks. I teraz jest sensownie. Potrafi ładnie ryknac na czerwonym polu, ale basowe buczenie mam tylko przy 1100-1500 rpm. Natomiast kusi mnie przepustnica na 1. Rur wydechowych żeby maksymalnie wyciszyć układ przy prędkościach autostradowych tzn żeby było ciszej niż przy całym wydechu oem
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

24 sie 2022, 14:26

Tomai pisze:
23 sie 2022, 19:47
Co to za straszenie ? no chyba że źle zrozumiałem.
Mnie na pewno źle zrozumiałeś, ja po prostu pytam o wrażenia z jazdy, bo mam OEM konfigurację, NCFL to mój daily + wycieczkowóz całoroczny, więc 300km z rykiem za uchem to bym pewnie nie wysiedział, sama buda generuje już tyle odglosów że wystarczy w czasie jazdy. Jednak długodystansowe wycieczki w MX5 męczą bardziej niż jazda SUVem, niestety.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

24 sie 2022, 17:58

Mam cobalta, oem środkową sekcję (niestety ta ma gdzieś przedmuch, ale nie mam chwilowo gotówki na wymianę) i fiveopacowe 4-1, jak chcesz posłuchać to możemy się gdzieś ustawić.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

24 sie 2022, 19:54

monkahead pisze:
24 sie 2022, 14:26
Tomai pisze:
23 sie 2022, 19:47
Co to za straszenie ? no chyba że źle zrozumiałem.
Mnie na pewno źle zrozumiałeś, ja po prostu pytam o wrażenia z jazdy, bo mam OEM konfigurację, NCFL to mój daily + wycieczkowóz całoroczny, więc 300km z rykiem za uchem to bym pewnie nie wysiedział, sama buda generuje już tyle odglosów że wystarczy w czasie jazdy. Jednak długodystansowe wycieczki w MX5 męczą bardziej niż jazda SUVem, niestety.
Ok, powtórzę.
Moje NC to też daily.
OEM konfiguracja brzmi dla mnie jak odkurzacz.
Kolektor 4-1 nie powoduje żadnego ryku tylko całkiem przyjemny dźwięk.

Byłem dwoma Miatami w Chorwacji, i nie marzy mi się pojechać tam zamiast tego SRU... przepraszam SUVem :diablo:

Dla każdego coś innego :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

24 sie 2022, 20:59

@monkahead Napiszę tak. Jakbym ci w nocy, bez twojej wiedzy, podmienil kolektor na taki bez kata, zostawil wydech OEM, to nie wiem czy bys tak od razu na to wpadl ze cos sie zmienilo. Ale kieyd go zmieniasz to wiecej go slyszysz, bo tego oczekujesz, ale to jest jakby nutka lekka dodana, nic donioslego.

Wrzucenie custom kolektora bez kata + oem wydech, to jest najlzejsza zmiana brzmienia jaka mozesz wykonac. Kazdy customowy wydech + oem kolektor bedzie brzmiec glosniej i bassowiej.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

24 sie 2022, 21:05

Dzięki Panowie za wykładnię.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

24 sie 2022, 21:09

Przy zwykłej jeździe zmieniajac biegi przy 3 tys, - nie cisnać - faktycznie mała różnica.
Jak pociśniesz dwójke i trójke miedzy 2 a 5 tys wciskając pedał w podłoge - różnica jest - ale zdecydowanie na plus.

@monkahead przejedź sie najlepiej taką Miatą jak bedziesz mieć możliwość.
A jak będziesz w Poznaniu zapraszam ;)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 sie 2022, 18:35

Nie wiem, ja jestem wyczulony na dźwięk hamowania silnikiem w NC. Dla mnie to buczy basowo. Wszelkie wymiany kolektora tylko pogarszają ta sytuacja (rasowo to moim zdaniem nie jest). Potem można to ratować dodatkowymi katami i tłumikami. Byłem 2x w Słowenii 1x mx-5, 1x kia Sorento. Sorry ale po 8h jazdy w mx5 drogami szybkiego ruchu człowiek ma trochę dość. Z Suva wysiadam i nie czuje zmęczenia (tylko tam przy 140 nie słyszę silnika)
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 sie 2022, 19:11

@tytusr ok.
Tylko po tych 8 godzinach następuje noc.
A potem następny dzień....
I następnego dnia widzisz zakręty.....i....SUVA.....
I wtedy co? Miata by się przydała😁

Ps. Trzeba przenieść dyskusje do nowego tematu.....MIATA VS SUV na wakacjach 😉
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 sie 2022, 19:32

Może przestańcie deliberowac a zacznijcie eksperymentować? Naprawdę jest szansa że aktywny wydech będzie rozwiazaniem

Przypomniałem sobie ze w pewnej NC miałem kiedyś jakiś aftermarketowy wydech, najprawdopodobniej niemiecki. Midpipe plus tłumik końcowy, podobny wielkością do OEM tylko z ladniejszymi koncowkami. W połączeniu z kolektorem bez kata brzmiało to PASKUDNIE, nawet nie jakoś mega głośno ale obrzydliwie. Połączenie brzęczenia, bzyczenia i buczenia. W porównaniu do tego koszmaru wydech oem z wymienionym kolektorem to poezja


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ