Wyjęcie alternatora

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 524
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

27 gru 2021, 8:20

Hej.
Duzo zachodu jest z wyjęciem alternatora? Jakos słabo ładuje, teraz zimuje to wpadłem na pomysł ze dam do regeneracji, lecz auto stoi podziemnej hali, i musze sam bez zbędnego nadmiaru kluczy wyjąc. Dam rade? Czy trzeba cos od spodu auta kręcić?
mareknc
Posty: 32
Rejestracja: 10 cze 2021, 12:24
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Nad Bałtykiem

29 gru 2021, 10:35

wg serwisówki trzeba tylko wyjąć akumulator i jego podstawę i jest dostęp żeby zdemontować alternator
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 255
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

29 gru 2021, 21:45

Akurat dzisiaj przyszło mi odkręcać alternator żeby przykręcić kolektor...

co do samego odkręcenia to: jedna śruba z góry i dwie z dołu dostępne z nadkola, przedtem jeszcze poluźnić napinacz (rolka pod alternatorem-kręcić śrubą (14) kier. CW) nie wiem jak z wyciągnięciem i przewodami/wtyczkami, bo tylko go przesuwałem :)
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 524
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

31 gru 2021, 8:21

niezalogowany pisze:
29 gru 2021, 21:45
Akurat dzisiaj przyszło mi odkręcać alternator żeby przykręcić kolektor...

co do samego odkręcenia to: jedna śruba z góry i dwie z dołu dostępne z nadkola, przedtem jeszcze poluźnić napinacz (rolka pod alternatorem-kręcić śrubą (14) kier. CW) nie wiem jak z wyciągnięciem i przewodami/wtyczkami, bo tylko go przesuwałem :)
Dzieki. Czyli jednak trzeba cos od dolu? Prawe kolo do zdjecia?
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 255
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

31 gru 2021, 21:26

Możliwe, że da sie do tych śrub dojść tak jak pisze mareknc - przez wyjęcie aku, mi się wydaje, że przez koło prościej (tak, prawe koło). Przekręć kierę max w lewo i spróbuj zajrzeć. Ja osobiście robiłem na podnośniku (bo ściągałem cały wydech i zdjęcie aku ułatwiło mi robotę) to nawet nie musiałem tego koła ściągać tylko obróciłem jak to skrętu w lewo.
Awatar użytkownika
Esotiq
Posty: 87
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:18
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk

04 sty 2022, 22:39

Ostatnio kilka razy wyciągałem i wkładałem alternator. Musisz wyjąć aku i jego podstawę, przyda się wypięcie jednego węża od płynu chłodniczego. Jedna śruba od góry, wyjdzie razem z alternatorem, 2 na dole można wyjąć szybciej. Przed odkręcaniem zdemontuj plastikowy dolot powietrza, jest montowany na 1 śrubę i lekki zatrzask. Największym problemem jest włożenie dużego klucza do dolnych śrub. Alternator wyjmuj do przodu, nie do góry, zrób sobie miejsce odpinając zaczepy przewodu od wspomagania i przewodów wiązki. Odpięcie wtyczki jest dość ciężkie, druga skręcana nie stanowi problemu.
ODPOWIEDZ