Autopoziomowanie lamp xenon Miata NCFL2
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Witam
Miata z 2013r z USA . Oryginalnie auto wyposażone w xenony ( niestety brak na wyposażeniu ). Mam zamiar zakupić xenony EU ale nie wiem czy będzie działało autopoziomowanie lamp . Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie ? A może macie schemat elektryczny instalacji do auta w wersji na rynek EU z tego rocznika ?
Miata z 2013r z USA . Oryginalnie auto wyposażone w xenony ( niestety brak na wyposażeniu ). Mam zamiar zakupić xenony EU ale nie wiem czy będzie działało autopoziomowanie lamp . Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie ? A może macie schemat elektryczny instalacji do auta w wersji na rynek EU z tego rocznika ?
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Problem w tym , że nie posiadam tych oryginalnych lamp , muszę kupić niestety nowe . Generalnie stoję przed wyborem halogeny czy xenony . Zdecydowałem się na xenony . Zrobiłem już układ spryskiwania reflektorów . Teraz pozostał mi zakup reflektorów i zastanawiam się nad ich autopoziomowaniem . Przeglądając schematy auta w wersji USA nie występują tam czujniki poziomowania więc nie ma też ich autopoziomowania podczas uruchamiania auta .. Myślałem , że może ktoś miał podobny problem i podpowie jak go rozwiązał .
Nie rozwiążesz, układ jest schowany w instalacji elektrycznej, której samochód na stany nie ma w ogóle. Przewody do obu czujników, do komputera sterującego, do zegarów (które w wersji USA też pewnie nie mają kontrolek ani podłączeń), oraz do innego zbiorniczka do spryskiwaczy oraz dodatkowej pompy, manetek. No nie do dołożenia.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Co to znaczy nie da się dołożyć? Nie ma żadnego sensownego rozwiązania?
Ja mam tylko lekko szalony pomysł. Miałem kiedyś Suberu Imprezę GD z ksenonami. Tam układ poziomowania był mega prosty. 2 czujniki potencjometryczne po przekątnej auta prosty sterownik i silniczki w lampach. Jeśli mazdowych części nie da się włożyć to takie coś jest spokojnie do przeszczepienia
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Ja mam tylko lekko szalony pomysł. Miałem kiedyś Suberu Imprezę GD z ksenonami. Tam układ poziomowania był mega prosty. 2 czujniki potencjometryczne po przekątnej auta prosty sterownik i silniczki w lampach. Jeśli mazdowych części nie da się włożyć to takie coś jest spokojnie do przeszczepienia

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Jak kolega Alex wspomniał , wszystko się da zrobić kwestia złożoności problemu , kosztów wykonania i poświęconego czasu.
System spryskiwania reflektorów zrobiłem na częściach od CX5 , RX8 , zbiorniczek z Ilmotorsport . Spryskiwacze działają co piąty impuls na spryskiwanie szyb oczywiście gdy włączone jest oświetlenie .
Mam pytanie odnośnie poziomowania lamp bo nie wiem jeszcze jak to działa w MX5 . W lampach są silniczki , które w momencie uruchamiania auta podnoszą i opuszczają odbłyśnik ustawiając się na odpowiednim poziomie ? Dane z czujników korygują te ustawienie ale działa to tylko podczas uruchamiania auta ? Jeżeli zamontuje lampy EU to będą one działały tylko brak będzie tej korekcji poziomowania ? Czy możecie mi powiedzieć jak to jest ?
System spryskiwania reflektorów zrobiłem na częściach od CX5 , RX8 , zbiorniczek z Ilmotorsport . Spryskiwacze działają co piąty impuls na spryskiwanie szyb oczywiście gdy włączone jest oświetlenie .
Mam pytanie odnośnie poziomowania lamp bo nie wiem jeszcze jak to działa w MX5 . W lampach są silniczki , które w momencie uruchamiania auta podnoszą i opuszczają odbłyśnik ustawiając się na odpowiednim poziomie ? Dane z czujników korygują te ustawienie ale działa to tylko podczas uruchamiania auta ? Jeżeli zamontuje lampy EU to będą one działały tylko brak będzie tej korekcji poziomowania ? Czy możecie mi powiedzieć jak to jest ?
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
W układzie z manualną regulacją silniczki w lampach mają 3 styki: masa, +12V i sterowanie. Regulator ma 4 piny ale we wtyczce są tylko 3 przewody jeden pin jest pusty. Podejrzewam że jest to zrobione na zasadzie potencjometru, NC to na szczęście auto bez wielu udziwnień
W układzie z autopoziomowaniem obstawiam że część wykonawcza czyli silniczki w lampach mogą być takie same. Różnica być może jest tylko w źródle generowania sygnału do sterowania. Zamiast ręcznego regulatora obsługiwanego przez kierowcę będą czujniki w zawieszeniu i moduł który generuje sygnał dla silniczków. Plus kontrolka na desce by było wiadomo że coś się dzieje
Jeśli tak jest to dołożenie układu jest możliwe, najwyżej pracochłonne. Najtrudniejsza sprawa chyba z dołożeniem kontrolki, podobnie jak przy tempomacie w NC1. Kupiłem kiedyś nawet zegary z angola by to przećwiczyć ale jak zobaczyłem jak są skonstruowane i ile jest pracy by je rozebrać i złożyć tak by nic nie spaprac to mi chęć przeszła
Być może lampy będą współpracować ze zwykłą ręczna regulacja
Niestety to tylko gdybanie, nie umiem znaleźć w żadnej z posiadanej przeze mnie dokumentacji schematów do tego
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
W układzie z autopoziomowaniem obstawiam że część wykonawcza czyli silniczki w lampach mogą być takie same. Różnica być może jest tylko w źródle generowania sygnału do sterowania. Zamiast ręcznego regulatora obsługiwanego przez kierowcę będą czujniki w zawieszeniu i moduł który generuje sygnał dla silniczków. Plus kontrolka na desce by było wiadomo że coś się dzieje


Być może lampy będą współpracować ze zwykłą ręczna regulacja
Niestety to tylko gdybanie, nie umiem znaleźć w żadnej z posiadanej przeze mnie dokumentacji schematów do tego
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Dzięki Alex .
Ok , zakupię lampy , zobaczę jak są zbudowane i wtedy pomyślę jak to zrobić . Najgorzej , że nie znajduje używanych xenonów z lat 12-14 . W ASO nowe lampy to koszt 2,5tys. za sztukę .
A może wiecie kto ma do sprzedania lampy ?
Potrzebuje również wiązki przewodów do lamp . U mnie wtyczka do lamp jest 6 pinowa , nie wiem jak jest przy lampach EU .
Ok , zakupię lampy , zobaczę jak są zbudowane i wtedy pomyślę jak to zrobić . Najgorzej , że nie znajduje używanych xenonów z lat 12-14 . W ASO nowe lampy to koszt 2,5tys. za sztukę .
A może wiecie kto ma do sprzedania lampy ?
Potrzebuje również wiązki przewodów do lamp . U mnie wtyczka do lamp jest 6 pinowa , nie wiem jak jest przy lampach EU .
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Jak to mówią warto pytać .
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
A kto dziś kupuje ksenony? Weź zwykłe lampy halonenowe, do tego żarówki LED dobrej firmy (Philips, Osram) i będziesz miał dużo lepsze światło i do tego niższym kosztem. Niby nieco nielegalne (brak homologacji), ale mam na innym aucie od 4 lat, żaden diagnosta nigdy nic nie grymasił.
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej dla tego rocznika ale w wersji EU .
Najbardziej zależy mi teraz na schemacie lamp przednich z opisanym wtykiem do podłączenia lamp .
W wersji z USA wtyk ma 6 pinów a w wersji EU z tego co wiem 8 .
Muszę zrobić konwersję z wtyczki 6 na 8 .
Najbardziej zależy mi teraz na schemacie lamp przednich z opisanym wtykiem do podłączenia lamp .
W wersji z USA wtyk ma 6 pinów a w wersji EU z tego co wiem 8 .
Muszę zrobić konwersję z wtyczki 6 na 8 .
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Różnica 6-8 pin nie wynika czasem z tego że w wersji USA pozycje są poza lampa?
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Być może Alex
Zapewne rozwiążę ten problem jak znajdę schemat instalacji auta .
Czy nikt nie posiada takiego schematu ?
Zapewne rozwiążę ten problem jak znajdę schemat instalacji auta .
Czy nikt nie posiada takiego schematu ?
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zacząłbym od zbadania jak wygląda instalacja w przedliftach do których trochę dokumentacji jest. Może być tak że przy lampie jest podobnie albo wręcz identycznie. Mazda nie ma skłonności do kombinowania bez potrzeby jak np francuzi
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Poczytaj ten watek, tam masz odpowiedzi na twoje pytanie bo koles pisze duzo o konwersji HID-Halogen, w drugim kierunku oraz o roznicach meidzu US a EU.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=575126
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=575126
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Mam już wiązki do lamp xenon. Poniżej fotka z opisem wtyczek .
Czy macie schemat poziomowania lamp abym mógł rozszyfrować , który przewód jest który ?
Z tego co widzę w tej wtyczce nie ma kierunkowskazów .
A jak jest w waszych autach ?
Czy macie schemat poziomowania lamp abym mógł rozszyfrować , który przewód jest który ?
Z tego co widzę w tej wtyczce nie ma kierunkowskazów .
A jak jest w waszych autach ?
- Załączniki
-
- Wiązka kabli lampa.jpg (241.88 KiB) Przejrzano 2094 razy
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
oczywiście , chodzi mi o rozszyfrowanie przewodów do silniczka..
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Schematu nie znalazłem ale pomierzylem i u mnie jest (2008)
Biały GND
Żółty sygnał z regulatora 6.5-10.5v
Zielony +12V
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Biały GND
Żółty sygnał z regulatora 6.5-10.5v
Zielony +12V
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Dzięki @Alex
Dzisiaj już nie sprawdzę ale jutro biorę się za sprawdzenie tego u mnie
Jeżeli wszystko się sprawdzi jak myślę , to poziomowanie świateł będzie w automacie z czujnika oraz po przełączeniu w kabinie tryb manualny
Dzisiaj już nie sprawdzę ale jutro biorę się za sprawdzenie tego u mnie
Jeżeli wszystko się sprawdzi jak myślę , to poziomowanie świateł będzie w automacie z czujnika oraz po przełączeniu w kabinie tryb manualny
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Sprawdziłem dzisiaj sterowanie silniczkiem poziomowania .
Jest tak jak opisał @Alex , biały - GND , zielony - zasilanie i żółty sterowanie.
Napięcie sterowania może mieścić się w zakresie od 0 do 12V ale zakres ten zawężamy aby ruch ślimaka był ograniczony ruchem, potencjometru , który informuje układ scalony o aktualnej pozycji. Wartość środkową położenia ustawię na 6V co da mi swobodny ruch do góry i do dołu. Poniżej na schemacie widać jak układ to realizuje . Jest to schemat poglądowy i służy jako przykład . Do wejścia CONTROL czyli SET na układzie scalonym , przykładamy napięcie , które wraca z układu kontroli poziomu auta i jeżeli różni się ono od napięcia z potencjometru na wejściu FB to wyjście OUT1 i OUT2 sterują silniczkiem do momentu aż napięcia na wejściu SET i FB zrównają się , wtedy silniczek przestaje się obracać . Kierunek obrotu silniczka zależny jest czy SET minus FB jest wartością dodatnią czy ujemną .
Teraz pozostaje mi wykonać montaż i kalibrację na aucie.
Jest tak jak opisał @Alex , biały - GND , zielony - zasilanie i żółty sterowanie.
Napięcie sterowania może mieścić się w zakresie od 0 do 12V ale zakres ten zawężamy aby ruch ślimaka był ograniczony ruchem, potencjometru , który informuje układ scalony o aktualnej pozycji. Wartość środkową położenia ustawię na 6V co da mi swobodny ruch do góry i do dołu. Poniżej na schemacie widać jak układ to realizuje . Jest to schemat poglądowy i służy jako przykład . Do wejścia CONTROL czyli SET na układzie scalonym , przykładamy napięcie , które wraca z układu kontroli poziomu auta i jeżeli różni się ono od napięcia z potencjometru na wejściu FB to wyjście OUT1 i OUT2 sterują silniczkiem do momentu aż napięcia na wejściu SET i FB zrównają się , wtedy silniczek przestaje się obracać . Kierunek obrotu silniczka zależny jest czy SET minus FB jest wartością dodatnią czy ujemną .
Teraz pozostaje mi wykonać montaż i kalibrację na aucie.
- Załączniki
-
- autopoziomowanie silniczek lampy.jpg (117.16 KiB) Przejrzano 2049 razy
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Inaczej mówiąc tworzysz komparator 
Ale nie będzie to działać cały czas podczas jazdy?
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

Ale nie będzie to działać cały czas podczas jazdy?
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
No właśnie , i tutaj rodzi się pytanie , czy układ ten ma zadziałać w trakcie uruchamiania auta ustawiając światła na odpowiednim poziomie względem ustawienia podwozia czy ma kontrolować na bieżąco zmiany położenia i dokonywać korekcji ?
Jak to działa oryginalnie w aucie?
Czy czujnik w waszym aucie wygląda jak ten ze zdjęcia ?
A może macie fotki jak to oryginalnie wygląda w aucie ?
Jak to działa oryginalnie w aucie?
Czy czujnik w waszym aucie wygląda jak ten ze zdjęcia ?
A może macie fotki jak to oryginalnie wygląda w aucie ?
- Załączniki
-
- czujnik poziomowania.jpg (56.29 KiB) Przejrzano 2028 razy
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Jak zamontowany jest czujnik do zawieszenia ?
Fotki byłyby bardzo pomocne
Fotki byłyby bardzo pomocne

Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Moim zdaniem, przynajmniej tak zaobserwowałem w autach którymi miałem okazje jeździć, samopoziomowanie ma po prostu wyręczać kierowcę od ręcznego ustawiania. Które to wielu kierowców mam wrażenie olewa i stad m.in. mamy oślepiające samochody.
Ogólnie rzecz biorąc poziomowanie ma skorygować ustawianie świateł wynikające z nierównomiernego obciążenia przod-tyl auta. Ten parametr stosunkowo rzadko zmienia się podczas jazdy dlatego regulacja następuje raz po włączeniu zapłonu. Kolejnym argumentem by akurat wtedy to robić jest fakt że auto stoi więc się nie trzęsie i mamy najbardziej wiarygodny pomiar.
Korekta nierówności drogi na bieżąco wymagałaby baaardzo szybkich elementów wykonawczych, i chyba nie ma takich układów które zdałyby test polskich dróg.
Swoją drogą ciekawe czy jakiś producent eksperymentował z umieszczeniem lamp na gimbalu
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Ogólnie rzecz biorąc poziomowanie ma skorygować ustawianie świateł wynikające z nierównomiernego obciążenia przod-tyl auta. Ten parametr stosunkowo rzadko zmienia się podczas jazdy dlatego regulacja następuje raz po włączeniu zapłonu. Kolejnym argumentem by akurat wtedy to robić jest fakt że auto stoi więc się nie trzęsie i mamy najbardziej wiarygodny pomiar.
Korekta nierówności drogi na bieżąco wymagałaby baaardzo szybkich elementów wykonawczych, i chyba nie ma takich układów które zdałyby test polskich dróg.
Swoją drogą ciekawe czy jakiś producent eksperymentował z umieszczeniem lamp na gimbalu

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Ok , czyli wystarczy korekta podczas rozruchu auta a to znacznie ułatwia mi pracę.
Gimbal , myślę że odpowiednio zmodyfikowany byłby dobrym rozwiązaniem .
Moja prośba jest aktualna , jeżeli ktoś ma zdjęcia swoich czujników poziomowania i jest w stanie się nimi podzielić to chętnie skorzystam . Interesuje mnie jak są one mocowane w aucie , rodzaj użytego czujnika , a może schematy ?
Gimbal , myślę że odpowiednio zmodyfikowany byłby dobrym rozwiązaniem .
Moja prośba jest aktualna , jeżeli ktoś ma zdjęcia swoich czujników poziomowania i jest w stanie się nimi podzielić to chętnie skorzystam . Interesuje mnie jak są one mocowane w aucie , rodzaj użytego czujnika , a może schematy ?
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Lampy obsadzone ( dzięki @Bjorm )
W kokpicie przełącznik wyboru auto-manual od poziomowania lamp .. W trybie auto sygnał z czujnika podwozia a w manualu czteropozycyjny przełącznik . Po uruchomieniu auta odbłyśnik idzie do dołu na wartość 2,5V a następnie ustawia się na poziomie 6,47V ( tak mi wyszło na dzielniku ) . Zobaczymy jak będzie się to sprawowało podczas jazdy .
Mam pytanie odnośnie halogenów. Czy ma ktoś instrukcję serwisową od auta jakie elementy składowe wchodzą w mocowanie halogenu ?
W tej chwili mam u siebie tę przednią łezkę oraz z tyłu koszyk w którym obsadzona jest oprawka halogenu , ale jak patrzę z przodu to widzę ogromną wolną przestrzeń miedzy łezką a kloszem . Raczej tak nie powinno być.
Zdjęcia poniżej
W kokpicie przełącznik wyboru auto-manual od poziomowania lamp .. W trybie auto sygnał z czujnika podwozia a w manualu czteropozycyjny przełącznik . Po uruchomieniu auta odbłyśnik idzie do dołu na wartość 2,5V a następnie ustawia się na poziomie 6,47V ( tak mi wyszło na dzielniku ) . Zobaczymy jak będzie się to sprawowało podczas jazdy .
Mam pytanie odnośnie halogenów. Czy ma ktoś instrukcję serwisową od auta jakie elementy składowe wchodzą w mocowanie halogenu ?
W tej chwili mam u siebie tę przednią łezkę oraz z tyłu koszyk w którym obsadzona jest oprawka halogenu , ale jak patrzę z przodu to widzę ogromną wolną przestrzeń miedzy łezką a kloszem . Raczej tak nie powinno być.
Zdjęcia poniżej
- Załączniki
-
- Wygląd z tyłu halogenu
- halogen tył.jpg (220.16 KiB) Przejrzano 1728 razy
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc