Strona 1 z 1
Dylematy - wałki sportowe
: 13 gru 2021, 11:08
autor: Malcolm_x
Proste pytanie.
Naprawde az tak dół sie pieprzy? Przy 2.5 dół jest naprawde przyjemny. Czy po zamontowaniu nie bedzie mniej wiecej taki jaki jest oryginalnie przy 2.0?
Dół Ok. Ale naprawde boli mnie kręcenie silnika wysoko bo czuje jak sie poci, fajnie byłby czuć do odcinki ze piec sie uśmiecha
Inne pytanie takie troche poboczne, ale z racji tego ze mazda nawijam naprawde duzo km w sezonie musi paść.
Jak bardzo moze zmienic sie spalanie? W tej chwili wiadomo ze czesto bak spada do zera w jeden Dzien jazdy wokół komina, ale pytanie wlasnie czy duuuzo wieksze spalanie wchodzi przy „normalnej” miejskiej jeździe?
Dajcie znac

Re: Dylematy - wałki sportowe
: 13 gru 2021, 12:20
autor: Alex
o ile dobrze kojarze nowa wersja walkow Fiveopaca poprawia i górę i dół a silnik pracuje na wolnych normalnie gładko bez potrzeby podnoszenia obrotów biegu jałowego w tabelach. Nowa wersja tzn. był to świezy produkt gdy odbieralem swoje już byłe auto w lutym 2020. Aż mnie dziwiło jak to możliwe.
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 13 gru 2021, 16:16
autor: rac000n
Jak wygląda sprawa z ceną i dostępnością tych wałków? Są może kreski dla setupu 2.0 + 4-1 + wałki? :>
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 13 gru 2021, 16:38
autor: Żółwik
Nie wiem, czy mogę w tym wątku, jeśli nie to założę osobny, ale mam podobny dylemat co Malcolm, tyle że w odniesieniu do NA. Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami z ostrzejszymi wałkami w NA (wolnossak)? Seryjne wałki przedliftowe są zdaje się 239/252, zastanawiam się nad nieco ostrzejszymi plus kółka regulowane, strojenie Ecumaster i usunięcie przepływomierza. Jakie parametry powinny mieć wałki, żeby był zauważalny przyrost mocy na górze i nie było dramatycznego spadku na dole? Ma ktoś lub miał i podzieli się doświadczeniem?
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 13 gru 2021, 22:08
autor: Krzych
Malcolm_x pisze:Proste pytanie.
Naprawde az tak dół sie pieprzy? Przy 2.5 dół jest naprawde przyjemny. Czy po zamontowaniu nie bedzie mniej wiecej taki jaki jest oryginalnie przy 2.0?
Dół Ok. Ale naprawde boli mnie kręcenie silnika wysoko bo czuje jak sie poci, fajnie byłby czuć do odcinki ze piec sie uśmiecha
Inne pytanie takie troche poboczne, ale z racji tego ze mazda nawijam naprawde duzo km w sezonie musi paść.
Jak bardzo moze zmienic sie spalanie? W tej chwili wiadomo ze czesto bak spada do zera w jeden Dzien jazdy wokół komina, ale pytanie wlasnie czy duuuzo wieksze spalanie wchodzi przy „normalnej” miejskiej jeździe?
Dajcie znac

Mam 2.5 plus kolektor i wałki od Fivea założone w styczniu tego roku. Zapraszam na prawy fotel

To by było najlepsze porównanie dla Ciebie.
Niestety nie jeździłem 2.5 przed wymianą walków, ale stockowym 2.0 już tak. Nie, nie ma tu co porównywać, 2.5 z tymi walkami jedzie od dołu lepiej. Wolne obroty (nie takie wolne, bo podniesione lekko) są jak należy, co może zmartwić tych, którzy lubią jak motorownia robi chrum-chrum-chrum-chrum
Niemniej, jeśli jezdzisz na codzień miatą i najczęściej korzystasz z dołu obrotów, to nie wiem czy jest sens zmieniać wałki.
Po zmianie walków będzie palić więcej, bo będziesz zaglądał pod czerwone pole częściej...
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 14 gru 2021, 11:14
autor: bjorm
Na jaki poziom musieliscie podniesc wolne obroty zeby chodzilo rowno?
Masz wersje druga, poprawiona walkow czy pierwsza?
To ze 2.5 z walkami jedzie lepiej na dole niz 2.0 bez walkow to chyba pewne, jeszcze by tego brakowalo zeby walki robily na dole takie niuty jak gole 2.0

to bylby niezly LOL
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 14 gru 2021, 11:19
autor: recuperator
Owałkowany silnik musi mieć skasztaniony dół siłą rzeczy, fizyki nie oszukasz przy dużym współotwarciu zaworów. Im większy czas otwarcia tym gorzej. Najgorsza jest jazda w korku, ale jak rozkręcisz silnik powyżej 3000rpm... no coś wspaniałego

Spalanie mojego 2.5 to 9L spokojnie do 13 nie-spokojnie. Dół trzeba było podlać żeby nie szarpał... dlatego podczas spokojnej jazdy spalanie nie jest najmniejsze. Nie wiem którą wersję wałków mam, może nadworny tuner
@Fiveopac będzie w stanie to powiedzieć. Wolne obroty podniosłem z 720-750 i po rozgrzaniu robi przepiękne chrum-chrum. Pojedź u kogoś na prawym żeby ocenić, czy będzie Ci to pasować
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 15 gru 2021, 11:52
autor: Krzych
bjorm pisze:Na jaki poziom musieliscie podniesc wolne obroty zeby chodzilo rowno?
Masz wersje druga, poprawiona walkow czy pierwsza?[youtube][/youtube]
To ze 2.5 z walkami jedzie lepiej na dole niz 2.0 bez walkow to chyba pewne, jeszcze by tego brakowalo zeby walki robily na dole takie niuty jak gole 2.0

to bylby niezly LOL
Ja mam wersję "drugą", dół jest jednocześnie przyjemny* i "kulturalny", nic nie szarpie, nie wibruje również w jeździe miejskiej. Wolne obroty zdaje mi się mam blisko 900 obr/min.
Poza "miastem" natomiast...
Przekładnia 5b
Przekładnia 6b (testy wyższych przełożeń w zakrętach gdzieś na poczatku)
*Five może przypomni ile te wałki zmniejszają Nm dołem względem serii..

- IMG-20210219-WA0008.jpg (59.78 KiB) Przejrzano 1983 razy
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 15 gru 2021, 15:51
autor: Malcolm_x
[youtube][/youtube]
Krzych pisze: ↑15 gru 2021, 11:52
bjorm pisze:Na jaki poziom musieliscie podniesc wolne obroty zeby chodzilo rowno?
Masz wersje druga, poprawiona walkow czy pierwsza?[youtube][/youtube]
To ze 2.5 z walkami jedzie lepiej na dole niz 2.0 bez walkow to chyba pewne, jeszcze by tego brakowalo zeby walki robily na takie niuty jak gole 2.0

to bylby niezly LOL
Ja mam wersję "drugą", dół jest jednocześnie przyjemny* i "kulturalny", nic nie szarpie, nie wibruje również w jeździe miejskiej. Wolne obroty zdaje mi się mam blisko 900 obr/min.
Poza "miastem" natomiast...
Przekładnia 5b
Przekładnia 6b (testy wyższych przełożeń w zakrętach gdzieś na poczatku)
*Five może przypomni ile te wałki zmniejszają Nm dołem względem serii..
IMG-20210219-WA0008.jpg
Dzieki za filmiki. Widac mega różnice miedzy moim 2.5 a twoim. Twoj sie lekko wkręca, No i słychać i widac ze nie poci sie tak jak seryjny

Nie mówiąc o tym ze spokojnie ponad 7 tysi mozna kręcić, gdzie u mnie powyżej 6 nie ma sensu.
Chyba bede sie dycydowdac i umawiać terminy u five’a

Re: Dylematy - wałki sportowe
: 15 gru 2021, 16:53
autor: Krzych
Niech Cię dźwięki cobalta (po tuningu) i popcorny z filmików nie zmylą, polecam mimo wszystko się przejechać takim egzemplarzem i sprawdzić różnice na żywo
Wtedy się przekonasz, czy warto takie zmiany wprowadzić do samochodu przeznaczonego na daily
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 15 gru 2021, 19:08
autor: Alex
Ja miałem seryjne walki i moim zdaniem do 7tys RPM kręciło się ladnie. Acz nie wiem ile w tym autosugestii a ile prawdy bo nigdy nie zhamowalem, może obecny właściciel to zrobi.
Z fajnych i przy tym niedrogich, zwłaszcza na etapie wymiany silnika albo sprzęgła polecam lekki zamach. Z trochę trudniejszych i droższych ale nadal tańszych niż walki - krótki dyfer. Do daily też spoko, moze poza trasami ale to też zależy jak kto jeździ (ja wolno więc pewnie bym tego specjalnie nie odczuł)
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 15 gru 2021, 20:17
autor: Malcolm_x
Krzych pisze: ↑15 gru 2021, 16:53
Niech Cię dźwięki cobalta (po tuningu) i popcorny z filmików nie zmylą, polecam mimo wszystko się przejechać takim egzemplarzem i sprawdzić różnice na żywo
Wtedy się przekonasz, czy warto takie zmiany wprowadzić do samochodu przeznaczonego na daily
Jezeli chodzi o dzwiek cobalta czy innych (łącznie z moim przelotem) nigdy mnie nie myliły co do tego ze to nadal tylko marna 4 cylindrowka
Popcorn troche denerwuje, dobrze ze mam jedna mampe bez wodotrysków.
Fakt musze sie przejechać, wtedy zadecyduje czy warto wydawać kase
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 15 gru 2021, 20:36
autor: bjorm
Popcorn chyba jest musem przy wyrzuconym kacie w kolektorze.
Da sie go ponoc jeszcze wiecej ''wlaczyc'', ale wywalajac kata, wylaczyc na amen sie nie da.
Mam ten sam problem. Nie wiem czy mi sie oplaca dorzuca walki do setupa z kompresorem. Nie wiem ile dołu mi ukradnie.
I jesli ma mi dojsc ''tylko'' 15-18 kucy na gorze to niezbyt. Ale jesli walki maja wzmonic setup z kompresorem ''wykladniczo'', o jakies 25-35 kucy to moze bym sie skusil...
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 15 gru 2021, 20:56
autor: Krzych
Miałem Malcolm na myśli, że filmik może przerysowywać tak w jedną jak i drugą stronę, dźwięk na żywo jest też nieco inny, nie ma to jak ocena zza kierownicy
Co do map, to mam podobnie, dwie z czterech jest bez dodatków, jedna turystyczna druga torowa. Obecnie mam przekładnię 6b w parze z krótkim dyfrem lsd od 5b, to dość odczuwalna zmiana na plus w dynamice, ale na daily nie polecam.
Alex, lekki zamach do tego silnika to nie wiem, czy to jest dobry pomysł - i tak jest już pozbawiony walków wyrównoważajacych względem serii... Tak myślę, może błędnie, ale na takiego daily+ to chyba nie bardzo.
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 15 gru 2021, 22:12
autor: Alex
zrobilem z 1500km NC 2.0 z lekkim zamachem i nie widzę minusów tego moda. Trochę bardziej trzeba się skupić przy ruszaniu by przypadkiem nie zdławić i tyle. A wkręca się na obroty fajnie.
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 17 gru 2021, 11:36
autor: pavlacos
dziwne pytanie ...
dla mnie obecny setup i spalanie w mieście średnio się nadaje na daily, więc dołożenie wałków co tu zmieni ?
bier i testuj
to jest dla mnie kolejny mod bez zbędnych dywagacji po szperze, co nastąpi po uzbieraniu znowu do skarpety, bo jak się okazuje są tez inne choroby motoryzacyjne niż miatoza

Re: Dylematy - wałki sportowe
: 17 gru 2021, 13:15
autor: Malcolm_x
pavlacos pisze: ↑17 gru 2021, 11:36
dziwne pytanie ...
dla mnie obecny setup i spalanie w mieście średnio się nadaje na daily, więc dołożenie wałków co tu zmieni ?
bier i testuj
to jest dla mnie kolejny mod bez zbędnych dywagacji po szperze, co nastąpi po uzbieraniu znowu do skarpety, bo jak się okazuje są tez inne choroby motoryzacyjne niż miatoza :oops
U mnie w sezonie daily musze odpalać raz na 2-3 tygodnie aby widzieć czy działa… nabijam Non stop, i pytanie czy po walkach spalanie wzrośnie wiesz, i 2-3L czy o 5-6L
Inwesting w dwa kolka?

Re: Dylematy - wałki sportowe
: 17 gru 2021, 15:22
autor: Alex
Obstawiam wzrost średniego spalania w okolicach 1L/100 może 2 po wymianie wałków.
To nie ITB !!
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 19 gru 2021, 19:39
autor: tytusr
bjorm pisze: ↑15 gru 2021, 20:36
Popcorn chyba jest musem przy wyrzuconym kacie w kolektorze.
Da sie go ponoc jeszcze wiecej ''wlaczyc'', ale wywalajac kata, wylaczyc na amen sie nie da.
Mam ten sam problem. Nie wiem czy mi sie oplaca dorzuca walki do setupa z kompresorem. Nie wiem ile dołu mi ukradnie.
I jesli ma mi dojsc ''tylko'' 15-18 kucy na gorze to niezbyt. Ale jesli walki maja wzmonic setup z kompresorem ''wykladniczo'', o jakies 25-35 kucy to moze bym sie skusil...
Wałki ostre z kompresorem to chyba nie ma sensu. Mam kompresor w 2.5 i generalnie instrukcja mówi żeby nie kręcić silnika powyżej 6500 (kit flying miasta/cosworth). Zresztą montował mi go pepeg i stroili z five i na wysokich obrotach i tak już nie jest w stanie dmuchać wystarczająco żeby zrobić użytek z wałków. Przy kompresorze lepiej zachować dół i środek moim zdaniem
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 19 gru 2021, 20:51
autor: bjorm
@tytusr jesli walki Fivea podbijaja dol, srodek i gore to dla mnie ok. Czy z walkami czy bez, i tak nie krece do 6500rpm. Zaastanawia mnie po prostu czy caly przebieg kresek da sie podniesc w calym zakresie. Tzn na pewno sie da tylko pytanie o ile, czy to sie panie oplaca, bo te waleczki, strojenie i dodatkowe koszty to kolejne cirka 4kzl.
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 20 gru 2021, 0:24
autor: tytusr
Wałek, który w całym zakresie podnosi wartość momentu obrotowego to trochę jak Święty Gral... Jeszcze o czymś takim nie słyszałem. Zawsze jest coś za coś, gdzie kosztem nie jest tylko powiększone spalanie. Najlepiej zapytać five'a bezpośrednio. Wiem z pewnych źródeł, że przynajmniej w poprzedniej edycji wałków różowo nie było z ich pracą. Jak nie zamierzasz kręcić do 7500 to ja nie widzę żadnego sensu, a tylko mogą być problemy. Jako placebo lepiej chyba trochę zredukować masę koła zamachowego, ale żeby zachować komfort daily to też bez sensu. Zresztą ile km musi mieć MX5 żeby dawać frajdę. Do daily raczej dużo momentu od razu, a tu ostry wałek działa wręcz odwrotnie. Jak montowałem kompresor to pepeg sugerował też montaż ostrych wałków po czym w trakcie strojenia po samym kompresorze zupełnie się z tego wycofał gdy z five zaczęli analizować logi ze strojenia
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 25 gru 2021, 12:34
autor: marzdin
A jaka jest różnica między wałkami Five'a a Cat Cams 2291603 ?
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 25 gru 2021, 19:20
autor: bjorm
marzdin pisze: ↑25 gru 2021, 12:34
A jaka jest różnica między wałkami Five'a a Cat Cams 2291603 ?
Pewnie nikt ci lepiej na to nie odpowie niż Five.
Re: Dylematy - wałki sportowe
: 25 gru 2021, 23:45
autor: marzdin
Akurat fakt wałków od Five'a jest dla mnie nowością, może coś mi umknęło, i miałem nadzieję, że były omawiane i analizowane różnice, a do Five'a też się odezwę