Olej do skrzyni biegów mx5 nc
Jaki preferujecie olej do skrzyni
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Rozmawiając z wieloma osobami i konsultując to postanowiłem u siebie zastosować:
AMSOIL 75W90 GL4 Synthetic Manual and Transaxle Gear Lube (MTG)
Kupowałem w tym sklepie:
https://zmienolej.pl/oleje-przekadniowe ... 62014.html
Ciężko mi się odnieść i porównywać. We wcześniejszej eMX-5 miałem automatyczną skrzynię biegów. Obecnie manual - różnicę między fabrycznym olejem, a zakupionym ciężko mi znaleźć. Po prostu chciałem do swojej jazdy "emeryta" coś dobrego w moim skromnym mniemaniu - coś z wyższej pólki.
Nie wiem jak inni to oceniają - ja nie zgłaszam problemów.
AMSOIL 75W90 GL4 Synthetic Manual and Transaxle Gear Lube (MTG)
Kupowałem w tym sklepie:
https://zmienolej.pl/oleje-przekadniowe ... 62014.html
Ciężko mi się odnieść i porównywać. We wcześniejszej eMX-5 miałem automatyczną skrzynię biegów. Obecnie manual - różnicę między fabrycznym olejem, a zakupionym ciężko mi znaleźć. Po prostu chciałem do swojej jazdy "emeryta" coś dobrego w moim skromnym mniemaniu - coś z wyższej pólki.
Nie wiem jak inni to oceniają - ja nie zgłaszam problemów.
Czy kupisz polecany olej Forda, Ravenol czy Amsoil to i tak tej skrzyni nie pomoże. Próbowałem Forda i Ravenol. Żadnej różnicy nie czuje. Skrzynia jak haczyla tak haczy na niskich biegach na nierozgrzanym oleju. Po rozgrzaniu działa niemal (tak zajebiscie) jak 5biegowa.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2021, 15:43 przez bjorm, łącznie zmieniany 1 raz.
Bałem się, że to coś u mnie bo jest to upierdliwe, ale skoro ta skrzynia tak ma to zadam pytanie uzupełniające. Jak często warto wymieniać taki olej?
Roznie. Przy tak prostych i tanich wymianach jak w NC to robilbym to co 40kkm przy okazyjnej jezdzie torowej, i 60-80kkm przy daily.
Ale pewnie co człek, to inna opinia bedzie.
Jasne. U mnie chyba nie był wymieniany nigdy, więc zrobię to dla pewności przy przedsezonowym przeglądzie Dzięki!bjorm pisze: ↑24 lis 2021, 15:42Roznie. Przy tak prostych i tanich wymianach jak w NC to robilbym to co 40kkm przy okazyjnej jezdzie torowej, i 60-80kkm przy daily.
Ale pewnie co człek, to inna opinia bedzie.
- Bartlomiej
- Donator
- Posty: 88
- Rejestracja: 15 sie 2021, 9:00
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Odkopuję, żeby nie zakładać nowego tematu.
Stoję przed wymianą oleju w 6 biegowym manualu (poliftowe NC).
Wstępnie jestem zdecydowany na zakup mitycznego oleju forda. Litr kosztuje ok. 90 zł - tyle samo kosztuje Millers z serii Motorsport CRX NT+ 75w90. W internecie mało jest informacji o tym oleju, a jak się już pojawiają to są pozytywne. Z tego co czytam na naszym forum, to skrzynia w miacie jest wybredna i nie wiem na co się zdecydować. Rozważam tylko olej Forda lub Millersa.
Zalewał ktoś tego Millersa u siebie?
Stoję przed wymianą oleju w 6 biegowym manualu (poliftowe NC).
Wstępnie jestem zdecydowany na zakup mitycznego oleju forda. Litr kosztuje ok. 90 zł - tyle samo kosztuje Millers z serii Motorsport CRX NT+ 75w90. W internecie mało jest informacji o tym oleju, a jak się już pojawiają to są pozytywne. Z tego co czytam na naszym forum, to skrzynia w miacie jest wybredna i nie wiem na co się zdecydować. Rozważam tylko olej Forda lub Millersa.
Zalewał ktoś tego Millersa u siebie?
imo, lej normalnie Forda skoro ma tak wiele i tak dobrych recenzji, po co kombinowac?
Chociaz mozesz sprobowac tego millersa o ile jest odpowiedniej specyfikacji i nie jest podejrzanie tani. Skrzyni to nie rozwali przeciez.
EDIT: Chociaz teraz czytam o nim i jest opisany jak do GL4 i GL5, wiec raczej sie takich nie poleca, ma byc tylko do GL4.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=443638
Chociaz mozesz sprobowac tego millersa o ile jest odpowiedniej specyfikacji i nie jest podejrzanie tani. Skrzyni to nie rozwali przeciez.
EDIT: Chociaz teraz czytam o nim i jest opisany jak do GL4 i GL5, wiec raczej sie takich nie poleca, ma byc tylko do GL4.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=443638
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
W instrukcji do NC jest napisane GL4 lub GL5.
Czyżby sie Mazda myliła....możliwe... też nie nalałem do silnika 5w30 tylko 5W40.....
Czyżby sie Mazda myliła....możliwe... też nie nalałem do silnika 5w30 tylko 5W40.....
- Załączniki
-
- obraz_2022-05-01_193357928.png (216.8 KiB) Przejrzano 532 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm