Sprężyny vs gwint

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2021, 19:34

Sprężyny Eibacha obniżają NCfl o ok 35mm, wydaje mi się, że czytałem gdzieś, że któryś z gwintów Teina może obniżyć auto nieco mniej - gdzieś o 20 mm. Czy orientuje się ktoś, czy to prawda? Zastanawiam się, czy da się obniżyć auto minimalnie, właśnie gdzieś o 15 - 20 mm...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

31 lip 2021, 21:00

waran pisze:
31 lip 2021, 19:34
Sprężyny Eibacha obniżają NCfl o ok 35mm, wydaje mi się, że czytałem gdzieś, że któryś z gwintów Teina może obniżyć auto nieco mniej - gdzieś o 20 mm. Czy orientuje się ktoś, czy to prawda? Zastanawiam się, czy da się obniżyć auto minimalnie, właśnie gdzieś o 15 - 20 mm...
Mam te sprężyny, jeżdżę do pracy, też się progi zdarzają, ale nie ma jakiś większych problemów. Jedynka, po skosie , i już.

A wygląda duużo lepiej niż seria ;)

download/file.php?id=89676
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2021, 21:08

No to ja wiem, ale ciekawi mnie, jak jest z tym gwintem...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

31 lip 2021, 21:13

waran pisze:
31 lip 2021, 21:08
No to ja wiem, ale ciekawi mnie, jak jest z tym gwintem...
A to akurat proste, gwint będzie lepszy.... tylko pewnie droższy.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

31 lip 2021, 22:38

waran pisze:
31 lip 2021, 19:34
Sprężyny Eibacha obniżają NCfl o ok 35mm, wydaje mi się, że czytałem gdzieś, że któryś z gwintów Teina może obniżyć auto nieco mniej - gdzieś o 20 mm. Czy orientuje się ktoś, czy to prawda? Zastanawiam się, czy da się obniżyć auto minimalnie, właśnie gdzieś o 15 - 20 mm...
Na gwincie obniżysz tyle ile chcesz i ustawisz jak chcesz. Poszukaj odpowiednich sprężyn, które obniżają mniej niż 35.
Awatar użytkownika
SzymonCh
Posty: 256
Rejestracja: 14 wrz 2016, 12:08
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Cieszyn

02 sie 2021, 9:28

Ustawisz gwint na tyle na ile chcesz - bez większych ograniczeń (chyba, że chcesz robić ultra stancowy projekt, ale nie sądzę :) )
Obrazek
Sprawdź mój instagram: https://www.instagram.com/miatamood/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

04 sie 2021, 10:07

waran, jeśli nie ogranicza Cię budżet, to polecam Tein Flex Z lub Tein Mono Sport lub coś podobnego - producentów i produktów w cenie ~5kPLN brutto jest wielu. Są to "prawdziwe" gwinty, gdzie ustawienie wysokości realizujesz niezależnie od napięcia sprężyny, więc masz możliwość dobrania zarówno charakterystyki pracy sprężyny, siły tłumienia amorków i wysokości - wszystko ustawiasz niezależnie.
Każda inna opcja to moim zdaniem prowizorka - mam tu na myśli gwinty, gdzie wysokość auta ustawiasz napięciem sprężyny (u Teina do NC/NCfl będą to Street Basis Z i Street Advance Z.

Btw, masz zawias z Bilkami, czy ze smutnymi, czarnymi amorami? Jeśli masz Bilki, to poważnie rozważyłbym Eibach Pro Kit.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

05 wrz 2021, 23:18

Mam eibacha prokit ze smutnymi czarnymi amorkami. W sumie jest fajnie, może za słabo tłumią trochę, ale ostatnio pojechałem na nich transfogarska i trans-alpine i było super. Gorzej przy fałdach na autostradzie przy dużych prędkościach. Planuje je wymienić na koni str.t
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 wrz 2021, 5:56

Jeśli jedynym powodem dla którego miałbyś brać gwint to te 15mm wyższe auto niż na samych sprężynach Eibacha to wydaje mi się, że to marnotrawstwo pieniędzy i funkcji gwintu.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

06 wrz 2021, 11:11

Obniżanie auta na stałe o 20mm gwintem jest ekonomicznie bez sensu. Lepiej rozejrzeć się za krótszymi sprężynami. Większość niestety obniża o ok 35mm
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

07 wrz 2021, 10:39

Podobno ktoś kiedyś kupił gwint i zatrzymał się na 20 milimetrach... Podobno... ;)

A poważnie, to tak jak piszecie wyżej: obniżające springi to raczej 30-40mm, a tu już niektórzy mogą nie być zadowoleni z charakterystyki pracy seryjnego amorka. Jeśli lista zakupów powiększy się o zestaw amorków, to za komplet ze springami wpadamy w zakres 2000-3000PLN (używki/nówki). Przy czym wciąż nie mamy ani kontroli nad wysokością, ani nad charakterystyką tłumienia amorków.

Po swoich licznych doświadczeniach z MX-5 i przetestowaniu różnych konfiguracji uważam, że:
-jeśli w aucie są seryjne Bilki i ma być tanio: obniżające springi załatwią sprawę
-jeśli w aucie nie ma Bilków ale ma być tanio: warto zapolować na używane Bilki i dorzucić do nich springi
-jeśli w aucie nie ma Bilków i ma być optymalnie: gwint (który przy ew. odsprzedaży auta można błyskawicznie zdemontować, jeśli pozostawimy sobie seryjne zawieszenie)
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2021, 12:11

Mam Bilki, czyli wychodzi że sprężynki, tylko one cholercia mogą być trochę za niskie...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 wrz 2021, 13:03

waran pisze:
07 wrz 2021, 12:11
Mam Bilki, czyli wychodzi że sprężynki, tylko one cholercia mogą być trochę za niskie...
mam NC1 z sprezynami Eibacha + Bilki. Zawsze bylem zwolennikiem aut nieobnizanych, bo nie lubie miec ciagle napietej uwagi czy gdzies przytre czy nie.

I po rocznym uzytkowaniu opisanego NCka stwierdzam ze jest to zestaw akceptowalny. W praktyce przytarcia zdarzaja sie b. rzadko, a auto caly czas lepiej wyglada i lepiej sie prowadzi.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

07 wrz 2021, 13:13

Ja u siebie jak zmieniłem seryjne zawieszenie ze sporta (bile b6 + oryginalne wysokie sprężyny) na bile b8 + sprężyny eibach -35mm to nigdzie nie miałem problemu z przycieraniem, więc z czystym sumieniem mogę polecić :)
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

10 wrz 2021, 14:07

Generalnie każde obniżenie to statystycznie większe ryzyko przytarcia. Osobiście uważam, że eibach pro kit jest akceptowalny. Jan mam dojazd do domu przez kawałek lasu z kamieniami, wybojami i daje radę, ale na styk 😅
Myślę, że czarne smutne amorki są większym problemem przy tym zestawieniu, chociaż jeżdżę już tak z 1,5 roku i jest całkiem ok
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2021, 0:04

Miałem Teina w NC-ku i Eibach Pro-Kit w Mondeo. Gwint polecam, sprężyny odradzam. Sprężyny są bardzo niekomfortowe - samochód skacze nawet na niewidocznych wadach asfaltu. Obniżony samochód wygląda fajnie, ale jeździć było bardzo niekomfortowo. Z drugiej strony Tein nawet na sztywniejszych ustawieniach w miare dobrze filtrował mniejsze nierówności - był przyjemny.

Przepuszczam, że sprężyny obniżające zakłacają pracę fabrycznych amortyzatorów - te działają nie tak jak trzeba. Więc, gdy jest obniżenie, trzeba dokładać pasujące amortyzatory, albo gwint.
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

26 paź 2021, 14:31

Chebum, jakiego Teina miałeś w NC?
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

26 paź 2021, 17:38

Ja u siebie mam Teina Street Basis Z dedykowanego do RX8 (przód 1:1 to samo, tył niestety dłuższy tłok w amortyzatorze bo RX8 ma dłuższe górne mocowanie = "czynnej" regulacji gwintu mam może z 2cm, poniżej już jest amortyzator wciśnięty na maxa i regulacja nic nie zmienia) i jeździ się bardzo, bardzo przyjemnie. A zostawiłem go sobie właśnie po tym, jak fajnie jeździło się na nim w moim poprzednim aucie czyli RX8.
Obrazek
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2021, 23:02

Gieras pisze:
26 paź 2021, 14:31
Chebum, jakiego Teina miałeś w NC?
Tein Flex
ODPOWIEDZ