EDFC [ncfl}

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

25 lip 2021, 16:54

Szukam Waszych relacji odnośnie instalacji EDFC Active, lub Active Pro. czy instalowaliście silniczki na już zainstalowanych amorach, czy jak przewiduje producent na zdjętych, czy nie ma problemu z kierunkiem kręcenia się silniczków i czy są jakieś specjalne ustawienia EDFC no MX-5
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

26 lip 2021, 21:44

Do przednich amorów musisz zdjąć rozpórkę żeby wsadzić EDFC. Jeśli dobrze pamiętam nie ma też wielkiej różnicy czy od razu zainstalujesz EDFC czy później, jest do tego dostęp żeby nałożyć te silniki krokowe.
Największy problem jest z przeciągnięciem wiązki z bagażnika do kabiny, ja z pepegiem pociągnąłem ją po stronie kierowcy koło baku.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

27 lip 2021, 16:50

Ja będę zakładał Active Pro, więc dzięki bogu żadnej wiązki nie będzie. i nie ma problemu z kierunkiem obracania się silniczków? (coś tam gdzieś czytałem)
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

27 lip 2021, 19:03

marzdin pisze:
27 lip 2021, 16:50
Ja będę zakładał Active Pro, więc dzięki bogu żadnej wiązki nie będzie. i nie ma problemu z kierunkiem obracania się silniczków? (coś tam gdzieś czytałem)
Musisz tylko zorganizować zasilanie do sterownika w bagażniku, wiec pociągnięcie jednego kabla z kabiny chyba cię nie ominie. Co masz na myśli pytając o problemy z kierunkiem obracania sie silniczków? Silniczek jak silniczek obraca sie w obie strony, w jedna utwardza, w druga luzuje amortyzator, a kierunki są dostosowane do tego jak pracują amortyzatory Teina.
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

28 lip 2021, 14:13

Czyli odbiorniki muszą być na stałe pod napięciem ? Odnośnie kierunków obrotów kiedyś czytałem, że ktoś musiał przekładać kabelki we wtyczce silniczka bo zamiast zmiękczać utwardzało zawieszenie
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

28 lip 2021, 16:43

marzdin pisze:
28 lip 2021, 14:13
Czyli odbiorniki muszą być na stałe pod napięciem ? Odnośnie kierunków obrotów kiedyś czytałem, że ktoś musiał przekładać kabelki we wtyczce silniczka bo zamiast zmiękczać utwardzało zawieszenie
Odbiorniki powinny być podłączone na stałe do zasilania, może być do zasilania pojawiającego się po zapłonie lub na stałe do akumulatora (lub np. bezpiecznika w kabinie, na którym zawsze jest napięcie). Zalecana jest opcja ze stałym połączeniem do zasilania, aby silniczki nie kalibrowały się za każdym razem, gdy będziesz włączał silnik.

Co do kierunków pracy silniczków, to nie słyszałem o czymś takim. Może próbował zainstalować silniczki nie do amortyzatorów Teina? (-:
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

29 lip 2021, 14:55

odnośnie kierunku obrotów mógł google coś źle przetłumaczyć nie jestem anglojęzyczny :(

Dzięki za info będziemy z młodym coś kombinowali po jego wakacjach :)
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

04 sie 2021, 14:17

Jeszcze jedno pytanie, czy prędkość pojazdu bierzecie tylko z GPS czy też z sygnału prędkości z samochodu
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

04 sie 2021, 16:12

Ja biorę z GPS. Chyba dlatego, że tak mi było wygodniej to zainstalować, ale szczerze mówiąc nie pamiętam dlaczego nie podłączyłem się do sygnału prędkości z pojazdu.
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

05 sie 2021, 11:32

Ja myślę żeby wziąć i z sygnału prędkości i z GPS nooo i jeszcze rozkmina czy montować dodatkowy przycisk"warunkowy" czy nie
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

05 sie 2021, 19:36

Co masz na myśli z tym przyciskiem warunkowym? Co to takiego?
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

06 sie 2021, 9:45

Active Pro ma funkcje 2 dodatkowych sygnałów, które mogą mieć przypisane konkretne działanie, np. usztywnienie zawieszenia na maxa albo na zadaną wartość. Swoją drogą żeby nie odkrywać ameryki jak puścić dodatkowy przewód z stałym zasilaniem ? po stronie kierowcy od bezpieczników, potem w progu, ale czy jest tam później jakieś przejście do bagażnika ?

Aaaaa i doczytałem w instrukcji, że jak używa się GPS to należy wyłączyć podstawę czasu z impulsu prędkości w samochodzie, czyli albo jedno albo drugie, w związku z tym mam pytanie jak się podłączenie tylko do GPS zachowuje w górach przy wysokich blokach i w tunelach po zgubieniu sygnału GPS ?
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

09 sie 2021, 13:45

Zestaw przyszedł i znowu pytanie, gdzie i jak zainstalować jednostke sterującą silniczkami z przodu i z tyłu ?
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
SzymonCh
Posty: 256
Rejestracja: 14 wrz 2016, 12:08
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Cieszyn

10 sie 2021, 19:49

marzdin pisze:
06 sie 2021, 9:45
Active Pro ma funkcje 2 dodatkowych sygnałów, które mogą mieć przypisane konkretne działanie, np. usztywnienie zawieszenia na maxa albo na zadaną wartość. Swoją drogą żeby nie odkrywać ameryki jak puścić dodatkowy przewód z stałym zasilaniem ? po stronie kierowcy od bezpieczników, potem w progu, ale czy jest tam później jakieś przejście do bagażnika ?

Aaaaa i doczytałem w instrukcji, że jak używa się GPS to należy wyłączyć podstawę czasu z impulsu prędkości w samochodzie, czyli albo jedno albo drugie, w związku z tym mam pytanie jak się podłączenie tylko do GPS zachowuje w górach przy wysokich blokach i w tunelach po zgubieniu sygnału GPS ?
Jak już złapie, to trzyma :) Czasem zdarzy się, że długo szuka - ale nie zdarzyło mi się, żeby utracił gdziekolwiek (latam w górach, tunelach)
marzdin pisze:
09 sie 2021, 13:45
Zestaw przyszedł i znowu pytanie, gdzie i jak zainstalować jednostke sterującą silniczkami z przodu i z tyłu ?
Ja kupiłem u chińczyka holder do telefonu i to trzyma mi na ssawce po lewej stronie moduł - widziałem też, żektoś wrzucał moduł w miejsce grzanych foteli - ale tracisz tą funkcję wtedy.

Zasilanie wziąłem bezpośrednio z bezpieczników pod kierowcą - nie pamiętam z którego, ale z tego który daje mi prąd po zapłonie :)
Obrazek
Sprawdź mój instagram: https://www.instagram.com/miatamood/
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

12 sie 2021, 18:24

Dzięki Panowie za informacje, za jakieś 2 tygodnie będę miał trochę czasu to zacznę instalacje :)
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
ODPOWIEDZ