Blaszki do obniżenia foteli od Jass Performance

Doznania

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

23 lip 2021, 10:36

Chciałem się podzielić doznaniami z fotela z tym obniżeniem.

Wsiadłem do jednej 1.8 NC i pomyślałem, ''co tu sie stało z fotelem?''. Serio, pozycja jak w kubełku. Przód siedziska wysoko. Głowa zauważalnie niżej w mojej obniżonej już NC z płaskimi blaszkami. Zaglądam z tyłu a tu blaszki obniżające ale dwupoziomowe, później poszukałem na google i się okazało że Jass takie robi. Ogólnie dla mnie to cudo pozycja za kierownicą. O niebo lepsza niż OEM i zauważalnie lepsza niż płaskie blaszki obniżające. Dupsko leci tak nisko, że podejrzewam że to może być za nisko dla kogoś kto mierzy mniej niż 170cm wzrostu. Cena powala i dziwi mnie, że w PL jeszcze nikt tego nie ogarnął taniej :D Spoko, że mają nawet wersje dla foteli z regulacją wysokości. Inna sprawa to też czas realizacji, od momentu płatności minęło 4 dni kiedy paczka była juz pod polskim adresem (idzie z Bułgarii).

https://www.jassperformance.com/shop/mx ... adjustable

jass.PNG
jass.PNG (288.93 KiB) Przejrzano 1784 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 lip 2021, 10:50

z tego co widac maja 2 opcje dla foteli bez regulacji (obnizenie 1" albo 2,5") oraz 1 opcje dla foteli z regulacja wysokosci (obnizenie o 1.5"). Tanio owszem nie jest, ale szybka dostawa za to
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

23 lip 2021, 11:01

Produkt bardzo prosty technicznie, wiec pewnie wystarczyc pomierzyc go troche i mozna robic troche taniej. Ja zamowilem do auta z regulacja obnizenia wiec jak ktos zainteresowany to mozna to pomierzyc. 2,5'' wydawalo sie niemal na granicy komfortu dla wysokosci pod kolanami, nawet jak dla mnie kto uwielbia wysoko przednie siedzisko. Ale za to naprawde, pozycja i usadzenie dupska jak w wyrobionym fotelu salonowym :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

23 lip 2021, 11:20

Trzeba było pomierzyć i zrobić rysunek techniczny przed montażem, to by się uruchomiło produkcję w PL

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

23 lip 2021, 11:24

Ja tego nie montowalem, to juz bylo w aucie ktore mialem na chwile w garazu.
Bede miec za to blaszki do pomierzenia, wersja dla foteli z regulacja siedziska. Te mozna pomierzyc. Komu mam je przeslac na skany?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

23 lip 2021, 11:56

Ja z chęcią je "opracuję", z resztą poszło już PW ;)
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

23 lip 2021, 12:05

Pisałbym się na taki produkt bo aktualna cena ponad 70 funtów jest nieprzyzwoita.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

23 lip 2021, 12:49

Też byłbym chętnym pasożytem na taki wynalazek. :kciuk:
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

23 lip 2021, 14:01

bjorm pisze:
23 lip 2021, 11:24
Ja tego nie montowalem, to juz bylo w aucie ktore mialem na chwile w garazu.
Bede miec za to blaszki do pomierzenia, wersja dla foteli z regulacja siedziska. Te mozna pomierzyc. Komu mam je przeslac na skany?
OK, to wyjaśnia tą rdzę na zdjęciach ;)
Ich kształt jest na tyle prosty, że pewnie szybciej by było zaprojektować je w CADzie. U mnie jest raczej tak: fotel kierowcy regulowany (na wysokość), fotel pasażera nie >> czyli potrzebne 2 różne komplety, bo nie chciałbym żeby mi jeden fotel tak wysoko wystawał nad drugi ;)

Regulowane:
MX5_NCFL_seat_brackets_small-600x600.jpg
MX5_NCFL_seat_brackets_small-600x600.jpg (29.17 KiB) Przejrzano 1731 razy
Nieregulowane:
Załączniki
1 inch installed-600x600.jpg
1 inch installed-600x600.jpg (31.19 KiB) Przejrzano 1731 razy
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

23 lip 2021, 15:02

U mnie to samo. Swoją drogą jak to z Bułgarii leci to na tamtejszym forum powinni znać producenta. Byłoby szybciej i tanio. Zna ktoś bułgarski? :-)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

23 lip 2021, 16:09

To chyba w Bułgarii jest produkowane.
Moim zdaniem to powinniśmy zrobić zrzutkę na ten drugi komplet i oba podzielić na ilość zainteresowanych - będzie kompletnie i "sprawiedliwie".
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

23 lip 2021, 18:08

Przykro czytać te plany kradzieży czyjejś wartości intelektualnej. Jakiś czas temu ktoś na forum oferował super wyglądającą własnej konstrukcji obudowę dwóch dodatkowych centralnych zegarów do NC. Ciekawe czy jego produkt tez byście tak bezpardonowo skopiowali, żeby tylko zaoszczędzić parę złotych kosztem pracy kogoś innego. Wstyd panowie.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

23 lip 2021, 18:23

Czekałem na ten wpis :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 lip 2021, 18:41

Gieras pisze:
23 lip 2021, 18:08
Przykro czytać te plany kradzieży czyjejś wartości intelektualnej. Jakiś czas temu ktoś na forum oferował super wyglądającą własnej konstrukcji obudowę dwóch dodatkowych centralnych zegarów do NC. Ciekawe czy jego produkt tez byście tak bezpardonowo skopiowali, żeby tylko zaoszczędzić parę złotych kosztem pracy kogoś innego. Wstyd panowie.
Oczywiście, bez mrugnięcia okiem :diablo:
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

24 lip 2021, 7:04

Gieras pisze:Przykro czytać te plany kradzieży czyjejś wartości intelektualnej. Jakiś czas temu ktoś na forum oferował super wyglądającą własnej konstrukcji obudowę dwóch dodatkowych centralnych zegarów do NC. Ciekawe czy jego produkt tez byście tak bezpardonowo skopiowali, żeby tylko zaoszczędzić parę złotych kosztem pracy kogoś innego. Wstyd panowie.
W 2013-14 jeździłem do centrum R&D Jaguar Land Rover w Gaydon, UK. Ku memu ogromnemu zaskoczeniu, w środku wielkiego biurowca widziałem na korytarzu rozłożone do ostatniej śrubki Ferrari, BMW serii 5, itd. Zapytałem co robią? Benchmark konkurencji odpowiedzieli, mierzą większość części, sprawdzają, analizują, porównują.

My też robimy benchmark, nic nie kradniemy. Patentu na to chyba nie ma, przynajmniej producent nic nie wspomina o tym na swojej stronie.

I jeszcze jedno, firma sprzedaje kawałek blaszki w funtach (około 70£) ale produkuje ją w Bułgarii, gdzie koszt wyprodukowania takiego zestawu to 50zł... Ta kapitalistyczna chęć zarobienia kosztem taniej bułgarskiej siły roboczej Cię nie oburza?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

24 lip 2021, 7:50

Tego nawet nie trzeba kopiować tylko mieć CAD i kolegę spawacza. Oceniam, że wzór robi się cienką blachą wyrabiając z grubsza kształt dociskiem fotela, mierzy długości, wprowadza do CAD, wycina i spawa. Może nie wyjdzie tak idealnie jak tutaj, ale będzie grało.

monkahead - zerknąłem u siebie na stelaż fotela pasażera w zestawie z regulowanym wysokości kierowcy i moim zdaniem ma on szyny na zwór, także do niego też tylko blaszki do fotela z regulacją. Zerknij dobrze u siebie i daj znać co widzisz :)
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

24 lip 2021, 11:11

monkahead pisze:
24 lip 2021, 7:04
Gieras pisze:Przykro czytać te plany kradzieży czyjejś wartości intelektualnej. Jakiś czas temu ktoś na forum oferował super wyglądającą własnej konstrukcji obudowę dwóch dodatkowych centralnych zegarów do NC. Ciekawe czy jego produkt tez byście tak bezpardonowo skopiowali, żeby tylko zaoszczędzić parę złotych kosztem pracy kogoś innego. Wstyd panowie.
W 2013-14 jeździłem do centrum R&D Jaguar Land Rover w Gaydon, UK. Ku memu ogromnemu zaskoczeniu, w środku wielkiego biurowca widziałem na korytarzu rozłożone do ostatniej śrubki Ferrari, BMW serii 5, itd. Zapytałem co robią? Benchmark konkurencji odpowiedzieli, mierzą większość części, sprawdzają, analizują, porównują.

My też robimy benchmark, nic nie kradniemy. Patentu na to chyba nie ma, przynajmniej producent nic nie wspomina o tym na swojej stronie.

I jeszcze jedno, firma sprzedaje kawałek blaszki w funtach (około 70£) ale produkuje ją w Bułgarii, gdzie koszt wyprodukowania takiego zestawu to 50zł... Ta kapitalistyczna chęć zarobienia kosztem taniej bułgarskiej siły roboczej Cię nie oburza?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Myśle, ze miejsce produkcji nie ma znaczenia. Ktoś włożył wysiłek intelektualny i czas, aby opracować ten produkt, a ty chcesz to po prostu ukraść. Zapewne dla każdej innej kradzieży tez znalazłbyś jakieś usprawiedliwienie, aby zagłuszyć wyrzuty sumienia. Gry komputerowe były pewnie za drogie na kieszeń polskiego nastolatka, wiec uzasadnione było kupienie pirata na giełdzie komputerowej, bilet do kina to zdzierstwo wiec lepiej skorzystać z chomika, a wcześniej w szkole źli nauczyciele zbyt wymagający wiec od czego są koledzy, od których można spisać rozwiązania zadań.
Sugeruje zamknąć ten temat i offline poddać sie głębszej refleksji.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

24 lip 2021, 12:04

Ty rozumiem wszystkie custom patenty w NC, najpierw wyszukałes w necie, sprawdziłeś czy nikt już wcześniej takich nie zrobił, a jeśli zrobił to pytałeś o prawa autorskie?
Nasza blaszka nie będzie taka sama, więc będzie nasza.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

24 lip 2021, 12:18

na tej zasadzie to każda absolutnie krata wzmacniająca podwozie, każda rozpórka kielichów w mx5 jest kradzieżą własności intelektualnej, bo przecież autorzy ściągnęli oryginalne blachy wzmacniające/rozpórki, zerżneli z nich wymiary i zrobili swoje na wzór

projekty/szkice takich rozwiązań za miata.net krążą od lat, jestem przekonany że JP zrobiło to na wzór któregoś z rozwiązań z miata.net. Oni też ukradli? W sumie ktoś z użytkowników mógł zgłosić patent na obniżenie fotela zastępując oryginalne mocowania szyn blaszką obniżającą...
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

24 lip 2021, 12:54

bjorm pisze:
24 lip 2021, 12:04
Ty rozumiem wszystkie custom patenty w NC, najpierw wyszukałes w necie, sprawdziłeś czy nikt już wcześniej takich nie zrobił, a jeśli zrobił to pytałeś o prawa autorskie?
Nasza blaszka nie będzie taka sama, więc będzie nasza.
Jeżeli nie widzisz różnicy miedzy zrobieniem własnego custom patentu, który przypadkiem będzie taki sam jak coś co już gdzieś na świecie można kupić, a świadomym pozyskaniu tych blaszek z JP i celowym ich skopiowaniem w celu „prawie-seryjnej” produkcji to nie widzę szans na zrozumienie przez Ciebie problemu, na który próbowałem zwrócić uwagę.

Podpowiem Wam, ze można to zrobić jeszcze taniej, otoz kupując w JP można dokonać sprawnie zwrotu w ciągu chyba 30 dni o ile dobrze pamietam,. Nie zadają pytań i bardzo szybko zwracają pieniądze. Tak wiec spokojnie bedziecie mieli czas na skopiowanie blaszek i to za darmo. Pokusa chyba nie do odparcia (-:
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

24 lip 2021, 13:03

niezalogowany pisze:
24 lip 2021, 12:18
na tej zasadzie to każda absolutnie krata wzmacniająca podwozie, każda rozpórka kielichów w mx5 jest kradzieżą własności intelektualnej, bo przecież autorzy ściągnęli oryginalne blachy wzmacniające/rozpórki, zerżneli z nich wymiary i zrobili swoje na wzór

projekty/szkice takich rozwiązań za miata.net krążą od lat, jestem przekonany że JP zrobiło to na wzór któregoś z rozwiązań z miata.net. Oni też ukradli? W sumie ktoś z użytkowników mógł zgłosić patent na obniżenie fotela zastępując oryginalne mocowania szyn blaszką obniżającą...
Widzę, ze masz to samo podejście co bjorm, wiec moja odpowiedz jest powyżej. Dodam tylko, ze korzystanie z publicznie dostępnych projektów udostępnionych przez autora jest rownież czymś innym niż celowe kopiowanie produktu. Co do projektu JP, to nie jest przypadkiem, ze właściwie tylko oni oferuja blaszki, które w tak fajny sposób obniżają fotel i dodatkowo opracowali wersje dla foteli z regulacja i bez niej. Blaszki, które umożliwiają po ich zdemontowaniu do przywrócenia foteli do stanu seryjnego. Wymagało to zapewne wielu prototypów i wiedzy, a czy maja formalnie patent to pewnie można jakoś sprawdzić. Skoro to takie proste, to skorzystaj z tych rzekomych szkiców i na ich podstawie zrób blaszki, po co bawić sie w kopiowanie gotowego produktu?

Wyłączam sie z tej dyskusji, aczkolwiek z dużym rozczarowaniem, gdyż myślałem, ze użytkownicy samochodów klasy MX5 nie bedą sięgać po takie metody w celu zaoszczędzenia kilku złotych, zwłaszcza jak ktoś wydaje kilkanaście tysięcy na swap silnika lub inne modyfikacje wizualne.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

24 lip 2021, 13:12


Gieras pisze: Myśle, ze miejsce produkcji nie ma znaczenia. Ktoś włożył wysiłek intelektualny i czas, aby opracować ten produkt, a ty chcesz to po prostu ukraść. Zapewne dla każdej innej kradzieży tez znalazłbyś jakieś usprawiedliwienie, aby zagłuszyć wyrzuty sumienia. Gry komputerowe były pewnie za drogie na kieszeń polskiego nastolatka, wiec uzasadnione było kupienie pirata na giełdzie komputerowej, bilet do kina to zdzierstwo wiec lepiej skorzystać z chomika, a wcześniej w szkole źli nauczyciele zbyt wymagający wiec od czego są koledzy, od których można spisać rozwiązania zadań.
Sugeruje zamknąć ten temat i offline poddać sie głębszej refleksji.
Nie mierz wszystkich swoją miarą. Darowałbym sobie również ocenę mojej osoby. Idąc takim rozumowaniem, pizzę można jeść wyłącznie w Neapolu.
Gieras pisze:Podpowiem Wam, ze można to zrobić jeszcze taniej, otoz kupując w JP można dokonać sprawnie zwrotu w ciągu chyba 30 dni o ile dobrze pamietam,. Nie zadają pytań i bardzo szybko zwracają pieniądze. Tak wiec spokojnie bedziecie mieli czas na skopiowanie blaszek i to za darmo. Pokusa chyba nie do odparcia (-:
I tutaj jest granica między wzorowaniem się na czymś, a zwykłym cwaniactwem. W sumie Ty ten pomysł zasugerowałeś, więc... Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

24 lip 2021, 13:29

Reakcja kolegi jest emocjonalna, pewnie wynika z wykonywanego zawodu(?), w każdym razie tak działa biznes przy niskiej barierze wejścia. Te płytki to nie lot w kosmos, Five dobrze swoje wycenił to i nikomu nie chcę się tego kopiować. Tutaj JP popłynęło z ceną to i chętni się znaleźli.

Żeby nie było, napisałem do nich wcześniej z prośbą o turbo cenę w przypadku zakupu grupowego, czekam na odpowiedź.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

24 lip 2021, 13:43

Gieras pisze:
24 lip 2021, 12:54
Jeżeli nie widzisz różnicy miedzy zrobieniem własnego custom patentu, który przypadkiem będzie taki sam jak coś co już gdzieś na świecie można kupić, a świadomym pozyskaniu tych blaszek z JP i celowym ich skopiowaniem w celu „prawie-seryjnej” produkcji to nie widzę szans na zrozumienie przez Ciebie problemu, na który próbowałem zwrócić uwagę.

Podpowiem Wam, ze można to zrobić jeszcze taniej, otoz kupując w JP można dokonać sprawnie zwrotu w ciągu chyba 30 dni o ile dobrze pamietam,. Nie zadają pytań i bardzo szybko zwracają pieniądze. Tak wiec spokojnie bedziecie mieli czas na skopiowanie blaszek i to za darmo. Pokusa chyba nie do odparcia (-:
Dobra, specjalnie dla ciebie i dla wpływow JS, postaraja sie koledzy nie robic kopii 1:1. Po prostu uzyjemy zdjecia z mojego 1 postu, policzymy kąty i długości i zrobimy swoją, wzorowaną a nie kalkowaną. WOW! Pójdziemy do nieba!
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lip 2021, 14:11

Ja tylko zostawię dwa pytania:
Czy jass ma na te blaszki patent?
Na jakiej zasadzie funkcjonuje rynek nieoryginalnych części zamiennych?
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

24 lip 2021, 17:18

Gieras pisze:
24 lip 2021, 13:03
Blaszki, które umożliwiają po ich zdemontowaniu do przywrócenia foteli do stanu seryjnego. Wymagało to zapewne wielu prototypów i wiedzy ...
Cytując producenta: "The installation involves cutting the OEM rails to size and removing small edge of the floor sound deadening."

Faktycznie, plug & play z możliwością przywrócenia stanu fabrycznego ;)
mutra pisze: Na jakiej zasadzie funkcjonuje rynek nieoryginalnych części zamiennych?
Kurtyna.


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

25 lip 2021, 11:29

Jeżeli komuś zależy na oryginalności i czasie, tak jak mnie, to założyłem zakup grupowy.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 sie 2021, 20:40

Postanowiłem poprosić o wycięcie kawałków blachy, dziur i za pomocą imadła i młotka, coś tam wyszło.
Ogólnie po paru godzinach cięcia, wiercenia, przymierzania itp, dochodzę do wniosku, że cena Jass jest adekwatna :D
Jakby ktoś chciał sam robić blaszki to polecam nie robić tylko otworów a podłużne otwory (czerwone ramki na foto) gdzie wejdą śruby. Pozwala to na jakiś margines błędu i łatwiejsze dopasowanie.

Efekt całkiem zadowalający, dupsko niżej i pozycja o wyraźnie przyjemniejsza.
Trzeba pamiętać jednak, że takie mody z siedziskiem to pewne ryzyko z bezpieczeństwem i odpowiedzialnością karną przy ewentualnej sytuacji gdzie ubezpieczyciel zobaczy takie mody.

five3.jpg
Blaszki ala Five
five3.jpg (1.71 MiB) Przejrzano 1460 razy
five1.jpg
Blaszki ala Five
five1.jpg (1.64 MiB) Przejrzano 1460 razy
five.jpg
Blaszki ala Five
five.jpg (1.7 MiB) Przejrzano 1460 razy
jass3.jpg
jass3.jpg (1.54 MiB) Przejrzano 1460 razy
jass2.jpg
jass2.jpg (2.23 MiB) Przejrzano 1460 razy
Załączniki
jass1.jpg
jass1.jpg (2.51 MiB) Przejrzano 1460 razy
jass.jpg
jass.jpg (3.02 MiB) Przejrzano 1460 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

21 sie 2021, 23:24

Bjorn, do jakiej to wersji robiłeś blaszki?
U mnie w przedlifcie z regulacją wysokości mocowania są asymetryczne
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

22 sie 2021, 13:49

Ogólnie to dopasowanie blaszki od strony tunelu to mordęga. Tam jest krzywizna ścianki która powoduje że blaszka nie może być za szeroka. Wiedząc już ile to zajmuje czasu, naprawdę wolałbym kupić to od jass. Wiadomo, raz dopasujesz to później można to dowolnie klonować.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ