Strona 1 z 1

Upgrade chlodnicy

: 04 lip 2021, 18:03
autor: Alex
Hej,

Na wczorajszej rundzie MMC na torze Modlin zaczęło do mnie docierać że dobrym pomysłem byłoby zwiększenie wydajności układu chłodzenia. Jakie polecicie opcje na wymianę seryjnej chłodnicy?

W NA/NB był patent że chlodnica od wersji AT była grubsza więc miała większą wydajność.

przy użyciu Tapatalka


Re: Upgrade chlodnicy

: 05 lip 2021, 0:07
autor: AndrzejG
W NC występowały dwa rodzaje OEM chłodnicy o grubości 16 i 25mm i ta 16 była zdaje się na eu środkową i północną a 25 zapewne na południową. Numery odpowiednio LFG115200E dla 16, LFG215200E i LFG715200G dla 25 lub np nissens 68530 dla 16 i 68527 dla 25 - podaję za internetyma.

Czyli taki upgrade w obrębie oem / zamiennik jest dość dostępny także cenowo.

Pozdro!

Re: Upgrade chlodnicy

: 05 lip 2021, 8:01
autor: Coobcio
Ja w serii miałem tą cienką 16mm ale korzystając z okazji budowy nowego silnika o większej pojemności zapodałem tą:
https://allegro.pl/oferta/oryginalna-ch ... 0641466778

Koyorad o grubości 25mm, wszystko idealnie pasowało.

Re: Upgrade chlodnicy

: 05 lip 2021, 9:38
autor: bjorm
Wow, spoko OEM upgrade. Dzieki za info, na pewno wleci pod maske.

Re: Upgrade chlodnicy

: 05 lip 2021, 16:19
autor: luki_92_92
Nie wiem czy też się nie skuszę po tym, jak ostatnio w korku na trasie temperatura mi podskoczyła, jakoś mało spokojnie się czuję z tym faktem
AndrzejG pisze:
05 lip 2021, 0:07
16 była zdaje się na eu środkową i północną a 25 zapewne na południową
A nie przypadkiem 16mm w 1.8 i 25mm w 2.0? Bardziej logiczne mi się to wydaje :roll:

//edit: sprawdziłem po vinie i teoretycznie mam chłodnicę o numerze LFG215200E, czyli 25mm według tego co napisał AndrzejG. Fura na rynek włoski, oryginalnie pod maską 1.8, czyli jednak chyba teoria z europą północną i południową ma sens :kciuk: Ale w takim razie chłodzenia sobie nie poprawię w ten sposób :bang:

Re: Upgrade chlodnicy

: 05 lip 2021, 17:00
autor: Alex
VIN vinem, zastanawiam sie ile roboty by sprawdzić suwmiarką jaka chlodnica faktycznie siedzi

inna sprawa że chłodnica może mieć "zabite" lamelki i wtedy nie ma odpowiedniej wydajności choćby była najgrubsza

Re: Upgrade chlodnicy

: 05 lip 2021, 22:06
autor: AndrzejG
luki_92_92 pisze:
05 lip 2021, 16:19
... Ale w takim razie chłodzenia sobie nie poprawię w ten sposób :bang:
Chyba że chłodnica jest zabetonowana owadami albo pozaginanymi lamelkami itd. W takim przypadku lepsza sprawna 16mm. Poza tym do weryfikacji termostat, płyn...

Ja mam 2.0 sport na PL i seryjnie 16mm i mimo to nie miałem nigdy wzrostu temp czy w korku czy na południu eu.. na torze nie wiem czy ogarniałem wszystkie wskazania cały czas jak trzeba :D
Alex pisze:
05 lip 2021, 17:00
VIN vinem, zastanawiam sie ile roboty by sprawdzić suwmiarką jaka chlodnica faktycznie siedzi

inna sprawa że chłodnica może mieć "zabite" lamelki i wtedy nie ma odpowiedniej wydajności choćby była najgrubsza
Ooo to to! właśnie. 16 jest tak cienka że suwmiarki nie trzeba od razu widać że jest słabo :D

Re: Upgrade chlodnicy

: 05 lip 2021, 22:42
autor: luki_92_92
Termostat ma rok, płyn świeżo zalany po swapie na 2.5, ma może z 1000km (chyba że five odwalił maniane i mi zalał starym spuszczonym z 1.8 w co nie uwierzę) a sama chłodnica wygląda BDB i nic jej nie dolega, po prostu po jeździe przez 150km z prędkościami 140-160 w upale gdzie w cieniu było ponad 30 stopni po zatrzymaniu się w korku po kilku chwilach wskazówka dygnęła do góry - może tylko na chwilę i by opadła po włączeniu wentylatora, nie wiem - ja odrazu włączyłem ogrzewanie na max, bo wolę zapobiegać niż patrzeć co się stanie ;)

Re: Upgrade chlodnicy

: 06 lip 2021, 8:02
autor: polly
Co prawda temat NC, ale dla poglądowo wrzucę porównanie. Fabryczna chłodnica NB kontra 52mm chińczyk z IL

Tylko teraz zmiana płynu chłodniczego to już 8L...Obrazek

Re: Upgrade chlodnicy

: 07 lip 2021, 6:42
autor: Coobcio
Na bogato taki tłuścioch...
Ps. taka ciekawostka z mojego świata Nissanów 350Z, jak przy upalaniu się one grzeją to najczęstrza przyczyna:
1) wentylator nie domaga
2) zasyfiona, zgniła, pogięta jest chłodnica klimy która skutecznie zasłania chłodnię wody...

Re: Upgrade chlodnicy

: 07 lip 2021, 23:44
autor: unaimed1337
polly pisze:
06 lip 2021, 8:02
Co prawda temat NC, ale dla poglądowo wrzucę porównanie. Fabryczna chłodnica NB kontra 52mm chińczyk z IL

Tylko teraz zmiana płynu chłodniczego to już 8L...Obrazek
Porównanie seryjnej 16mm vs 32mm na zamówienie:
Obrazek
Przy turbo nawet z większą chłodnicą w upały widziałem okolice 100 stopni przy upalaniu, koniec końców pomogło wyrzucenie wymiennika ciepła i osobna chłodnica oleju :P. NC ma z przodu ciasno pod maską, przeniesienie akumulatora i wycięcie osłony ECU trochę pomaga z przepływem, generalnie im więcej się wyjmie rzeczy za chłodnicą, tym lepiej
Termostat ma rok, płyn świeżo zalany po swapie na 2.5, ma może z 1000km (chyba że five odwalił maniane i mi zalał starym spuszczonym z 1.8 w co nie uwierzę) a sama chłodnica wygląda BDB i nic jej nie dolega, po prostu po jeździe przez 150km z prędkościami 140-160 w upale gdzie w cieniu było ponad 30 stopni po zatrzymaniu się w korku po kilku chwilach wskazówka dygnęła do góry - może tylko na chwilę i by opadła po włączeniu wentylatora, nie wiem - ja odrazu włączyłem ogrzewanie na max, bo wolę zapobiegać niż patrzeć co się stanie ;)
Z tego co kojarzę NC pokazuje ~środek w przedziale od 70-110 stopni, najlepiej po OBD2 patrzeć, jeśli ruszyła powyżej środka to wiatrak powinien wejść na drugi bieg. NC bez włączonej klimy ma histerezę 96-101 stopni i w mocnych korkach z klimą nawet te 100 stopni ujrzeć to nie jest problem :P.

Re: Upgrade chlodnicy

: 08 lip 2021, 9:41
autor: Alex
unaimed1337 pisze:
07 lip 2021, 23:44
Z tego co kojarzę NC pokazuje ~środek w przedziale od 70-110 stopni, najlepiej po OBD2 patrzeć, jeśli ruszyła powyżej środka to wiatrak powinien wejść na drugi bieg. NC bez włączonej klimy ma histerezę 96-101 stopni i w mocnych korkach z klimą nawet te 100 stopni ujrzeć to nie jest problem :P.
w seryjnym NC jest tak:
- wskaznik stoi miedzy 68 a 110 stopni, dopiero powyzej/ponizej sie rusza
- 2 bieg wentylatora startuje od 100 stopni, 3 od 108
- przy 45kmh wylacza sie 1 bieg wentylatora jesli byl a przy 85 kmh wylacza sie takze drugi

mozna to przeprogramowac, przynajmniej w Romdropie. Ja robie tak:
- wskaznik stoi miedzy 85 a 95 stopni, ruch w okolice 100 stopni (to jeszcze nie stanowi problemu) jest ledwo ale zauwazalny
- 2 bieg wentylatora startuje od 95 stopni, 3 od 100
- przy 105st zaczyna migac checkengine by zwrocic uwage kierowcy