Upgrade chlodnicy

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 lip 2021, 18:03

Hej,

Na wczorajszej rundzie MMC na torze Modlin zaczęło do mnie docierać że dobrym pomysłem byłoby zwiększenie wydajności układu chłodzenia. Jakie polecicie opcje na wymianę seryjnej chłodnicy?

W NA/NB był patent że chlodnica od wersji AT była grubsza więc miała większą wydajność.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
AndrzejG
Donator
Donator
Posty: 90
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
Model: NC FL
Wersja: Summer 2.0
Lokalizacja: Jaworzno

05 lip 2021, 0:07

W NC występowały dwa rodzaje OEM chłodnicy o grubości 16 i 25mm i ta 16 była zdaje się na eu środkową i północną a 25 zapewne na południową. Numery odpowiednio LFG115200E dla 16, LFG215200E i LFG715200G dla 25 lub np nissens 68530 dla 16 i 68527 dla 25 - podaję za internetyma.

Czyli taki upgrade w obrębie oem / zamiennik jest dość dostępny także cenowo.

Pozdro!
Awatar użytkownika
Coobcio
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
Model: NC
Wersja: 1.8 > 2.3
Lokalizacja: Warszawawa

05 lip 2021, 8:01

Ja w serii miałem tą cienką 16mm ale korzystając z okazji budowy nowego silnika o większej pojemności zapodałem tą:
https://allegro.pl/oferta/oryginalna-ch ... 0641466778

Koyorad o grubości 25mm, wszystko idealnie pasowało.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 lip 2021, 9:38

Wow, spoko OEM upgrade. Dzieki za info, na pewno wleci pod maske.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

05 lip 2021, 16:19

Nie wiem czy też się nie skuszę po tym, jak ostatnio w korku na trasie temperatura mi podskoczyła, jakoś mało spokojnie się czuję z tym faktem
AndrzejG pisze:
05 lip 2021, 0:07
16 była zdaje się na eu środkową i północną a 25 zapewne na południową
A nie przypadkiem 16mm w 1.8 i 25mm w 2.0? Bardziej logiczne mi się to wydaje :roll:

//edit: sprawdziłem po vinie i teoretycznie mam chłodnicę o numerze LFG215200E, czyli 25mm według tego co napisał AndrzejG. Fura na rynek włoski, oryginalnie pod maską 1.8, czyli jednak chyba teoria z europą północną i południową ma sens :kciuk: Ale w takim razie chłodzenia sobie nie poprawię w ten sposób :bang:
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 lip 2021, 17:00

VIN vinem, zastanawiam sie ile roboty by sprawdzić suwmiarką jaka chlodnica faktycznie siedzi

inna sprawa że chłodnica może mieć "zabite" lamelki i wtedy nie ma odpowiedniej wydajności choćby była najgrubsza
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
AndrzejG
Donator
Donator
Posty: 90
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
Model: NC FL
Wersja: Summer 2.0
Lokalizacja: Jaworzno

05 lip 2021, 22:06

luki_92_92 pisze:
05 lip 2021, 16:19
... Ale w takim razie chłodzenia sobie nie poprawię w ten sposób :bang:
Chyba że chłodnica jest zabetonowana owadami albo pozaginanymi lamelkami itd. W takim przypadku lepsza sprawna 16mm. Poza tym do weryfikacji termostat, płyn...

Ja mam 2.0 sport na PL i seryjnie 16mm i mimo to nie miałem nigdy wzrostu temp czy w korku czy na południu eu.. na torze nie wiem czy ogarniałem wszystkie wskazania cały czas jak trzeba :D
Alex pisze:
05 lip 2021, 17:00
VIN vinem, zastanawiam sie ile roboty by sprawdzić suwmiarką jaka chlodnica faktycznie siedzi

inna sprawa że chłodnica może mieć "zabite" lamelki i wtedy nie ma odpowiedniej wydajności choćby była najgrubsza
Ooo to to! właśnie. 16 jest tak cienka że suwmiarki nie trzeba od razu widać że jest słabo :D
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

05 lip 2021, 22:42

Termostat ma rok, płyn świeżo zalany po swapie na 2.5, ma może z 1000km (chyba że five odwalił maniane i mi zalał starym spuszczonym z 1.8 w co nie uwierzę) a sama chłodnica wygląda BDB i nic jej nie dolega, po prostu po jeździe przez 150km z prędkościami 140-160 w upale gdzie w cieniu było ponad 30 stopni po zatrzymaniu się w korku po kilku chwilach wskazówka dygnęła do góry - może tylko na chwilę i by opadła po włączeniu wentylatora, nie wiem - ja odrazu włączyłem ogrzewanie na max, bo wolę zapobiegać niż patrzeć co się stanie ;)
Obrazek
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

06 lip 2021, 8:02

Co prawda temat NC, ale dla poglądowo wrzucę porównanie. Fabryczna chłodnica NB kontra 52mm chińczyk z IL

Tylko teraz zmiana płynu chłodniczego to już 8L...Obrazek
Awatar użytkownika
Coobcio
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
Model: NC
Wersja: 1.8 > 2.3
Lokalizacja: Warszawawa

07 lip 2021, 6:42

Na bogato taki tłuścioch...
Ps. taka ciekawostka z mojego świata Nissanów 350Z, jak przy upalaniu się one grzeją to najczęstrza przyczyna:
1) wentylator nie domaga
2) zasyfiona, zgniła, pogięta jest chłodnica klimy która skutecznie zasłania chłodnię wody...
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

07 lip 2021, 23:44

polly pisze:
06 lip 2021, 8:02
Co prawda temat NC, ale dla poglądowo wrzucę porównanie. Fabryczna chłodnica NB kontra 52mm chińczyk z IL

Tylko teraz zmiana płynu chłodniczego to już 8L...Obrazek
Porównanie seryjnej 16mm vs 32mm na zamówienie:
Obrazek
Przy turbo nawet z większą chłodnicą w upały widziałem okolice 100 stopni przy upalaniu, koniec końców pomogło wyrzucenie wymiennika ciepła i osobna chłodnica oleju :P. NC ma z przodu ciasno pod maską, przeniesienie akumulatora i wycięcie osłony ECU trochę pomaga z przepływem, generalnie im więcej się wyjmie rzeczy za chłodnicą, tym lepiej
Termostat ma rok, płyn świeżo zalany po swapie na 2.5, ma może z 1000km (chyba że five odwalił maniane i mi zalał starym spuszczonym z 1.8 w co nie uwierzę) a sama chłodnica wygląda BDB i nic jej nie dolega, po prostu po jeździe przez 150km z prędkościami 140-160 w upale gdzie w cieniu było ponad 30 stopni po zatrzymaniu się w korku po kilku chwilach wskazówka dygnęła do góry - może tylko na chwilę i by opadła po włączeniu wentylatora, nie wiem - ja odrazu włączyłem ogrzewanie na max, bo wolę zapobiegać niż patrzeć co się stanie ;)
Z tego co kojarzę NC pokazuje ~środek w przedziale od 70-110 stopni, najlepiej po OBD2 patrzeć, jeśli ruszyła powyżej środka to wiatrak powinien wejść na drugi bieg. NC bez włączonej klimy ma histerezę 96-101 stopni i w mocnych korkach z klimą nawet te 100 stopni ujrzeć to nie jest problem :P.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 lip 2021, 9:41

unaimed1337 pisze:
07 lip 2021, 23:44
Z tego co kojarzę NC pokazuje ~środek w przedziale od 70-110 stopni, najlepiej po OBD2 patrzeć, jeśli ruszyła powyżej środka to wiatrak powinien wejść na drugi bieg. NC bez włączonej klimy ma histerezę 96-101 stopni i w mocnych korkach z klimą nawet te 100 stopni ujrzeć to nie jest problem :P.
w seryjnym NC jest tak:
- wskaznik stoi miedzy 68 a 110 stopni, dopiero powyzej/ponizej sie rusza
- 2 bieg wentylatora startuje od 100 stopni, 3 od 108
- przy 45kmh wylacza sie 1 bieg wentylatora jesli byl a przy 85 kmh wylacza sie takze drugi

mozna to przeprogramowac, przynajmniej w Romdropie. Ja robie tak:
- wskaznik stoi miedzy 85 a 95 stopni, ruch w okolice 100 stopni (to jeszcze nie stanowi problemu) jest ledwo ale zauwazalny
- 2 bieg wentylatora startuje od 95 stopni, 3 od 100
- przy 105st zaczyna migac checkengine by zwrocic uwage kierowcy
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ