Wydech od IL Motorsport

Tragiczna jakość dźwięku

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 cze 2021, 21:39

Pacjent / link

Zakupiłem dziś nówkę IL, zamontowałem na setupie z 2.5, kompresorem, poszerzonym midpipe, kolektor bez kata i... dźwięk jest śmiesznie nijaki. Nie wiem co się stało z tym wydechem ale ten który mam na 2.0 tylko z kolektorem bez kata, ma bas, brzmi pięknie, głęboko. Tutaj tego nie ma, wydech jest nijaki. Brzmi jak lekko zmieniony OEM.

Widzę, że końcówki wydechu mają jakąś siatkę, wydaje mi się, że wydech jest lżejszy niż ten starszy model IL.
Pomierzę również jego wymiary oraz przekrój rur ale coś jest nie tak.

Napisałem zapytanie do Niemców czy coś zmienili w konstrukcji aby obniżyć dB, czekam na info.
Może ktoś z was ma również jakieś porównanie starszych wersji tego modelu do nowszych?

IMG_20200805_171905.jpg
Starsza wersja
IMG_20200805_171905.jpg (4.81 MiB) Przejrzano 1010 razy
IMG_20210625_141121.jpg
Najnowsza wersja
IMG_20210625_141121.jpg (2.5 MiB) Przejrzano 1010 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

28 cze 2021, 15:51

Ten z górnego zdjęcia też kupowałeś nowy prosto od IL? Bo szczerze mówiąc to te spawy wyglądają jakoś dziwnie, patrząc przez pryzmat tego z drugiej fotki i zastanawiałbym się, czy ktoś go jakoś nie modyfikował żeby wyciągnąć z niego lepszy dźwięk :roll:
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 cze 2021, 15:59

luki_92_92 pisze:
28 cze 2021, 15:51
Ten z górnego zdjęcia też kupowałeś nowy prosto od IL? Bo szczerze mówiąc to te spawy wyglądają jakoś dziwnie, patrząc przez pryzmat tego z drugiej fotki i zastanawiałbym się, czy ktoś go jakoś nie modyfikował żeby wyciągnąć z niego lepszy dźwięk :roll:
+1, to nie wygląda jak fabryczna robota ;)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 cze 2021, 21:16

Ten głośniejszy starszy to używka. Ale on też miał właśnie kiedyś redesign u IL i może stąd te roznice. Sprzedający nic nie pisał żeby wiedział aby ten wydech miał kiedyś jakieś mody.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 cze 2021, 8:22

Takie "ładne" spawy mają te starsze wydechy z ILa. Jak kiedyś szukałem jakiegoś wydechu do NC to aż mi szczęka opadła jak zobaczyłem fotki jeszcze gorszych spawów. Aż trudno było uwierzyć, żeby Niemcy coś takiego sprzedawali.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

29 cze 2021, 19:52

Wczoraj jechalem nowym IL z 2.5, dzis jechalem starym IL z 2.0 no i ten starszy chodzi lepiej. Ma na pewno wiecej basu.
Az zal myslec jakby to ladnie gadalo na setupie z 2.5 i kompresorem... Niemniej IL do dzis nie odpisalo na maila czy obnizyli dB w nowej wersji IL.
Pewnie nie chca odpisac bo jak idzie o zakup czegos to odpisuja na kolejny dzien.

Inna kwestia to spasowanie nowego i starego IL do zderzaka FL. Stara wersja jest jak docięta do tego zderzaka. Idealnie dopasowanie. Nie to co nowa...

IMG_20210403_144940.jpg
IMG_20210403_144940.jpg (124.66 KiB) Przejrzano 903 razy
IMG_20210415_170445.jpg
IMG_20210415_170445.jpg (336.85 KiB) Przejrzano 900 razy
IMG_20210626_190559.jpg
IMG_20210626_190559.jpg (124.13 KiB) Przejrzano 903 razy
IMG_20210626_113151.jpg
IMG_20210626_113151.jpg (380.75 KiB) Przejrzano 900 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 cze 2021, 20:25

Może to kwestia "wypalenia" wydechu? Cobalt z czasem też staje się dużo głośniejszy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

29 cze 2021, 20:30

bjorm pisze:
29 cze 2021, 19:52
Inna kwestia to spasowanie nowego i starego IL do zderzaka FL. Stara wersja jest jak docięta do tego zderzaka. Idealnie dopasowanie. Nie to co nowa...
Zależy co kto lubi, jeden woli zlicowaną ze zderzakiem, drugi jak lekko wystaje (ja) :lol: Ogólnie wydech mi się podoba, dużo fajniej niż wersja ścięta na prosto.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

29 cze 2021, 20:35

Fifkers pisze:
29 cze 2021, 20:25
Może to kwestia "wypalenia" wydechu? Cobalt z czasem też staje się dużo głośniejszy.
Bardzo możliwe. Bo po pierwszych 50km z nowym też miałem wrażenie, że zaczyna lepiej chodzić.

monkahead pisze:
29 cze 2021, 20:30
Zależy co kto lubi, jeden woli zlicowaną ze zderzakiem, drugi jak lekko wystaje (ja) :lol: Ogólnie wydech mi się podoba, dużo fajniej niż wersja ścięta na prosto.
To na pewno. Ale skoro wiesz że było idealnie i to za pół ceny stanu który nie jest idealny to jest niesmak.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

06 lip 2021, 16:25

Ja u siebie zwalczałem bas, szczególnie ten po odpuszczeniu gazu pod obciążeniem. Za to silnik ładnie ryczy przy wciśnięciu gazu żeby się wyciszac powyżej 4k rpm. Mam sportowego kata za kolektorem, komorowy turboworks przed końcowym też komorowym mg Motorsport
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

25 paź 2021, 21:06

To podbije temat i odpowiem @bjorm Wydech IL Motorsport z silnikiem 2,5 i kompresorem jest bardzo fajny, basowy ale tez głośny. Moze to kwestia wieku ale chyba wystawie prawie nówkę ma sprzedaż bo dla użytkownika auta jest trochę za głośny.
Pozdrawiam, Danillo
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 paź 2021, 21:28

Danillo pisze:
25 paź 2021, 21:06
To podbije temat i odpowiem @bjorm Wydech IL Motorsport z silnikiem 2,5 i kompresorem jest bardzo fajny, basowy ale tez głośny. Moze to kwestia wieku ale chyba wystawie prawie nówkę ma sprzedaż bo dla użytkownika auta jest trochę za głośny.
No jest fajny, jak sie jezdzi po miescie czy po gorkach. Godzina z tym wydechem na jakichs konstant rpm powoduje ze mozna trepanowac czaszke po wyjsciu z auta. Dlatego rozwazam zrobienie wydechu aktywnego na OEM wydechu i koncowkach a la IL.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ