Drugi katalizator 1.8 NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

norbo
Posty: 13
Rejestracja: 28 kwie 2021, 12:06
Model: NC FL
Lokalizacja: Poznań

24 cze 2021, 11:36

Cześć,

czy modyfikacje drugiego katalizatora mogą wywalać check engine? Czy ktoś może zaproponuje godne zastępstwo brzęczącego oryginału?

Pozdro!
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

24 cze 2021, 12:35

Możesz go wyrzucic i nie będzie kontrolki.
Ja kupiłem cały midpipe z katem 200pci od gravity. Jakość ok ale bez szału.

Tutaj wersja bez kata, nie mogę znaleźć tej z katem.

https://www.gravityperformance.co.uk/de ... -2005-2015
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

24 cze 2021, 15:27

katalizator sportowy polonez. ja mam coś takiego :)
brak kata to problem z przeglądem i pewnie ryczy jak dziki (ten sportowy już jest głośniejszy)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 cze 2021, 16:17

Nie przesadzajmy. W NC są 2 katy. Wyjęcie tylko drugiego nie sadze by drastycznie zwiększyło głośność i pogorszyło spaliny. Bez pierwszego kata (= z kolektorem sportowym od Five, czy podobnym) jest tylko nieco głośniej i lekko strzela przy zejściu z obrotów co jest całkiem fajne.

Ja bym dobrał coś z AWG polonez 200cpsi a oryginał sprzedał w skupie

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

24 cze 2021, 16:58

A dlaczego 200 a nie 100?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 cze 2021, 17:30

Moim zdaniem 100 cpsi nie jest w stanie dać spalin o składzie zbliżonym do wymagań euro4, zwłaszcza jeśli kiedyś właściciel postanowi usunąć pierwszy kat. Tak sobie teoretyzuje

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

25 cze 2021, 12:24

Tak jak Alex pisze. Lepiej wziąć 200 i mieć spokój później niż latać później po olx za ori środkową seria lub spawać 200 w miejsce 100 bo komuś na stacji przyszło do głowy sprawdzić spaliny. Ten 200 jednostek i tak już jest sitem a nie katem.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
norbo
Posty: 13
Rejestracja: 28 kwie 2021, 12:06
Model: NC FL
Lokalizacja: Poznań

25 cze 2021, 13:12

Dziękuje Wam. Czy zna ktoś odpowiedni wymiar?
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

28 cze 2021, 7:41

Wymiar standardowy dla pojemności i mocy NC od firmy AWG mieści się bez problemu. Ja mam nawet większy bo do 3l i też wygodnie siedzi. Średnica rury wydechu to 60mm. Jeżeli spawasz do rury to kat. też 60mm, a jeżeli wsadzasz rury do kata to 63mm. Tu masz wybór https://wobo.pl/102-katalizatory-sportowe
Od ręki są 100 cpsi, na zamówienie 200 cpsi, ale w sklepie twierdzą, że przechodzi przegląd na 100 cpsi a 200 cpsi sprzedają tylko na zamówienie, bo popyt jest znikomy.

Mam 100 cpsi i coś czuć tylko po odpaleniu, ale faktem jest, że cały ori wydech mam w garażu i nie boję się jakichkolwiek ewentualnych problemów w przyszłości.
Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

28 cze 2021, 13:41

Planuję wyciąć oryginalny kat zanim ktoś inny to zrobi. Chcę wrzucić AWG Polonez MO-S30 Euro 2 200 CPSI i zastanawiam się czy jest to inwestycja, która ma szansę się zwrócić. Tak mniej więcej jakie ceny oferowali Wam za kata. I czy ma ktoś może numery tego kata?

Ze swojej strony mogę dodać, że pierwszy kat (znajdujący się w kolektorze) da się sprzedać za 600 i znalazł się tylko jeden śmiałek, który go kupił po samych numerach, reszta chciała 150-200.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 cze 2021, 14:03

wromiata pisze:
28 cze 2021, 13:41
Planuję wyciąć oryginalny kat zanim ktoś inny to zrobi. Chcę wrzucić AWG Polonez MO-S30 Euro 2 200 CPSI i zastanawiam się czy jest to inwestycja, która ma szansę się zwrócić. Tak mniej więcej jakie ceny oferowali Wam za kata. I czy ma ktoś może numery tego kata?

Ze swojej strony mogę dodać, że pierwszy kat (znajdujący się w kolektorze) da się sprzedać za 600 i znalazł się tylko jeden śmiałek, który go kupił po samych numerach, reszta chciała 150-200.
jeden kolektor z katem z NC sprzedalem za bodaj 430, drugi za 1000. Skup ten sam, odstep czasowy moze 2 miesiace
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

28 cze 2021, 14:21

Pytanie - Euro 2 czy Euro 4? Tak, wiem że euro 4 jest sporo droższy, ale czy z euro 2 nie będzie problemów gdy na przykład pojedziemy za granicę?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 cze 2021, 15:33

niezalogowany pisze:
28 cze 2021, 14:21
Pytanie - Euro 2 czy Euro 4? Tak, wiem że euro 4 jest sporo droższy, ale czy z euro 2 nie będzie problemów gdy na przykład pojedziemy za granicę?
A miałeś kiedyś kontrolę spalin w benzynie za granicą lub nawet w Polsce?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

28 cze 2021, 18:45

nie, ale dotąd jeździłem nudnym fordem, a nie miatobolidem ;) nie mam doświadczenia z przepychaniem czegokolwiek przez SKP, bo zawsze miałem wszystko dobrze utrzymane na dobrych komponentach. Zastanawiam się jak diagności reagują na akcesoryjne katalizatory, przelotowe tłumiki, brak 1-go katalizatora i podobne zabawy.

A tak wracając do góry wątku to chyba czegoś nie rozumiem. Mając L5 interesuje nas wersja MO-S30 (do 3l, dla L8/LF -> -S20) i dalej mamy wybór między 100 a 200 CPSI czyli gęstość sita. Tylko czemu obie wersje występują zarówno jako Euro4, Euro3 jak i Euro2? Ufając klasyfikacji pod normę Euro dla danej normy (2/3/4) liczba CPSI nie powinna nam wpływać na jakość spalin (a pewnie wpływa na przepustowość).
Czy ktoś jest w stanie to wytłumaczyć? Dlaczego brać 200 CPSI a nie 100 jeśli są w tej samej normie?
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

28 cze 2021, 20:11

Nie brak, tylko na zamówienie. Na cito masz Magnaflow 200 cpsi. Pytałem o to w wobo i odpowiedź była jak napisałem wyżej.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

29 cze 2021, 10:52

Moje poszły na szrot. Wiec chyba zależy od stanu 🤔

Mnie kolega robil pomiar spalin w starym daily, ale nie wiem czy pod normy. Generalnie ok (chyba ma euro 2/3)

Na pewno jest głośniej i trzeba najlepiej ogarnsc środkowy, bo wystaje lekko.
Pod 1.8 mozna brac pewnie mniejszy
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 cze 2021, 11:18

musialby ktos sie poswiecic, dokonac zakupu i pomierzyc spaliny. Najlepiej bez kata, z euro 2 i euro 4.

Ciekawe co by wyszlo.

Co nie zmienia faktu ze nie przypominam sobie by ktokolwiek badal spaliny w aucie na przegladzie w ciagu ostatnich parunastu lat.

Ja jestem za zachowaniem kata z powodow zdroworozsadkowych, smrodu nie lubie i nie chce by ktokolwiek musial go wąchać z mojego auta
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

29 cze 2021, 13:10

Alex pisze:
29 cze 2021, 11:18
Ja jestem za zachowaniem kata z powodow zdroworozsadkowych, smrodu nie lubie i nie chce by ktokolwiek musial go wąchać z mojego auta
Mam takie samo zdanie i ten temat załatwia już Euro 2 zresztą jak kupowałem to byłem gotów dopłacić do wyższej normy. Powiedzieli, że różnica tylko na sprzęcie pomiarowym, oba są bezwonne po rozgrzaniu i tak samo lekko śmierdzą na zimnym.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

30 cze 2021, 19:05

Ja chciałem kupić kat metalowy euro 4 do mx-5 nc 2,5" (58 mm) podłączenie i nic nie ma w seNsownej cenie i rozmiarze. W końcu kupiłem magnaflow 200 cpi Euro 2/3 w zależności od mocy. Potwierdzam na zimnym trochę śmierdzi, później już nie. W 2018 kosztował 419 PLN, dzisiaj patrzę u tego samego sprzedawcy 799 😳
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Coobcio
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
Model: NC
Wersja: 1.8 > 2.3
Lokalizacja: Warszawawa

05 lip 2021, 7:05

Haha witajcie !
Stoję przed tym samym dylemantem, z racji tego że to Cabriolet to nie mogę sobie pozwolić na wydech tylu "Katanima"
Tak więc czym prędzej pędzę do sklepu po metalowy 100CPI na średnicę montażową fi60mm, który nie powinien mieć wpływu na moc, a ciuteńkę wyciszy i nie będzie waliło tak :D
Kolektor wydechowy oczywiście sportowy 4-1 więc ta jedna sztuka na dole to konieczność a mam wrażenie że serja jak się porządnie wydech nagrzeje to auto Mi traci ze 20% mocy... Fakt że katy moje doświadczyły spożycie oleju przez silnik na poziomie 6 L na 1000km :D
Pozdrowka od Coobcia
Awatar użytkownika
AndrzejG
Donator
Donator
Posty: 90
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
Model: NC FL
Wersja: Summer 2.0
Lokalizacja: Jaworzno

05 lip 2021, 8:08

Siemka. Prekata się pozbyłem umyślnie (4-1) a drugi sam wyleciał na silesii0 :twisted: Efekt był taki, że się nie dało jeździć. Tak waliło że zbierało na wymioty :lipa: Wstawiłem 100cpsi AWG który ma niby robić euro 4 do 3.0l i jest z króciakami 63mm. Zapomniałem o problemie, może na zimno coś tam czuć ale tylko jak się stoi zaraz za autem. Niestety w chwili obecnej jest dwa razy droższy.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

05 lip 2021, 16:28

Coobcio pisze:
05 lip 2021, 7:05
Haha witajcie !
Stoję przed tym samym dylemantem, z racji tego że to Cabriolet to nie mogę sobie pozwolić na wydech tylu "Katanima"
Tak więc czym prędzej pędzę do sklepu po metalowy 100CPI na średnicę montażową fi60mm, który nie powinien mieć wpływu na moc, a ciuteńkę wyciszy i nie będzie waliło tak :D
Kolektor wydechowy oczywiście sportowy 4-1 więc ta jedna sztuka na dole to konieczność a mam wrażenie że serja jak się porządnie wydech nagrzeje to auto Mi traci ze 20% mocy... Fakt że katy moje doświadczyły spożycie oleju przez silnik na poziomie 6 L na 1000km :D
Pozdrowka od Coobcia
Seryjny sprawny daje radę, mam 2.5 z kolektorem 4-1 bez prekata, ale dalsza część jest marki orikatamatafura :lol: i nic nie śmierdzi, ani po odpaleniu ani jak się zagrzeje. Ale pewnie AWG dużo dużo tańszy niż oem :)
Obrazek
Awatar użytkownika
AndrzejG
Donator
Donator
Posty: 90
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
Model: NC FL
Wersja: Summer 2.0
Lokalizacja: Jaworzno

05 lip 2021, 22:10

Ori jest chyba 400 cpsi co po prostu dławi.
Awatar użytkownika
Coobcio
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
Model: NC
Wersja: 1.8 > 2.3
Lokalizacja: Warszawawa

17 lip 2021, 10:21

No to już jestem po wymianie dolnego katalizatora - w miejsce serynego wpakowałem AWG 100cpi co ma 112mm po zewnatrz średnicy model MOS20... i już mi nie straszne "leżące policjanty"
Dobra najistotniejsze osiągi poprawiły się nie do poznania w stosunku do fabrycznego !! Inny wóz lekko liczac w przypadku mojego silnika Frankensteina 2,3L czuję jakby doszło 15-20KM - żałuję że na hamowni nie sprawdziłem a mam ją tuż za ścianą hehe...

Tak wyszło wpasowanie w miejsce fabrycznego, ogólnie ja nie spawam ale tym razem się zmusiłem i obsmarkałem migomatem:
20210712_145106.jpg
20210712_145106.jpg (485.2 KiB) Przejrzano 1547 razy
A tutaj porównanie Seria po Lewej VS 100CPI po Prawej:
20210712_134808.jpg
20210712_134808.jpg (632.37 KiB) Przejrzano 1547 razy
Niech moc będzie z nami :)
Ps. Nic a nic nie śmierdzi z wydechu na tym kacie, polecam !!
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 lip 2021, 7:43

napisz cos nt tego silnika 2.3, co to za wynalazek i np. dlaczego nie 2.5? :)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

19 lip 2021, 9:44

Jak gadałem z jednym czarodziejem, to 2.3 ma stopień kompresji zbliżony do 1.8/2.0 (2.5 ma dużo niższy) więc ponoć nie żre tak paliwa jak 2.5
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 lip 2021, 12:06

niezalogowany pisze:
19 lip 2021, 9:44
Jak gadałem z jednym czarodziejem, to 2.3 ma stopień kompresji zbliżony do 1.8/2.0 (2.5 ma dużo niższy) więc ponoć nie żre tak paliwa jak 2.5
No strasznie ''żre''. Z kompresorem po 170km na autostradzie ze srednia rpm na poziomie 3,5-4k wyszlo od pelna do pelna, jakies 11.0-11,5litra.
Wiec przy spokojnej jezdzie bedzie 8-9 litrow. Przeciez tyle to 1.8 zjada przy takiej samej jezdzie :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

19 lip 2021, 12:50

Coobcio pisze:
17 lip 2021, 10:21

Tak wyszło wpasowanie w miejsce fabrycznego, ogólnie ja nie spawam ale tym razem się zmusiłem i obsmarkałem migomatem:
20210712_145106.jpg

Niech moc będzie z nami :)
Ps. Nic a nic nie śmierdzi z wydechu na tym kacie, polecam !!
Podklej sobie brakującą część osłony termicznej taśmą do kominków. Wytrzymuje najwyższe temperatury i klei jak zła do wszystkiego. Będzie idealnie.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

19 lip 2021, 13:23

Alex pisze:
19 lip 2021, 7:43
napisz cos nt tego silnika 2.3, co to za wynalazek i np. dlaczego nie 2.5? :)
Mechanik five’a też mówił mi o tych 2.3 że dużo ciekawsza opcja od 2.5, tylko chyba ciut droższa zabawa. Na wyspach 2.3 jest popularniejsze od 2.5 np.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

19 lip 2021, 13:40

luki_92_92 pisze:
19 lip 2021, 13:23
Alex pisze:
19 lip 2021, 7:43
napisz cos nt tego silnika 2.3, co to za wynalazek i np. dlaczego nie 2.5? :)
Mechanik five’a też mówił mi o tych 2.3 że dużo ciekawsza opcja od 2.5, tylko chyba ciut droższa zabawa. Na wyspach 2.3 jest popularniejsze od 2.5 np.
A czy 2,3 też można kupić w takiej kondycji jak 2,5? I ile kosztuje?
Bo 2,5 z Forda Fusion to są często rocznik 2012 i niewielkie przebiegi, czy można kupić takie same roczniki i przebiegi w przypadku 2,3 ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ