Drugi katalizator 1.8 NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 lip 2021, 15:14

odchodzimy od tematu ale ciekawy wątek się zaczął. Kontynuujmy tutaj:

viewtopic.php?f=26&t=33424

może admin przeniesie część naszej dyskusji?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2172
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

20 lip 2021, 7:40

Mi niedawno zbadali spaliny - brak prekata i drugi chyba 100 cpsi. Silnik był ciepły - 60 st tempersura oleju. Nie spodziewałem się badania spalin i nie przechodził badania. Ale wystarczyło dobrze zagrzać silnik i juz zmieścił się w normie.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

20 lip 2021, 7:58

Euro ile masz?
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2172
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

20 lip 2021, 11:29

Spaniard pisze:
20 lip 2021, 7:58
Euro ile masz?
Euro 4 w NC jest
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

20 lip 2021, 12:09

Taka jest norma dla OEM katalizatorów, ale rozumiem, że wspawałeś sportowy. Też Euro 4?
Awatar użytkownika
AndrzejG
Donator
Donator
Posty: 90
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
Model: NC FL
Wersja: Summer 2.0
Lokalizacja: Jaworzno

20 lip 2021, 13:27

Zdaje się że dla benzyniaków wyprodukowanych od 2006 obowiązuje euro4 a od 2011 (nc polift) euro5
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2172
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

20 lip 2021, 13:59

Ja miałem kat w wydechu RacingBeat, nie znam parametrów i obstawiam ze 100 cpsi, normy Euro już nie dojdę.
Pozdrawiam, Danillo
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 lip 2021, 6:27

Większość sportowych katów 100-200 cpsi, daje normę Euro 2-3. Polift 1.8 miał euro5
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
czesiek
Posty: 9
Rejestracja: 28 maja 2015, 13:57
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk/Kętrzyn/Czechowice-Dziedzice

03 lis 2021, 19:41

wromiata pisze:
28 cze 2021, 13:41
Planuję wyciąć oryginalny kat zanim ktoś inny to zrobi. Chcę wrzucić AWG Polonez MO-S30 Euro 2 200 CPSI i zastanawiam się czy jest to inwestycja, która ma szansę się zwrócić. Tak mniej więcej jakie ceny oferowali Wam za kata. I czy ma ktoś może numery tego kata?

Ze swojej strony mogę dodać, że pierwszy kat (znajdujący się w kolektorze) da się sprzedać za 600 i znalazł się tylko jeden śmiałek, który go kupił po samych numerach, reszta chciała 150-200.
Mądrość przez ciebie przemawia - mi wycieli.
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

12 lis 2021, 19:45

Wymieniając standardowy kat na sportowy trzeba stroić silnik na nowo czy nie?
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

12 lis 2021, 19:55

Raczej za wiele takie strojenie nie wniesie.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

12 lis 2021, 22:21

Tak sie pytam, bo już sie bałem, że ze względu na inny przepływ i ciśnienia trzeba będzie coś dostrajać, tak, że kamień z serca :)
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 lis 2021, 6:11

Seryjny silnik jest dość mocno przelany paliwem więc nie ma się czego bać. Sprawności drugiego kata sterownik nie weryfikuje, wyłącznie pierwszego w kolektorze więc żadnego check engine z tego powodu nie będzie

Co nie znaczy że nie warto stroić, zawsze warto. Owszem tym bardziej jest to konieczne im modów wiecej ale nawet na serii pewien efekt jest. Jezdzi się przyjemniej

Jako były uzyszkodnik 1.8 mam do niego pewien sentyment (syndrom sztokholmski? ) w związku z czym można liczyć na specjalnie niższa cenę strojenia



pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 lis 2021, 7:36

Nie wiem czy wyrazilem sie jasno, raczej nie :D
Strojenie ma bardzo sens. Myslalem ze kolega wyzej pyta czy majac wystrojone juz auto, dorzucajac sportyw 2 kat, czy warto to dostrajac.
A to wydaje mi sie nie ma juz wiekszego sensu i znaczenia.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

14 lis 2021, 18:22

bjorm pisze:
13 lis 2021, 7:36
Nie wiem czy wyrazilem sie jasno, raczej nie :D
Strojenie ma bardzo sens. Myslalem ze kolega wyzej pyta czy majac wystrojone juz auto, dorzucajac sportyw 2 kat, czy warto to dostrajac.
A to wydaje mi sie nie ma juz wiekszego sensu i znaczenia.
Dokładnie właśnie tak, mam kolektor4-1 Five'a i u niego strojony silnik, myślę teraz o wałkach Catcams'a i sportowym katalizatorze, myśle zacząć od katalizatora i obawiałem się strojenia za każdym razem. Swoją drogą mając 2L i celująć w okolice 200KM wystarczy MO-S20 czy brać MO-S30 planuje Euro4 200 CPSI, (mam nadzieje że do NCFL ta norma wystarczy auto wyprodukowane grudzień 2010 pierwsza rejestracja 2011) jest jeszcze jedno pytanie czy oba tak samo szybko się będą rozgrzewały
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
ODPOWIEDZ