Błąd P2096 i P0140

[NC 2.0 2007]

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

loczkowaty
Posty: 3
Rejestracja: 29 mar 2020, 18:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska

23 maja 2021, 18:05

Cześć. Od dobrego roku, cały czas zapalają mi się te dwa błędy naprzemiennie. Po skasowaniu zapalają się różnie, raz po 10 raz po 1000km. Zazwyczaj co zdążyłem zauważyć wyskakuje check w momencie jak jadę spokojnie w trasie w okolicach 2500 obrotów. Co może być przyczyną ?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

23 maja 2021, 19:17

Dużo rzeczy może być przyczyną. Samochód seryjny czy jakieś mody masz pod maską typu zimny dolot itd? Zacznij od sprawdzenia czy wiązki od obydwu sond lambda są ok. Na zagranicznych górach radzą żeby wyczyścić maf sensor, kilku osobom to pomogło. Ponoć w nc sypie się pierwszy katalizator, całkiem możliwe, że taka sytuacja zaburzy pracę drugiej sondy. Poza tym to może być ecu, sama sonda, wtryski, lewe powietrze za mafem, trzeba po prostu sprawdzać po kolei.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 maja 2021, 19:19

Zacząłbym od sprawdzenia i jeśli trzeba wymiany tylnej sondy lambda.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
loczkowaty
Posty: 3
Rejestracja: 29 mar 2020, 18:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska

23 maja 2021, 19:21

Seryjny. Dzięki za radę, powoli będę się zabierał za walkę z tym błędem, bo na razie to nic poza check engine się nie dzieje. Spalanie, osiągi wszystko w normie.
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

24 maja 2021, 6:24

http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 10800.html

http://ncmiata-servicemanual.com/Servic ... 05300.html

Przyczyn może być dużo, ale bym zaczął od wymiany sondy lombda - te padają dosyć często. Wymiana jest bajecznie prosta, trzeba tylko kupić specjalny klucz do sond, ściągnąć koło i mieć dostęp do samochodu od dołu.
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

24 maja 2021, 7:42

Czy to jest ta sonda którą się wyłącza przy okazji strojenia?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 maja 2021, 10:48

Brak pierwszego katalizatora ?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
loczkowaty
Posty: 3
Rejestracja: 29 mar 2020, 18:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska

25 maja 2021, 20:39

Katalizatory jest jeden i drugi. Wymienię sondy i będę obserwował. Wiecie może jaki jest fabryczny oznaczenie sond ?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 maja 2021, 17:56

Ja bym najpierw sprawdził odczyty i wymienił druga zgodnie z błędem. Pierwsza tania nie jest

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

26 maja 2021, 20:51

loczkowaty pisze:Katalizatory jest jeden i drugi. Wymienię sondy i będę obserwował. Wiecie może jaki jest fabryczny oznaczenie sond ?
Pytanie czy pierwszy jeszcze jest... one lubią popłynąć..

zobacz też na wiązkę...
Choć dostajesz oba błędy.. więc to mniej ptawdopodobne..

Wysłane z mojego telefonu.

ODPOWIEDZ