Prowadnica pasów (belt guide) i zabezpieczenie (protector)
Problemy z pasami - nie zwijają się pasy w NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
W NC jest problem kiepskiego zwijania się pasów. Mazda rozwiązała temat produkując zamiennik OEM prowadnicy pasów i mocowania. Są trochę większe, inaczej wyprofilowane. Obie części występują niezależnie natomiast montaż jest nierozłączny.
Nry części i ceny brutto przed rabatem (10%) dla klubu MX-5 w Mazda Odyssey Warszawa.
NHY8-88-1L7 Belt Guide (Right) 98zł brutto 2-3dni
NHY8-88-1M7 Belt Guide (Left) 98zł brutto 2-3dni
NHY8-88-1J1 Protector (Right) 40zł brutto 2-3dni
NHY8-88-1K1 Protector (Left) 52zł brutto 2-3dni
Załączam instrukcję serwisową. Jest spakowana winrar żeby forum przyjęło plik.
Dzisiaj zamówiłem na lewą stronę , jak zamontuję mogę zdać relację jak to działa.
Nry części i ceny brutto przed rabatem (10%) dla klubu MX-5 w Mazda Odyssey Warszawa.
NHY8-88-1L7 Belt Guide (Right) 98zł brutto 2-3dni
NHY8-88-1M7 Belt Guide (Left) 98zł brutto 2-3dni
NHY8-88-1J1 Protector (Right) 40zł brutto 2-3dni
NHY8-88-1K1 Protector (Left) 52zł brutto 2-3dni
Załączam instrukcję serwisową. Jest spakowana winrar żeby forum przyjęło plik.
Dzisiaj zamówiłem na lewą stronę , jak zamontuję mogę zdać relację jak to działa.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
To niestety "normalne" że części w PL są 3x droższe niż w US
. Za moich starych hondowych czasów było to samo. Ludzie trudnili się sprowadzaniem części, nawet po doliczeniu ich zysku było dużo taniej niż w ASO w PL
przy użyciu Tapatalka

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Kwestia umów handlowych USA - JPN oraz ich braku między EU - JPN albo USA. Innymi słowy... cła i opłaty równoważne.
BTW, zainstalowałem już swoje, jest tak jak Bjorn napisał, ściągają w zakresie 80% ale wystarczająco żeby już bardziej nie uszkodzić progu w przyszłości...
BTW, zainstalowałem już swoje, jest tak jak Bjorn napisał, ściągają w zakresie 80% ale wystarczająco żeby już bardziej nie uszkodzić progu w przyszłości...

Podobno trzeba wyprać pas w płynie zmiękczającym, wtedy będzie się poprawnie zwijał. Z czasem pas łapie brud i materiał sztywnieje. Pewnie zrobię taki zabieg u siebie w lato.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
W Fabii zwijają się jakoś poprawnie bez prania i upgrejdow prowadnic


Rozumiem, że przy nowych prowadnicach dalej nie zwijają się prawidłowo do końca bez jakichś sztuczek typu pranie.
A wysyłał ktoś pasy kiedyś do regeneracji do firmy zajmującej się tym? Jakieś wrażenia?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

Poprawa jest dopóki pas nie znajduje się w nieprawidłowym żłobieniu w prowadnicy. Mi już parę razy źle się zawinął więc poprawa jest ale niewarta 130zl. Już chyba lepiej wziąć wadliwą prowadnice i wyłamać jej środek i przeszlifować. Nie będzie nic haczyc, zaoszczędzimy 130zl i na pewno będzie lepiej chodzić niż w nowej.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
A próbował ktoś oryginalna modyfikować. Wyłamywanie trochę mnie przeraża. Próbował to ktoś ciąć brzeszczotem lub nożem?bjorm pisze: ↑13 maja 2021, 11:02Poprawa jest dopóki pas nie znajduje się w nieprawidłowym żłobieniu w prowadnicy. Mi już parę razy źle się zawinął więc poprawa jest ale niewarta 130zl. Już chyba lepiej wziąć wadliwą prowadnice i wyłamać jej środek i przeszlifować. Nie będzie nic haczyc, zaoszczędzimy 130zl i na pewno będzie lepiej chodzić niż w nowej.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

Na miata.net jest o tym parę wątków.
Większość ludzi narzeka i na tym poprzestaje.
Ci którzy umyli pasy narzekają jeszcze bardziej, bo pomogło tylko na krótki na czas ;-)
Najbardziej zadowoleni są Ci którzy wymienili prowadnice.
@tytusr jeden koleś pociął i nie narzeka :) https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=19
@tytusr @bjorm pojawił się nawet wątek wymiany sprężyny https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=484888
P.S. Jeśli komuś szkoda wydawać 130zł to dlaczego po prostu nie zdemontuje starej prowadnicy? :) Przez pewien czas tak jeździłem i u mnie zdawało egzamin.
W przeciwieństwie do wyprania pasa i wtarcia w niego silikonu w sprayu... Zmarnowane trzy godziny, a pas chodził jak wcześniej :/
Większość ludzi narzeka i na tym poprzestaje.
Ci którzy umyli pasy narzekają jeszcze bardziej, bo pomogło tylko na krótki na czas ;-)
Najbardziej zadowoleni są Ci którzy wymienili prowadnice.
@tytusr jeden koleś pociął i nie narzeka :) https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=19
@tytusr @bjorm pojawił się nawet wątek wymiany sprężyny https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=484888
P.S. Jeśli komuś szkoda wydawać 130zł to dlaczego po prostu nie zdemontuje starej prowadnicy? :) Przez pewien czas tak jeździłem i u mnie zdawało egzamin.
W przeciwieństwie do wyprania pasa i wtarcia w niego silikonu w sprayu... Zmarnowane trzy godziny, a pas chodził jak wcześniej :/
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Raczej nie, w tej nowej prowadnicy pas chodzi płasko, a tu nadal będzie zgięty.
Serwisowa prowadnica do NC to chyba seryjna prowadnica z NCFL? To powinno zakończyć temat, bo tam problemu nie ma.
Serwisowa prowadnica do NC to chyba seryjna prowadnica z NCFL? To powinno zakończyć temat, bo tam problemu nie ma.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2021, 7:35 przez Spaniard, łącznie zmieniany 1 raz.
Chyba masz racje, niemal zapomnialem ze ta ulepszona wersja jest niemal plaska na dole.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Na prawdę zacznijcie od porządnego przeprania tych pasów, ja czyściłem APC firmy koch. Najlepiej wyjąć fotele i zdjąć plastik za siedzeniami, będzie można umyć je całe. Po takiej operacji nie musiałem kupować żadnych plastików. Zdziwić się można, jak bardzo brudne są. Dodatkowo po myciu i suszeniu psiknąłem je plakiem (tak!), choć nie cierpię tego środka. Ale pasy dostały ładnego połysku i śliskości. Uwaga aby nie zapsikać całego wnętrza tym świństwem 
