Prowadnica pasów (belt guide) i zabezpieczenie (protector)

Problemy z pasami - nie zwijają się pasy w NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

06 maja 2021, 9:12

W NC jest problem kiepskiego zwijania się pasów. Mazda rozwiązała temat produkując zamiennik OEM prowadnicy pasów i mocowania. Są trochę większe, inaczej wyprofilowane. Obie części występują niezależnie natomiast montaż jest nierozłączny.

Nry części i ceny brutto przed rabatem (10%) dla klubu MX-5 w Mazda Odyssey Warszawa.

NHY8-88-1L7 Belt Guide (Right) 98zł brutto 2-3dni
NHY8-88-1M7 Belt Guide (Left) 98zł brutto 2-3dni
NHY8-88-1J1 Protector (Right) 40zł brutto 2-3dni
NHY8-88-1K1 Protector (Left) 52zł brutto 2-3dni

Załączam instrukcję serwisową. Jest spakowana winrar żeby forum przyjęło plik.
08-001-11.rar
(130.96 KiB) Pobrany 46 razy
Dzisiaj zamówiłem na lewą stronę , jak zamontuję mogę zdać relację jak to działa.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2021, 9:24

Trochę pomaga ale do szczęścia potrzebne jest też gruntowne umycie pasów.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

12 maja 2021, 23:40

W Mazda USA ASO te części kosztują odpowiednio 9,5 USD i 3 USD..... Wiadomo w USA bieda. W początkach lat 80 wysyłano z Polski koce dla bezdomnych w NY 😆
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4585
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 maja 2021, 7:42

To niestety "normalne" że części w PL są 3x droższe niż w US . Za moich starych hondowych czasów było to samo. Ludzie trudnili się sprowadzaniem części, nawet po doliczeniu ich zysku było dużo taniej niż w ASO w PL

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

13 maja 2021, 8:24

Kwestia umów handlowych USA - JPN oraz ich braku między EU - JPN albo USA. Innymi słowy... cła i opłaty równoważne.

BTW, zainstalowałem już swoje, jest tak jak Bjorn napisał, ściągają w zakresie 80% ale wystarczająco żeby już bardziej nie uszkodzić progu w przyszłości... :(
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

13 maja 2021, 8:38

Podobno trzeba wyprać pas w płynie zmiękczającym, wtedy będzie się poprawnie zwijał. Z czasem pas łapie brud i materiał sztywnieje. Pewnie zrobię taki zabieg u siebie w lato.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

13 maja 2021, 8:44

Może coś pomoże. Osobiście mam wrażenie, że mechanizm zwijania pasów jest słaby.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

13 maja 2021, 9:25

Spaniard pisze:
13 maja 2021, 8:44
Może coś pomoże. Osobiście mam wrażenie, że mechanizm zwijania pasów jest słaby.
W Fabii zwijają się jakoś poprawnie bez prania i upgrejdow prowadnic 😆, ale Skoda to w kwestii wykończenia premium w porównaniu z mx-5 🤭.
Rozumiem, że przy nowych prowadnicach dalej nie zwijają się prawidłowo do końca bez jakichś sztuczek typu pranie.

A wysyłał ktoś pasy kiedyś do regeneracji do firmy zajmującej się tym? Jakieś wrażenia?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

13 maja 2021, 9:44

Jest poprawa i jestem zadowolony z wydanych 130 pln.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 maja 2021, 11:02

Poprawa jest dopóki pas nie znajduje się w nieprawidłowym żłobieniu w prowadnicy. Mi już parę razy źle się zawinął więc poprawa jest ale niewarta 130zl. Już chyba lepiej wziąć wadliwą prowadnice i wyłamać jej środek i przeszlifować. Nie będzie nic haczyc, zaoszczędzimy 130zl i na pewno będzie lepiej chodzić niż w nowej.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

13 maja 2021, 11:23

A wymiana mechanizmu zwijającego na jakis inny?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 maja 2021, 11:31

Pewnie by pomoglo, tak jak Spaniard juz sugerowal ze jest slaby. Ale nie wiem, nie widzialem by ktos to modowal, nie szukalem tez o tym.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

13 maja 2021, 15:01

Dzisiaj pół dnia pojeździłem, wsiadając i wysiadając wielokrotnie, ani razu nie musiałem poprawiać pasa przed zamknięciem drzwi. Nie mam na co narzekać, u mnie nowe rozwiązanie się sprawdza.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

14 maja 2021, 0:07

bjorm pisze:
13 maja 2021, 11:02
Poprawa jest dopóki pas nie znajduje się w nieprawidłowym żłobieniu w prowadnicy. Mi już parę razy źle się zawinął więc poprawa jest ale niewarta 130zl. Już chyba lepiej wziąć wadliwą prowadnice i wyłamać jej środek i przeszlifować. Nie będzie nic haczyc, zaoszczędzimy 130zl i na pewno będzie lepiej chodzić niż w nowej.
A próbował ktoś oryginalna modyfikować. Wyłamywanie trochę mnie przeraża. Próbował to ktoś ciąć brzeszczotem lub nożem?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
lano
Posty: 117
Rejestracja: 13 maja 2019, 19:07
Model: NC
Wersja: 1.4
Lokalizacja: Poznań

14 maja 2021, 2:48

Na miata.net jest o tym parę wątków.
Większość ludzi narzeka i na tym poprzestaje.
Ci którzy umyli pasy narzekają jeszcze bardziej, bo pomogło tylko na krótki na czas ;-)
Najbardziej zadowoleni są Ci którzy wymienili prowadnice.

@tytusr jeden koleś pociął i nie narzeka :) https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=19

@tytusr @bjorm pojawił się nawet wątek wymiany sprężyny https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=484888

P.S. Jeśli komuś szkoda wydawać 130zł to dlaczego po prostu nie zdemontuje starej prowadnicy? :) Przez pewien czas tak jeździłem i u mnie zdawało egzamin.
W przeciwieństwie do wyprania pasa i wtarcia w niego silikonu w sprayu... Zmarnowane trzy godziny, a pas chodził jak wcześniej :/
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 maja 2021, 16:01

Mam wrażenie że to będzie lepiej chodzić niż serwisowa prowadnica.

Collage_20210514_170017.jpg
Collage_20210514_170017.jpg (1.19 MiB) Przejrzano 812 razy
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

14 maja 2021, 17:03

Raczej nie, w tej nowej prowadnicy pas chodzi płasko, a tu nadal będzie zgięty.

Serwisowa prowadnica do NC to chyba seryjna prowadnica z NCFL? To powinno zakończyć temat, bo tam problemu nie ma.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2021, 7:35 przez Spaniard, łącznie zmieniany 1 raz.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

14 maja 2021, 19:21

Spaniard pisze:
14 maja 2021, 17:03
Raczej nie, w tej nowej prowadnicy pas chodzi płasko, a tu nadal będzie zgięty.

Serwisowa prowadnica do NC to tak chyba seryjna prowadnica w NCFL? To powinno zakończyć temat, bo tam problemu nie ma.
Chyba masz racje, niemal zapomnialem ze ta ulepszona wersja jest niemal plaska na dole.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
recuperator
Posty: 35
Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
Model: NC
Lokalizacja: Wrocław

15 maja 2021, 18:36

Na prawdę zacznijcie od porządnego przeprania tych pasów, ja czyściłem APC firmy koch. Najlepiej wyjąć fotele i zdjąć plastik za siedzeniami, będzie można umyć je całe. Po takiej operacji nie musiałem kupować żadnych plastików. Zdziwić się można, jak bardzo brudne są. Dodatkowo po myciu i suszeniu psiknąłem je plakiem (tak!), choć nie cierpię tego środka. Ale pasy dostały ładnego połysku i śliskości. Uwaga aby nie zapsikać całego wnętrza tym świństwem ;)
ODPOWIEDZ