kolektor wydechowy BBR GTI

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

05 maja 2021, 20:25

BBR 4-1 Catted MX-5 NC Manifold - https://bbrgti.com/products/bbr-4-1-cat ... 0502373440
Proszę o opinie i info gdzie po wymianie zrobić remap :?:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

06 maja 2021, 0:36

4-1, ja bym 2gi raz nie instalował. Nie sądzę żeby marka robiła różnicę. Buczy wydech basowo na niskich, słychać go w całym zakresie. Nie wiem czy da się to jakoś wy-eliminowac. Przyrost mocy tylko w górnych partiach, a w środku wręcz może być spadek
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 maja 2021, 6:02

A kolektory od Fiveopaca, Brozyna czy Andy'ego nie są 4-1? Spadku na środku nie widać na wykresach

Przy obecnych akcjach z clem i kurierami BBR wygląda niezbyt kusząco.

Jeśli ma być koniecznie kolektor z katem to IL motorsport taki ma

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2021, 6:45

tytusr pisze:
06 maja 2021, 0:36
4-1, ja bym 2gi raz nie instalował. Nie sądzę żeby marka robiła różnicę. Buczy wydech basowo na niskich, słychać go w całym zakresie. Nie wiem czy da się to jakoś wy-eliminowac. Przyrost mocy tylko w górnych partiach, a w środku wręcz może być spadek
Gdzie masz jakikolwiek kolektor bez kata na forum który zrobił gdziekolwiek spadek mocy?
Dzwiek poprawia się zajebiscie. Na miata.net Joe pisał że sam kat OEM jest ok i to co najbardziej pomaga w wydechu z nowym kolektorem to kształt i wielkość pipeów.

Na forum sprzedawany jest nadal kolektor od Brożyna. Mam go i mocna szczerze polecic.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2021, 10:04

Ja mam od Brożyna i jest progres, było też strojenie Ecutek...
Załączniki
Resized_IMG-20210413-WA0000.jpeg
Resized_IMG-20210413-WA0000.jpeg (197.28 KiB) Przejrzano 1135 razy
Ubi bene, ibi patria
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2021, 11:44

Zajebisty wynik.
Ja wlasnie dzis bylem na hamowni, wklejam nizej wyniki.
Kolektor Brozyna, midpipe OEM, koncowy IL, strojenie Romdrop.

EDIT: chociaz z logow wynika ze warunki pomiaru byly srednie. 10C na zewnatrz, 25C w dolocie i troche niskie cisnienie niz zazwyczaj jakie bylo w logach. Wiec jakby to wziac pod uwage to pewnie bylby pod 180 kucy.

pkgdtu6.jpg
pkgdtu6.jpg (1.03 MiB) Przejrzano 1122 razy
Ostatnio zmieniony 06 maja 2021, 14:11 przez bjorm, łącznie zmieniany 1 raz.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

06 maja 2021, 13:39

A jak przy tym kolektorze wygląda podłączenie sond lambda :?:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 maja 2021, 14:00

wiele kolektorow tuningowych ma gniazdo tylko na jedna sonde. Drugiej nie podlacza sie wcale i wylacza przy strojeniu, mozna tez wspawac gdzies w wydech gniazdo i ja wkrecic. IL motorsport zalecal przeniesienie drugiej sondy za glowny katalizator, oferowali specjalna przedluzke kabli do tego.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

06 maja 2021, 17:44

Alex pisze:
06 maja 2021, 14:00
wiele kolektorow tuningowych ma gniazdo tylko na jedna sonde. Drugiej nie podlacza sie wcale i wylacza przy strojeniu, mozna tez wspawac gdzies w wydech gniazdo i ja wkrecic. IL motorsport zalecal przeniesienie drugiej sondy za glowny katalizator, oferowali specjalna przedluzke kabli do tego.
BBR 4-1 Catted MX-5 NC Manifold - https://bbrgti.com/products/bbr-4-1-cat ... 0502373440 - ten o, który pytam ma chyba dwa gniazda na sondy lambda :idea:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2021, 17:52

Nie ma to zadnego znaczenia. I rada, jak juz kupujesz inny niz OEM kolektor to daj sobie spokoj z kupowaniem kolektora z katalizatorem. Totalnie bez sensu.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 maja 2021, 18:09

bjorm pisze:
06 maja 2021, 17:52
Nie ma to zadnego znaczenia. I rada, jak juz kupujesz inny niz OEM kolektor to daj sobie spokoj z kupowaniem kolektora z katalizatorem. Totalnie bez sensu.
no totalnie to nie. Sa kraje gdzie spaliny bada sie bardziej rygorystycznie i sa uzytkownicy dla ktorych ekologia ma jakis priorytet. Z pojedynczym katem spaliny dopoki silnik sie nie rozgrzeje smierdza zauwazalnie
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 maja 2021, 18:16

Alex pisze:
06 maja 2021, 18:09
Sa kraje gdzie spaliny bada sie bardziej rygorystycznie
Badają gdzieś na zimnym? Serio pytam, nie wiem. :) Poza tym chyba nas w kwestii badań technicznych obowiązują przepisy kraju, z którego pochodzimy? ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2021, 18:41

Alex pisze:
06 maja 2021, 18:09
bjorm pisze:
06 maja 2021, 17:52
Nie ma to zadnego znaczenia. I rada, jak juz kupujesz inny niz OEM kolektor to daj sobie spokoj z kupowaniem kolektora z katalizatorem. Totalnie bez sensu.
no totalnie to nie. Sa kraje gdzie spaliny bada sie bardziej rygorystycznie i sa uzytkownicy dla ktorych ekologia ma jakis priorytet. Z pojedynczym katem spaliny dopoki silnik sie nie rozgrzeje smierdza zauwazalnie
W "zielonej" Norwegii, MX5 NCFL bez 1 kata, z 200pci 2 katem, łapie się w normach spalania 🙂
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

06 maja 2021, 18:59

Co jest złego w kolektorze z katem - zmniejsza prędkość spalin przez co modyfikacja oprogramowania nie poprawia charakterystyki silnika :?: Właśnie to, prócz poprawy dźwięku chciałbym uzyskać :idea:
Chyba na chwilę obecną tego nie ogarniam, dlatego założyłem ten wątek i proszę o fachową pomoc :roll:
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 maja 2021, 19:07

Jakby co, to uprzedzam, że połączenie kolektora bez kata + randomowego nie OEM-owego tłumika końcowego może skutkować głośnością na granicy dopuszczalnej normy hałasu, ale to w ND. ;) Natomiast przełożyło się to u mnie na przyrost mocy rzędu 35 KM i 20 nM, czyli... no każdy zrobi swoją kalkukację.

Hamburgery sprzedają końcowe z rezonatorami dedykowane sytuacji, w której pozbywasz się kata. Muszę zaromansować z Ulterem żeby kilka decybeli u siebie zbić w każdym razie, więc uczulam innych na bazie swoich doświadczeń. xd
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2021, 19:34

Hookie pisze:
06 maja 2021, 19:07
Jakby co, to uprzedzam, że połączenie kolektora bez kata + randomowego nie OEM-owego tłumika końcowego może skutkować głośnością na granicy dopuszczalnej normy hałasu, ale to w ND. ;) Natomiast przełożyło się to u mnie na przyrost mocy rzędu 35 KM i 20 nM, czyli... no każdy zrobi swoją kalkukację.

Hamburgery sprzedają końcowe z rezonatorami dedykowane sytuacji, w której pozbywasz się kata. Muszę zaromansować z Ulterem żeby kilka decybeli u siebie zbić w każdym razie, więc uczulam innych na bazie swoich doświadczeń. xd
Dlatego ja zostawilem sobie OEM koncowki na wypadek wezwania na kontrole gdy ktos mnie uprzejmie zglosi.
Dla mnie dzwiek z kol bez kata i wg wielu, glosnym ILem, po miesiacu jazyd wydaje sie nadal za cichy. No ale nie jezdze powyzej 110kmh i nie ma tu autostrad wiec da sie zyc. Inna sprawa kiedy masz dluzsze odcinki i jedziesz 140-160kmh, wtedy jest juz ciezko w aucie. Niemal nie da sie rozmawiac w druga osobą.

A odnosnie dlaczego kolektor lepiej i wiecej daje do wynikow bez kata to jest to chyba prosta zasada.
Dajesz silnikowi lepsze warunki do wydechu, lzej sie silnikowi wydala spaliny. Zostawiasz kata to niwelujesz to co chcesz uzyskac bo nadal zostawias na drodze spalin wąskie gardlo i hamulec dla nich.

Hookie: masz shamowane auto przed kolektorem i po modzie? Sam kolektor i mod daly ci 35KM i 20Nm? Brzmi baaaaardzo optymistycznie.
Ciekawe ze disitune osiaga jakies 5-7Nm a gdzie tam dopiero 20Nm...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 maja 2021, 19:36

bjorm pisze:
06 maja 2021, 19:34
Hookie: masz shamowane auto przed kolektorem i po modzie? Sam kolektor i mod daly ci 35KM i 20Nm? Brzmi baaaaardzo optymistycznie.
Ciekawe ze disitune osiaga jakies 5-7Nm a gdzie tam dopiero 20Nm...
Mam shamowane auto, wykresy wrzucałem bodaj u siebie w wątku. ;) Strojenie u Disi, a kolektor od MMRS 4-2-1. Drugiego hamowania po jakimś czasie nie robiłem, ale praktyka pokazała, że po paruset km te 2-3 KM przybywa, więc sobie 187,5 KM do 190 KM zaokrągliłem. :P Club ND1 ma seryjnie 155 KM.

2.jpg
2.jpg (439.55 KiB) Przejrzano 1025 razy
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

06 maja 2021, 19:48

Matko święta. Dobre wyniki.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

09 maja 2021, 21:55

Mnie wkurza basowy dźwięk w przedziale 1,5 -2k RPM wyjątkowo wieśniacki. Myślę że przy 4-2-1 może być lepiej pod względem nie-basowania bo udawanie Mustanga z R4 nie pasuje mi do mx-5. Zresztą słychać jakieś tam buczenie w całym zakresie od tych "odetkanych" wydechów. Moim ideałem byłby wydech cichszy zdecydowanie niż seria i do tego żeby był bez kata zintegrowanego z kolektorem
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

10 maja 2021, 9:45

Trzeba pamietac ze ty masz tam kompresor jeszcze wiec to swoje tez robi do dzwieku.
Niemniej nie wydaje mi sie zeby mazda cos udawala. Taki dzwiek masz na takim secie i nie sa to dzwieki z glosnikow...
Jak chcesz mocy to musi byc dzwiek, chcesz zajebistych doznac w lozku to nie zrobisz tego na cichą myszkę :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

12 maja 2021, 19:15

Przed kompresorem bas był taki sam, bo buczy gdy kompresor i tak nic nie dmucha, no i słYchać takie delikatne buczenie w całym zakresie, ale już nie-basowe. Ogólnie irytuje przy dłuższej jeździe że stałą prędkością. Nie jest jakoś specjalnie głośne, ale ostatnio pomimo szumu wiatru cały czas to słyszę nawet przy większych prędkościach typu 240 kmh. Przy seryjnym wydechu przy 160+ słychać praktycznie tylko wiatr
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ