Zastanawiam się nad założeniem 18" kół, czy ktoś ma lub miał w swoim NC koła w tym rozmiarze - mile widziane fotki
Druga kwestia to jaka szerokość i ET będzie odpowiedni przy tej średnicy
NC koła 18"
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- janux
- Donator
- Posty: 310
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Kolega Esotiq na 18" koła: viewtopic.php?f=22&t=28026
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1055
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
U mnie tak wyglądają 18'
- Załączniki
-
- FB_IMG_1656488912874.jpg (47.31 KiB) Przejrzano 632 razy
Najpierw sie przejedz jakims NC czy NCFL z 18x8 i gumą 225 35/40 to bedziesz wiedziec czy nadal chcesz jezdzic taką taczką.
8 cali szerokosci i profil 35 czy 40 tak usztywniaja kierownice ze nie wiem jak mozna nadal miec jakakolwiek przyjemnosc z takiego NC w daily.
8 cali szerokosci i profil 35 czy 40 tak usztywniaja kierownice ze nie wiem jak mozna nadal miec jakakolwiek przyjemnosc z takiego NC w daily.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
18" wygląda dobrze, ale jak się sprawuje w kwestii komfortu jazdy? Osobiście: na 205/45r17 Potenza nie dało się jeździć po jakichkolwiek nierównościach. Przy większej mocy silnika niż stock szerokość 205 z tyłu też jest trochę niewystarczająca
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
W swoim przypadku nie czuję większej różnicy między OEM Bridgestone na R17 i tych PS4 na R18. Pewnie sporo zależy też od opony i zawieszenia.
Mój Bridgestone to twardy OEM z NCfl, a PS4 jest miękki i świeży. Dodatkowo mam zawieszenie B6 na Eibachu które moim zdaniem jest miękkie więc to wszystko powoduje że niezależnie od konfiguracji jeżdżę komfortowo. Staby i gumy seria.
R18 to przed wszystkim wygląd, do śmigania R17 must have, no chyba że się ma koksu pod maską albo pójdzie w lekką felgę typu SL01.
Mój Bridgestone to twardy OEM z NCfl, a PS4 jest miękki i świeży. Dodatkowo mam zawieszenie B6 na Eibachu które moim zdaniem jest miękkie więc to wszystko powoduje że niezależnie od konfiguracji jeżdżę komfortowo. Staby i gumy seria.
R18 to przed wszystkim wygląd, do śmigania R17 must have, no chyba że się ma koksu pod maską albo pójdzie w lekką felgę typu SL01.
- Kuba04
- Posty: 110
- Rejestracja: 15 paź 2021, 15:09
- Model: NC
- Wersja: 2.5L 220KM
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
W moim przypadku nie ma różnicy w komforcie pomiędzy 17” (205/45) a 18” (225/40), profil opony wychodzi praktycznie tak samo
Prezentuje się tak jak widać poniżej, według mnie 18” można założyć jeśli auto ma jakiś pakiet/body, wtedy nie są aż tak przerysowane
Ja jednak swoje 18” wystawiłem, przy ET45 i 7,5j zdarzy im się przycierać o nadkole wewnętrze z tyłu. Sprawę załatwiła by pewnie opona 205/40 ale nie chce się już bawić ,dodatkowo brakuje jakiś 10-15mm żeby zrównać felgę z nadkolem a taki dystans wiązałby się z wymianą szpilek na dłuższe
Prezentuje się tak jak widać poniżej, według mnie 18” można założyć jeśli auto ma jakiś pakiet/body, wtedy nie są aż tak przerysowane
Ja jednak swoje 18” wystawiłem, przy ET45 i 7,5j zdarzy im się przycierać o nadkole wewnętrze z tyłu. Sprawę załatwiła by pewnie opona 205/40 ale nie chce się już bawić ,dodatkowo brakuje jakiś 10-15mm żeby zrównać felgę z nadkolem a taki dystans wiązałby się z wymianą szpilek na dłuższe
- Załączniki
-
- 8C78F18E-079E-4FB7-BFEC-89B18F1957F4.jpeg (4.34 MiB) Przejrzano 511 razy
-
- 80ACB1C8-0444-4945-9E2D-067DBFE5AF91.jpeg (2.78 MiB) Przejrzano 511 razy
-
- 94A629A0-D187-48C2-8C09-9C911B50CAA3.jpeg (4.93 MiB) Przejrzano 511 razy
To szerokosc opony i felgi usztywnia kiere a wysokosc i ilosc gumy na 2 miejscu.
Jesli musisz/chcesz wlozyc dystans 15mm to nic nie stoi na przeszkodzie, wystajace szpilki ucinasz o jakies 2-3mm i nie ma to wplywu na bezpieczenstwo montazu na nich (o ile nadal bedzie co namniej 7 obrotow nakretki na szpilce). Lub mozliwe, ze jesli masz dobrze wyzlobione felgi i miaja miejsce na wystajace dystanse, to wystajace szpilki schowaja ci sie w te miejsca. Tak jak na foto ponizej.
btw to ja nie wiem jak wy mozecie nie czuc roznicy w lekkosci skrecania a oponie 205 i 225 malo delikatni jestescie
Jesli musisz/chcesz wlozyc dystans 15mm to nic nie stoi na przeszkodzie, wystajace szpilki ucinasz o jakies 2-3mm i nie ma to wplywu na bezpieczenstwo montazu na nich (o ile nadal bedzie co namniej 7 obrotow nakretki na szpilce). Lub mozliwe, ze jesli masz dobrze wyzlobione felgi i miaja miejsce na wystajace dystanse, to wystajace szpilki schowaja ci sie w te miejsca. Tak jak na foto ponizej.
btw to ja nie wiem jak wy mozecie nie czuc roznicy w lekkosci skrecania a oponie 205 i 225 malo delikatni jestescie