Nieprzyjemne wrzucanie biegów - metaliczny stuk
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
NC1 1.8, skrzynia 5B.
Problem ciągnie się właściwie od początku naszej znajomości z mx-em, czyli od dwóch lat. Od tego czasu myślę, że trochę się on pogłębił, ale..
Tak naprawdę to wszystko działa okej - nie ma zgrzytów, każdy bieg wchodzi (raz na ruski rok nie wejdzie jedynka albo wsteczny), ale często uczucie wbijania biegu jest okropne, można to porównać do przywalenia tą gałką w jakiś metal, a następnie dopiero wchodzi ona na właściwe miejsce.
(Nie po to chciałem mx-a, żeby musieć zmieniać biegi jak za kare )
Z tego co wyczytałem ten typ tak ma na zimnym.
Okej, faktycznie na zimnym ta dwójka, lub trójka za każdym razem wchodzi źle, dopiero później po porządnym rogrzaniu, gdy przycisne na obrotach to sytuacja się lekko poprawia, czasem jeśli wyczuje dobrze międzygaz to i dobrze ten bieg wleci, aczkolwiek ma to tendencje raczej przy obrotach powyżej 4-5k i wciąż brakuje tu sporo do perfekcji.
Najgorzej jest w spokojnym ruchu miejskim, gdzie raczej nie przekracza się tych 3k, każda zmiana biegu nie należy wtedy do przyjemnych.
Dodam, że rok temu wymieniałem olej na jakiś standardowy, sytuacja tylko lekko sie poprawila i to właściwie na chwilę.
Obił mi się też o oczy "magiczny fordowski olej", jaki to dokładnie? Spróbuję zacząć teraz od niego.
Jakieś jeszcze magiczne sztuczki są na tą skrzynię? Czy nie pozostaje nic innego jak ją zrzucić i remont?
Problem ciągnie się właściwie od początku naszej znajomości z mx-em, czyli od dwóch lat. Od tego czasu myślę, że trochę się on pogłębił, ale..
Tak naprawdę to wszystko działa okej - nie ma zgrzytów, każdy bieg wchodzi (raz na ruski rok nie wejdzie jedynka albo wsteczny), ale często uczucie wbijania biegu jest okropne, można to porównać do przywalenia tą gałką w jakiś metal, a następnie dopiero wchodzi ona na właściwe miejsce.
(Nie po to chciałem mx-a, żeby musieć zmieniać biegi jak za kare )
Z tego co wyczytałem ten typ tak ma na zimnym.
Okej, faktycznie na zimnym ta dwójka, lub trójka za każdym razem wchodzi źle, dopiero później po porządnym rogrzaniu, gdy przycisne na obrotach to sytuacja się lekko poprawia, czasem jeśli wyczuje dobrze międzygaz to i dobrze ten bieg wleci, aczkolwiek ma to tendencje raczej przy obrotach powyżej 4-5k i wciąż brakuje tu sporo do perfekcji.
Najgorzej jest w spokojnym ruchu miejskim, gdzie raczej nie przekracza się tych 3k, każda zmiana biegu nie należy wtedy do przyjemnych.
Dodam, że rok temu wymieniałem olej na jakiś standardowy, sytuacja tylko lekko sie poprawila i to właściwie na chwilę.
Obił mi się też o oczy "magiczny fordowski olej", jaki to dokładnie? Spróbuję zacząć teraz od niego.
Jakieś jeszcze magiczne sztuczki są na tą skrzynię? Czy nie pozostaje nic innego jak ją zrzucić i remont?
http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Olej- ... 2C200-C/53
Mam podobne dylematy. Auto po zmianie oleju na fordowski, od gory, od dolu jeszce nie. 53.000km, a 3 biegi czasem wchodzi jakbym sie nadziewał na ostrze, czy to na cieplo czy na zimno. Nieprzyjemna sprawa. W takim Volvo V50 z licnzikiem 215.000km chodza biegi o wiele lepiej, przyjemniej i sprawniej.
Mam podobne dylematy. Auto po zmianie oleju na fordowski, od gory, od dolu jeszce nie. 53.000km, a 3 biegi czasem wchodzi jakbym sie nadziewał na ostrze, czy to na cieplo czy na zimno. Nieprzyjemna sprawa. W takim Volvo V50 z licnzikiem 215.000km chodza biegi o wiele lepiej, przyjemniej i sprawniej.
I jak, coś faktycznie pomógł ten olej chociaż z samej góry?bjorm pisze: ↑16 mar 2021, 8:14http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Olej- ... 2C200-C/53
Mam podobne dylematy. Auto po zmianie oleju na fordowski, od gory, od dolu jeszce nie. 53.000km, a 3 biegi czasem wchodzi jakbym sie nadziewał na ostrze, czy to na cieplo czy na zimno. Nieprzyjemna sprawa. W takim Volvo V50 z licnzikiem 215.000km chodza biegi o wiele lepiej, przyjemniej i sprawniej.
Ciekawi mnie czy faktycznie coś on w moim przypadku zdziała, bo jednak nie widzi mi się wydawac prawie 300zl za brak jakiegokolwiek efektu
Nie wiem, moze troche? Ale jak juz cokolwiek, to bardziej pomoglo na 1 i 2 bieg niz na 3. Od gory to wg mnie wazniejsze jest dobre nasmarowanie drążka na samym dole i na kulce niz sam olej (o ile tam jest na odpowiednim poziomie).
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Do sprawdzenia poduszki silnika, łożysko pilotujące oraz wybierak pod lewarkiem.
Auto ma udokumentowane 53.000 na liczniku. Nigdy nie bylo na torze. Poduszki sprawdzi sie w weekend, na co zwrocic uwage przy ogledzinach lozyska i wybieraka?recuperator pisze: ↑17 mar 2021, 15:29Do sprawdzenia poduszki silnika, łożysko pilotujące oraz wybierak pod lewarkiem.
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Łożyska pilotującego ot tak nie sprawdzisz bo musisz skrzynię zrzucić, zresztą to bym wykluczył. Wybierak a raczej tą tulejkę plastikową sprawdzisz na oko czy nie pęknięta lub zbyt luźna/wyrobiona.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex
Strojenie RomDrop by Alex
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Miatacz, łożysko pilotujące jest, wiem bo sam dzisiaj wciskałem przy swapie
Chyba że ktoś tu miał na myśli co innego i tak nazwał. Regulacja pedału sprzęgła nie wiele daje a nawet instrukcja mówi że tego nie wolno regulować na pałę. Pozostaje jeszcze opcja pękniętego pedału sprzęgła.
Chyba że ktoś tu miał na myśli co innego i tak nazwał. Regulacja pedału sprzęgła nie wiele daje a nawet instrukcja mówi że tego nie wolno regulować na pałę. Pozostaje jeszcze opcja pękniętego pedału sprzęgła.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex
Strojenie RomDrop by Alex
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
W takim wypadku zostaje kwestia właśnie regulacji pedału sprzęgła, spójrz również na sam pedał- mój też pękł, jednak przy dużo wyższym przebiegu.
Czy ten mityczny i polecany wszedzie na miata.net olej do skrzyni 6biegowej ma jakis odpowiednik w Europie czy trzeba sciagac zza Europy?
Motorcraft XT-M5-QS
https://www.ebay.com/itm/Motorcraft-XTM ... 3288512829
Motorcraft XT-M5-QS
https://www.ebay.com/itm/Motorcraft-XTM ... 3288512829