Strona 1 z 2

Zimny dolot

: 07 lut 2021, 21:14
autor: Beciia
Cześć,
montował ktoś u siebie taki dolot jak na zdjęciu? Ma to jakiś sens, są jakieś efekty?
Jaki dolot montowaliscie w swoich pontonach?

Re: Dolot

: 07 lut 2021, 21:40
autor: bjorm
Bedzie upal to ci zassa korkowe powietrze to bedzie bieda, i z mocą i ze zdrowiem silnika :)

Re: Dolot

: 07 lut 2021, 22:27
autor: Andrut
bjorm pisze:
07 lut 2021, 21:40
Bedzie upal to ci zassa korkowe powietrze to bedzie bieda, i z mocą i ze zdrowiem silnika :)
to lepiej żeby ciągnęło z za zderzaka? tam niby w korku chłodniej?

Re: Dolot

: 08 lut 2021, 7:15
autor: bjorm
Jeśli to jest tylko dokładka do filtra OEM to to w ogóle bezsensowny pomysł. A jeśli to jest coś zamiast filtra powietrza to jest to wg mnie najlepsza droga do zabijania silnika.

Re: Dolot NC

: 08 lut 2021, 8:56
autor: Alex
ten dolot zastepuje fabryczna rure przed filtrem. Chodzi o to by wykorzystac efekt naporu powietrza gdy auto jedzie (ram air effect). Wiec costam moze dawać

dolot w NC jest dosc dobrze skonstruowany, oczywiscie zawsze mozna cos poprawic ale trzeba trochę się natrudzić

z prostych rozwiązań ja polecam izolację termiczną, coś takiego (potem jeszcze okleiłem airbox taśmą alu)
IMG_20200914_144255.jpg
izolacja dolotu
IMG_20200914_144255.jpg (934.68 KiB) Przejrzano 2457 razy

nie zwiększa to przepływu ALE w praktyce obniża temp. w dolocie o jakieś 5-10 stopni zależnie od warunków. Ma to następujace zalety:
- chłodniejsze powietrze ma większą gęstość (prawa fizyki, rownanie Clapeyrona itd) więc przybywa odrobinę Nm/KM
- PCM w NC ma korekty zapłonu względem temp. chłodziwa i dolotu, więc jest szansa że będą mniejsze, efekt j.w.
- PCM ma funkcję chwilowego zubażania mieszanki (bo seria przelana w opór) na wysokich obrotach tzw. power enleanment co dodaje odrobinę mocy >6000rpm. Ale by się to aktywowało konieczne jest spełnienie warunków np. temp. w dolocie między 15 a 35 stopni. W lecie bardzo łatwo tego nie spełnić więc mój mod zawiększa szansę by to jednak nastąpiło

Re: Zimny dolot

: 08 lut 2021, 10:38
autor: Gieras
Trochę off topic, ale czy wymiana fabrycznego filtra na wkładkę K&N poprawia osiągi silnika w NC?

Re: Dolot NC

: 08 lut 2021, 12:25
autor: skatejol92
Alex pisze:
08 lut 2021, 8:56
ten dolot zastepuje fabryczna rure przed filtrem. Chodzi o to by wykorzystac efekt naporu powietrza gdy auto jedzie (ram air effect). Wiec costam moze dawać

dolot w NC jest dosc dobrze skonstruowany, oczywiscie zawsze mozna cos poprawic ale trzeba trochę się natrudzić

z prostych rozwiązań ja polecam izolację termiczną, coś takiego (potem jeszcze okleiłem airbox taśmą alu)
IMG_20200914_144255.jpg


nie zwiększa to przepływu ALE w praktyce obniża temp. w dolocie o jakieś 5-10 stopni zależnie od warunków. Ma to następujace zalety:
- chłodniejsze powietrze ma większą gęstość (prawa fizyki, rownanie Clapeyrona itd) więc przybywa odrobinę Nm/KM
- PCM w NC ma korekty zapłonu względem temp. chłodziwa i dolotu, więc jest szansa że będą mniejsze, efekt j.w.
- PCM ma funkcję chwilowego zubażania mieszanki (bo seria przelana w opór) na wysokich obrotach tzw. power enleanment co dodaje odrobinę mocy >6000rpm. Ale by się to aktywowało konieczne jest spełnienie warunków np. temp. w dolocie między 15 a 35 stopni. W lecie bardzo łatwo tego nie spełnić więc mój mod zawiększa szansę by to jednak nastąpiło
To jakaś zwykła budowlana pianka izolacyjna?

Re: Zimny dolot

: 08 lut 2021, 12:44
autor: Spaniard
To może po kolei bo wszystkie trzy rzeczy (filtr K&N, Cobalt air intake i rurę ze stożkiem) miałem/mam.

Cobalt wraz z filtrem K&N to chyba rozwiązanie bardziej na tor gdzie mamy stale pompowane chłodniejsze powietrze a filtr k&n dodatkowo coś tam więcej przepuści. Wtedy ma to sens, tak mi to przedstawił znajomy mechanik, który bawi się wolnossącymi BMW na torach.

Sam filtr k&n bez żadnych modyfikacji w dolocie to moim zdaniem tylko rozwiązanie dla komfortu użytkowania czyli mamy fajny filtr do wyczyszczenia w każdym momencie. Mocy z tego nie ma. Hamowałem i zero efektu. Zresztą tuner powiedział mi, że już dawno robili próby i efekt to błąd pomiaru w dół albo w górę, czyli 0.

To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.

Re: Dolot NC

: 08 lut 2021, 16:13
autor: Alex

skatejol92 pisze: To jakaś zwykła budowlana pianka izolacyjna?
Tak. Otulina do rur plus 2 duże trytytki



przy użyciu Tapatalka


Re: Zimny dolot

: 08 lut 2021, 16:16
autor: Alex

Spaniard pisze: To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
noooo, taki dolot może coś da. Ale podejrzewam że konieczne może być przeskalowanie przeplywomierza



przy użyciu Tapatalka


Re: Zimny dolot

: 08 lut 2021, 16:57
autor: Spaniard
Podobno samo zamontowanie tego dolotu do serii nie wymaga ingerencji w ecu. U mnie z racji innych modyfikacji będzie strojone.

Re: Zimny dolot

: 08 lut 2021, 17:09
autor: Andrut
Alex pisze:
08 lut 2021, 16:16
Spaniard pisze: To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
noooo, taki dolot może coś da. Ale podejrzewam że konieczne może być przeskalowanie przeplywomierza



przy użyciu Tapatalka
i dobre jego odizolowanie. Albo puche włożyć ze stożkiem i na to chwytaki zimnego powietrza

Re: Zimny dolot

: 08 lut 2021, 17:57
autor: Beciia
Spaniard pisze:
08 lut 2021, 12:44
To może po kolei bo wszystkie trzy rzeczy (filtr K&N, Cobalt air intake i rurę ze stożkiem) miałem/mam.

Cobalt wraz z filtrem K&N to chyba rozwiązanie bardziej na tor gdzie mamy stale pompowane chłodniejsze powietrze a filtr k&n dodatkowo coś tam więcej przepuści. Wtedy ma to sens, tak mi to przedstawił znajomy mechanik, który bawi się wolnossącymi BMW na torach.

Sam filtr k&n bez żadnych modyfikacji w dolocie to moim zdaniem tylko rozwiązanie dla komfortu użytkowania czyli mamy fajny filtr do wyczyszczenia w każdym momencie. Mocy z tego nie ma. Hamowałem i zero efektu. Zresztą tuner powiedział mi, że już dawno robili próby i efekt to błąd pomiaru w dół albo w górę, czyli 0.

To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.

Myślałam o tym dolocie AEM od samego początku, tylko trochę odstraszała mnie ta cena... dlatego szukałam czegoś innego, bo nie wiedziałam czy warto inwestować w to tyle kasy. Czy może zainwestować tą kasę w jakieś inne mody.

Re: Zimny dolot

: 08 lut 2021, 18:25
autor: Spaniard
Ja mam ten wynalazek https://ramair-filters.co.uk/search-res ... ngine=2.0l

Niestety przy obecnym kursie funta, kosztach przesyłki i cle, też wyjdzie niemało bo pewnie około 1000. Jak za kawałek aluminiowej rury całkiem sporo. Alternatywą jest poskładanie czegoś podobnego na klockach od FMIC, wtedy na dobrym stożku koszt pewnie około 50%.

Re: Zimny dolot

: 09 lut 2021, 7:26
autor: Danillo
Ja zostawiłem seryjny dolot pod zderzakiem i doszedł sportowy filtr ITG, IMO działa dobrze do odcinki nie brakuje mu powietrza

https://re5pect.pl/airbox-itg-arab65-al ... 300km.html

Re: Zimny dolot

: 09 lut 2021, 11:06
autor: Spaniard
Też ładnie sobie liczą. W przypadku tego mojego jak jeszcze był dostępny na IL Motorsport, to było napisane że przyrosty potwierdzone na hamowni.

Re: Zimny dolot

: 09 lut 2021, 16:35
autor: Danillo
Mi doszło 40-45 KM ale fakt ze z walkami i strojeniem 😉

Re: Zimny dolot

: 09 lut 2021, 19:39
autor: Beciia
Dzięki za pomoc, padło na dolot firmy AEM.
Czas dostawy około miesiąca, więc po tym czasie podzielę się wrażeniami 😃
Szkoda , że filtr będzie tak nisko i wodowania NC'ka już nie będzie można wykonywać 😅

Re: Zimny dolot

: 10 lut 2021, 9:21
autor: Andrut
Beciia pisze:
09 lut 2021, 19:39
Dzięki za pomoc, padło na dolot firmy AEM.
Czas dostawy około miesiąca, więc po tym czasie podzielę się wrażeniami 😃
Szkoda , że filtr będzie tak nisko i wodowania NC'ka już nie będzie można wykonywać 😅
podziel sie wrażeniami jak przyjdzie.
Dla mnie największa wada było by jego umiejscowienie i potrzeba demontażu zderzaka do czyszczenia filtra

Re: Zimny dolot

: 10 lut 2021, 11:08
autor: tytusr
W dodge chellenger deamon, klimatyzacja pokładowa chłodzi dolot. Może w mx5 warto spróbować 😆

Re: Zimny dolot

: 16 mar 2021, 22:42
autor: luki_92_92
Beciia pisze:
07 lut 2021, 21:14
Cześć,
montował ktoś u siebie taki dolot jak na zdjęciu? Ma to jakiś sens, są jakieś efekty?
Jaki dolot montowaliscie w swoich pontonach?
Gdyby ktoś był chętny na chwyt tego typu, to jestem na etapie luźnego projektowania formy do wykonywania takich chwytaków powietrza pod seryjną puchę, i może wyprodukuję jakąś krótką serię jak znajdę czas, tylko z ceną bardziej odpowiadającą naszym realiom bo 121 euro za kawałek plastikowej rurki to lekkie przegięcie moim zdaniem :roll:

Re: Zimny dolot

: 29 mar 2021, 7:59
autor: Spaniard
U mnie już siedzi. Trochę roboty z tym było, zeszło się około 10 godzin na spokojnie jednak parę rzeczy po drodze ogarnąłem.

Dzisiaj reset komputera i trzeba dać mu czas na adaptację przez około kilkaset kilometrów. Potem będę oceniał przyrosty natomiast najwięcej powie nam hamowania i strojenie. Na razie jest dźwięk, powyżej 3000 rpm w połączeniu z kolektorem i sekcją środkową od Japspeed jest Messerschmitt.
Ramair.jpg
Ramair.jpg (961.47 KiB) Przejrzano 1936 razy

Re: Zimny dolot

: 29 mar 2021, 20:20
autor: Tomai
Spaniard pisze:
29 mar 2021, 7:59
U mnie już siedzi. Trochę roboty z tym było, zeszło się około 10 godzin na spokojnie jednak parę rzeczy po drodze ogarnąłem.

Dzisiaj reset komputera i trzeba dać mu czas na adaptację przez około kilkaset kilometrów. Potem będę oceniał przyrosty natomiast najwięcej powie nam hamowania i strojenie. Na razie jest dźwięk, powyżej 3000 rpm w połączeniu z kolektorem i sekcją środkową od Japspeed jest Messerschmitt.

Ramair.jpg
Wygląda super i życzę super wyniku na hamowni :kciuk:
To co mi od razu przychodzi na myśl, to co w przypadku jazdy w ostrej ulewie ?

Re: Zimny dolot

: 29 mar 2021, 20:32
autor: bjorm
Gratulacje samozaparacia, dla mnie jednak to nietrafiony pomysl. Wiecej stresu, roboty i ewentualnych wad niz cos on realnie daje.
Skoro masz juz sekcje centralna, kolektor i wydech inne to taki dolot niewiele zmieni, to zmieni ile hamownia moze miec w swojej dokladnosci pomiaru.

Re: Zimny dolot

: 29 mar 2021, 21:17
autor: Spaniard
Moim zdaniem zmieni i to sporo, ale owszem dopiero po programie. Mam nadzieję na szybkie spotkanie z DISIm i wszystko będzie jasne.
Tomai pisze:
29 mar 2021, 20:20
To co mi od razu przychodzi na myśl, to co w przypadku jazdy w ostrej ulewie ?
Autko traktuję jako czasoumilacz, zimą śpi, na co dzień mam daily. Jeżeli kiedyś faktycznie pogoda mnie zaskoczy i zobaczę, że coś nie gra, to na przyszłość upierdzielę tę rurę na wysokości wzmocnienia i za nim schowam stożek na kolanku silikonowym.

Re: Zimny dolot

: 30 mar 2021, 19:50
autor: unaimed1337
Spaniard pisze:
29 mar 2021, 21:17
Moim zdaniem zmieni i to sporo, ale owszem dopiero po programie. Mam nadzieję na szybkie spotkanie z DISIm i wszystko będzie jasne.
Tomai pisze:
29 mar 2021, 20:20
To co mi od razu przychodzi na myśl, to co w przypadku jazdy w ostrej ulewie ?
Autko traktuję jako czasoumilacz, zimą śpi, na co dzień mam daily. Jeżeli kiedyś faktycznie pogoda mnie zaskoczy i zobaczę, że coś nie gra, to na przyszłość upierdzielę tę rurę na wysokości wzmocnienia i za nim schowam stożek na kolanku silikonowym.
Jak masz logi przed dolotem i nie zmieniałeś średnicy MAF to możesz teraz w logach sprawdzić maksymalne napięcie, to Ci powie czy faktycznie więcej powietrza wpada do silnika.
Generalnie wszystkie doloty dla NC które widziałem dają "przyrosty" w granicach 1-2hp co jest w granicy błędu pomiarowego hamowni, natomiast ucieszę się, jeśli nie będę miał racji :P.

Re: Zimny dolot

: 30 mar 2021, 20:21
autor: luki_92_92
Tu jest fajne porównanie oem dolot vs dolot ze stożkiem poza komorą vs sama rura poza komorą bez żadnego filtra

https://youtu.be/_H51zQXha3w

Re: Zimny dolot

: 30 mar 2021, 20:26
autor: unaimed1337
luki_92_92 pisze:
30 mar 2021, 20:21
Tu jest fajne porównanie oem dolot vs dolot ze stożkiem poza komorą vs sama rura poza komorą bez żadnego filtra

https://youtu.be/_H51zQXha3w
Znam, widziałem, nie do końca wiem czy producent zestawu jest najbardziej miarodajnym źródłem, tak naprawdę tylko M-E i G19 pokazały jakieś wzrosty po zastosowaniu swoich kitów :P.
Z tego co widziałem na grupach i miata.net, w rzeczywistości to wyniki są o wiele mniejsze, ale spokojnie, poczekajmy na Twoje wyniki i wtedy będziemy mogli dyskutować, trzymam kciuki!

Re: Zimny dolot

: 30 mar 2021, 20:43
autor: luki_92_92
Skąd info, że są producentem? Film wrzucił „moto east” a dolot sprzedawany przez „xero limit”

Re: Zimny dolot

: 30 mar 2021, 21:00
autor: unaimed1337
luki_92_92 pisze:
30 mar 2021, 20:43
Skąd info, że są producentem? Film wrzucił „moto east” a dolot sprzedawany przez „xero limit”
To jest ta sama firma, xero-limit kiedyś nazywał się moto-east.
EDIT:
Zanim ktoś zapyta o źródła, stroiłem u nich auto jak byli w trakcie zmian i zamawiałem części w tym czasie jak robili rebranding :P.