Zimny dolot

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Beciia
Posty: 65
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:06
Model: NC FL
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

07 lut 2021, 21:14

Cześć,
montował ktoś u siebie taki dolot jak na zdjęciu? Ma to jakiś sens, są jakieś efekty?
Jaki dolot montowaliscie w swoich pontonach?
Załączniki
received_149781733533600.jpeg
received_149781733533600.jpeg (115.72 KiB) Przejrzano 2342 razy
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

07 lut 2021, 21:40

Bedzie upal to ci zassa korkowe powietrze to bedzie bieda, i z mocą i ze zdrowiem silnika :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

07 lut 2021, 22:27

bjorm pisze:
07 lut 2021, 21:40
Bedzie upal to ci zassa korkowe powietrze to bedzie bieda, i z mocą i ze zdrowiem silnika :)
to lepiej żeby ciągnęło z za zderzaka? tam niby w korku chłodniej?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

08 lut 2021, 7:15

Jeśli to jest tylko dokładka do filtra OEM to to w ogóle bezsensowny pomysł. A jeśli to jest coś zamiast filtra powietrza to jest to wg mnie najlepsza droga do zabijania silnika.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 lut 2021, 8:56

ten dolot zastepuje fabryczna rure przed filtrem. Chodzi o to by wykorzystac efekt naporu powietrza gdy auto jedzie (ram air effect). Wiec costam moze dawać

dolot w NC jest dosc dobrze skonstruowany, oczywiscie zawsze mozna cos poprawic ale trzeba trochę się natrudzić

z prostych rozwiązań ja polecam izolację termiczną, coś takiego (potem jeszcze okleiłem airbox taśmą alu)
IMG_20200914_144255.jpg
izolacja dolotu
IMG_20200914_144255.jpg (934.68 KiB) Przejrzano 2303 razy

nie zwiększa to przepływu ALE w praktyce obniża temp. w dolocie o jakieś 5-10 stopni zależnie od warunków. Ma to następujace zalety:
- chłodniejsze powietrze ma większą gęstość (prawa fizyki, rownanie Clapeyrona itd) więc przybywa odrobinę Nm/KM
- PCM w NC ma korekty zapłonu względem temp. chłodziwa i dolotu, więc jest szansa że będą mniejsze, efekt j.w.
- PCM ma funkcję chwilowego zubażania mieszanki (bo seria przelana w opór) na wysokich obrotach tzw. power enleanment co dodaje odrobinę mocy >6000rpm. Ale by się to aktywowało konieczne jest spełnienie warunków np. temp. w dolocie między 15 a 35 stopni. W lecie bardzo łatwo tego nie spełnić więc mój mod zawiększa szansę by to jednak nastąpiło
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

08 lut 2021, 10:38

Trochę off topic, ale czy wymiana fabrycznego filtra na wkładkę K&N poprawia osiągi silnika w NC?
skatejol92
Donator
Donator
Posty: 178
Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2021, 12:25

Alex pisze:
08 lut 2021, 8:56
ten dolot zastepuje fabryczna rure przed filtrem. Chodzi o to by wykorzystac efekt naporu powietrza gdy auto jedzie (ram air effect). Wiec costam moze dawać

dolot w NC jest dosc dobrze skonstruowany, oczywiscie zawsze mozna cos poprawic ale trzeba trochę się natrudzić

z prostych rozwiązań ja polecam izolację termiczną, coś takiego (potem jeszcze okleiłem airbox taśmą alu)
IMG_20200914_144255.jpg


nie zwiększa to przepływu ALE w praktyce obniża temp. w dolocie o jakieś 5-10 stopni zależnie od warunków. Ma to następujace zalety:
- chłodniejsze powietrze ma większą gęstość (prawa fizyki, rownanie Clapeyrona itd) więc przybywa odrobinę Nm/KM
- PCM w NC ma korekty zapłonu względem temp. chłodziwa i dolotu, więc jest szansa że będą mniejsze, efekt j.w.
- PCM ma funkcję chwilowego zubażania mieszanki (bo seria przelana w opór) na wysokich obrotach tzw. power enleanment co dodaje odrobinę mocy >6000rpm. Ale by się to aktywowało konieczne jest spełnienie warunków np. temp. w dolocie między 15 a 35 stopni. W lecie bardzo łatwo tego nie spełnić więc mój mod zawiększa szansę by to jednak nastąpiło
To jakaś zwykła budowlana pianka izolacyjna?
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

08 lut 2021, 12:44

To może po kolei bo wszystkie trzy rzeczy (filtr K&N, Cobalt air intake i rurę ze stożkiem) miałem/mam.

Cobalt wraz z filtrem K&N to chyba rozwiązanie bardziej na tor gdzie mamy stale pompowane chłodniejsze powietrze a filtr k&n dodatkowo coś tam więcej przepuści. Wtedy ma to sens, tak mi to przedstawił znajomy mechanik, który bawi się wolnossącymi BMW na torach.

Sam filtr k&n bez żadnych modyfikacji w dolocie to moim zdaniem tylko rozwiązanie dla komfortu użytkowania czyli mamy fajny filtr do wyczyszczenia w każdym momencie. Mocy z tego nie ma. Hamowałem i zero efektu. Zresztą tuner powiedział mi, że już dawno robili próby i efekt to błąd pomiaru w dół albo w górę, czyli 0.

To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 lut 2021, 16:13


skatejol92 pisze: To jakaś zwykła budowlana pianka izolacyjna?
Tak. Otulina do rur plus 2 duże trytytki



przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 lut 2021, 16:16


Spaniard pisze: To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
noooo, taki dolot może coś da. Ale podejrzewam że konieczne może być przeskalowanie przeplywomierza



przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

08 lut 2021, 16:57

Podobno samo zamontowanie tego dolotu do serii nie wymaga ingerencji w ecu. U mnie z racji innych modyfikacji będzie strojone.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

08 lut 2021, 17:09

Alex pisze:
08 lut 2021, 16:16
Spaniard pisze: To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
noooo, taki dolot może coś da. Ale podejrzewam że konieczne może być przeskalowanie przeplywomierza



przy użyciu Tapatalka
i dobre jego odizolowanie. Albo puche włożyć ze stożkiem i na to chwytaki zimnego powietrza
Awatar użytkownika
Beciia
Posty: 65
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:06
Model: NC FL
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

08 lut 2021, 17:57

Spaniard pisze:
08 lut 2021, 12:44
To może po kolei bo wszystkie trzy rzeczy (filtr K&N, Cobalt air intake i rurę ze stożkiem) miałem/mam.

Cobalt wraz z filtrem K&N to chyba rozwiązanie bardziej na tor gdzie mamy stale pompowane chłodniejsze powietrze a filtr k&n dodatkowo coś tam więcej przepuści. Wtedy ma to sens, tak mi to przedstawił znajomy mechanik, który bawi się wolnossącymi BMW na torach.

Sam filtr k&n bez żadnych modyfikacji w dolocie to moim zdaniem tylko rozwiązanie dla komfortu użytkowania czyli mamy fajny filtr do wyczyszczenia w każdym momencie. Mocy z tego nie ma. Hamowałem i zero efektu. Zresztą tuner powiedział mi, że już dawno robili próby i efekt to błąd pomiaru w dół albo w górę, czyli 0.

To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.

Myślałam o tym dolocie AEM od samego początku, tylko trochę odstraszała mnie ta cena... dlatego szukałam czegoś innego, bo nie wiedziałam czy warto inwestować w to tyle kasy. Czy może zainwestować tą kasę w jakieś inne mody.
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

08 lut 2021, 18:25

Ja mam ten wynalazek https://ramair-filters.co.uk/search-res ... ngine=2.0l

Niestety przy obecnym kursie funta, kosztach przesyłki i cle, też wyjdzie niemało bo pewnie około 1000. Jak za kawałek aluminiowej rury całkiem sporo. Alternatywą jest poskładanie czegoś podobnego na klockach od FMIC, wtedy na dobrym stożku koszt pewnie około 50%.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

09 lut 2021, 7:26

Ja zostawiłem seryjny dolot pod zderzakiem i doszedł sportowy filtr ITG, IMO działa dobrze do odcinki nie brakuje mu powietrza

https://re5pect.pl/airbox-itg-arab65-al ... 300km.html
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

09 lut 2021, 11:06

Też ładnie sobie liczą. W przypadku tego mojego jak jeszcze był dostępny na IL Motorsport, to było napisane że przyrosty potwierdzone na hamowni.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

09 lut 2021, 16:35

Mi doszło 40-45 KM ale fakt ze z walkami i strojeniem 😉
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Beciia
Posty: 65
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:06
Model: NC FL
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

09 lut 2021, 19:39

Dzięki za pomoc, padło na dolot firmy AEM.
Czas dostawy około miesiąca, więc po tym czasie podzielę się wrażeniami 😃
Szkoda , że filtr będzie tak nisko i wodowania NC'ka już nie będzie można wykonywać 😅
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

10 lut 2021, 9:21

Beciia pisze:
09 lut 2021, 19:39
Dzięki za pomoc, padło na dolot firmy AEM.
Czas dostawy około miesiąca, więc po tym czasie podzielę się wrażeniami 😃
Szkoda , że filtr będzie tak nisko i wodowania NC'ka już nie będzie można wykonywać 😅
podziel sie wrażeniami jak przyjdzie.
Dla mnie największa wada było by jego umiejscowienie i potrzeba demontażu zderzaka do czyszczenia filtra
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

10 lut 2021, 11:08

W dodge chellenger deamon, klimatyzacja pokładowa chłodzi dolot. Może w mx5 warto spróbować 😆
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

16 mar 2021, 22:42

Beciia pisze:
07 lut 2021, 21:14
Cześć,
montował ktoś u siebie taki dolot jak na zdjęciu? Ma to jakiś sens, są jakieś efekty?
Jaki dolot montowaliscie w swoich pontonach?
Gdyby ktoś był chętny na chwyt tego typu, to jestem na etapie luźnego projektowania formy do wykonywania takich chwytaków powietrza pod seryjną puchę, i może wyprodukuję jakąś krótką serię jak znajdę czas, tylko z ceną bardziej odpowiadającą naszym realiom bo 121 euro za kawałek plastikowej rurki to lekkie przegięcie moim zdaniem :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

29 mar 2021, 7:59

U mnie już siedzi. Trochę roboty z tym było, zeszło się około 10 godzin na spokojnie jednak parę rzeczy po drodze ogarnąłem.

Dzisiaj reset komputera i trzeba dać mu czas na adaptację przez około kilkaset kilometrów. Potem będę oceniał przyrosty natomiast najwięcej powie nam hamowania i strojenie. Na razie jest dźwięk, powyżej 3000 rpm w połączeniu z kolektorem i sekcją środkową od Japspeed jest Messerschmitt.
Ramair.jpg
Ramair.jpg (961.47 KiB) Przejrzano 1782 razy
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

29 mar 2021, 20:20

Spaniard pisze:
29 mar 2021, 7:59
U mnie już siedzi. Trochę roboty z tym było, zeszło się około 10 godzin na spokojnie jednak parę rzeczy po drodze ogarnąłem.

Dzisiaj reset komputera i trzeba dać mu czas na adaptację przez około kilkaset kilometrów. Potem będę oceniał przyrosty natomiast najwięcej powie nam hamowania i strojenie. Na razie jest dźwięk, powyżej 3000 rpm w połączeniu z kolektorem i sekcją środkową od Japspeed jest Messerschmitt.

Ramair.jpg
Wygląda super i życzę super wyniku na hamowni :kciuk:
To co mi od razu przychodzi na myśl, to co w przypadku jazdy w ostrej ulewie ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

29 mar 2021, 20:32

Gratulacje samozaparacia, dla mnie jednak to nietrafiony pomysl. Wiecej stresu, roboty i ewentualnych wad niz cos on realnie daje.
Skoro masz juz sekcje centralna, kolektor i wydech inne to taki dolot niewiele zmieni, to zmieni ile hamownia moze miec w swojej dokladnosci pomiaru.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

29 mar 2021, 21:17

Moim zdaniem zmieni i to sporo, ale owszem dopiero po programie. Mam nadzieję na szybkie spotkanie z DISIm i wszystko będzie jasne.
Tomai pisze:
29 mar 2021, 20:20
To co mi od razu przychodzi na myśl, to co w przypadku jazdy w ostrej ulewie ?
Autko traktuję jako czasoumilacz, zimą śpi, na co dzień mam daily. Jeżeli kiedyś faktycznie pogoda mnie zaskoczy i zobaczę, że coś nie gra, to na przyszłość upierdzielę tę rurę na wysokości wzmocnienia i za nim schowam stożek na kolanku silikonowym.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

30 mar 2021, 19:50

Spaniard pisze:
29 mar 2021, 21:17
Moim zdaniem zmieni i to sporo, ale owszem dopiero po programie. Mam nadzieję na szybkie spotkanie z DISIm i wszystko będzie jasne.
Tomai pisze:
29 mar 2021, 20:20
To co mi od razu przychodzi na myśl, to co w przypadku jazdy w ostrej ulewie ?
Autko traktuję jako czasoumilacz, zimą śpi, na co dzień mam daily. Jeżeli kiedyś faktycznie pogoda mnie zaskoczy i zobaczę, że coś nie gra, to na przyszłość upierdzielę tę rurę na wysokości wzmocnienia i za nim schowam stożek na kolanku silikonowym.
Jak masz logi przed dolotem i nie zmieniałeś średnicy MAF to możesz teraz w logach sprawdzić maksymalne napięcie, to Ci powie czy faktycznie więcej powietrza wpada do silnika.
Generalnie wszystkie doloty dla NC które widziałem dają "przyrosty" w granicach 1-2hp co jest w granicy błędu pomiarowego hamowni, natomiast ucieszę się, jeśli nie będę miał racji :P.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

30 mar 2021, 20:21

Tu jest fajne porównanie oem dolot vs dolot ze stożkiem poza komorą vs sama rura poza komorą bez żadnego filtra

https://youtu.be/_H51zQXha3w
Obrazek
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

30 mar 2021, 20:26

luki_92_92 pisze:
30 mar 2021, 20:21
Tu jest fajne porównanie oem dolot vs dolot ze stożkiem poza komorą vs sama rura poza komorą bez żadnego filtra

https://youtu.be/_H51zQXha3w
Znam, widziałem, nie do końca wiem czy producent zestawu jest najbardziej miarodajnym źródłem, tak naprawdę tylko M-E i G19 pokazały jakieś wzrosty po zastosowaniu swoich kitów :P.
Z tego co widziałem na grupach i miata.net, w rzeczywistości to wyniki są o wiele mniejsze, ale spokojnie, poczekajmy na Twoje wyniki i wtedy będziemy mogli dyskutować, trzymam kciuki!
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

30 mar 2021, 20:43

Skąd info, że są producentem? Film wrzucił „moto east” a dolot sprzedawany przez „xero limit”
Obrazek
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

30 mar 2021, 21:00

luki_92_92 pisze:
30 mar 2021, 20:43
Skąd info, że są producentem? Film wrzucił „moto east” a dolot sprzedawany przez „xero limit”
To jest ta sama firma, xero-limit kiedyś nazywał się moto-east.
EDIT:
Zanim ktoś zapyta o źródła, stroiłem u nich auto jak byli w trakcie zmian i zamawiałem części w tym czasie jak robili rebranding :P.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
ODPOWIEDZ