Zimny dolot

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

30 mar 2021, 21:24

A no to widzisz, tego nie wiedziałem bo i skąd :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

30 mar 2021, 21:48

unaimed1337 pisze:
30 mar 2021, 19:50
Jak masz logi przed dolotem i nie zmieniałeś średnicy MAF to możesz teraz w logach sprawdzić maksymalne napięcie, to Ci powie czy faktycznie więcej powietrza wpada do silnika.
Wszystko jest. Będzie jak mówisz.

Bez strojenia da mało albo nic... trzeba wystroić.
Awatar użytkownika
Beciia
Posty: 65
Rejestracja: 16 lut 2020, 18:06
Model: NC FL
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

02 lip 2021, 9:08

Andrut pisze:
08 lut 2021, 17:09
Alex pisze:
08 lut 2021, 16:16
Spaniard pisze: To co moim zdaniem powinno dać najlepszy efekt to rura ze stożkiem likwidująca OEM puszkę. Coś podobnego będę montował na wiosnę. https://www.aemintakes.com/cold-air-int ... 4-gas/2013 Wleci razem z sekcją środkową wydechu także pomiar na hamowni będzie niestety uwzględniał obie zmiany.
noooo, taki dolot może coś da. Ale podejrzewam że konieczne może być przeskalowanie przeplywomierza



przy użyciu Tapatalka
i dobre jego odizolowanie. Albo puche włożyć ze stożkiem i na to chwytaki zimnego powietrza

U mnie wygląda to tak. Zmiany są jednak mało zauważalne. Wydaje mi się , że auto budzi się minimalnie szybciej natomiast pod maską wygląda to bardzo fajnie.
Załączniki
IMG_20210623_193151.jpg
IMG_20210623_193151.jpg (7.83 MiB) Przejrzano 937 razy
IMG_20210625_181813.jpg
IMG_20210625_181813.jpg (4.49 MiB) Przejrzano 937 razy
IMG_20210625_181817.jpg
IMG_20210625_181817.jpg (3.85 MiB) Przejrzano 937 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 lip 2021, 16:32

Beciia pisze:
02 lip 2021, 9:08
U mnie wygląda to tak. Zmiany są jednak mało zauważalne. Wydaje mi się , że auto budzi się minimalnie szybciej natomiast pod maską wygląda to bardzo fajnie.
calkiem ladnie.

w wolnossaku ciezko o znaczace zmiany, raczej zabawa jest w mozolne zdobywanie i pieszczenie kazdego konika mechanicznego i niutonometru ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

02 lip 2021, 18:41

Wolnossaki to dinozaury. Może jakiś krokodyl przetrwa. Reszta pod topór. Ta ociężałość silnika w dzisiejszych dynamicznych czasach nie ma racji bytu. Good bye wolnossaku, nic Cię nie uratuje. Zdychaj w pokoju
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 lip 2021, 19:41

tytusr pisze:
02 lip 2021, 18:41
Wolnossaki to dinozaury. Może jakiś krokodyl przetrwa. Reszta pod topór. Ta ociężałość silnika w dzisiejszych dynamicznych czasach nie ma racji bytu. Good bye wolnossaku, nic Cię nie uratuje. Zdychaj w pokoju
Poetycko i naprawdę prawdziwie napisane :D to lubię
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

02 lip 2021, 21:13

tytusr pisze:
02 lip 2021, 18:41
Wolnossaki to dinozaury. Może jakiś krokodyl przetrwa. Reszta pod topór. Ta ociężałość silnika w dzisiejszych dynamicznych czasach nie ma racji bytu. Good bye wolnossaku, nic Cię nie uratuje. Zdychaj w pokoju
Nonsens. Wszystkie silniki spalinowe to dinozaury. Za kilka lat wyjdą ze sprzedaży, nie będzie można nimi wjeżdżać do centrów miast (niektórymi już nie można w Niemczech czy Anglii), za kilkanaście lat ekologia wymusi całkowity zakaz ich używania i miejmy tylko nadzieję, że pozwolą chociaż hobbystycznie zrobić takim autem np. 3000 km rocznie. Do tego dojdzie monitoring satelitarny prędkości (już od paru lat testowany), pewnie szybciej niż wycofanie spalinowych z użycia, co spowoduje że będziemy jeździć zgodnie z przepisami albo bulić na każdym kroku mandaty. A wtedy, przez krótki czas, będziemy jeszcze mogli nacieszyć się wolnossakami, jako dającymi przyjemność z jazdy przy normalnych prędkościach ;)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 lip 2021, 21:14

Taaaa.... mam okazję właśnie jeździć służbowym turboburbo 1.5tsi . Najgorszy silnik jaki spotkalem w swojej 25 letniej karierze kierowcy. Turbodziura jakies 3 sekundy! Wolę wolnossacego yarisa 1.0

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

03 lip 2021, 6:47

Spaniard pisze:
30 mar 2021, 21:48
unaimed1337 pisze:
30 mar 2021, 19:50
Jak masz logi przed dolotem i nie zmieniałeś średnicy MAF to możesz teraz w logach sprawdzić maksymalne napięcie, to Ci powie czy faktycznie więcej powietrza wpada do silnika.
Wszystko jest. Będzie jak mówisz.

Bez strojenia da mało albo nic... trzeba wystroić.
U mnie finalnie dolot plus sportowy katalizator dały razem 10 koni. Aktualnie około 176hp przy 24 stopniach na hamowni. Myślę że w manualu byłoby lekko 180+. Po rozmowie z tunerem oceniam, że więcej dało odetkanie środka niż dolot.

W samej jeździe sporą różnicę robią jednak lekkie koła, aktualnie mam 16stki z ncfl i vs 17tki ze sporta NC różnica do setki to 0,2s. Aktualnie robię w 7,2s. Lekkość po dodaniu gazu na trójce też zauważalna.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 lip 2021, 7:59

Z calym szacunkiem ale nie jestem w stanie pojąć jakie ty masz zmysly i gdzie umiejscowione ze odczuwasz roznice 0.2s w przyspieszeniu. Taka roznica to rownie dobrze bedzie brak wiatru vs wiatr poprzeczny. Sorry, ale to nie moze byc odczuwalne za kierownicą.

Kiedy z dnia na dzien jechalem raz moja MX z 250kucami a pozniej z 175kucami, to sorry ale do 2000-2200rpm nie ma prawie zadnej roznicy.
A wskazowka rpm od 800 do 2000rpm leci troche dluzej niz 0,2 czy nawet 0,4s wiec twoje subiektywne odczuwanie plusminus 0.2s to jest jakies wielkie placebo.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

03 lip 2021, 8:20

Wiem, że wiele osób tego nie czuje, zrozumiałem to kiedy te same osoby wmawiały mi, że z włączona klimą auto ma takie same osiągi jak bez. Po prostu uznałem, że mogą być ludzie którzy tego nie czują, nawet nie,że jest im obojętne, ale po prostu nie czują. Ja mam tak że czuję bardzo, taki naturalny dar albo skrzywienie ;-)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 lip 2021, 8:45

Sorry ale wmawiasz sobie :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

03 lip 2021, 9:35

Jw. napisałem :-)
recuperator
Posty: 35
Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
Model: NC
Lokalizacja: Wrocław

03 lip 2021, 16:17

Czuć różnicę w kołach 16 i 17 nawet w NC 1.8.
Nie wmówisz mi, że to placebo ;)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 lip 2021, 16:55

recuperator pisze:
03 lip 2021, 16:17
Czuć różnicę w kołach 16 i 17 nawet w NC 1.8.
Nie wmówisz mi, że to placebo ;)
No na pewno, a co to za roznica? Opiszesz mi ją może? Tez jak kolega wyzej odczuwasz ze jedne i drugie kola dają róznice 0,2s do setki?
Edit: nie wmówisz mi, ze to wyczuwalne :D

Edit2: dzis jechalem wlasnie 1.8. Jakies 50km zrobilem tym czymś. Sorry, ale 0.2 czy nawet 1s w przyspieszeniu dla tego auta to zawsze bedzoie czynnik plusminus 2sekundy bo wiatr i naczej zawial ablo dach byl zlozony lub otwarty. Bez jaj ludzie!
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

03 lip 2021, 17:47

Może nawet bardziej odczuwalna jest lekkość auta po dodaniu gazu na dwójce albo trójce niż w sprincie. W każdym razie różnica (ca. 2,3kg) na kole jest na tyle duża, że zdecydowałem się zakupić drugi komplet czujników TPMS do 16" i zostać z nimi na stałe.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

03 lip 2021, 20:42

Ależ oczywiście że czuć różnicę miedzy felgą 17' i 16'.
Tak samo jak w NBFL było czuć różnice między 16' i 15 '.
Miata lepiej się zbiera na lżejszej 16' nie jest to kolosalna różnica ale wyczuwalna :geek:
Moim zdaniem trzeba dołożyć parę koni aby zachować lepszy wygląd auta na 17' i mieć pożądaną dynamikę.....chyba o tym jest ten temat ? Zimny dolot 8-) :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

03 lip 2021, 23:00

W dzisiejszych czasach dominuje nisko zawieszony, hybrydowy lub elektryczny SUV, na niskoprofilowej oponie bez zdolności do jazdy w terenie. Dzisiaj widziałem Skodę Eniaq. Zwróciłem śniadanie. Piąta pieczęć Apokalipsy została otwarta. To koniec dolotu. Jesteśmy niczym ręczni tkacze postawieni przed faktem wynalezienia krosna mechanicznego.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

04 lip 2021, 14:25

Tomai pisze:
03 lip 2021, 20:42
Moim zdaniem trzeba dołożyć parę koni aby zachować lepszy wygląd auta na 17' i mieć pożądaną dynamikę.....chyba o tym jest ten temat ? Zimny dolot 8-) :kciuk:
To ja tylko informacyjnie - zimny dolot daje mniej niż lekkie felgi :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 lip 2021, 17:16


Spaniard pisze:
Tomai pisze:
03 lip 2021, 20:42
Moim zdaniem trzeba dołożyć parę koni aby zachować lepszy wygląd auta na 17' i mieć pożądaną dynamikę.....chyba o tym jest ten temat ? Zimny dolot 8-) :kciuk:
To ja tylko informacyjnie - zimny dolot daje mniej niż lekkie felgi :)
Ale można mieć jedno i drugie Obrazek

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

04 lip 2021, 18:00

Naturalnie i posiadam. Poza paroma koniami, zimny dolot daje również ciekawy dźwięk.
ODPOWIEDZ