Jakiś tani a dobry kolektor wydechowy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Hejka. Ma ktoś albo miał styczność z jakimś tańszym odpowiednikiem kolektora wydechowego jak np ten od Fiveopaca? Do tysiaka szło by coś kupić w miarę dobrego? takiego żeby po paru tysiącach km nie wypaliło w nim dziury. Jakiś namiar mile widziany.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kol Spaniard ma coś takiego o ile pamiętam
https://m.ebay.pl/itm/STAINLESS-EXHAUST ... Sw9sVfNPlJ
przy użyciu Tapatalka
https://m.ebay.pl/itm/STAINLESS-EXHAUST ... Sw9sVfNPlJ
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Byl juz kupowany na forum i montowany, podobno wszsytko gra i wyniki tez dal dobre na hamowni. Wystarczy poszukac na forum.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Tłumik końcowy już mam cobalta, środka na razie nie mam w planach wymieniać. Póki co zbieram graty do przeprowadzenia swapa i zanim odpalę do pewnie do wiosny mi zejdzie.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

Różnie, ktoś sam da radę a innemu majster powie 200-700zl.
+ Wyrzucenie błędu sondy, kolejne 50-400zl, zależy u kogo.
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 639
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
- Ziolko73
- Donator
- Posty: 316
- Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
- Model: NC
- Wersja: 1.8/2.5
- Lokalizacja: Będzin
Hm...jestem za, ale czy myślisz że przy dwóch sztukach dostaniemy jakiś rabat? Może jeszcze ktoś by się ew dopisał i jakiś kumaty w takich ZG mógłby to ogarnąć? Przyznam że na jebaju jeszcze nigdy nie kupowałem więc ja tego nie zorganizuje.
MX5 NC 1.8 => 2.5
Strojenie RomDrop by Alex

Strojenie RomDrop by Alex

No I to przecież największa zaleta i o to właśnie w tym chodzi! A o co miałoby chodzić w lepszym kolektorze jak nie lepsze oddetkanie silnika? Czego niby oczekiwałes?
Dobry mindfuck

Inna sprawa ze w 1.8 niewiele on daje, a dokladnie jakies 5Nm więcej przy 4500rpm. Są wyniki w dziale Hamownia. No ale w 1.8 jedyne co poprawia wyniki tego motoru to turbo albo kompresor...
Będziesz hamować auto z modowanym ECU i bez?
Tzn OEM ECU + OEM kolektor.
Vs OEM ECU + custom kolektor
Vs Custom ECU + custom kolektor
?
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
U mnie to siedzi i różnica fizycznie względem OEM to oczywiście brak kata, ale też zwężeń na wejściu do głównej rury gdzie OEM ma wyraźne spłaszczenia wszystkich czterech rur wylotowych z bloku. To element wspólny wszystkich kolektorów tuningowych. Z plusów to, że ma oryginalne mocowanie w komorze silnika, czyli poza śrubami do bloku ma też dwie śruby mocujące do komory. Kolektory renomowane tego nie mają, bo pewnie nie jest to konieczne, wtedy wystarcza wymiana śrub w bloku na dłuższe i wiszą pewnie. Oryginalne śruby w bloku są krótkie, ale w połączeniu z OEM mocowaniem do komory starczają. Wykonanie OK i spasowanie plug&play. Dźwięk silnika wyraźniejszy głównie w górnej partii. Różnicę na plus było czuć od razu po zamontowaniu i wyjechaniu z warsztatu.
Dokupiłem sobie do tego sekcję środkową, tłumik końcowy i dolot w zderzak zakończony stożkiem, który likwiduje OEM puszkę filtra powietrza. Będę montował i stroił na wiosnę jednak chyba bez wydechu końcowego, chcę mieć auto do jazdy na co dzień. Środek i dolot mają dać przede wszystkim więcej momentu w dolnej i środkowej części obrotów. Po strojeniu liczę na 175+ i 200 momentu.
Na miata.net chłopaki bardzo chwalą midpipe w NC. Podobno sporo daje. OEM Kolektor i sekcja środkowa to dwa najsłabsze punkty, końcowy podobno jest OK odetkany, kwestia głównie dźwięku.
Ceny z robocizną i kosztem dostawy z UK to około 5k pln. Ja mam automat a one mają w serii około 150 koni, dlatego przyrost odczytuję na 25-30 koni. Jestem i oceniam, że na wiosnę będę jeszcze bardziej zadowolony.
W kwestii wyboru kolektora podpowiadam, że zdecydowałem się na ebay z powodu braku forumowego, a jak już się pojawił w odsprzedaży to różnica cenowa była 300 zł więc żadna (pamiętajcie o kosztach dostawy z UK, zazwyczaj 100 pln+). Brałbym normalnie od Five'a, ale nie było a chciałem mieć na cito.
Dokupiłem sobie do tego sekcję środkową, tłumik końcowy i dolot w zderzak zakończony stożkiem, który likwiduje OEM puszkę filtra powietrza. Będę montował i stroił na wiosnę jednak chyba bez wydechu końcowego, chcę mieć auto do jazdy na co dzień. Środek i dolot mają dać przede wszystkim więcej momentu w dolnej i środkowej części obrotów. Po strojeniu liczę na 175+ i 200 momentu.
Na miata.net chłopaki bardzo chwalą midpipe w NC. Podobno sporo daje. OEM Kolektor i sekcja środkowa to dwa najsłabsze punkty, końcowy podobno jest OK odetkany, kwestia głównie dźwięku.
Ceny z robocizną i kosztem dostawy z UK to około 5k pln. Ja mam automat a one mają w serii około 150 koni, dlatego przyrost odczytuję na 25-30 koni. Jestem i oceniam, że na wiosnę będę jeszcze bardziej zadowolony.
W kwestii wyboru kolektora podpowiadam, że zdecydowałem się na ebay z powodu braku forumowego, a jak już się pojawił w odsprzedaży to różnica cenowa była 300 zł więc żadna (pamiętajcie o kosztach dostawy z UK, zazwyczaj 100 pln+). Brałbym normalnie od Five'a, ale nie było a chciałem mieć na cito.
- Andrut
- Moderator Detalingu
- Posty: 639
- Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
- Model: NC FL2
- Wersja: 2,5L
- Lokalizacja: Kraków
bjorm pisze: ↑19 sty 2021, 5:40No I to przecież największa zaleta i o to właśnie w tym chodzi! A o co miałoby chodzić w lepszym kolektorze jak nie lepsze oddetkanie silnika? Czego niby oczekiwałes?
Dobry mindfuck
Inna sprawa ze w 1.8 niewiele on daje, a dokladnie jakies 5Nm więcej przy 4500rpm. Są wyniki w dziale Hamownia. No ale w 1.8 jedyne co poprawia wyniki tego motoru to turbo albo kompresor...
Chodzi o długość runerów. Zobacz sobie te tutaj a te u Five to one mają wpływ na podciśnienia. Owszem odetka ale można uzyskać zawsze coś jeszcze na plus.
Poszukam tego wykresu i rozumiem że jest tam pomiar przed montażem i po?
tez bym brał od niego jak by chodź terminy były znane...Spaniard pisze: ↑19 sty 2021, 8:48W kwestii wyboru kolektora podpowiadam, że zdecydowałem się na ebay z powodu braku forumowego, a jak już się pojawił w odsprzedaży to różnica cenowa była 300 zł więc żadna (pamiętajcie o kosztach dostawy z UK, zazwyczaj 100 pln+). Brałbym normalnie od Five'a, ale nie było a chciałem mieć na cito.
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Andrut pisze: ↑19 sty 2021, 9:07bjorm pisze: ↑19 sty 2021, 5:40No I to przecież największa zaleta i o to właśnie w tym chodzi! A o co miałoby chodzić w lepszym kolektorze jak nie lepsze oddetkanie silnika? Czego niby oczekiwałes?
Dobry mindfuck
Inna sprawa ze w 1.8 niewiele on daje, a dokladnie jakies 5Nm więcej przy 4500rpm. Są wyniki w dziale Hamownia. No ale w 1.8 jedyne co poprawia wyniki tego motoru to turbo albo kompresor...
Chodzi o długość runerów. Zobacz sobie te tutaj a te u Five to one mają wpływ na podciśnienia. Owszem odetka ale można uzyskać zawsze coś jeszcze na plus.
Podobnie obstawiam, że 1-3 konie i jakiś dźwięk siedzą jeszcze w dłuższych kanałach.