[NC] Jakie tarcze i klocki hamulcowe do NCFL

NCFL 2.0 6b 160km 2014

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

17 lis 2020, 11:46

Cześć,

Jakie tarcze i klocki hamulcowe polecacie do NCFL PRHT 2014 160km 6b?
Dowiedziałem się, że firmy ATE są dobre. Macie jakieś propozycje?

Dodam, że auto jest używane jako daily po mieście i weekendowe wypady poza miasto)
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 565
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

17 lis 2020, 12:11

Klocki Stoptech Sport + gładkie tarcze z Pizza Brakes.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

17 lis 2020, 14:22

Tarcze to brembo maxy albo ate pd do tego klocek ferrodo dbf lub ds jak jeżdzisz czasem po torze.
Awatar użytkownika
Lsith
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Olsztyn

17 lis 2020, 15:33

Mam u siebie Textara tarcze i klocki. Do daily w zupełności wystarcza. Póki co nic nie piszczy ;-)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

17 lis 2020, 17:46

ace pisze:
17 lis 2020, 12:11
Klocki Stoptech Sport + gładkie tarcze z Pizza Brakes.
To jest polecane do daily? Serio?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

17 lis 2020, 19:19

Ate są ok ale strasznie pylą. Właśnie je mam (być może dlatego ze są na nacinanych pizza’ch😑)

Do daily wystarczy seryjny zestaw. Ale textary mam w innym aucie i dopóki się nie ułożyły piszczały.

Ogólnie big brake bez torowania to na wyrost zestaw, ale kosztowo wychodzi spoko wiec do twojej decyzji
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2172
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

17 lis 2020, 19:33

bjorm pisze:
17 lis 2020, 17:46
ace pisze:
17 lis 2020, 12:11
Klocki Stoptech Sport + gładkie tarcze z Pizza Brakes.
To jest polecane do daily? Serio?
Serio serio 😀 To nie jest mega agresywny klocek wymagający dogrzania żeby działał. Chyba mieści się w kategorii „street performance”
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 lis 2020, 20:19

Hmmm a ja ciągle jeżdżę na daily i na torze na zwykłych klockach. Tak było przez 7 lat w NA i tak jest obecnie w NC, która swoją droga ma mega hamulce w serii (moja ma tylko przewody w oplocie z ekstrasow).

Może wreszcie zmienię zdanie po swapie ale póki co to ja Was nie rozumiem. Bo wychodzi na to ze bez Stoptecha strach na ulice wyjeżdżać.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3670
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

17 lis 2020, 21:59

O to mi właśnie chodzi, OEM dają radę i ATE i inne dobre tanie jako daily a Stoptech do daily? Pewnie że można ale to serio bez większego sensu.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
format
Donator
Donator
Posty: 85
Rejestracja: 04 cze 2020, 21:00
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice

17 lis 2020, 22:07

Sandro pisze:
17 lis 2020, 11:46
Dodam, że auto jest używane jako daily po mieście i weekendowe wypady poza miasto)
Zagadaj do Marcina z pizzabrakes, dla mnie pod streeta wybraliśmy nacinane rotingery z ebc yellow i jestem zadowolony z tego setupu. Aczkolwiek na tor się to nie nadaje.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lis 2020, 7:44

format pisze:
17 lis 2020, 22:07
Sandro pisze:
17 lis 2020, 11:46
Dodam, że auto jest używane jako daily po mieście i weekendowe wypady poza miasto)
Zagadaj do Marcina z pizzabrakes, dla mnie pod streeta wybraliśmy nacinane rotingery z ebc yellow i jestem zadowolony z tego setupu. Aczkolwiek na tor się to nie nadaje.
EBC to musza byc strasznie slabe klocki jesli 3 seria liczac od dolu (black->red->yellow) jeszcze nie nadaje sie na tor.

Ja uzywalem w NC zwyklych ATE i Textara na torze, fakt ze krotkim bo Lodz, Jastrzab, Kielce i zadnych problemow nie stwierdzilem. Podejrzewam ze i na Poznaniu i Silesii tez daloby rade, przynajmniej przy 1.8 ktory nie jest w stanie auta zbytnio rozpedzic :lol:

zreszta ja staram sie podchodzic do sprawy rozsadnie ekonomicznie. Tanie a juz uwazam przyzwoite klocki do NC na przod zaczynaja sie od okolic 100-120zl/kpl (Textar, Mintex, ATE), Stoptechy sa 2-3-5 razy drozsze (zaleznie od serii Street / Sport i czy jestesmy zawodnikiem MC). Wiec by to mialo sens wydajnosc w sensie odpornosc na katowanie, zuzycie powinno byc odpowiednio lepsze, a uzytkownik faktycznie tego potrzebowac. Na obecna chwile nie potrzebuje nic lepszego niz przyzwoity aftermarket
Ostatnio zmieniony 18 lis 2020, 7:53 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
format
Donator
Donator
Posty: 85
Rejestracja: 04 cze 2020, 21:00
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice

18 lis 2020, 7:50

Alex pisze:
18 lis 2020, 7:44
EBC to musza byc strasznie slabe klocki jesli 3 seria liczac od dolu (black->red->yellow) jeszcze nie nadaje sie na tor.
Ja tymczasem uważam że jest dokładnie tak jak mówi producent. Yellow to świetne klocki na ulicę które od temperatury otoczenia mają bardzo dobrą skuteczność hamowania. Na tor natomiast są trzy linie racingowe klocków EBC.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lis 2020, 8:02

format pisze:
18 lis 2020, 7:50
Alex pisze:
18 lis 2020, 7:44
EBC to musza byc strasznie slabe klocki jesli 3 seria liczac od dolu (black->red->yellow) jeszcze nie nadaje sie na tor.
Ja tymczasem uważam że jest dokładnie tak jak mówi producent. Yellow to świetne klocki na ulicę które od temperatury otoczenia mają bardzo dobrą skuteczność hamowania. Na tor natomiast są trzy linie racingowe klocków EBC.
a probowales uzywac "zwyklych" aftermarketowych klockow ktore sa parokrotnie tansze? NCek ma naprawde dobre hamulce w serii i nie widze sytuacji gdzie seryjne klocki uzywane przy predkosciach przy ktorych nie traci sie jeszcze prawa jazdy mialyby nie wystarczac. No chyba ze ktos jezdzi na gorskich serpentynach jak blondynka ciagle trzymajac noge na hamulcu. Takiego traktowania byle klocek nie wytrzyma, ale nie jest to prawidlowy sposob uzytkowania auta.

ok, ja moze zakladam styl uzytkowania podobny do mojego. Na codzien raczej wolno jezdze i czesto wiekszosc mnie wyprzedza, najwyzej zrywnie (na miare 1.8 :lol: ) gdy mnie najdzie. Scigac sie proboje jedynie na torze ale i tu jak dotad problemow nie stwierdzilem. Moze nauczylem sie nie naduzywac hamulca?? 8-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
format
Donator
Donator
Posty: 85
Rejestracja: 04 cze 2020, 21:00
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice

18 lis 2020, 8:15

Alex pisze:
18 lis 2020, 8:02
a probowales uzywac "zwyklych" aftermarketowych klockow ktore sa parokrotnie tansze? NCek ma naprawde dobre hamulce w serii i nie widze sytuacji gdzie seryjne klocki uzywane przy predkosciach przy ktorych nie traci sie jeszcze prawa jazdy mialyby nie wystarczac.
Oczywiście że tak i nie miałem problemu ze stockowym hamulcem. Z EBC Yellow również nie mam, to że nie dał specjalnie rady na Ułężu mnie nie dziwi właściwie, producent mówi że to nie jest kloc na tor i ma rację w tym co mówi. A Ułęż był wtedy tak poskładany że na jednym kółku było nie wiem, z pięć może wyhamowań ze 120-150 do 10-20. Jak ktoś nie szanuje hebli i pałuje od pierwszego do ostatniego okrążenia to się taki klocek podda i tyle. A poddał się z klasą, bo zaczął się palić, ale się nie zeszklił.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lis 2020, 8:20

format pisze:
18 lis 2020, 7:50
Alex pisze:
18 lis 2020, 7:44
EBC to musza byc strasznie slabe klocki jesli 3 seria liczac od dolu (black->red->yellow) jeszcze nie nadaje sie na tor.
Ja tymczasem uważam że jest dokładnie tak jak mówi producent. Yellow to świetne klocki na ulicę które od temperatury otoczenia mają bardzo dobrą skuteczność hamowania. Na tor natomiast są trzy linie racingowe klocków EBC.
U mnie w nb yellow strasznie piszczy na zimno - nie założyłbym go do daily.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lis 2020, 10:07

Hmmm nie pamiętam Ułęża ani innego toru gdzie na jednym kółku byłoby kilka tak ciezkich hamowan. Tu faktycznie byle klocek nie da rady. Na MC to raczej 2-3 hamowania z wspomnianych 120-150 do okolic 70-80 plus kilka pomniejszych w miedzyczasie. Do tego seria IMHO wystarcza.

Na seryjnym hamulcu w NC plus oplot mam teraz taki problem ze hebel jest zbyt czuły. Przez to mam wrażenie że inne auta np. slużbowy golf 7 mają coś zepsute i nie hamują. A tak naprawdę hamują całkiem dobrze
Ostatnio zmieniony 18 lis 2020, 11:55 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

18 lis 2020, 11:01

Na wiosnę będę chciał wymienić płyn hamulcowy i to będzie dobry moment żeby założyć przewody w oplocie. Co polecacie przód i tył no NC 2.0 2007?
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 565
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

18 lis 2020, 11:43

Spaniard pisze:
18 lis 2020, 11:01
Na wiosnę będę chciał wymienić płyn hamulcowy i to będzie dobry moment żeby założyć przewody w oplocie. Co polecacie przód i tył no NC 2.0 2007?
Pisz do Pizza Brakes.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Spaniard
Donator
Donator
Posty: 641
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
Model: NC
Wersja: 2.0 AT
Lokalizacja: Piaseczno

18 lis 2020, 11:55

Dzięki, jednak zawsze lubię wiedzieć czego szukam.
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 565
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

18 lis 2020, 12:06

Szukasz przewodów hamulcowych w oplocie, które dostaniesz w https://pizzabrakes.pl/. Wystarczy podać model auta :)
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 lis 2020, 15:04

Mam podobne odczucie co Alex. Dla 90% kierowców zwykłe TRW, ATE czy Textar wystarczy w zupełności, a czytając czasami posty można odnieść wrażenie, że bez tarcz i klocków za worek siana zabijesz się przy pierwszym hamowaniu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2172
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

18 lis 2020, 15:19

Z hamulcami jak z mocą silnika, nie trzeba codziennie deptać do odcinki od świateł do świateł, ale czasem fajnie mieć zapas "jakby co". Koszt stoptecha ok. 300 zł na przednią oś to zdecydowanie nie jest majątek.
Tarcze to kawał żelastwa, nie mają tak dużego znaczenia w hamowaniu, byle nie były z chińskiej plasteliny i nie biły po kilku hamowaniach.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Sandro
Donator
Donator
Posty: 128
Rejestracja: 10 gru 2018, 8:54
Model: NC FL2
Lokalizacja: Rzeszów

22 lis 2020, 12:49

Dzięki, mam już jakiś obraz jak to wygląda. Jestem również zdania co Alex i Fifkers. Oszczędzać nie muszę, więc szukam czegoś dobrego, ale po torze jeździć raczej nie zamierzam, więc wydawanie majątku nie ma sensu :)
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

09 gru 2020, 19:44

Wczoraj na przeglądzie w SKP wyszło, że przednie klocki będą do wymiany na wiosnę, abstrahując od tematu wyboru firmy, jaki zestaw należy kupić, bo widzę że w komplecie często są dodatkowe blaszki oraz podkładki (nie zawsze po 4x), a trafiłem nawet na ofertę z tłumikiem drgań skrętnych.
Załączniki
KLOCKI HAMULCOWE MAZDA MX-5 III 2.0 (NC) TŁUMIK DRGAŃ.jpg
KLOCKI HAMULCOWE MAZDA MX-5 III 2.0 (NC) TŁUMIK DRGAŃ.jpg (59.79 KiB) Przejrzano 1850 razy
KLOCKI HAMULCOWE MAZDA MX-5 III 2.0 (NC).jpg
KLOCKI HAMULCOWE MAZDA MX-5 III 2.0 (NC).jpg (34.73 KiB) Przejrzano 1850 razy
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2635
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

09 gru 2020, 22:27

Jeśli chodzi o blaszki sygnalizujące zużycie to możesz to olać.
Blaszki które wchodzą w jarzma (prowadzą klocki) zazwyczaj są do odzyskania ale zawsze lepiej wrzucić nowe jak są.
Tłumik drgań to zapewne podkładka z tworzywa albo jakieś miękkie podkładki zintegrowane z klockiem. Teoretycznie ma to wyeliminować piski przy hamowaniu które wynikają właśnie z drgań klocka. W praktyce u mnie StopTech który nie ma żadnych udziwnień nigdy nie piszczał a Ferodo które mają takie jakby gąbki piszczały :)

PS. Na pierwszym zdjęciu to bardzo nie są klocki do NC. Na drugim kształt chyba się zgadza.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

10 gru 2020, 17:30

Dzięki, tak mi się właśnie wydawało. Auta serwisuję sam, mam dosyć dobrze wyposażony garaż z kanałem. Do tej pory zawsze ponownie używałem blaszek (do jarzm) OEM i nigdy nie było żadnego problemu. Blaszki sygnalizujące zużycie usuwam. Co do zdjęć, to często nie mają one nic wspólnego ze sprzedawanym towarem. Do tej pory do "japończyków" brałem klocki Textar, także pewnie kupię je ponownie, jazda typowo miejska/autostradowa.
Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

15 mar 2021, 10:03

Podepnę się pod temat i zapytam się czy ktoś ma parametry techniczne tarcz do NC1, nie chciałbym kupić niewłaściwych, według sprzedawców ten zestaw pasuje do NCka.

Czy TARCZE NA TYŁ powininny pasować również do Mazdy 6 GH Rotinger 4502-GL
tarcze tył Mazda 6 GH.JPG
tarcze tył Mazda 6 GH.JPG (34.03 KiB) Przejrzano 1381 razy
TARCZE NA PRZÓD Rotinger 20908-GL/T3
tarcze przód Mazda MX-5 NC.JPG
tarcze przód Mazda MX-5 NC.JPG (35.6 KiB) Przejrzano 1381 razy
KLOCKI NA TYŁ ferodo FDB1894
Klocki tył Mazda MX-5 FERODO FDB1894.JPG
Klocki tył Mazda MX-5 FERODO FDB1894.JPG (43.73 KiB) Przejrzano 1381 razy
Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

09 lis 2022, 8:57

Czy od ostatniego posta nastąpiła jakaś zmiana trendów co do tarcz i klocków do NCka? Coś nowego na rynku? Muszę na wiosnę wymienić przód (tarcze + klocki), bo mi nieco telepią przy hamowaniu. Rozważam TRW lub ATE. W EBC chyba nie będę inwestował, bo NC dosyć lekki (choć mocny bo 2,5) i mi służy tylko jako letnie daily... Pozdro!
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
ODPOWIEDZ