[NC] naprawa przelacznikow szyb

widac tradycja jak w NA :D

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 paź 2020, 14:39

Witajcie,

ku zdziwieniu dotknal mnie w NCku problem ktory przerabialo wielu posiadaczy NA, w tym ja. Z rzadka ale jednak szyby nie chcialy sie podniesc badz opuscic. Dodatkowo przycisk "auto" nie funkcjonowal. W koncu mnie to zirytowalo na tyle ze sie za to zabralem

1. przelacznik da sie zdemontowac bez sciagania calej konsoli. Jest on wcisniety na 4 metalowe zatrzaski
IMG_20201002_141900.jpg
IMG_20201002_141900.jpg (598.19 KiB) Przejrzano 762 razy
by wyjac modul nalezy zdjac oslone hamulca recznego, wlozyc reke namacac :geeejj: zatrzaski i je po kolei powciskac unoszac modul (update: jesli ktos ma duże dłonie albo nie chce się męczyć można zdjąć konsolę. 5 śrubek). Po wyjeciu modulu odpinamy rzecz jasna wtyczke
IMG_20201002_121156.jpg
IMG_20201002_121156.jpg (459.79 KiB) Przejrzano 762 razy
2. nastepnie otwieramy modul (4 zatrzaski dookola)
IMG_20201002_141812.jpg
IMG_20201002_141812.jpg (791.86 KiB) Przejrzano 762 razy
IMG_20201002_141820.jpg
IMG_20201002_141820.jpg (787.65 KiB) Przejrzano 762 razy
i mamy na wierzchu plytke drukowana ze zlaczami, przelacznikami i przekaznikiem (lub kilkoma - sa rozne wersje np. PRHT ma inna).

Jak widać w prostszych wersjach auta obwod jest zrobiony podobnie jak w NA - duży prąd silników szyb puszczony poprzez przełączniki. Cokolwiek prymitywne rozwiązanie

W mojej wersji (funkcja auto w dół szyby kierowcy) jest 1 przekaźnik, więc odciąża tylko jeden tor prądowy z czterech.

Podejrzewam ze w wersji najbiedniejszej bez funkcji auto nie ma w ogóle żadnego przekaźnika, tylko przełączniki - i wtedy mamy juz dokladnie jak w NA ;)

swoją drogą zastanawia mnie sposob jego sterowania - 16 nóżkowy scalak do sterowania przekaźnikiem :ryjezesmiechu:

4. ogladamy w poszukiwaniu zimnych lutow (przelaczniki i styki zlacza). Jesli trzeba przelutowujemy. Przelaczniki otwieramy do wyczyszczenia

ten zaczynał już mieć dosc
IMG_20201002_132241.jpg
zmeczony przelacznik
IMG_20201002_132241.jpg (680.45 KiB) Przejrzano 762 razy
ja uzylem do wyczyszczenia srodkow firmy Kontakt Chemie, kolejno KONTAKT 60 -> KONTAKT WL -> KONTAKT 61 (UWAGA - ta kolejnosc jest wazna!) pierwszy preparat rozpuszcza tlenki i inne zabrudzenia, drugi płucze, trzeci smaruje styki

by wyczyscic drugi przelacznik trzeba wylutowac diode LED
IMG_20201002_140746.jpg
drugi przelacznik
IMG_20201002_140746.jpg (786.77 KiB) Przejrzano 762 razy
5. nastepnie nalezy calosc zmontowac z powrotem. Ja musialem jeszcze wyczyscic okolice samych plastikow przyciskow, gdyz siersc jakiegos nie znanego mi zwierzecia przyblokowala ruch przycisku na tyle ze nie dzialala funkcja auto :o :lol:

naprawiony modul testujemy w aucie, jesli dziala poprawnie zatrzaskujemy w konsoli :winner:

watek na miata.net o podobnym problemie (inny typ przelacznika bo PRHT)
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606768
Ostatnio zmieniony 24 cze 2021, 12:47 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

20 sty 2021, 14:17

Alex pisze:
02 paź 2020, 14:39
Witajcie,

ku zdziwieniu dotknal mnie w NCku problem ktory przerabialo wielu posiadaczy NA, w tym ja. Z rzadka ale jednak szyby nie chcialy sie podniesc badz opuscic. Dodatkowo przycisk "auto" nie funkcjonowal. W koncu mnie to zirytowalo na tyle ze sie za to zabralem

1. przelacznik da sie zdemontowac bez sciagania calej konsoli. Jest on wcisniety na 4 metalowe zatrzaski
IMG_20201002_141900.jpg

by wyjac modul nalezy zdjac oslone hamulca recznego, wlozyc reke namacac :geeejj: zatrzaski i je po kolei powciskac unoszac modul. Po wyjeciu modulu odpinamy rzecz jasna wtyczke

IMG_20201002_121156.jpg

2. nastepnie otwieramy modul (4 zatrzaski dookola)

IMG_20201002_141812.jpg
IMG_20201002_141820.jpg

i mamy na wierzchu plytke drukowana ze zlaczami, przelacznikami i przekaznikiem (lub kilkoma - sa rozne wersje np. PRHT ma inna).

Jak widać w prostszych wersjach auta obwod jest zrobiony podobnie jak w NA - duży prąd silników szyb puszczony poprzez przełączniki. Cokolwiek prymitywne rozwiązanie


Dziękuje za szybką odpowiedz. Lecę sprawdzić jak zdjąć osłonę ręcznego i wyjąć moduł z przełącznikami szyb.
W mojej wersji (funkcja auto w dół szyby kierowcy) jest 1 przekaźnik, więc odciąża tylko jeden tor prądowy z czterech.

Podejrzewam ze w wersji najbiedniejszej bez funkcji auto nie ma w ogóle żadnego przekaźnika, tylko przełączniki - i wtedy mamy juz dokladnie jak w NA ;)

swoją drogą zastanawia mnie sposob jego sterowania - 16 nóżkowy scalak do sterowania przekaźnikiem :ryjezesmiechu:

4. ogladamy w poszukiwaniu zimnych lutow (przelaczniki i styki zlacza). Jesli trzeba przelutowujemy. Przelaczniki otwieramy do wyczyszczenia

ten zaczynał już mieć dosc
IMG_20201002_132241.jpg

ja uzylem do wyczyszczenia srodkow firmy Kontakt Chemie, kolejno KONTAKT 60 -> KONTAKT WL -> KONTAKT 61 (UWAGA - ta kolejnosc jest wazna!) pierwszy preparat rozpuszcza tlenki i inne zabrudzenia, drugi płucze, trzeci smaruje styki

by wyczyscic drugi przelacznik trzeba wylutowac diode LED
IMG_20201002_140746.jpg

5. nastepnie nalezy calosc zmontowac z powrotem. Ja musialem jeszcze wyczyscic okolice samych plastikow przyciskow, gdyz siersc jakiegos nie znanego mi zwierzecia przyblokowala ruch przycisku na tyle ze nie dzialala funkcja auto :o :lol:

naprawiony modul testujemy w aucie, jesli dziala poprawnie zatrzaskujemy w konsoli :winner:

watek na miata.net o podobnym problemie (inny typ przelacznika bo PRHT)
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606768
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

19 cze 2021, 10:11

Dzięki za pomoc. Zaraz spróbuje się za to zabrać raz jeszcze.
Pozdro!!!
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

24 cze 2021, 6:34

Problem rozwiązany. Przyczyną było brak cyny dookoła pinu w przełączniku szyb. Widać było dopiero pod lupą. Przelutowałem i jest ok. jak tu dodać fotkę? Pokazałbym jak to wyglądało.
Awatar użytkownika
TomekD
Donator
Donator
Posty: 185
Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
Model: NC
Wersja: Blue Lagoon ;-)
Lokalizacja: Wawa

29 lip 2021, 9:47

Super opis rozwiązania problemu + link do gości z USA. Załatwiłem sprawę w niecałą godzinę. Wystarczyło przeczyszczenie (bez rozbierania przełączników) plus "dolanie" cyny do trzech pinów. Szyby działają perfect. Ale modułu bez zdjęcia całej konsoli nie dało rady wyjąć... Dzięki Alex !!!
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"
ODPOWIEDZ