Witajcie,
ku zdziwieniu dotknal mnie w NCku problem ktory przerabialo wielu posiadaczy NA, w tym ja. Z rzadka ale jednak szyby nie chcialy sie podniesc badz opuscic. Dodatkowo przycisk "auto" nie funkcjonowal. W koncu mnie to zirytowalo na tyle ze sie za to zabralem
1. przelacznik da sie zdemontowac bez sciagania calej konsoli. Jest on wcisniety na 4 metalowe zatrzaski
by wyjac modul nalezy zdjac oslone hamulca recznego, wlozyc reke namacac zatrzaski i je po kolei powciskac unoszac modul (update: jesli ktos ma duże dłonie albo nie chce się męczyć można zdjąć konsolę. 5 śrubek). Po wyjeciu modulu odpinamy rzecz jasna wtyczke
2. nastepnie otwieramy modul (4 zatrzaski dookola)
i mamy na wierzchu plytke drukowana ze zlaczami, przelacznikami i przekaznikiem (lub kilkoma - sa rozne wersje np. PRHT ma inna).
Jak widać w prostszych wersjach auta obwod jest zrobiony podobnie jak w NA - duży prąd silników szyb puszczony poprzez przełączniki. Cokolwiek prymitywne rozwiązanie
W mojej wersji (funkcja auto w dół szyby kierowcy) jest 1 przekaźnik, więc odciąża tylko jeden tor prądowy z czterech.
Podejrzewam ze w wersji najbiedniejszej bez funkcji auto nie ma w ogóle żadnego przekaźnika, tylko przełączniki - i wtedy mamy juz dokladnie jak w NA
swoją drogą zastanawia mnie sposob jego sterowania - 16 nóżkowy scalak do sterowania przekaźnikiem
4. ogladamy w poszukiwaniu zimnych lutow (przelaczniki i styki zlacza). Jesli trzeba przelutowujemy. Przelaczniki otwieramy do wyczyszczenia
ten zaczynał już mieć dosc
ja uzylem do wyczyszczenia srodkow firmy Kontakt Chemie, kolejno KONTAKT 60 -> KONTAKT WL -> KONTAKT 61 (UWAGA - ta kolejnosc jest wazna!) pierwszy preparat rozpuszcza tlenki i inne zabrudzenia, drugi płucze, trzeci smaruje styki
by wyczyscic drugi przelacznik trzeba wylutowac diode LED
5. nastepnie nalezy calosc zmontowac z powrotem. Ja musialem jeszcze wyczyscic okolice samych plastikow przyciskow, gdyz siersc jakiegos nie znanego mi zwierzecia przyblokowala ruch przycisku na tyle ze nie dzialala funkcja auto
naprawiony modul testujemy w aucie, jesli dziala poprawnie zatrzaskujemy w konsoli
watek na miata.net o podobnym problemie (inny typ przelacznika bo PRHT)
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606768
[NC] naprawa przelacznikow szyb
widac tradycja jak w NA :D
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4567
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 24 cze 2021, 12:47 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- MorpheusJG
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
- Model: NC
Alex pisze: ↑02 paź 2020, 14:39Witajcie,
ku zdziwieniu dotknal mnie w NCku problem ktory przerabialo wielu posiadaczy NA, w tym ja. Z rzadka ale jednak szyby nie chcialy sie podniesc badz opuscic. Dodatkowo przycisk "auto" nie funkcjonowal. W koncu mnie to zirytowalo na tyle ze sie za to zabralem
1. przelacznik da sie zdemontowac bez sciagania calej konsoli. Jest on wcisniety na 4 metalowe zatrzaski
IMG_20201002_141900.jpg
by wyjac modul nalezy zdjac oslone hamulca recznego, wlozyc reke namacac zatrzaski i je po kolei powciskac unoszac modul. Po wyjeciu modulu odpinamy rzecz jasna wtyczke
IMG_20201002_121156.jpg
2. nastepnie otwieramy modul (4 zatrzaski dookola)
IMG_20201002_141812.jpg
IMG_20201002_141820.jpg
i mamy na wierzchu plytke drukowana ze zlaczami, przelacznikami i przekaznikiem (lub kilkoma - sa rozne wersje np. PRHT ma inna).
Jak widać w prostszych wersjach auta obwod jest zrobiony podobnie jak w NA - duży prąd silników szyb puszczony poprzez przełączniki. Cokolwiek prymitywne rozwiązanie
Dziękuje za szybką odpowiedz. Lecę sprawdzić jak zdjąć osłonę ręcznego i wyjąć moduł z przełącznikami szyb.
W mojej wersji (funkcja auto w dół szyby kierowcy) jest 1 przekaźnik, więc odciąża tylko jeden tor prądowy z czterech.
Podejrzewam ze w wersji najbiedniejszej bez funkcji auto nie ma w ogóle żadnego przekaźnika, tylko przełączniki - i wtedy mamy juz dokladnie jak w NA
swoją drogą zastanawia mnie sposob jego sterowania - 16 nóżkowy scalak do sterowania przekaźnikiem
4. ogladamy w poszukiwaniu zimnych lutow (przelaczniki i styki zlacza). Jesli trzeba przelutowujemy. Przelaczniki otwieramy do wyczyszczenia
ten zaczynał już mieć dosc
IMG_20201002_132241.jpg
ja uzylem do wyczyszczenia srodkow firmy Kontakt Chemie, kolejno KONTAKT 60 -> KONTAKT WL -> KONTAKT 61 (UWAGA - ta kolejnosc jest wazna!) pierwszy preparat rozpuszcza tlenki i inne zabrudzenia, drugi płucze, trzeci smaruje styki
by wyczyscic drugi przelacznik trzeba wylutowac diode LED
IMG_20201002_140746.jpg
5. nastepnie nalezy calosc zmontowac z powrotem. Ja musialem jeszcze wyczyscic okolice samych plastikow przyciskow, gdyz siersc jakiegos nie znanego mi zwierzecia przyblokowala ruch przycisku na tyle ze nie dzialala funkcja auto
naprawiony modul testujemy w aucie, jesli dziala poprawnie zatrzaskujemy w konsoli
watek na miata.net o podobnym problemie (inny typ przelacznika bo PRHT)
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=606768
- MorpheusJG
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
- Model: NC
Dzięki za pomoc. Zaraz spróbuje się za to zabrać raz jeszcze.
Pozdro!!!
Pozdro!!!
- MorpheusJG
- Posty: 54
- Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
- Model: NC
Problem rozwiązany. Przyczyną było brak cyny dookoła pinu w przełączniku szyb. Widać było dopiero pod lupą. Przelutowałem i jest ok. jak tu dodać fotkę? Pokazałbym jak to wyglądało.
- TomekD
- Donator
- Posty: 185
- Rejestracja: 05 lip 2021, 10:11
- Model: NC
- Wersja: Blue Lagoon ;-)
- Lokalizacja: Wawa
Super opis rozwiązania problemu + link do gości z USA. Załatwiłem sprawę w niecałą godzinę. Wystarczyło przeczyszczenie (bez rozbierania przełączników) plus "dolanie" cyny do trzech pinów. Szyby działają perfect. Ale modułu bez zdjęcia całej konsoli nie dało rady wyjąć... Dzięki Alex !!!
NC 2006r. 2,5 (by Five) + inne "bzdety"