Modyfikacja pozycji pedału sprzęgła w NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Gieras
- Donator
- Posty: 371
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Mam problem z NC, a właściwie ma z nią problem moja żona. Otóż niezależnie jak ustawi sobie fotel i kierownicę, aby mieć wygodną pozycję, to narzeka na ustawienie pedału sprzęgła. Pewnie wiecie o czym piszę, tzn. pedał w MX5 wydaje się umiejscowiony bardzo głęboko i wymaga wciśnięcia do końca. W rezultacie musi bardzo wyprostować nogę wciskając sprzęgło, co przy jeździe w mieście staje się bardzo uciążliwe.
Czy ktoś zna może jakiś patent jak to skorygować? Jakaś sprawdzona nakładka na pedał lub co innego?
Z góry dziękuję, bo pedał sprzęgła rzuca silny cień na satysfakcję z nabycia pojazdu(-:
Czy ktoś zna może jakiś patent jak to skorygować? Jakaś sprawdzona nakładka na pedał lub co innego?
Z góry dziękuję, bo pedał sprzęgła rzuca silny cień na satysfakcję z nabycia pojazdu(-:
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
W każdej Mx5 NA NB NC jest procedura regulacji pedału sprzegla. Zacznij od tego może jest coś źle ustawione.
Opis jak to zrobić jest w serwisowce, do ściągnięcia z mellens.net (jeśli nie działa to kopia na webarchive)
przy użyciu Tapatalka
Opis jak to zrobić jest w serwisowce, do ściągnięcia z mellens.net (jeśli nie działa to kopia na webarchive)
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Gieras
- Donator
- Posty: 371
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Dzięki za hinta.
Poczytałem nieco w międzyczasie i wyglada na to, że to w miarę powszechna przypadłość wielu kierowców, gdyż pedał gazu i sprzęgła są tak ustawione, że przy komfortowej pozycji prawej nogi, lewa wymaga zbyt dużego wyprostu, aby wcisnąć do końca sprzęgło i regulacja w zakresie, o którym piszesz nie wystarcza.
Z tego co czytam to widzę, że najprostszym modem do jazdy codziennej jest zrobienie 2-3 cm nakładki na pedał. Znalazłem też takie nakładki do kupienia (https://www.racingbeateurope.com/mx5-nc ... 3988-p.asp), ale płacenie 80-100 funtów za kawałek gumy/plastiku to przesada. Ciekawi mnie, czy można to wykonać lub kupić taniej.
Poczytałem nieco w międzyczasie i wyglada na to, że to w miarę powszechna przypadłość wielu kierowców, gdyż pedał gazu i sprzęgła są tak ustawione, że przy komfortowej pozycji prawej nogi, lewa wymaga zbyt dużego wyprostu, aby wcisnąć do końca sprzęgło i regulacja w zakresie, o którym piszesz nie wystarcza.
Z tego co czytam to widzę, że najprostszym modem do jazdy codziennej jest zrobienie 2-3 cm nakładki na pedał. Znalazłem też takie nakładki do kupienia (https://www.racingbeateurope.com/mx5-nc ... 3988-p.asp), ale płacenie 80-100 funtów za kawałek gumy/plastiku to przesada. Ciekawi mnie, czy można to wykonać lub kupić taniej.
stl
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w sumie i dla mnie to moze byc interesujacy fant. Działajcie! 

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Gieras
- Donator
- Posty: 371
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Widzę, ze grupa chętnych szybko rośnie. Jak tak dalej pójdzie to zamiast projektować łatwiej będzie zakupic jeden egzemplarz, zeskanować i zrobić kopie a następnie rozłożyć koszty zakupu i produkcji na kilka/kilkanaście osób.
Nie jestem obeznany w forum, ale jezeli faktycznie temat jest interesujący to może moderator mógłby go przypiąć gdzieś na kilka dni, aby ludzie mogli deklarować swoje zainteresowanie?
Nie jestem obeznany w forum, ale jezeli faktycznie temat jest interesujący to może moderator mógłby go przypiąć gdzieś na kilka dni, aby ludzie mogli deklarować swoje zainteresowanie?
A nie łatwiej jest zmodyfikować pozycję pedału przyspieszenia? Miałem, w NC, podobny problem jak Wy ale znalazłem na którymś z zagranicznych for rozwiązanie. Wystarczy podłożyć podkladki/dystanse pod górne śruby mocujące mechanizm pedału gazu. Dystans należy dobrać "pod siebie" eksperymentalnie. Z tego co pamiętam, jeśli wyjdzie więcej niż ok 10mm trzeba wymienić śruby na dłuższe.
- Gieras
- Donator
- Posty: 371
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Z tego co czytałem ten wariant to niestety wiąże sie on z dwoma problemami, których wolałbym uniknąć.
1. Zmienia sie kąt ustawienia pedału, co podobno zaczyna być niewygodne.
2. W większości przypadków wymaga podcięcia fragmentu pedału gazu, aby nie haczyl o wykładzinę. Dodatkowo nie daje tak szerokiego zakresu regulacji jak modyfikacja pedalu sprzęgła.
Ale być może rozwiązanie równie dobre. Niestety z braku empirycznych doświadczeń to tylko dyskusja akademicka (-;
1. Zmienia sie kąt ustawienia pedału, co podobno zaczyna być niewygodne.
2. W większości przypadków wymaga podcięcia fragmentu pedału gazu, aby nie haczyl o wykładzinę. Dodatkowo nie daje tak szerokiego zakresu regulacji jak modyfikacja pedalu sprzęgła.
Ale być może rozwiązanie równie dobre. Niestety z braku empirycznych doświadczeń to tylko dyskusja akademicka (-;
Przed wykonaniem modyfikacji, z racji bardzo niewygodnej pozycji, nie byłem w stanie przejechać więcej niż 100km bo wiązało się to z bólem prawej nogi
Teraz jeżdżę setki km (pojemność baku;) bez przerwy i jest ok.
Jeśli dojdzie do ZG na nakładkę pedału sprzęgła to się dopisuję i przetestuję także ten sposób.
Jeszcze dodam, że jednym z powodów dla którego zdecydowałem się wyregulować pedał gazu była jego kiepska pozycja względem pedału hamulca.

Teraz jeżdżę setki km (pojemność baku;) bez przerwy i jest ok.
Jeśli dojdzie do ZG na nakładkę pedału sprzęgła to się dopisuję i przetestuję także ten sposób.
Jeszcze dodam, że jednym z powodów dla którego zdecydowałem się wyregulować pedał gazu była jego kiepska pozycja względem pedału hamulca.
- Gieras
- Donator
- Posty: 371
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Widać za szybko przeczytałem twojego pierwszego posta i nie zrozumiałem, ze już to u siebie zrobiłeś. Skoro jesteś zadowolony to warto spróbować. Pod która konkretnie śrubę mocowania pedału podlozyles dystanse?
Btw, problem z ustawieniem pedalow mazda ma w genach, bo na forach RX8 ludzie rownież stosują oba omawiane patenty, aby sobie pomoc (-:
Btw, problem z ustawieniem pedalow mazda ma w genach, bo na forach RX8 ludzie rownież stosują oba omawiane patenty, aby sobie pomoc (-:
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 846
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
Zmagając się z tym samym problemem postanowiłem wreszcie zwiększyć komfort podróżowania. Pytanie tylko, dlaczego tak późno …
Fotografie obrazują poszczególne etapy modyfikacji.
Foto nr 1 to zdemontowana oryginalna nakładka sprzęgła
Foto nr 2 przedstawia dwa otwory nawiercone w pedale sprzęgła
Foto nr 3 to zakupiona używana nakładka od mercedesa AMG za 20 zł, aby nie wiercić otworów w oryginale i w każdej chwili móc wrócić do stanu początkowego
Foto nr 4 to zespawane i przycięte dwa kątowniki zakupione w OBI za kilka zł
Foto nr 5 - nakładka AMG skręcona z dystansem z kątowników
Foto nr 6 - finał – nakładka skręcona z pedałem sprzęgła
download/file.php?mode=view&id=105481
download/file.php?mode=view&id=105482

Fotografie obrazują poszczególne etapy modyfikacji.
Foto nr 1 to zdemontowana oryginalna nakładka sprzęgła
Foto nr 2 przedstawia dwa otwory nawiercone w pedale sprzęgła
Foto nr 3 to zakupiona używana nakładka od mercedesa AMG za 20 zł, aby nie wiercić otworów w oryginale i w każdej chwili móc wrócić do stanu początkowego
Foto nr 4 to zespawane i przycięte dwa kątowniki zakupione w OBI za kilka zł
Foto nr 5 - nakładka AMG skręcona z dystansem z kątowników
Foto nr 6 - finał – nakładka skręcona z pedałem sprzęgła
download/file.php?mode=view&id=105481
download/file.php?mode=view&id=105482
- Załączniki
-
- f 1.jpg (106.78 KiB) Przejrzano 1796 razy
-
- F 2.jpg (147.5 KiB) Przejrzano 1796 razy
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
NA & NC