Rozpórki dolne il.motorsport vs OEM
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Gieras
- Donator
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
W mojej NC przednia dolna rozpórka (ta najbliżej silnika) jest mocno skorodowana i zastanawiam się czy wymienić ją na OEM czy też na produkowaną przez il.motorsport, jak poniżej:
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 04f7b2fb6b
Nie potrzebuję usztywnienia samochodu, ale cenowo ta rozpórka wychodzi taniej niż OEM. Zastanawiam się tylko, czy nie zmniejsza ona prześwitu pojazdu w stosunku do wersji fabrycznej więc może ktoś ma doświadczenie w tej kwestii, którym mógłby się podzielić.
Pozdrawiam
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 04f7b2fb6b
Nie potrzebuję usztywnienia samochodu, ale cenowo ta rozpórka wychodzi taniej niż OEM. Zastanawiam się tylko, czy nie zmniejsza ona prześwitu pojazdu w stosunku do wersji fabrycznej więc może ktoś ma doświadczenie w tej kwestii, którym mógłby się podzielić.
Pozdrawiam
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Jak wymieniałem w ND na te z IL'a to dziwiłem się czemu te OEM są takie liche i cienkie (podejrzewam że w NC jest podobnie). Nawet bym się nie zastanawiał i brał te z IL. 

- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Spoko

Podziękował

- Gieras
- Donator
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
@Zbychersky, czy masz może założona przednia górna rozpórkę nad silnikiem od il.Motorsport? Chciałbym wiedzieć czy warto, bo moja NC w ogóle nie ma nawet fabrycznej rozporki i musiałbym rownież wstawić element mocujący.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Nie mam.
Ja mam zalozona, ale przeciez ona jest dokladnie taka sama jak ta z wersji sport.
Niemniej, roznica miedzy stanem bez rozporki a z nią jest na pewno zauwazalna, tak wiec czy bedziesz miec OEM czy IL to to nie ma znaczenia, wazne zebys mial
Niemniej, roznica miedzy stanem bez rozporki a z nią jest na pewno zauwazalna, tak wiec czy bedziesz miec OEM czy IL to to nie ma znaczenia, wazne zebys mial

Chciałem sprzedać moją rozpórkę OEM z kielichów i z ciekawości wszedłem na opis tej z IL. I co czytam, że auta które nie miały oryginalnie rozpórki muszą mieć ten element. WTF? A do czego mi on potrzebny? Nie kleję o co chodzi.
Elementos: https://www.ilmotorsport.de/en/mx-5-bra ... e-2718/524
Rozpórka IL: https://www.ilmotorsport.de/en/mx-5-fro ... e-bar-2856
Elementos: https://www.ilmotorsport.de/en/mx-5-bra ... e-2718/524
Rozpórka IL: https://www.ilmotorsport.de/en/mx-5-fro ... e-bar-2856
- ace
- Donator
- Posty: 578
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Możesz nie mieć na podszybiu miejsca, do którego się przykręca rozpórkę.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Przygórze - Twój dom w Kotlinie Kłodzkiej. Pośmigamy razem?
Dziś zdjąłem rozpórkę kielichów bo musiałem ją wyczyścić i z ciekawości porównałem ciężar OEM do super duper ultra light rozpórki IL.
OEM 2.0kg
IL 2.6kg
Czy IL wydaje mi się bardziej sztywna? Nie wiem, ciężko to ocenić. Wygląda na szerszą itp. Niemniej zapewne różnica w sztywności przodu z rozpórka IL a OEM jest niewyczuwalna dla niepro rajdowca. Co dokładnie ważyłem widać na fotach.

OEM 2.0kg
IL 2.6kg
Czy IL wydaje mi się bardziej sztywna? Nie wiem, ciężko to ocenić. Wygląda na szerszą itp. Niemniej zapewne różnica w sztywności przodu z rozpórka IL a OEM jest niewyczuwalna dla niepro rajdowca. Co dokładnie ważyłem widać na fotach.

Zgadza się, dolne są grubości aluminiowego papieru

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
To ja dodam że mam teraz seryjną rozpórkę kielichów i jest znaczna różnica w prowadzeniu gdy jej nie ma bo zdarzyło mi się jeździć przed kupnem NC bez rozpórki.
Zawsze myślałem że jak będę miał NC to pierwsze co będę szukał staba z RX-8. Teraz zastanawiam się po co skoro już jest przyjemnie sztywno.
Możliwe że torowa jazda to zweryfikuje ale jak na razie uważam że seryjna rozpórka robi robote

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy