Orientuje się ktoś czy w przypadku zmiany skrzyni z 6tki na 5tkę bedzie jakiś problem?
Mam na myśli przełożenie dyfra, ustawienia kompa?
[NC] Wymiana skrzyni z 6MT na 5MT
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Dyfer w nc 1.8 5mt miałem 4.1 final drive ratio, tylko że otwarty dyfer.
Wymieniłem na 3.73 LSD z innego NC. Jeździ się dobrze, choć na tor ludzie wolą krótsze dyfry żeby zyskać na przyspieszeniu.
Na pewno maleje zużycie paliwa przy takim "wydluzajacym" setupie i są niższe RPM niż wcześniej przy tej samej prędkości.
Widzę że 6tka jest trochę krótsza niż 5 w skrzyni 5MT, za to dyfer w wersji z 6MT jest "dłuższy"
https://images.app.goo.gl/MmSQQAhcgbpKtdLP6
Do daily 5mt jest chyba bardziej komfortowa i się nie zacina
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
W zależności od rodzaju skrzyni (5MT/6MT) jest różna ilość zębów w wieloklinie - co za tym idzie, sprzęgło jest inne. Pojemność silnika nie ma znaczenia.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dokładnie, trzeba zmienić ustawienia mapek biegów/przełożeń coby tabelki od otwarcia przepustnicy się nie pogubiły. Dodatkowo mapy tempomatu także trzeba ustawić pod inną skrzynię

Dobrze mówi ! Polać mu wina!
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Mierzyłem spalanie i spadło ok 1.5 litra na 100 km po wymianie dyfra z 4.1 na 3.7 (i updated map by five) przy normalnej jeździe. Ta sama skrzynia 5.
11.5 L vs 9.8 cykl mieszany.
Oczywiście warunki jazdy nigdy nie są takie same, ale o ile wcześniej nie byłem w stanie przejechać 350-360 km bez zapalenia się rezerwy, o tyle teraz zawsze przekraczam bez problemu 400 zanim się zapali.
11.5 L vs 9.8 cykl mieszany.
Oczywiście warunki jazdy nigdy nie są takie same, ale o ile wcześniej nie byłem w stanie przejechać 350-360 km bez zapalenia się rezerwy, o tyle teraz zawsze przekraczam bez problemu 400 zanim się zapali.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 
