[NC] kluczyk / pilot / immo

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 kwie 2020, 21:13

Hej,

siedze nad tematem programowania pilotow w NC? Mam tylko 1 dzialajacy kluczyk (immo i zamek centralny). Zakupilem uzywany kluczyk, przelozylem grot i proboje sparowac z autem


Wygooglalem ze procedura programowania pilota do ZC jest nastepujaca

1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte

2: Włóż kluczyk do stacyjki. W ciągu 10 sekund przekręć 3x kluczyk na pozycję 2 stacyjki – włączone (zapłon). Zostaw kluczyk w stacyjce na pozycji 1 wyłączony.

3: Otwórz i zamknij drzwi 3x, pozostaw otwarte (można zamiast tego 3 x nacisnąć przycisk czujnika zamknięcia drzwi)

4: Komputer powinien zareagować zamykając i otwierając rygiel drzwi.

5: Naciśnij przycisk zamykania pierwszym pilocie 2x – Komputer powinien już reagować na kluczyk.

6:. Jeżeli chcesz zaprogramować drugi kluczyk, naciśnij przycisk zamykania na drugim pilocie 2x.

7: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki – auto powinno znowu zareagować zamykając i otwierając rygiel.

niestety o ile procedura uruchamia się prawidłowo to auto reaguje wyłącznie na oryginalny kluczyk, na drugi nie (podczas naciskania przycisków LED mruga)

zakupilem kluczyk do M 2 3 4 5 6 CX7 RX8 Visteon, wyglada podobnie jak ori
IMG_20200416_215656.jpg
IMG_20200416_215656.jpg (1.17 MiB) Przejrzano 2879 razy
niestety okazało się że w środku elektronika jest inna
IMG_20200416_165446.jpg
mitsubishi
IMG_20200416_165446.jpg (845.88 KiB) Przejrzano 2879 razy
IMG_20200416_165354.jpg
visteon
IMG_20200416_165354.jpg (857.52 KiB) Przejrzano 2879 razy
wyglada na to ze sa 2 rozne systemy kodowania (Visteon i Mitsubishi) ktore Mazda zmienila w okolicach 2006/2007.

Edit: jeśli mamy właściwą elektronikę (Mitsubishi) to programowanie ZC działa zgodnie z opisem

programowanie immo dokonuje sie np. za pomoca Forscan (konieczna licencja). Jutro bede probowal.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2020, 21:13 przez Alex, łącznie zmieniany 4 razy.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 kwie 2020, 11:42

udalo sie zaprogramowac immo, Forscan dobra rzecz :) Na obecna chwile mam zaprogramowane w ECU 4 kluczyki, z ktorych posiadam 2 :o wyprostuje sie

procedura jest nastepujaca:

potrzebny jest kabelek ELM327 + program Forscan z licencja rozszerzona (daja trial na 2 miesiace za friko, trzeba sie na forum zarejestrowac)

najpierw sprawdzamy czy transponder w nowym kluczyku odpowiada
https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=1581

wlasciwe programowanie immo
https://www.forscan.org/forum/viewtopic ... 81cbfb1d18
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2020, 11:42 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

17 kwie 2020, 14:22

fajnie, że Ci się udało.
A czy podczas "doktoryzowania się" z programowania kluczyka natrafiłeś może na informacje jak to zrobić ale z kartą Keyless? Czy to w ogóle wykonalne w domowych warunkach? Musiałbym dorobić u siebie, mam wersje NC 2006r z USA.
NB, 1/2NBFL, NC
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 kwie 2020, 17:51

tu masz cos nt programowania kart do CX-9
https://www.mazdaforum.com/forum/mazda- ... 663/page2/

pisza ze trzeba miec 2 karty juz dzialajace by doprogramowac trzecia


Można też wyczytać że przy zwykłych kluczykach też można w ten sposób doprogramowac kolejny. Ale trzeba mieć już 2 działające i opcja nie może być zablokowana w ECU. Nie próbowałem.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 maja 2020, 19:03

no i w koncu mam 2 w pelni dzialajace kluczyki 8-)
IMG_20200507_194707.jpg
dwa kluczyki
IMG_20200507_194707.jpg (709.29 KiB) Przejrzano 2685 razy
trafil sie 4-przyciskowy z Mazdy 6, jako ze elektronika byla wlasciwego typu (pytajcie sprzedawcow) procedura parowania z autem zadziałała za pierwszym razem.

Czwarty przycisk robi ..... dokładnie nic .... przyznaje ze liczyłem choć na 1 mrugniecie światełkami ... :(



jak rozpoznać z jakim systemem pilota mamy do czynienia? Należy rozpołowić kluczyk na część pilot oraz grot z transponderem. Otwieramy "scyzoryk" i w miejsce wskazane strzałką wciskamy mały śrubokręcik lub coś podobnego. To zwalnia blokadę i możemy rozdzielić połówki kluczyka
2020-5-7 19-39-17.jpg
rozpolawianie
2020-5-7 19-39-17.jpg (66.53 KiB) Przejrzano 2685 razy
ostrzegam przez działaniami siłowymi - jeśli zapadka sie złamie to jest problem. Można co prawda skleić kluczyk na stałe ale potem nie da sie wymienić baterii. Wiec nie polecam :roll:

po rozpołowieniu patrzymy (w moim przypadku przez lupę) na część pilota. Jeśli mamy szczęście to zobaczymy wyraźny napis Visteon bądź Mitsubishi:
2020-5-7 19-36-39.jpg
visteon
2020-5-7 19-36-39.jpg (84.32 KiB) Przejrzano 2685 razy
2020-5-7 19-37-14.jpg
mitsubishi
2020-5-7 19-37-14.jpg (77.05 KiB) Przejrzano 2685 razy

a jeśli mamy pecha nie zobaczymy nic (tak mam na oryginalnym kluczyku, może ma wymienioną obudowę?)
2020-5-7 19-37-27.jpg
pech
2020-5-7 19-37-27.jpg (92.23 KiB) Przejrzano 2685 razy

moduły grota/transpondera można zamieniać z modułami pilota.


Moduły pilota Visteon i Mitsubishi są inaczej zbudowane wewnątrz. Nie da się przełożyc elektroniki do innej obudowy, nie udało mi się też przełożyć samych przycisków (visteon miał w lepszym stanie)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 maja 2021, 17:47

chinscy bracia nie próżnują. Zrobili np. zamienniki obudów do kluczyków Mazdy

http://pl.aliexpress.com/item/400120860 ... hweb201603_

do wyboru, do koloru, 3-, 4-przyciskowe, do elektroniki visteon i mitsubishi, z grotem lub sam pilot. Zdecydowałem się zaryzykować i zakupiłem:
IMG_20210430_140628.jpg
IMG_20210430_140628.jpg (1.09 MiB) Przejrzano 2347 razy
Wygląda ładnie, konstukcja podobna do oryginału. Niestety jedynie podobna, kompatybilność części niezabardzo:
- zamiennik pilota nie chce połączyć się trwale z oryginalną częścią grot+immo. Nie zatrzaskuje się albo zatrzaskuje na chwilę i zaraz rozpada na 2 części. Zamiennik z zamiennikiem pasuje ok.
- w zamienniku grota jest miejsce na pastylkę transpondera, jednak wydobycie jej z oryginalnej obudowy to jest wyzwanie... Oryginalną obudowę transpondera i grota zniszczyłem bo doszedłem do wniosku że jedyną metodą jest wycinanie plastiku wokół transpondera po kawałeczku. Jeszcze nie wiem czy mi się udało ... czy popsułem jeszcze do tego transponder.
- składanie pilota w całość wymaga cierpliwości (ok, to normalne). Przyciski działają opornie, jeszcze nie wiem czy to wina mojej elektroniki pilota czy nie
- brak loga, trzeba przełożyć. Czyżby chińczycy zaczeli przestrzegać polityki znaków towarowych?? to akurat mały problem, wystarczy trochę szczęścia by wydobyć logo nie łamiąc go a potem trzeba przykleić cienką taśmą dwustronną. .... loga mozna też dokupić. Ale tylko osobno, z kluczukiem nie widzialem
- grot z uchwytem nie bardzo pasuje do obudowy. Składa się ale sprężyna nie ma siły otworzyć kluczyka
- przełożenie oryginalnego grota do zamiennika uchwytu wymaga pół godziny pracy ślusarskiej (w moim przypadku). Chyba lepiej pójść do ślusarza i dorobić grot

więc będę ostrożny w polecaniu, chyba że ktoś ma nadmiar wolnego czasu, lubi dłubaninę i ćwiczenie cierpliwości - wtedy jak najbardziej!

oczywiscie chinczycy mają też chipy traspondera, trzeba tylko znaleźć właściwy, poczekać parę tygodni i mieć nadzieję że zadziała. Podobnie jak z logiem Mazda - widziałem je tylko osobno, z kluczykiem razem nie

tbc...
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 maja 2021, 19:51

[usunieto dużą ilość słów nienadajacych sie do druku]

z dobrych wiadomości - nie popsulem transpondera! Mimo istotnych uszkodzen obudowy działa. Nadal nie wiem jak on jest zamontowany w kluczyku, czy na klej czy co.

z cyklu znajdz kilka różnic
IMG_20210503_193323.jpg
IMG_20210503_193323.jpg (707.52 KiB) Przejrzano 2335 razy
IMG_20210503_193303.jpg
IMG_20210503_193303.jpg (731.74 KiB) Przejrzano 2335 razy
po lewej elektronika 4-przyciskowa (z Mazdy 6 bodaj) po prawej 3-przyciskowa. Istotna roznica to uzycie innych mikro-switchy w wersji 4 przyciskowej. Mają plastikowe przyciski i znacznie lepiej działają. Nie wiem, może te 3-przyciskowe ktore mam są bardzo sfatygowane. Albo wymagają innej obudowy, dokładnie mówiąc innej gumki i innych przycisków. Tak, przyciski plus gumka stanowią komplet! Nie da się nimi żonglować, tzn. nie da się jeśli chcemy by działało [brzydkie wyrazy wymoderowano]

Po jakiś dwóch godzinach zabawy :x doszedlem do posiadania 2 pilotów które prawie działają. Nie wiem ocb ale albo obudowy są przystosowane do elektroniki z tymi lepszymi mikroswitchami albo sa po prostu do dupy. Pisałem że poskladanie tego to mordęga, ale po 20 probie da się znaleźć właściwą sekwencję ruchów. Tylko co z tego jeśli np.:
- bateria nie styka i trzeba doginać blaszki, uważać by nie wyskoczyły z plastiku i nie zwarły baterii
- jeśli już udało się złożyć to miejmy nadzieję że bateria styka i pilot działa
- jeśli już pilot działa to jedynie trzeci przycisk działa przyzwoicie. Dwa główne trzeba BARDZO MOCNO dusić by zadziałały. Spróbuję wymienić mikroswitche, zobaczymy czy coś to da. W tej chwili jest to dla mnie nieakceptowalne

podsumowując - nadal polecam znalezienie sprawnego oryginalnego kluczyka z w właściwą elektroniką pilota i zaprogramowanie go.

Mam bodaj 3 wolne obudowy pilota 3-przyciskowego, jeśli ktoś chce się pobawić - oddam w zamian za parę gramów relanium lub ekwiwalent Obrazek

aaaaa... bateria jest typu 1620
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 maja 2021, 10:29

Udało się wymienić mikrowylacznik z gumowym przyciskiem (nie przezyl demontażu) na ten większy plastikowy (do testów wziąłem z pilota 4 przyciskowego) . I działa to całkiem ładnie z zamiennikiem obudowy.

Mikrowylaczniki da się kupic w rozsądnej ilości i cenie (tzn 10 szt za w sumie 20zl pare dni oczekiwania) - Panasonic EVQP2002M

4.7x3.2mm wysokość 2.1mmObrazek

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
MaciejG
Donator
Donator
Posty: 122
Rejestracja: 30 kwie 2014, 12:53
Model: NC
Lokalizacja: Nowa Wieś (WPR)

04 maja 2021, 10:52

Alex pisze:
03 maja 2021, 19:51
Mam bodaj 3 wolne obudowy pilota 3-przyciskowego, jeśli ktoś chce się pobawić - oddam w zamian za parę gramów relanium lub ekwiwalent Obrazek
A czy masz może oryginalną obudowę od pilota Mitsubishi?

Bo ja ułamałem zatrzask, dokupiłem chińską, ale napotkałem te same problemy (po złożenie kluczyka z części oryginalnych i chińskich scyzoryk działa kiepsko), więc na razie mam 'składaka' jako zapas, bo z autem dostałem działające 2 komplety.
Najłatwiej byłoby mi znaleźć oryginalną obudowę Mitsubishi i tylko wymienić część z zatrzaskiem - wtedy nie musiałbym przekładać transpodera ani elektroniki, więc jakbyś miał, to daj znać na priv. :)
Dzięki.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 maja 2021, 10:58

swietego grala latwo nie oddalbym, nawet gdybym mial.

Do oddania sa tylko zamienniki, same obudowy pilotów. Pewnie bede mial tez kilka pasujacych mikrowylacznikow ale jako ze jest szansa na sensowne dzialanie to cena wzrosnie :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
MaciejG
Donator
Donator
Posty: 122
Rejestracja: 30 kwie 2014, 12:53
Model: NC
Lokalizacja: Nowa Wieś (WPR)

04 maja 2021, 11:30

Alex pisze:
04 maja 2021, 10:58
swietego grala latwo nie oddalbym, nawet gdybym mial.

Do oddania sa tylko zamienniki, same obudowy pilotów. Pewnie bede mial tez kilka pasujacych mikrowylacznikow ale jako ze jest szansa na sensowne dzialanie to cena wzrosnie :lol:
:D :D :D
Z ciekawości - próbowałeś dowiedzieć się w ASO ile kosztuje kluczyk/obudowa?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 maja 2021, 12:05

Nie. Może ktoś sprawdzi?

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
bakujakub
Posty: 13
Rejestracja: 25 sty 2021, 21:35
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

13 maja 2021, 22:41

Pytałem i z tego co pamietam to ok 500zł ;)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 maja 2021, 10:36

naprawilem kilka pilotow uzywajac mikroprzelacznikow Panasonic EVQP2002M i chinskich zamiennikow obudow. Wnioski sa nastepujace:

- mikroprzelaczniki powinny miec wieksza sile nacisku potrzebna do zadzialania. Klawisze pilota zrobily sie zbyt czule. 2002M ma 1N, sa jeszcze modele 1.6N, 2.4, 3.5, 4, 5N. Mi sie juz nie chce szukac ktore sa optymalne. jbc tu macie dokumentacje
https://www.tme.eu/Document/1a44fdb2e30 ... series.pdf

- najbardziej krytyczny jest srodkowy mikroswitch (otworz). Czesto wymiana tylko jego poprawia dzialanie calego pilota wystarczajaco

- dolnego przelacznika zwykle nie potrzeba wymieniac. oryginal z gumowym przyciskiem dziala przyzwoicie
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

29 kwie 2023, 11:56

Odgrzewając temat - padł mi pilot. Najpierw padła bateria - wymieniłem, podziałało niecały miesiąc i znów zdechł. Niby kontrolka świeci, ale auta nie otwiera. Pomyślałem - pewnie bateria jakiś leżak magazynowy, kupuję nową. Kupiłem, wymieniłem - lampka na pilocie świeci, samochód zero reakcji. Znacie kogoś, kto może go naprawić? Nie ukrywam, że życie z jednym sprawnym pilotem, kiedy używa się alarmu (parkowanie pod blokiem rządzi się swoimi prawami...) jest dość stresujące. Podejrzewam, że w ASO dorobienie pilota i kluczyka pewnie puści mnie z torbami, więc wolałbym to dać komuś, kto po prostu ogarnia temat i naprawi to co mam.
Obrazek
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

29 kwie 2023, 12:02

Kazdy dorabiacz kluczow samochodowych w okolicy ogarnie to szybko i moze na poczekaniu.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 kwie 2023, 12:36

Spróbuj sparować jeśli nie pomoze kup używkę i sparuj, pisałem na początku wątku

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

29 kwie 2023, 13:07

W sumie nawet o tym nie pomyślałem, w takim razie będzie trzeba do kogoś się udać.

Dodam jeszcze w ramach ciekawostki dla osób szukających pilotów itp - znalazłem na ali kompletne piloty/kluczyki z elektroniką i pestką od immo po 40-50zł, sprzedający pisze że trzeba sobie tylko doprogramować pilot i immo no i dorobić grot albo włożyć swój. Jakby kogoś to interesowało to szukamy na ali wpisując oznaczenie swojego pilota (czyli np. w moim przypadku Mitsubishi SKE126-01), oznaczenie na pilocie macie widoczne po oddzieleniu części z przyciskami od tej z grotem.
Obrazek
xs_
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2022, 16:04
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

28 sie 2023, 17:06

Cześć, niedawno zakupiłem NCka i miałem podobny problem - tylko jeden kluczyk - tak trafiłem do tematu i dorzucę coś od siebie.
Mój kluczyk to wersja 4 przyciskowa - Otwieranie/Zamykanie, Otwieranie klapy bagażnika, Alarm.
Obrazek
Dodatkowo moja miata jest importowana z USA - dlatego zamiast kupować używane kluczyki wolałem kupić nowy z Aliexpress.

Po wpisaniu frazy "mazda mx5 key" na ali wyskakuje dużo propozycji, ważne aby szukać zestawu - pilot + grot który trzeba przyciąć + chip 4D63 - to transponder immobilisera, często w zestawie też jest już bateria. Pośród ofert najwyższe oceny widzę wśród produdenta którego wybrałem - KEYYOU, Link: https://pl.aliexpress.com/item/1005004469489603.html - opinie były dobre, oferowali nawet przycięcie grotu na podstawie zdjęcia(nie skorzystałem o czym później), ceny jak to na ali - bardzo różne za ten sam produkt ale z kuponem zapłaciłem ok. 55 zł z przesyłką InPost - polecam, idzie bardzo szybko.
Podczas kupowania jest całkiem sporo wersji do wyboru, mojego pilota były 2 wersje 313.5MHz oraz 315MHz, ten krok jest ważny, najlepiej dobierać po kodzie FCC ID nadrukowanym na oryginalnym pilocie, widocznym po zdjęciu grota.

Obrazek

W moim przypadku wybrałem wersję SKE-125 - 315MHz - BGBX1T478SKE125-01.

Klucz przyszedł do paczkomatu, jakość oceniam na dobrą, spasowanie miejscami gorsze ale jest wykonany solidnie.
Obrazek

Następny krok to przycięcie - udałem się do punktu w Bonarce w Krakowie - na wstępie powiedziano że nie biorą odpowiedzialności bo to zamiennik, klucz sprawdziłem dopiero po powrocie wieczorem, w domu - nie pasował, różnica w grubości pomiędzy kluczami gołym okiem widoczna - nawet nie użyli miarki :x .
Akurat rano wybierałem się w rodzinny Beskid Żywiecki więc odpuściłem próbę reklamacji, na miejscu udałem się do lokalnego zegarmistrza który dorabiał mi już wcześniej klucze - Zegarmistrz CH Huta Węgierska Górka - polecam, wymierzone i docięte precyzyjnie, klucz pasuje, czas na programowanie immo.

Tutaj mamy kilka opcji - gdy mamy 2 klucze sprawa jest prosta - 3 klucz można dodać do pamięci samochodu - immo + pilot odpowiednią sekwencją o której wspominaja na forum miata.net - https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=435772.
Ja niestety mam tylko 1 klucz, na anglojęzycznej grupie FB przeczytałem że niektórym się udało tą metodą zaprogramować klucz mając tylko 1 oryginalny - w moim przypadku się nie udało.
3 opcja to zaprogramowanie kolejnego klucza za pomocą FORScan - tutaj potrzeba kilku rzeczy:
- Kompa z Windowsem - wersje Android/iOS FORScana nie mają opcji programowania PATS.
- Rozszerzonej licencji - jak już wspomniano wcześniej, można otrzymać trial na 2 miesiące za rejestrację na forum.
- Kabel OBD2 lub kostkę OBD2 bluetooth - jeśli nasz komp obsługuje połączenia Bluetooth, lub gdy mamy dodatkowy nadajnik, kabel podobno jest mniej problematyczny. Zarówno kabel jak i kostka powinny obsługiwać standard ELM327.

Mój Windows nie ma bluetooth więc zdecydowałem się kupić nowy kabel - na allegro jest ich sporo, wybrałem ten, opinie wskazywały że działa z FORScanem, trzeba było tylko zainstalować sterowniki z chińskiej strony które znalazłem w opiniach na allegro:
https://allegro.pl/oferta/interfejs-dia ... 0945038294

Potem sprawa jest już prosta, trzeba podążać zgodnie z instrukcjami które @Alex wrzucał powyżej:
Alex pisze:
17 kwie 2020, 11:42
wlasciwe programowanie immo
https://www.forscan.org/forum/viewtopic ... 81cbfb1d18

Od siebie dodam że polecam używanie FORScana w wersji angielskiej a nie polskiej - miejscami brakuje tłumaczeń i instrukcje są niepełne, dodatkowo w procedurze serwisowej "Programowanie PATS" nie wybierałem opcji kasowania kluczy tylko zamiast tego użyłem "Programowanie klucza zapłonu" / "Ignition Key Programming". Jak już się podłączyłem to programowanie klucza trwało może 3 minuty, mogę już odpalić samochód 2 kluczami. :D

Programowanie pilota to już formalność, udało mi się za 2 razem z sekwencją wspomnianą na początku wątku. :D

Ostatni krok to uzupełnienie logo - przy kupowaniu kluczyka na ali wpisałem również "mazda logo" i znalazłem 5 sztuk za 2 zł, prezentuje się to tak:
Obrazek

Teraz mam już 2 kompletne kluczyki. :D Razem kosztowało mnie to:

- Klucz 55zł
- Naklejki z logo mazdy - 2zł
- Przycinanie grotu - 30zł
- Kabel ELM327 - 85zł

Razem 172 zł, chyba taniej niż w ASO, szczególnie jak już macie kostkę/kabel. :D
ODPOWIEDZ