Swap 2.0 na poliftowy 2.0, a może na 2.5?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

krakus
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:35
Model: NC
Wersja: 2.0 Bilstein
Lokalizacja: Warszawa

01 kwie 2020, 17:00

Cześć,

Przez własną głupotę doprowadziłem do uszkodzenia panewek w mojej NC 2.0 2006. Z mechanikiem uzgodniliśmy, że lepszym rozwiązaniem niż remont, będzie kupno nowego silnika. Z ofert, które znalazłem najlepiej wygląda silnik z poliftowej NC 2010 o oznaczeniu LF (dodam również, że to anglik). Czy ktoś miał może do czynienia z podobnym przypadkiem i może podpowiedzieć, czy podmiana będzie bezproblemowa?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

01 kwie 2020, 17:24

Będzie bezproblemowa, ale takiego silnika nie kupisz w normalnych pieniądzach. Wsadzaj 2.5l!
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

01 kwie 2020, 22:21

Tylko 2,5 ! :)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

02 kwie 2020, 5:25

Kolega jak domniemuje ma już na oku silnik z angola a tu wyznawcy religii 2,5 się rzucili ;) :D
Słupek w angolu jest taki sam jak w Europie, osprzęt zostawisz swój i wszystko jest p&p
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

02 kwie 2020, 6:09

krakus pisze:
01 kwie 2020, 17:00
Cześć,

Przez własną głupotę doprowadziłem do uszkodzenia panewek w mojej NC 2.0 2006. Z mechanikiem uzgodniliśmy, że lepszym rozwiązaniem niż remont, będzie kupno nowego silnika. Z ofert, które znalazłem najlepiej wygląda silnik z poliftowej NC 2010 o oznaczeniu LF (dodam również, że to anglik). Czy ktoś miał może do czynienia z podobnym przypadkiem i może podpowiedzieć, czy podmiana będzie bezproblemowa?

Pozdrawiam
Dajesz 2.5 nie bedziesz żałować, wierz mi :)
krakus
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:35
Model: NC
Wersja: 2.0 Bilstein
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2020, 11:28

Poczytałem wczoraj trochę na ten temat i mam wątpliwości. Głównie jeśli chodzi o charakterystykę tego silnika - podobno jedzie bardziej w środkowym zakresie obrotów i nie bardzo lubi wysokie kręcenie. Dopiero wymiana wałków powoduje, że łapie trochę oddechu i jest większy sens kręcenia go w wyższe partie obrotów. Ktoś może potwierdzić, bądź zaprzeczyć? Nie ukrywam, że podoba mi się wizja tego poliftowego 2.0, który kręci się 500 obrotów wyżej niż ten mój. Ludzie również piszą, że 2.5 bardziej wibruje...

Zacząłem rownież szukać tego motoru i z polskich źródeł znalazłem tylko silniki od fordów fusion. Ceny podobne do znalezionego 2.0. Ktoś może potwierdzić, że przykładowo ta jednostka będzie pasować - https://allegro.pl/oferta/silnik-2-5-sl ... 8725677386.
Znalazłem również listę "pasujących modeli":

2009–2013 Mazda6 (North America)
2009–2011 Mazda Tribute
2010–2013 Mazda Axela/Mazda3
2009–2019 Ford Escape
2010–present Ford Fusion
2014–2018 Ford Transit Connect
2010–2011 Mercury Milan
Ma to sens?

Zastanawiam się również, czy mój niedawno zakupiony kolektor 4-1 z I.La będzie pasować do 2.5...

Byłem już prawie zdecydowany na ten 2.0, a po nocy researchu już nawet nie wiem jak się nazywam za bardzo :D
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

02 kwie 2020, 14:36

Moze ja napisze swoje odczucia.
Po zmianie z 2.0 ma 2.5 naprawde zastanawiam sie dlaczego auto nie zostało fabrycznie w ten silnik wyposażony.
Największa roznica oczywiście w niucie. To niebo a ziemia. Ciągnie od dolu tak jak 2.0 przy górnej granicy. Faktycznie poci sie od 6000 obrotów i tutaj juz tylko walki, ktore akurat tez nie sa niewiadomo jakim wydatkiem. ( zobaczymy jak bedzie u mnie, ale planuje mniejwiecej za 2 miesiące zakładać). :ugeek:
Nie odczułem żadnej różnicy w drżeniu czy czymś takim.
Kolektor z tego wiem bedzie Ok :)

Na swapa polecam ekipę Five’owska z Bydgoszczy. :) to była najlepsza decyzja jaka podjąłem. Nie wyobrażam sobie samemu szukac i załatwiać silnik. Poprostu oddałem auto na gotowca. :kciuk:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

02 kwie 2020, 21:13

Malcolm, jak wysoko można kręcić 2,5 z wałkami? Do daily taka kombinacja to może być "sweet spot". Ciągnie jak diesel z dołu i kręci wysoko.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

02 kwie 2020, 21:51

Fachowcem nie jestem, miałem po prostu okazję przejechać się kilkoma 2.0 i jednym 2,5.
Jeździłem szarym NC 2,5 który ostatnio się sprzedał na forum strojonym przez Fivopaca.
Różnica jest bardzo duża na korzyść 2,5 , auto bardzo dobrze ciągnie z dołu właśnie , co jest bardzo przyjemne:)
To był właśnie silnik z Forda Fusion, banan na twarzy:) moja następna Miata jak się skończy Corona to pewnie będzie NC 2,5:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

03 kwie 2020, 9:31

Byłbym ostrożny. Wymiana silnika nie generuje takich kosztów jak SWAP. Nie każdy mechanik ma ogarnięty temat, a do tych którzy mają trzeba zapisywać się i czekać kilka miesięcy.
Przy swapie trzeba jeszcze wykonać strojenie, w tym celu nabyć licencję ECUtek. Silnik 2.5 jak już wspomniano nie kręci się wysoko bez dalszych przeróbek, co dla niektórych może być problemem. Osobiście z 2.5 jeździło mi się duuzo lepiej niż z 1.8, ale zależało mi właśnie na mocy w średnim zakresie obrotów, a nie kręceniu do odcinki na torze.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2020, 18:17 przez tytusr, łącznie zmieniany 1 raz.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

03 kwie 2020, 15:42

Tomai pisze:
02 kwie 2020, 21:51
Fachowcem nie jestem, miałem po prostu okazję przejechać się kilkoma 2.0 i jednym 2,5.
Jeździłem szarym NC 2,5 który ostatnio się sprzedał na forum strojonym przez Fivopaca.
Różnica jest bardzo duża na korzyść 2,5 , auto bardzo dobrze ciągnie z dołu właśnie , co jest bardzo przyjemne:)
To był właśnie silnik z Forda Fusion, banan na twarzy:) moja następna Miata jak się skończy Corona to pewnie będzie NC 2,5:)
Czy ta szara nie był to SWAP z 1.8 bez aktywnej zmiennej fazy vvt?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
wromiata
Donator
Donator
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Wrocław

03 kwie 2020, 21:41

Tomai pisze:
02 kwie 2020, 21:51
Fachowcem nie jestem, miałem po prostu okazję przejechać się kilkoma 2.0 i jednym 2,5.
Jeździłem szarym NC 2,5 który ostatnio się sprzedał na forum strojonym przez Fivopaca.
Różnica jest bardzo duża na korzyść 2,5 , auto bardzo dobrze ciągnie z dołu właśnie , co jest bardzo przyjemne:)
To był właśnie silnik z Forda Fusion, banan na twarzy:) moja następna Miata jak się skończy Corona to pewnie będzie NC 2,5:)
jestem świeżym właścicielem NC 2.5, z dużą dozą prawdopodobieństwa właśnie tej którą opisujesz. jeździ jak marzenie, dopieszczona pod maską z każdej strony. Tak jak było wyżej wspomniane również zachodzę w głowę dlaczego Mazda na zdecydowała się na ten silnik w stocku. Wcześniej jeździłem 1.8, mazda była przyjemna do jazdy po mieście, ale teraz to co jest teraz, to niebo, a ziemia!
U siebie mam właśnie silnik 2.5 duratec z Fusiona '12 w automacie :D
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

04 kwie 2020, 13:39

jestem świeżym właścicielem NC 2.5, z dużą dozą prawdopodobieństwa właśnie tej którą opisujesz. jeździ jak marzenie, dopieszczona pod maską z każdej strony. Tak jak było wyżej wspomniane również zachodzę w głowę dlaczego Mazda na zdecydowała się na ten silnik w stocku. Wcześniej jeździłem 1.8, mazda była przyjemna do jazdy po mieście, ale teraz to co jest teraz, to niebo, a ziemia!
U siebie mam właśnie silnik 2.5 duratec z Fusiona '12 w automacie :D
1.8 strasznie słaby był ten silnik jak na takie auto. Niby 126 km, ale jeździło to niewiele lepiej od fabii 1.4 bez turbo. Od 3 biegu włącznie padaka. Dodajmy brak LSD, brak VVT. Co to miało być? Kiedyś zrobiłem wydech i strojenie tego silnika... Kasa w błoto. Dobrze że przynajmniej licencja ECUtek i wydech przydały się po swapie i przy kompresowaniu później.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 kwie 2020, 15:03

Wolnossace 1.8 a skompresowane 2.5 to spora różnica raczej.

Zreszta nie ma niewiadomo czego oczekiwać po strojeniu wolossaka. 1.8 z nc jest zdlawiony mocno poprzez kiepski walek ssący i brak vvt, sytuacja podobna jak przy 1.6 90km w poliftowej na
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2020, 18:58

Co to w ogóle był za pomysł pchania w najcięższą miatę silnika o mocy 126 KM? :facepalm:
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 kwie 2020, 19:13

waran pisze:Co to w ogóle był za pomysł pchania w najcięższą miatę silnika o mocy 126 KM? :facepalm:
Moim zdaniem prosty - dla kogoś nie oczekujących osiągów na prostej a chcącego np delektować się jazda z wiatrem we włosach. Wbrew pozorom to całkiem spora ilość posiadaczy Mx

Zaraz nas mod przeswięci za oftopy :D
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 kwie 2020, 20:30

wromiata pisze:
03 kwie 2020, 21:41
Tomai pisze:
02 kwie 2020, 21:51
Fachowcem nie jestem, miałem po prostu okazję przejechać się kilkoma 2.0 i jednym 2,5.
Jeździłem szarym NC 2,5 który ostatnio się sprzedał na forum strojonym przez Fivopaca.
Różnica jest bardzo duża na korzyść 2,5 , auto bardzo dobrze ciągnie z dołu właśnie , co jest bardzo przyjemne:)
To był właśnie silnik z Forda Fusion, banan na twarzy:) moja następna Miata jak się skończy Corona to pewnie będzie NC 2,5:)
jestem świeżym właścicielem NC 2.5, z dużą dozą prawdopodobieństwa właśnie tej którą opisujesz. jeździ jak marzenie, dopieszczona pod maską z każdej strony. Tak jak było wyżej wspomniane również zachodzę w głowę dlaczego Mazda na zdecydowała się na ten silnik w stocku. Wcześniej jeździłem 1.8, mazda była przyjemna do jazdy po mieście, ale teraz to co jest teraz, to niebo, a ziemia!
U siebie mam właśnie silnik 2.5 duratec z Fusiona '12 w automacie :D
Tak, to jest teraz Twoja Miata:) Zazdrość :))Pozdrawiam:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

04 kwie 2020, 22:00

Wracajac do tematu. SWAP to trochę więcej zabawy i konieczność strojenie z zakupem licencji. Przy okazji może warto też zupgradeowac cały wydech z kolektorem włącznie. Gdybym miał padnięte 1.8 to szedłbym w SWAP mimo kosztów bo jazda z 1.8 ogranicza uliczny fan. Nie da się sensownie pościgać spod świateł, porządnie spalić gumy (brak LSD), 3 bieg to już the end. Byłem zaskoczony jak ten samochód ślamazarnie na 3 nabiera prędkości nawet na wysokich obrotach. Mnie to męczyło. Teraz z koleji muszę nauczyć się od nowa panować nad autem bo na 3 traci trakcje przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Co do 2.0 to niech jakiś użytkownik 2.0 powie czy warto ponieść dodatkowe koszty i zrobić 2.5
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

04 kwie 2020, 22:12

Alex pisze:
04 kwie 2020, 19:13
Zaraz nas mod przeswięci za oftopy :D
Eeeeee ja tu żadnych offtopów nie widzę ;) Zmieniam tylko nieco tytuł wątku żeby łatwiej trafić na ciekawy feedback w razie wątpliwości.
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

04 kwie 2020, 22:41

Uświadomcie żółtodzioba czyli mnie, na czym polega taki swap np. mojego 1.8 na 2.5
Czy to jest wymiana zupełnie innego silnika, przykładowo z jakiegoś forda o pojemności 2.5 ?czy ten 1.8 jest przerabiany w jakiś tam sposób na większą pojemność?
Wybaczcie moją niewiedzę w tym temacie;)
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

05 kwie 2020, 7:58

Ziolko73 pisze:
04 kwie 2020, 22:41
Uświadomcie żółtodzioba czyli mnie, na czym polega taki swap np. mojego 1.8 na 2.5
Czy to jest wymiana zupełnie innego silnika, przykładowo z jakiegoś forda o pojemności 2.5 ?czy ten 1.8 jest przerabiany w jakiś tam sposób na większą pojemność?
Wybaczcie moją niewiedzę w tym temacie;)
Wstawianie innego silnika o oznaczeniu MZR, pojemność w tym przypadku 2.5L z Mazdy 6 II, Forda Fusion itp. W MX5 nc były silniki MZR 1.8 i 2.0
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 kwie 2020, 7:59

Swap polega na wstawieniu silnika 2.5 z Mazdy bądź Forda. Silniki 1.8 2.0 2.3 i 2.5 to ta sama rodzina więc większość rzeczy pasuje pług and play acz jest też kilka przeróbek. Na koniec nalezy zestroic ECU. Po calej operacji auto wygląda jak z fabryki, ale dużo lepiej jezdzi

Temat jest kompleksowo opisany na forum, jest też kilka miejsc w PL gdzie można oddać auto i odebrać gotowe.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

05 kwie 2020, 9:32

Czyli teoretycznie jakbym się zdecydował to jeszcze mogę swój zdrowy silnik całkiem dobrze sprzedać i obniżyć w ten sposób koszta całej operacji;)
Na śląsku polecacie kogoś, kto się naprawdę na tym dobrze zna i bez obaw oddać auto do takiego swapa?
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

05 kwie 2020, 10:50

Ziolko73 pisze:
05 kwie 2020, 9:32
Czyli teoretycznie jakbym się zdecydował to jeszcze mogę swój zdrowy silnik całkiem dobrze sprzedać i obniżyć w ten sposób koszta całej operacji;)
Na śląsku polecacie kogoś, kto się naprawdę na tym dobrze zna i bez obaw oddać auto do takiego swapa?
Przy zamianie z 1.8 należałoby jeszcze kupić i wymienić cały moduł ECU, przestroić immobilizer i pociągnąć brakujące kable żeby działało VVT.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 kwie 2020, 11:31

tytusr pisze:
05 kwie 2020, 10:50
Przy zamianie z 1.8 należałoby jeszcze kupić i wymienić cały moduł ECU, przestroić immobilizer i pociągnąć brakujące kable żeby działało VVT.
[/quote]
ciekawe czy Fiveopac nie opracowal jeszcze sposobu by uruchomic VVT na ECU z 1.8
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
krakus
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:35
Model: NC
Wersja: 2.0 Bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2020, 12:50

Widzę, że większość z Was porównuje 1.8 do 2.5 - tu na pewno różnica będzie ogromna. A miał ktoś może do czynienia z poliftową 2.0 i 2.5? Ze strojeniem u mnie raczej nie będzie problemu, bo licencja u five'a już dawno wykupiona, tylko trochę nie było kiedy pojechać w zeszłym sezonie. Kolektor też już mam podmieniony, aczkolwiek czytałem że do 2.5l lepszy byłby kolektor z rurkami o większe średnicy. Goodwin Racing ma taki w ofercie - 1.8 cala.

Ciekawy jestem jaką moc wypluje wystrojony 2.5l z ostrzejszymi wałkami i customowym kolektorem? Ma ktoś info odnośnie takiej konfiguracji?
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

05 kwie 2020, 13:09

ciekawe czy Fiveopac nie opracowal jeszcze sposobu by uruchomic VVT na ECU z 1.8
Z rozmów m.in z nim wynikało, że ECU z 1.8 różni się fizycznie. Nie obsługuje fizycznie VVT oraz Cruise Control (tempomat). Kiedyś dorabiali wiązkę i podłączali, ale nigdy nie działało.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 kwie 2020, 18:16

tytusr pisze:
ciekawe czy Fiveopac nie opracowal jeszcze sposobu by uruchomic VVT na ECU z 1.8
Z rozmów m.in z nim wynikało, że ECU z 1.8 różni się fizycznie. Nie obsługuje fizycznie VVT oraz Cruise Control (tempomat). Kiedyś dorabiali wiązkę i podłączali, ale nigdy nie działało.
Chodzi mi o to czy nie można przypadkiem dołożyć paru elementów i tego uruchomić. W ECU z hond na przykład ludziska takie rzeczy robili
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 kwie 2020, 18:42

krakus pisze:
05 kwie 2020, 12:50
Ciekawy jestem jaką moc wypluje wystrojony 2.5l z ostrzejszymi wałkami i customowym kolektorem? Ma ktoś info odnośnie takiej konfiguracji?
Guardian z forum ma taki zestaw. W jego wątku jest wykres z hamowni. 250Nm i prawie 220KM.
Dla porównania dr. Kokon na podobnym zestawie, ale bez wałków miał wykres na 245Nm i 208KM. Obaj mieli też wymieniony cały wydech, a kolektory chyba o większej średnicy niż ten od Fivea.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
siwydh
Posty: 30
Rejestracja: 03 maja 2019, 21:42
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: łódź

05 kwie 2020, 22:14

ja mam w swoim aucie 2.0 i moge sprzedać i wkladam 2.5 :)
ODPOWIEDZ