Swap 2.0 na poliftowy 2.0, a może na 2.5?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

15 maja 2020, 9:37

Zakładam, że temat jest jeszcze aktualny :)

viewtopic.php?f=26&t=18041&p=505497&hilit=swap#p505497
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 maja 2020, 10:08

chyba nie do konca sie zrozumielismy. Tematy o swapie z 2.0 (guardiana) i 1.8 (ochKarol) i kilka wpisow z zagranicy znam i wiem ze potrzeba wtryski od 2.5, smok oleju z 2.0, wiazka VVT i ECU ktore to obsluguje (Fiveopac pisal niedawno temu ze bada temat uruchomienia VVT oraz tempomatu na ECU z 1.8, brzmi to calkiem niezle) i adaptacja kolektora ssacego oraz kola pasowego z MX

Budzetowe walki oznacza - nie jakies tuningowe za worek siana ani nie z 2.0 bo chyba dosc ciezko zdobyc ale moze z jakiegos popularnego silnika Mazdy badz Forda ktore fajnie jakby kosztowaly rzedu 100-200-300 zlociszy (+koszt regulacji zaworow, wiadomo). Cos w stylu walkow z NA 1.6 115KM ktore montuje sie do NA 1.6 90KM by go odmulic - i faktycznie z 5-10KM daja a kultury pracy silnika nie pogarszaja wcale.

kolektor od Five'a super, niestety nie do konca budzetowy :lol:

nie do konca natomiast rozumiem po co usuwa sie uklad balansujacy w silniku. Chodzi o wkrecanie sie na obroty czy jak?

pogoglałem trochę nt. wałków i wygląda na to że Mazda stosowała tylko 2 rodzaje walków ssących w 2.0 i 2.5 oraz jeden rodzaj wałka wydechowego
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=564488

ssący L3E312420 <- ten nas interesuje
Mazda 6 - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
Miata - 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013

ssący L3G212420A - a to jest ten be
CX-7 - 2010, 2011, 2012
Mazda 3 - 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013
Mazda 5 - 2008, 2009, 2010, 2012, 2013
Mazda 6 - 2009, 2010, 2011, 2012, 2013
Tribute - 2008, 2009, 2010, 2011

wydechowy L30912441A
CX-7 - 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012
Mazda 3 - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013
Mazda 5 - 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2013
Mazda 6 - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013
Speed6 - 2006, 2007
Miata - 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013
Tribute - 2008, 2009, 2010, 2011

niestety nie bardzo chce mi się potwierdzic w EPC z japancars.ru ten wałek w Mazdzie 6 2003-2008, poza tym ciekawe jak odróżnić właściwy wałek od niewłaściwego w rzeczywistości? Bo z tym też różnie bywa, drążyłem temat walkow w NA - 115KM i z MX3 i oznaczenia na wałkach niekoniecznie maja duzo wspolnego z numerami katalogowymi

żeby jeszcze bardziej sprawe skomplikowac wyczytalem
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=600266
że wałek ssący od 2.0 niewiele daje i to wyłącznie >6000rpm, natomiast poniżej całkiem sporo zabiera. Dziwna sprawa
25-20intakecam-1024x649.jpg
25-20intakecam-1024x649.jpg (159.79 KiB) Przejrzano 2196 razy
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
alav
Posty: 18
Rejestracja: 27 lis 2016, 0:09
Model: NC FL
Wersja: Spring
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2020, 21:06

Pytanie trochę z innej beczki - jak od strony formalnej wygląda swap? Czy trzeba auto na nowo zarejestrować, przejść jakieś bardziej zaawansowane badanie techniczne? Czy w praktyce nie robicie nic i jeździcie "na krzywy ryj"?

Zastanawiam się jakie to może mieć konsekwencje na przykład przy jakimś wypadku, co gdy ubezpieczyciel się zorientuje, że jest mocniejszy silnik? Może zrobić regres? Ubezpieczacie swoje Mazdy po swapie tak, jakby były stockowe? Co z numerami silnika, czy to może wyjść podczas kontroli policyjnej?

Z kolei jeśli przejdzie się procedurę ponownej rejestracji, to jak wpływa to na wycenę ubezpieczenia? Macie z tym doświadczenia?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

16 lip 2020, 21:28

Wszytko jest opisane na forum.
Chcesz to zarejestrowac to rzeczoznawca 600zl, rejestracja i masz wbite w dowod. Ubezpieczenie niewiele drozsze.
Malo kto to robi, ja nie bede robic np. Jesli ktos jakims cudem dojdzie do tego ze to 2.5 a nie 2.0 to chwala dla niego.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

17 lip 2020, 8:54

alav pisze:
16 lip 2020, 21:06
Pytanie trochę z innej beczki - jak od strony formalnej wygląda swap? Czy trzeba auto na nowo zarejestrować, przejść jakieś bardziej zaawansowane badanie techniczne? Czy w praktyce nie robicie nic i jeździcie "na krzywy ryj"?

Zastanawiam się jakie to może mieć konsekwencje na przykład przy jakimś wypadku, co gdy ubezpieczyciel się zorientuje, że jest mocniejszy silnik? Może zrobić regres? Ubezpieczacie swoje Mazdy po swapie tak, jakby były stockowe? Co z numerami silnika, czy to może wyjść podczas kontroli policyjnej?

Z kolei jeśli przejdzie się procedurę ponownej rejestracji, to jak wpływa to na wycenę ubezpieczenia? Macie z tym doświadczenia?
Ja dopiero dokonałem zmian w dowodzie po montażu kompresora do 2.5, bo wtedy już było widać pod maską drobne zmiany 😜

Samego 2.5 nie zgłaszałem i nie widzę sensu. Nikt po wypadku nie będzie przecież mierzyć cylindrów, nr silnika już nie ma w dowodzie więc lepiej nic nie zgłaszać.

Rzeczoznawcy i OSKP są niechętnie nastawieni do współpracy i opowiadają różne bzdury byle nie podjąć się zlecenia. Szkoda pieniędzy i nerwów jak jest tylko SWAP na 2.5

Do OC miałem dopłatę chyba 50 PLN. Teraz na nowy rok ubezpieczeniowy płacę za 2499 cm3 i 201 kW w dowodzie tyle samo co rok wcześniej za 1798 cm3 i 93 kW
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

19 lip 2020, 11:04

bjorm pisze:
16 lip 2020, 21:28
Wszytko jest opisane na forum.
Chcesz to zarejestrowac to rzeczoznawca 600zl, rejestracja i masz wbite w dowod. Ubezpieczenie niewiele drozsze.
Malo kto to robi, ja nie bede robic np. Jesli ktos jakims cudem dojdzie do tego ze to 2.5 a nie 2.0 to chwala dla niego.
Rzeczoznawca (który podejmie się zlecenia) i badanie rozszerzone w OSKP, która wogole się zgodzi na podstawie opinii rzeczoznawcy wystawić odpowiednie zaświadczenie do wydziału komunikacji. W wydziale komunikacji czasami chcą zobaczyć też umowę lub fakturę na wykonanie swapu w warsztacie i dolicz koszt wydania nowego dowodu rej. (Bez zmiany tablic). Po wydaniu dowodu, zmianę zgłosić ubezpieczycielowi. Rzeczoznawca chciał zobaczyć też papiery, które poświadczały jaki serwis/warsztat robił SWAP (rachunek/faktura/umowa) oraz wykres z hamowni potwierdzający jaka jest teraz moc silnika
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 sty 2021, 21:37

Zastanawiam się nad kupnem NC ......jest pare opcji... albo kupić 2,0.... i mieć 6 biegow LSD i Bilstein, no i chyba lepszy ECU.....? - droga opcja....ale mam już te właśnie dodatki na których mi zależy...
Lub kupno 1.8 bez niczego z tych dodatków ..tańsza opcja...pytanie: czy dam radę dokupić LSD? bo na razie nie znalazłem w ogłoszeniach, może nie szukałem tam gdzie trzeba...
Oczywiście docelowo wleci 2,5....
Co myślicie?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

12 sty 2021, 21:53

Jak chcesz ładować 2.5 to zakup 1.8 opłaca się tylko wtedy kiedy cena jest zajebista bo silnik do wyrzucenia.
Dołożenie LSD i innych rzeczy to kolejne koszty, samo szukanie kompa do swapa to co najmniej 600zl, co pokazuje forum, a masz jeszcze przerobienie kluczyków i kodowanie. Powiem ci tak, lepiej kup ładne i zadbane 2.0 i w nie ładuj to co miałbyś dać na swapa z biedy 1.8 na 2.5. Zaoszczędzisz masę czasu i ślęczenia na forum.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 sty 2021, 22:49

ECU od 2.0 czasem udaje się kupić taniej niż za 500zl (a może i inne tańsze opcje powstaną... pracuję nad tym), kodowanie można ogarnąć samemu lub z pomocą kolegów za kwotę nie zwalającą z nóg, szperę można dołożyć i jest dużo tańsza niz na NA/NB, podobnie z rozpórkami itd. Wg moich obserwacji zadbane 2.0 bywają sporo droższe niż 1.8 i ta różnica nie zawsze jest odzwierciedlona w wyposażeniu/stanie. Wiec pomysl by kupić tanie 1.8 i przelozyc wcale zly nie jest.

swap tez staje się powoli trochę tańszy np. nie trzeba stroić na Ecuteku, można na RomDrop
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 sty 2021, 23:16

Dzięki za odpowiedzi:) 2 różne opcje :)
No to powiem tak:
Opcja 1)
NC 2.0 2006 przebieg 96 tys , LSD, Bilstein, 6 biegów ,rozpórka kielichów, lepszy ECU rozumiem:)
cena 32 tys
brak rdzy, bo już oglądałem.

Opcja 2)
NC 1.8 2008 przebieg 150 tys, silnik uszkodzony, wersja bieda
cena 16700....
rdza jeszcze nie wiem , obejrzę

Swap to oczywiscie Five, jeszcze nie wiem kiedy ma czas i ile by to dokladnie kosztowało...aczkolwiek domyślam się plus minus...
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 sty 2021, 23:26

Tomai pisze:
12 sty 2021, 23:16
Dzięki za odpowiedzi:) 2 różne opcje :)
No to powiem tak:
Opcja 1)
NC 2.0 2006 przebieg 96 tys , LSD, Bilstein, 6 biegów ,rozpórka kielichów, lepszy ECU rozumiem:)
cena 32 tys
brak rdzy, bo już oglądałem.

Opcja 2)
NC 1.8 2008 przebieg 150 tys, silnik uszkodzony, wersja bieda
cena 16700....
rdza jeszcze nie wiem , obejrzę

Swap to oczywiscie Five, jeszcze nie wiem kiedy ma czas i ile by to dokladnie kosztowało...aczkolwiek domyślam się plus minus...
jesli opcja 2 nie jest skorodowana i ma klime to stargowac ile sie da i zabrac. Swap wersja minimum to 8k, rozsadnie jest dodac choc kolektor co daje 10k. Szpera + 1k, staby z Rexa jakies 500 i bedzie smigac. Terminy u Five sa dosc dlugie ale mamy dopiero styczen wiec na sezon sie wyrobisz
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 sty 2021, 8:45

2 opcja fajna jak masz dużo czasu na spotykanie się umawianie, czekanie i kolekcjonowanie części.
Wg mnie czas na to jest warty róznicy w kosztach końcowych tych zabaw. Ale to tylko imo.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

13 sty 2021, 10:03

2.0 to juz gotowiec do ew dopuszczenia. Przeważnie lepiej doposazony

Z 1.8 swap to sie robi taki mini projekt
Btw. Gdzie ta szpera, kto ma, ja biere 😛
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 sty 2021, 10:20

2.0 po remapie jeździ lepiej ? w stosunku do serii 2.0 ?
Bo seria 2.0 to jeździ jak moja 1.8 NBFL....:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 sty 2021, 10:32

Tomai pisze:
13 sty 2021, 10:20
2.0 po remapie jeździ lepiej ? w stosunku do serii 2.0 ?
Bo seria 2.0 to jeździ jak moja 1.8 NBFL....:)
No to to 2.0 chyba chodzi na 3 cylindry. Mam obie generacje i była przepaść.

2.0 dostaje duży zastrzyk mocy po dołożeniu kolektora wydechowego. W sumie to najtańsze konie w tym silniku. Remap dalej uważam za fanaberię :P
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2021, 10:36

też miałem te dwa modele i potwierdzam, NC zdecydowanie lepiej się zbiera...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 sty 2021, 10:58

I wszystko się rozjaśnia....2,0 plus kolektor :D
2,5 może później 8-)
Dziekuję za odpowiedzi. :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 sty 2021, 11:00

Napisz do FIve bo niedawno byla akcja na strojenie, niecale chyba 800zl wychodzi za Ecuteka wiec warto to dograc do kolektora + wygaszenie bledu sondy.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 sty 2021, 11:24

@Tomai - żeby było jasne, ja mówiłem o fabrycznym aucie!
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 sty 2021, 14:10

bjorm pisze:
13 sty 2021, 11:00
Napisz do FIve bo niedawno byla akcja na strojenie, niecale chyba 800zl wychodzi za Ecuteka wiec warto to dograc do kolektora + wygaszenie bledu sondy.
800 licencja + cena strojenia by byc precyzyjnym


ace pisze:
13 sty 2021, 10:32
2.0 dostaje duży zastrzyk mocy po dołożeniu kolektora wydechowego. W sumie to najtańsze konie w tym silniku. Remap dalej uważam za fanaberię :P
a jakie sa kryteria fanaberii? :mrgreen: bo mi sie zdaje ze cala zabawa z MX5 to jedna wielka fanaberia :lol: :twisted:

kolektor owszem ladnie odmula silnik, im wiekszy (2.5, 2.3) i/lub bardziej wysokoobrotowy (2.0) tym bardziej. Do 1.8 nie warto chyba ze chcemy zwiekszyc wartosc auta ;) albo rozlozyc koszty planowanego swapa :kciuk:


jak dla mnie sens swapa sprawnego 2.0 na 2.5 jest sredni. No chyba ze komus nie pasuje wysokoobrotowa charakterystyka 2.0 i chce wiecej momentu nisko. Bo moc maksymalna przed i po roznych modach z 2.0 i 2.5 jest dosc podobna. Co po raz kolejny dowodzi ze warto swapowac z 1.8 :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

13 sty 2021, 17:33

Alex pisze:
13 sty 2021, 14:10
jak dla mnie sens swapa sprawnego 2.0 na 2.5 jest sredni. No chyba ze komus nie pasuje wysokoobrotowa charakterystyka 2.0 i chce wiecej momentu nisko. Bo moc maksymalna przed i po roznych modach z 2.0 i 2.5 jest dosc podobna. Co po raz kolejny dowodzi ze warto swapowac z 1.8 :lol:
Dokładnie, święte i piękne słowa prawdy :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

13 sty 2021, 18:24

Tylko 1,8 i swap na 2,5! BTW ma wiązkę VVT na sprzedaż :mrgreen:
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

13 sty 2021, 20:08

Mnie już chyba też dopada miatoza bo im bliżej wiosny tym częściej myślę o swapie na 2.5;)
Mam NC 1.8 który łyka trochę oleju, ale póki co panewki jeszcze się nie odzywają, tylko że wkurza mnie to ciągłe kontrolowanie poziomu oliwy i nie ukrywam że mocą też nie zachwyca.
Więc tak jak wyżej swap chyba już nieunikniony. W związku z tym pytanie do Was (chciałem sam zakupić silnik i samemu go uzbroić bo mój znajomy mechanik nie ma za bardzo czasu na takie zabawy) jest kilka sztuk na all...tylko nie jestem pewny czy wszystkie z nich by podeszły, czym się kierować, mają jakieś oznaczenia na naklejkach typu CHEP z numerkiem, musi być jakiś konkretny ten numer? Przykład poniżej
Czy może jakieś nabite numery na bloku?
Załączniki
4.jpg
4.jpg (137.26 KiB) Przejrzano 1680 razy
6.jpg
6.jpg (143.48 KiB) Przejrzano 1680 razy
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

13 sty 2021, 22:43

Danillo kto ma tą wiązkę z vvt na sprzedaż? Ty?
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 sty 2021, 23:00

Tak, Danillo.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
pepe
Posty: 43
Rejestracja: 06 lip 2018, 22:23
Model: NB
Lokalizacja: KIELCE

16 sty 2021, 20:44

Ziolko73 pisze:Mnie już chyba też dopada miatoza bo im bliżej wiosny tym częściej myślę o swapie na 2.5;)
Mam NC 1.8 który łyka trochę oleju, ale póki co panewki jeszcze się nie odzywają, tylko że wkurza mnie to ciągłe kontrolowanie poziomu oliwy i nie ukrywam że mocą też nie zachwyca.
Więc tak jak wyżej swap chyba już nieunikniony. W związku z tym pytanie do Was (chciałem sam zakupić silnik i samemu go uzbroić bo mój znajomy mechanik nie ma za bardzo czasu na takie zabawy) jest kilka sztuk na all...tylko nie jestem pewny czy wszystkie z nich by podeszły, czym się kierować, mają jakieś oznaczenia na naklejkach typu CHEP z numerkiem, musi być jakiś konkretny ten numer? Przykład poniżej
Czy może jakieś nabite numery na bloku?
Witam jaki realny koszt takich silnikow?

Wysłane z mojego LDN-L21 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ziolko73
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8/2.5
Lokalizacja: Będzin

17 sty 2021, 10:42

W internetach chodzą po ok 4 tys plus jakieś graty które trzeba dokupić i wyjdzie z 5 tysi jak nic
MX5 NC 1.8 => 2.5🏁
Strojenie RomDrop by Alex®️
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

17 sty 2021, 11:21

Silnik 4k
Przekladka 2k
Strojenie 1-2k
Oleje filtry itp 0,5k
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

17 sty 2021, 17:35

Dyszke trzeba mieć, bo warto przy okazji odetkac układ wydechowy. W przypadku swapa z 1.8 dochodzi ECU, przestrojenie kluczyków lub immo, wiązka do vvt, szpera (opcjonalnie). 1.8 ma też mniejsza średnicę układu wydechowego niż wersja 2.0
Ostatnio zmieniony 17 sty 2021, 17:46 przez tytusr, łącznie zmieniany 1 raz.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

17 sty 2021, 17:38

Przypomnisz moze ile kosztuje zakodowanie kluczykow lub immo?
Rozumiem, ze te koszty odpadaja jesli masz kluczyk i ecu z jednego auta?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ