Nowe ECU z 2.0 kupiłem dobre 2 lata temu za 65 usd, z cłem i przesyłka z USA w sumie 100 usd. ASO sobie liczy parę stów za przeprogramowanie immo, ale podobno można to zrobić za mniej niż 200 PLN nieautoryzowanym kanałem. Przy ogólnych kosztach SWAP te 150 usd to kropla w morzu. Nie sądzę żeby ktoś się bawił w modyfikacje sprzętowe ECU w takich realiachAlex pisze: ↑05 kwie 2020, 18:16Chodzi mi o to czy nie można przypadkiem dołożyć paru elementów i tego uruchomić. W ECU z hond na przykład ludziska takie rzeczy robilitytusr pisze:Z rozmów m.in z nim wynikało, że ECU z 1.8 różni się fizycznie. Nie obsługuje fizycznie VVT oraz Cruise Control (tempomat). Kiedyś dorabiali wiązkę i podłączali, ale nigdy nie działało.ciekawe czy Fiveopac nie opracowal jeszcze sposobu by uruchomic VVT na ECU z 1.8
Swap 2.0 na poliftowy 2.0, a może na 2.5?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Z tego co five pisał to sam SWAP 2.5 i strojenie to wynik często ok. 170 KM i 230 Nm. Dodatkowe konie to kolejne mody (wydech, dolot, walki). Correct me if Im wrong.Fifkers pisze: ↑05 kwie 2020, 18:42Guardian z forum ma taki zestaw. W jego wątku jest wykres z hamowni. 250Nm i prawie 220KM.
Dla porównania dr. Kokon na podobnym zestawie, ale bez wałków miał wykres na 245Nm i 208KM. Obaj mieli też wymieniony cały wydech, a kolektory chyba o większej średnicy niż ten od Fivea.
A co do wyników z hamowni to dobrze byłoby najpierw zmierzyć swoją serię, żeby się nie okazało że zamiast swoich 126 czy 160km mamy domierzone ekstra 10-15% dla dobrego samopoczucia.
Szczerze mówiąc to nie mierzyłem po swapie ile było Nm i KM, ale 220KM z wątku musiało wiązać się z dużą poprawa górnego zakresu obrotów. U mnie na 5tym ostatnim biegu nie byłem w stanie przekroczyć 6000 RPM przy niecałych 230 kmh (walki oryginalne z 2.5, wydech cały 2.25" i modyfikowany filtr na dolocie). Po kompresowaniu jest wynik z hamowni jak w stopce, natomiast przy oponach które na razie mam strach mocno cisnąć
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- monkahead
- Donator
- Posty: 1385
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Cześć, zastanawiam się nad zakupem NC po swapie na 2.5, w jaki sposób poznać że to faktycznie silnik 2.5, a nie inny? Mam numery silnika.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- monkahead
- Donator
- Posty: 1385
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Swap'a robił Michał Ślubek, stroił Fiveopac.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
2,5 ma niezłego kopa od 2tys rpm, kiedy 2,0 musi się rozkręcić wyżej, żeby jechała. Jak jeździłeś 2,0 iwsiądziesz do 2,5 to odczujesz to od razu na niższych obrotach.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1385
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jeździłem tylko 1.8 126KMFifkers pisze:2,5 ma niezłego kopa od 2tys rpm, kiedy 2,0 musi się rozkręcić wyżej, żeby jechała. Jak jeździłeś 2,0 iwsiądziesz do 2,5 to odczujesz to od razu na niższych obrotach.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5457
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Właśnie mam na tapecie temat zmiennych faz w kompach od 1.8. Do dolutowania jest jeden chip i jakieś 20 elementów dyskretnych. Sporo precyzyjnej roboty ale jest nadzieja. W ciągu miesiąca ogarnę temat, przetestuje przerobione ecu i dam info, czy jest szansa na przełom w swapowaniu
Co do uruchomienia tempomatu to myślę, że mam już temat rozpracowany. Potrzebuje tylko egzemplarza na testy może być samo ecu.
Co do uruchomienia tempomatu to myślę, że mam już temat rozpracowany. Potrzebuje tylko egzemplarza na testy może być samo ecu.
2014
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Bardzo chętnie bym Ci udostępnił moją sztukę na testy w zamian za uruchomienie tempomatu, tylko nie bardzo mam jak od Ciebie wrócić bez samochodu
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
PKP lub odpowiednik?luki_92_92 pisze:Bardzo chętnie bym Ci udostępnił moją sztukę na testy w zamian za uruchomienie tempomatu, tylko nie bardzo mam jak od Ciebie wrócić bez samochodu
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
No bez przesady. W Mx musi byc trochę surowości, kierowca musi mieć co robić, inaczej będzie cierpiał
Poza tym np. mnie aktywny tempomat bardziej wkurza niż pomaga. Ustawiam prędkość a auto jej nie utrzymuje tylko zwalnia. Potem samo przyspiesza. Ktoś zmienia pas przede mną (daleko daleko) auto nagle hamuje. Nieeee to nie dla mnie.
Poza tym np. mnie aktywny tempomat bardziej wkurza niż pomaga. Ustawiam prędkość a auto jej nie utrzymuje tylko zwalnia. Potem samo przyspiesza. Ktoś zmienia pas przede mną (daleko daleko) auto nagle hamuje. Nieeee to nie dla mnie.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Oczywiście tempomat czemu nie, zwłaszcza w połączeniu z przełączaniem 4 map w ECU
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 2176
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Wrzucam wątek do obserwowanychFiveopac pisze: ↑06 kwie 2020, 20:14Właśnie mam na tapecie temat zmiennych faz w kompach od 1.8. Do dolutowania jest jeden chip i jakieś 20 elementów dyskretnych. Sporo precyzyjnej roboty ale jest nadzieja. W ciągu miesiąca ogarnę temat, przetestuje przerobione ecu i dam info, czy jest szansa na przełom w swapowaniu
Pozdrawiam, Danillo
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5457
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Często się przewija pytanie, czy robiąc remap na ecutek'u to czy funkcja przełączania map nie gryzie się z działaniem tempomatu.
Otóż nie gryzą się, obie funkcje działają równolegle.
Aby wybrać mapę należy przytrzymać przycisk cancel i klawiszami + i - wybieramy mapę, co wskazywane jest poprzez wychylenie wskazówki obrotomierza w stronę cyfry odpowiadajacej wybranej mapie takie to sprytne
Czasami, gdy mamy odpalony tempomat a chcemy zmienić mapę, musimy najpierw wyłączyc tempomat przycickiem on/off i wtedy dopiero klikamy cancel.
Chyba skrobnę osobny temat z opisem wszystkich kwirków i ficzerów ecutekowskich
Otóż nie gryzą się, obie funkcje działają równolegle.
Aby wybrać mapę należy przytrzymać przycisk cancel i klawiszami + i - wybieramy mapę, co wskazywane jest poprzez wychylenie wskazówki obrotomierza w stronę cyfry odpowiadajacej wybranej mapie takie to sprytne
Czasami, gdy mamy odpalony tempomat a chcemy zmienić mapę, musimy najpierw wyłączyc tempomat przycickiem on/off i wtedy dopiero klikamy cancel.
Chyba skrobnę osobny temat z opisem wszystkich kwirków i ficzerów ecutekowskich
- Paffko
- Donator
- Posty: 383
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
zdecydowanie wrzuć te Ecu tekowe Ficzery jak możesz i opis ich działania bo ja niby wiem że mogę przełączyć ale nadal nie mam pojęcia na co (poza mapą serwisową )Fiveopac pisze: ↑14 kwie 2020, 10:05Często się przewija pytanie, czy robiąc remap na ecutek'u to czy funkcja przełączania map nie gryzie się z działaniem tempomatu.
Otóż nie gryzą się, obie funkcje działają równolegle.
Aby wybrać mapę należy przytrzymać przycisk cancel i klawiszami + i - wybieramy mapę, co wskazywane jest poprzez wychylenie wskazówki obrotomierza w stronę cyfry odpowiadajacej wybranej mapie takie to sprytne
Czasami, gdy mamy odpalony tempomat a chcemy zmienić mapę, musimy najpierw wyłączyc tempomat przycickiem on/off i wtedy dopiero klikamy cancel.
Chyba skrobnę osobny temat z opisem wszystkich kwirków i ficzerów ecutekowskich
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5457
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wszystko zebrane do kupy: viewtopic.php?f=26&t=31064
- Paffko
- Donator
- Posty: 383
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
ooooo do poczytania dzięki !
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
Czy się opłaca, nie tylko kosztowo ale uśmiechowo, efektowo po swapie. Gdyby tylko liczyć motor i robota to będzie 4k za motor, 2k za robote i zysk jakis np 2.5kzl za 2.0 motor. Więc sumarycznie, sama zmiana motoru 3.5kzł do kosztów.
Tak na poważnie probuje czytac to forum, wątki i inne rzeczy ale wiedza jest tak poszatkowana, ze pomyslalem ze zaloze watek.
Czy ktos jest w stanie odpowiedziec czy jest sens swapowac 2.0 na 2.5?
Pytanie to mozna zadac na wiele sposobow, bo co innego odpowie ktos kto lata po torze, a ktos nie itp.
Ale jesliby wziac takie warunki wstepne:
1. Nie latam powyżej 5,5k obrotów, nie jężdżę po torze ale jednak to, że 2.5 chwali się za lepszy dół niż 2.0 mocno do mnie przemawia. Jeżdżę na co dzień 3.0d i ojciec ma 2.4D więc noga się musisz przyzwyczaić do ciągu z dołu...
2. Jeśli boirę pod uwagę, że oba silniki w takich samych kosztach/częściach można modować, to czy po modach (wałki, wydech, kolektor + mapy), różnica między nimi to będzie nadal trochę lepszy dół w 2.5 czy coś ekstra ponadto?
Ogólnie celuje w coś powyżej 200km, ale skoro jest to poziom osiągalny dla 2.0 przy wyżej wymienionej ingerencji to nie wiem czy warto płacić jednak te niemal 4kzł za lepszy dół w 2.5...
Co o tym sądzicie?
Tak na poważnie probuje czytac to forum, wątki i inne rzeczy ale wiedza jest tak poszatkowana, ze pomyslalem ze zaloze watek.
Czy ktos jest w stanie odpowiedziec czy jest sens swapowac 2.0 na 2.5?
Pytanie to mozna zadac na wiele sposobow, bo co innego odpowie ktos kto lata po torze, a ktos nie itp.
Ale jesliby wziac takie warunki wstepne:
1. Nie latam powyżej 5,5k obrotów, nie jężdżę po torze ale jednak to, że 2.5 chwali się za lepszy dół niż 2.0 mocno do mnie przemawia. Jeżdżę na co dzień 3.0d i ojciec ma 2.4D więc noga się musisz przyzwyczaić do ciągu z dołu...
2. Jeśli boirę pod uwagę, że oba silniki w takich samych kosztach/częściach można modować, to czy po modach (wałki, wydech, kolektor + mapy), różnica między nimi to będzie nadal trochę lepszy dół w 2.5 czy coś ekstra ponadto?
Ogólnie celuje w coś powyżej 200km, ale skoro jest to poziom osiągalny dla 2.0 przy wyżej wymienionej ingerencji to nie wiem czy warto płacić jednak te niemal 4kzł za lepszy dół w 2.5...
Co o tym sądzicie?
Sam stoje przed pytaniem
1. swap na 2.5 + strojenie
2. zostawic 2.0 + strojenie
Czy roznica miedzy 2 a 4k obrotow powinna byc relatywnie taka sama przed i po strojeniu obu silnikow?
Czy moze jednak strojone 2.0 jedzie na niskich podbnie jak niestrojone 2.5?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
W przypadku swapu na 2.5 remap jest w zasadzie koniecznością, w przeciwnym razie ECU z mapami od 2.0 ciągle musi wprowadzać duże korekty i działa to mocno średnio.
Sam remap 2.0 zbyt wiele nie przynosi Nm od dolu a już na pewno nie ma szans zbliżyć się do wyniku 2.5, nawet dodanie wałków i kolektora zbyt wiele nie pomoże a nawet może sprawę pogorszyć
Zreszta z poniższego wykresu (Fifkers wrzucił w wątku hamownia, na górze 2.5 seryjne z remapem vs 2.0 po remapie i kolektorze na dole seryjne 2.5 vs zmodzone 2.5) jasno wynika że 2.5 to silnik dla Ciebie zmodzone 2.0 ma przewagę jedynie na obrotach w które nie masz zamiaru się zapuszczać
Ze sprzedażą zdrowego 2.0 nie powinno byc problemu
Sam remap 2.0 zbyt wiele nie przynosi Nm od dolu a już na pewno nie ma szans zbliżyć się do wyniku 2.5, nawet dodanie wałków i kolektora zbyt wiele nie pomoże a nawet może sprawę pogorszyć
Zreszta z poniższego wykresu (Fifkers wrzucił w wątku hamownia, na górze 2.5 seryjne z remapem vs 2.0 po remapie i kolektorze na dole seryjne 2.5 vs zmodzone 2.5) jasno wynika że 2.5 to silnik dla Ciebie zmodzone 2.0 ma przewagę jedynie na obrotach w które nie masz zamiaru się zapuszczać
Ze sprzedażą zdrowego 2.0 nie powinno byc problemu
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 2176
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Jeżdżę 200 KM 2,0 na walkach i jak wsiadłem do 2,5 bez wałków to on zapierdziela okrutnie. Tam gdzie mój 2,0 zaczyna się ożywiać 2,5 już dawno idzie pełnym ogniem momentu. Na ulice zdecydowanie 2,5, szczególnie jak dieslami jeździsz.
Pozdrawiam, Danillo
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Kiedyś robiłem test max speed 2.5. Generalnie przy seryjnych walkach to powyżej 5500 nie ma sensu cisnąć. Do 5500 idzie super a potem już słabo. Dobrze to widać przy maksymalnej prędkości, auto do 200-210 kmh przyspiesza super, a potem już ledwie dokręca się z 5500 do 6000 RPM i kolejne 15-20 kmh
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
Wielkie dzięki za mega pomocne podpowiedzi.
Więc jednak pójdę w to 2.5 + kolektor + mapy + kevlar. Zastanawia mnie tylko sens dodawania wałków. Czy ja ich potrzebuje do powyższego setu jeśli nie jeżdżę po torze i po wysokich zakresach?
Więc jednak pójdę w to 2.5 + kolektor + mapy + kevlar. Zastanawia mnie tylko sens dodawania wałków. Czy ja ich potrzebuje do powyższego setu jeśli nie jeżdżę po torze i po wysokich zakresach?
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Z tego co wiem to jest to kolejny krok do tych 200km. Zawsze mozesz dołożyć jak będzie mało
Jeżeli mialbym zdrowe 2.0, nie zmienialbym na 2.5 tylko bawil się tym co mam.
Imho na kolektorze i mapie bardzo fajnie to działa i sie kręci.
Niestety mam 1.8 zatem
Jeżeli mialbym zdrowe 2.0, nie zmienialbym na 2.5 tylko bawil się tym co mam.
Imho na kolektorze i mapie bardzo fajnie to działa i sie kręci.
Niestety mam 1.8 zatem
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
-
- Donator
- Posty: 2176
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
To też prawda, że 2,0 z kolektorem i remapem ale bez wałków podobno odpycha się już bardzo fajnie. Ja od razu wrzuciłem wałki, które psują dolne zakresy dodając na górze, ale jeśli ktoś górą nie jeździ to nie ma sensu pakować wałków. I takie okolice 185 KM już bardzo fajnie działają w 2,0.
Pozdrawiam, Danillo
Właśnie z tego co doczytałem to właśnie walki niezbyt nadają się do moich oczekiwań.
I o ile dobrze rozumuję to ten dół z 2.5 będzie zawsze lepszy niż w 2.0, nawet po kolektorze i remapie w 2.0...
I o ile dobrze rozumuję to ten dół z 2.5 będzie zawsze lepszy niż w 2.0, nawet po kolektorze i remapie w 2.0...